Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

****Huhtikuiset 2014****

06.07.2013 |

Hei kaikille :) Ajattelin aloittaa huhtivauvasta haaveileville ketjun..:) Haaveilemme iltatähdestä :) Tai mieheni ei vielä niin innoissaan hypi asiasta,mutta kyllä hänki pikku hiljaa alkaa sopeutumaan ajatukseen.. Meillä viisi lasta,kolme yhteistä ja molemmilla pojat aikaisemmista liitoista..Olen 31 ja tämä olisi meille"iltatähti" ku on sitten viimeinen vauva..nyyh..Mutta odotan niin että saan vielä viimeisen kerran kaikki kokea..:) Nyt menossa kp3/26-28 yk 2 

Viime kuussa jätin pillerit pois.Kyllä sen huomaa eron ku on syöny noita pillereitä,heti tunsin ovulaatiokivut ja menkkaoireetki näköjään puski erinlailla esiin.. ja täytyy sanoa ettei sitä ole huomannut ku vasta nyt ku jätti nuo pillerit pois et peiton heiluttaminenki tuntui paljon paremmalta..;) 

Mutta ei kait muuta tällä kertaa :) Tän pitää rientää töihin..Toivottavasti saan tänne muitakin ettei tarvi yksin olla..:) Mukavaa Lauantaita kaikille :) 

Kommentit (326)

Vierailija
61/326 |
19.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Milla: Onnea!

Jonsteri: Hiphei ja onnea! Kyllä se odotus onneksi usein palkitaankin. Toivottavasti meillä kaikilla: ennemmin tai myöhemmin, tavalla tai toisella:D

Tirpz: Toivottavasti oireet hellittävät ja murehdit suotta..

Marjana: En seurannu ketjuja niin tarkkaan, että olisin tiennyt tarinaasi tarkemmin. Kiitos kun kerroit. Asiat eivät koskaan ole niin yksinkertaisia kuin luulisi ja välillä on turhan monta mutkaa matkassa. Nyt vaan pommitat sinne polille että saat aikaa varailtua, sillä se sitten selviää. Ärsyttäviä kyllä nuo terveydenhuoltopalvelut, etenkin näin kesäaikaan!

Omanapaa: Tylsää odotella....

62/326 |
19.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi ei!! Ihan säikähdin! Tännehän tuli heti oikein plussahyökkäys :D

Maailman eniten onnea kaikille jo plussanneille!! <3

On: Ens viikolla tulee todennäköisesti menkat. Mä nimittäin jänistin! :) Sillon kun mulla oli ovis (tai uskon olleen) mulla tuli yhtäkkiä kesken seksin mieleen se järkyttävä pahoinvointi mikä oli esikoisesta. Pelästyin että mulla on sellanen olo omissa häissä! Sanoin sitten miehelle ettei saakaan tulla sisälle :D

Joten hyvin vahva on epäilys että tästä olisin raskautunut... mutta jos sellainen ihme olis käynyt niin ei kyllä tippaakaan haittais :)

Laskeskelin muuten että vaikka tärppäis vasta seuraavasta kierrosta niin la jäis silti huhtikuun puolelle :)

Sisältö jatkuu mainoksen alla
63/326 |
20.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jonsteri ONNEA!!!

Milla Onnea!!

Fina82: mulla meni reilusti yli viikko et ne geleet tuli, edelleen ovat postissa....pitäs hakea

Marjana: Ei oo kivaa tuo odottelu, kyllä olis tosiaan lapsettomuudessa jo tarpeeksi! :(   virtuaalihalaus :)

Tirpz: no on kyllä kovat vaivat, hui! Toivottavasti menevät nopeasti ohi

ON: ihan ku olis ovis, mutta ei ainakaan tikun mukaan ole, ehkä tuo keskenmeno sekotti pakkaa...

Vierailija
64/326 |
20.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Moi !

Mie haluun ja mukaan tähän :D Olen 19vuotias yhden tytön äiti, tyttö 9kk :) Miehen kanssa ollaan keskusteltu pitkään toisesta lapsesta ja kummatkin halutaan se toinen jo näin varhain :) tällä hetkellä ovis menossa 18-24.7. ovulaatiolaskurit ja raskauslaskurit näyttävät että ovulaatio tapahtuisi 22.7 mutta pelaamme varman päälle. Tsekkasin myös että jos hedelmöityisin niin LA olisi 14.4.2014, eli huhtikuisiin tultaisi :)

ssenni

65/326 |
20.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

***Huhtikuiset 2014***

Fiina82 Kp 17/26-28 yk 2

Safia Kp 27/28-30 yk 1

Piikkitäti Kp 16/30-32 yk8

Jes os Kp 16/27-29

Maizaana Kp 27/28

Laurina Kp 13/20-30 yk 2

Kissa1984 Kp 14/29-100

Kirsikkakarkki Kp 14/28 yk 1v

Emotar Kp 16/28 yk2

Tareneley Kp 12/30-31

Tintti84 Kp 14/34 yk 2

Kevätpörriäinen Kp 22/34-40 yk 6

Marjana kp 6/30-34 yk 3v 4kk

Eviita Kp 20/27-31 yk2

Johanna81 Kp 3/28-31

Lunakuun Kp 30/39 yk 1

Ssenni

Plussanneet:

Tirpz90 

Milla82

Jonsteri

Oi mahtavaa ku plussia satelee :) Onnea onnea :) <3  Eilen ne geleet sit tipahti postilaatikkoon :) Juuri ku pääsin kysymästä :)

Alotin jo heti eilen napsiin :) Tervetuloa ssenni joukkoon :) Lauantai päiviä kaikille :)

66/326 |
20.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiitos kaikille! Oon ihan ällikällä lyöty! Huh! Olo on ikionnellinen, mutta taustalla kummittelee myös "kauhu". :D Tää on meidän ensimmäinen, joten oon vähän pihalla siitä mitä nyt tapahtuu. Esim. pitääkö mun soittaa jonnekin? Terveyskeskukseen? Neuvolaan? Mitä mun pitää nyt lakata syömästä jne.? Miten se raskausviikko lasketaan? Kääk! Tarvitsen sitten teiltä kokeneemmilta paljon neuvoja.

Tein vielä 3 testiä lisää (yhden Apteq -testin, yhden CB:n digitaalisen ja yhden Apteekin testin) ja kaikki positiivisia (vaikkakin Apteqissa viiva haalein haalein, mutta silti selkeä). CB:n digitaalisen mukaan hedelmöitys tapahtui 2-3 viikkoa sitten. Sillä välillä oli yksi yrityskerta, eli tiedän juuri sen hetken. 

Ilmoitettiin jo anopille ja mun vanhemmille. Anoppi oli ikionnellinen. Tää olis hänelle ensimmäinen lapsenlapsi. Mun vanhemmilla on jo viisi. Ajateltiin ilmoittaa mun sisaruksille tänään, mutta kertoa että ei saa vielä levittää tutuille/kavereille yms.! Ajateltiin, että jos tuliskin keskenmeno tai jotain muuta ikävää, niin kyllä me haluttais, että lähiperhe tietää siitäkin. 

Jään kummittelemaan taustalle ja tsemppailen teitä! Paljon onnea kaikille! <3

Vierailija
67/326 |
20.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Heipat kaikille! Täällä yksi taustailija rohkenee viimein keskusteluun mukaan. :)

Mähän tein kahdeksan päivää sitten positiivisen raskaustestin ja omien laskujen mukaan mulla olisi nyt rv 4+4. Ollaan lähdössä elokuun 10. päivä Rodoksella ja mies toivoi, että kävisin neuvolassa ennen sitä. Soitinkin sitten eilen sinne, että josko saisin ajan tuolle kyseiselle viikolle. Terveydenhoitajan mielestä mun raskausviikot olisikin jo 6+6, koska testi ei hänen mielestä olisi voinut näyttää plussaa vielä tuolloin. Sitä kyllä itsekin ihmettelin. Joka tapauksessa itse en usko olevani noin isoilla viikoilla vielä ja siksi toivonkin, että huolitte mut mukaan huhtikuisiin, vaikka en tiedä mihin oikeasti kuulun. :) Niin, mulla olisi jo ensimmäinen neuvola ensi keskiviikkona. Huiii, tuntuu tosi aikaiselta. Ultraankin varattiin aika 30.7, niin saadaan varmuus raskausviikoista.

Tirpz:illä oli kovia mahakipuja. Mulla oli kanssa noin viikon ajan. Monta kertaa olin jo yöllä herättämässä miestä, että lähdetään päivystykseen. Olin ihan varma, että keskenmeno tästä tulee. Muutama päivä sitten loppuivat kuitenkin ja nyt enää satunnaisesti kipuja ja poltteluita, joiden muistelen kuuluvan asiaan. Mulla siis 4-vee poika ennestään. Mutta siis toivottavasti sullakin vaarattomia raskausoireita vaan. :)

Jollain oli epäuskoista oloa, kun plussa pärähti viimein sinne testiin. Mulla oli ihan sama. Tein muistaakseni neljän päivän aikana neljä raskaustestiä ja sit vielä huijasin terveyskeskuksessa, että ne plussat on epämääräisiä. Halusin siis virtsatestiin terveyskeskukseen, että saan "virallisen" varmistuksen, jos vaikka oltaisiin miehen kanssa kuviteltu ne kaikki viivat! Tosi noloa :/ Mutta nyt uskon ja tunnen olevani vahvasti raskaana. Rauhallisin mielin uskon, että kaikki menee tosi hyvin. :)

Onnea multa kaikille plussanneille! Ja peukut pystyyn multakin vielä jännittäville!

68/326 |
20.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Paljon onnea plussanneille!! Ihan mieletöntä, että näin moni jo "tippunut" :)

Tohon ikäkeskusteluun; mä oon 25 ja mies 7 vuotta vanhempi. Miehellä ollu vauvakuume jo pitkään, mutta mun päässä järjen ääni sanonu, että ensin opiskelut loppuun ja elämäntilanne (etenkin talous) kuntoon ja sit vasta vauva. Vielä en itse asiassa oo valmistunut, mutta sen pitäis tän vuoden loppuun mennessä hoitua, joten hyvin ehtii ennen vauvaa :)

ON: Itellä täällä tylsät odottelut meneillään eli n.10 päivää menkkojen alkuun. Toivon hartaasti ettei tätiä näy, mutta saas nähdä. Tilasin eilen netistä kasan raskaus- ja ovistestejä, ne ehtii hienosti perille ennen testipäiviä. Tietty toivon, ettei niitä ovulaatiotestejä joutuis nyt hetkeen käyttämään, mutta kun en aiemmin oo tikutellu, niin mahdolliseen ens kiertoon on sitten nekin valmiina. Varmasti lähtee geleetkin tilaukseen jos ei nyt tärppää..

Mä jännittelen jo näin etukäteen, et mitä jos plussaan ja sitten menee loppukesän juhlat "kuivin suin" ja heti kaikki kaverit saa tietää raskaudesta. Jotenkin sitä on tosi varovainen kun muutamakin kaveri kertonut aika alussa raskaudesta ja sit onkin mennyt kesken. Ei siinä muuten mitään, mutta mä en kestä mitään säälittelyjä :D ja muutenkin olis mukava pitää omana tietona asiat ainakin pari kuukautta. Mites muilla? Missä vaiheessa olette raskaudesta kertoneet/ajatellut kertoa perheelle/kavereille?

69/326 |
20.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aivan mahtavasti alkanut plussia tipahtelemaan-onnea tasapuolisesti kaikille! Iästä kun kyseltiin, niin itse olen 35v ja mies 41v. Kun ensimmäistäni odotin, olin 21v :-)  Mutta tämä on ihan mukavaa, että meitä on täällä kaikenikäisiä. Nyt vaan toivotaan, että tulisi paljon niitä plussia niin päästään mekin tuonne odottajien puolelle viimeinkin!

Oma olo vähän erikoinen. Ei siis semmoinen normi ennen menkkoja oleva olo, vaan jotenkin vaan toisenlainen. Toivon kanssa niin sitä vauvaa, että varmaan kuvittelen oireita ja olen valeraskaana :-D  mutta tosiaan testin ostin jo eilen ja huomisaamuna kyllä heti testaan. Meillä mun vanhemmat ja läheiset ystävät tietää, että vauva olisi toivottu. Viimeksi kun odotin, niin tuntui että liikaa piti salailla ja keksiä kaikkia tekosyitä. Nyt oon ajatellut asian niin, että jos vielä raskaudun niin haluaisin nauttia ihan joka hetkestä ja varmaan rohkeammin asiasta aiemmin puhuisin. Lapsilta pyrkisin pitämään asian salassa mahdollisimman pitkälle, että olisi pahimmat riskiviikot takana. Mutta ensin nyt pitäisi alkaa odottamaan :-)

Iiiik, jännästi juilii välillä mahaa ja pitkästä aikaa vähän toiveikas olo. Mua ihan naurattaa, kun itseäni ja omia tuntemuksia kyttäilen täällä :-)

Hauskaa lauantaita kaikille! Mä lähden viettämään iltaa Cheekin, Karjalaisen ja ties keiden Ollien ja Petrien kaa ;-)

Maizaana 27/28

Vierailija
70/326 |
20.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiitos ! :)

Jännitys on kova, että tärppääkö tällä ovulaatiolla! :D Jos ei tärppää niin en kyllä huonoa oloa pode siitä ! Esikoisen synnytys ei mennyt ihan toivomalla tavalla :/ Mulla oli kalvokiinnitteinen napanuora jonka takia synnytyksessä meinasimme menettää lapsemme :'( Kalvojen puhjettua mulle tuli infektio joka siis tulee aina jos on kalvokiinnitteinen napanuora. Tytön sydänäänet laski hirmu alas jolloin kätilöt silloin sanoivat että lapsi pitää saada nopeasti ulos.. Ponnistusvaihe kesti 38minuuttia! Kun lopulta tyttö syntyi, imukupin avustuksella oli tyttö ihan sininen ja melkein hengetön. Ei reagoinut mihinkään eikä ollut ärtyinen, sitä en unohda koskaan! Pelko on kova että sama toistuu myös seuraavien raskauksien kanssa :/ Osastolla ollessa kätilö kävi juttelemassa kanssani synnytyksestäni ja kertoi että koko raskaus oli ollut "riski raskaus". Kalvokiinnitteinen napanuora on yksi syy kohtukuolemiin ja kuolemiin synnytyksessä :/// Seuraavien raskauksien kanssa joudun varmasti käymään useasti kontrolleissa ja ehkäpä joudun seuraavat lapset synnyttämään sektiolla :/ Vaikka näin kävi ekassa raskaudessa niin en haluaisi pelätä lapsen menettämistä tms, enhän sitten koskaan uskaltaisi tehdä uusia lapsia :)) riskejä on otettava! En tiedä kuuluuko tänne kertoa tälläisiä, mutta ajattelin nytten kun täällä olen että muut tietäisivät mitä olen joutunut kokemaan/ehkä myös tulevaisuudessa kokemaan! Ei tarvitse säikähtää tätä kirjoitusta yhtään :D Pitää toivoa parasta :)

ssenni

Vierailija
71/326 |
20.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiitos ! :)

Jännitys on kova, että tärppääkö tällä ovulaatiolla! :D Jos ei tärppää niin en kyllä huonoa oloa pode siitä ! Esikoisen synnytys ei mennyt ihan toivomalla tavalla :/ Mulla oli kalvokiinnitteinen napanuora jonka takia synnytyksessä meinasimme menettää lapsemme :'( Kalvojen puhjettua mulle tuli infektio joka siis tulee aina jos on kalvokiinnitteinen napanuora. Tytön sydänäänet laski hirmu alas jolloin kätilöt silloin sanoivat että lapsi pitää saada nopeasti ulos.. Ponnistusvaihe kesti 38minuuttia! Kun lopulta tyttö syntyi, imukupin avustuksella oli tyttö ihan sininen ja melkein hengetön. Ei reagoinut mihinkään eikä ollut ärtyinen, sitä en unohda koskaan! Pelko on kova että sama toistuu myös seuraavien raskauksien kanssa :/ Osastolla ollessa kätilö kävi juttelemassa kanssani synnytyksestäni ja kertoi että koko raskaus oli ollut "riski raskaus". Kalvokiinnitteinen napanuora on yksi syy kohtukuolemiin ja kuolemiin synnytyksessä :/// Seuraavien raskauksien kanssa joudun varmasti käymään useasti kontrolleissa ja ehkäpä joudun seuraavat lapset synnyttämään sektiolla :/ Vaikka näin kävi ekassa raskaudessa niin en haluaisi pelätä lapsen menettämistä tms, enhän sitten koskaan uskaltaisi tehdä uusia lapsia :)) riskejä on otettava! En tiedä kuuluuko tänne kertoa tälläisiä, mutta ajattelin nytten kun täällä olen että muut tietäisivät mitä olen joutunut kokemaan/ehkä myös tulevaisuudessa kokemaan! Ei tarvitse säikähtää tätä kirjoitusta yhtään :D Pitää toivoa parasta :)

ssenni

72/326 |
20.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällähän on jännittävää. Niin monella jo plussa, että haluaisi omaa kiertoaankin äkkiä vauhdittaa, jotta näkis miten itselle tässä kierrossa käy...:P

Oon nyt ihan innoissani! Sain äsken tikuteltua ovistestillä plussan - ainakin luulen niin. En oo aiemmin noita käyttänyt niin en ole ihan satavarma viivojen vahvuuden vertailusta. Täytyy viel huomennakin tikuttaa, että mihin suuntaan viiva menee. Sitten saakin jännäillä pari viikkoa onko raskaana.Täytyy keksiä paljon tekemistä, jotta aika edes jotenkin kuluis. :)

Mä olen kertonut äidille ja parhaille ystäville tästä vauvayrityksestä. Varmaan sitten tärpätessä kerron läheisimmille, mutta ei liikaa tosiaan pidä huudella ennen kuin ollaan varmemmilla vesillä... Tosin kesä on hankalaa aikaa, kun on paljon kaikenlaisia juhlia ja tarkimmat voivat huomata että onkin holittomalla linjalla. :D Noh, ei haittaa. Tärkeintä olisi että nyt vaan tärppäis! 

Hauskaa lauantaita kaikille. Mä voisin tästä lähteä mustikkaan...

73/326 |
20.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onnea kaikille plussanneille! :)

Mulla oviksen kaltaisia tuntemuksia, ja ostimpa sitten ovistestejäki, että voisin varmistaa oviksen, ku ei tiiä tuleeko sitä tässä kierrossa ollenkaa. Ovistestiin tuli selkeä viiva mutta ei kauheen vahva. Tarkottaako se mitään? Vai tuleeko siihen aina jonkumoinen viiva? En oo ovistestejä seittemään vuoteen käyttäny nii en muista enää.

Täälläki vaa ootellaan että aika juoksis ja pääsis kuulosteleen raskausoireita / testaileen mahdollista raskautta. :D

Emotar 16/28

74/326 |
21.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Plop, plop - plussasin :-)  oon katsonut tuota raskausstestiä varmaan kymmeniä kertoja ja vahva + siinä aina vain on. Epäuskoinen olo. Ja niin onnellisia ollaan <3  Nyt vaan täytyy toivoa parasta, vaikka iso pelko on kyllä taustalla tuon viimeisen kkm:n takia.

Nyt kaikille onnistuneita talletuksia ja tsemppiä piinailijoille :-)

75/326 |
21.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onnea Maizaana! :)

Mulla ovistestin viiva oli tänään vahvempi, lähes kontrolliviivan vahvuinen. :)

Peitot on heilunu ja pittää vissiin heilutella vielä jonku aikaa yhtä innokkaasti. Mies on onnessaan ku oon sen kimpussa joka ilta. ;)

Aattelin jo illalla testata uudelleen. En halua missata tätä ovista. 

Tässä tämmönen pikainen omanapainen raportti. 

Emotar 17/28

76/326 |
21.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nopsaa kirjoittelen ennen anoppilaan lähtöä...

Oikein paljon onnea Maizaana!! Varmaan uskomaton tunne! 

Mullakin ovistestin viiva oli vielä vahventunut eilisestä. Jatketaan siis harjoituksia, että tulee hyödynnettyä ovis mahdollisimman hyvin. :P

Lauriina kp14

77/326 |
21.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

***Huhtikuiset 2014***

Fiina82 Kp 18/26-28 yk 2

Safia Kp 28/28-30 yk 1

Piikkitäti Kp 17/30-32 yk8

Jes os Kp 16/27-29

Laurina Kp 14/20-30 yk 2

Kissa1984 Kp 15/29-100

Kirsikkakarkki Kp 15/28 yk 1v

Emotar Kp 17/28 yk2

Tareneley Kp 13/30-31

Tintti84 Kp 15/34 yk 2

Kevätpörriäinen Kp 23/34-40 yk 6

Marjana kp 7/30-34 yk 3v 4kk

Eviita Kp 21/27-31 yk2

Johanna81 Kp 4/28-31

Lunakuun Kp 31/39 yk 1

Ssenni

Plussanneet:

Tirpz90 

Milla82

Jonsteri

Ciia

Maizaana 

Oi mahtavaa Maizaana Onnea kovasti :) Voi kun itsekkin pääsis tonne plussanneiden joukkoon :) ja onnea Ciialle myös ja luulisin kyl et positiivinen testi voi jo näkyä viikoilla 4+4. Ssenni ei mua ainakaan haittaa sun kirjotus..Kyllähän tänne saa purkaa oloaan :) varmasti pelottaa,mutta niinku kirjotit niin pääset useammin käymään neuvolassa yms... Meilläki toisen lapsen synnytys oli myös vähän tramaattinen..mutta onhan tässä uskaltautunut raskautua senki jälkeen..ja kaikki on mennyt onneksi hyvin... Mutta ainahan se uusi raskaus vähän pelottaa,tai ainaki mua.. Päivät sais kulua nopeampaa...:) Loppuviikkoon pitäs oikeesti jaksaa ennen ku testaa :)  

78/326 |
21.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hei vaan kaikille, tipahdin tuolta maaliskuisista tänne :/

Täällähän on paljon jo plussanneita, onnea kovasti! :)

ON: tänään alkanut kp 1 ja yk 8. Viime kierrossa aloin syömään maca kapseleita kp 15 alkaen, pitäisi varmaan kokeilla vielä noita gelee royaleita. Uuteen kiertoon uusin mielin. Olen 25 ja mies 26 :) vauvakuume on ollut jo teini-iästä asti :D Kaverit tietävät vauvaprojektistamme, mutta jatkuvat vaikkakin hyvätahtoiset kyselyt alkavat kyllä vähän ärsyttää kun ei voi tehdä enempää kuin jo tekee, mutta silti ei näy eikä kuulu mitään :/ Viime kierrossa oli koko kierron alavatsalla tuntemuksia ja siitä tulikin pieni pelko että pitäisikö munasarjat ultrauttaa kun ikinä niitä ei ole ultrattu. En tiedä..
Hyvää alkavaa viikkoa kaikille!

Terkuin Metsätähti88 kp 1/30-38 yk8

79/326 |
22.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onnea Maizaana! :)

80/326 |
22.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Paaaaaaaljon onnea plussanneille!! Toivottavasti plussatuulet puhaltelee mahdollisimman monelle :) 

Joku oli ikiä kysellyt niin olen 23 ja ukko täyttää 25 parin kk kuluttua. Itse olen töissä ollut vakituisena sijaisena joulukuusta lähtien ja silloin alkoi myös yrittäminen.Terolutteja oon syöny jo kolme kiertoo ja nyt neljäs menossa. Tässä kierrossa aloitin greippimehun ja royaln gelet. Tänään on ollu hajut herkässä, mutta olen yleensäkin herkkänenäinen.. alaselkää on ruennu nyt juilii ja

vähän semmosia tuntoja, ku menkat alkais.. vielä saa piinailla ainaki puoltoista viikkoa, kun vasta kp 18/30-32