Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

****Huhtikuiset 2014****

06.07.2013 |

Hei kaikille :) Ajattelin aloittaa huhtivauvasta haaveileville ketjun..:) Haaveilemme iltatähdestä :) Tai mieheni ei vielä niin innoissaan hypi asiasta,mutta kyllä hänki pikku hiljaa alkaa sopeutumaan ajatukseen.. Meillä viisi lasta,kolme yhteistä ja molemmilla pojat aikaisemmista liitoista..Olen 31 ja tämä olisi meille"iltatähti" ku on sitten viimeinen vauva..nyyh..Mutta odotan niin että saan vielä viimeisen kerran kaikki kokea..:) Nyt menossa kp3/26-28 yk 2 

Viime kuussa jätin pillerit pois.Kyllä sen huomaa eron ku on syöny noita pillereitä,heti tunsin ovulaatiokivut ja menkkaoireetki näköjään puski erinlailla esiin.. ja täytyy sanoa ettei sitä ole huomannut ku vasta nyt ku jätti nuo pillerit pois et peiton heiluttaminenki tuntui paljon paremmalta..;) 

Mutta ei kait muuta tällä kertaa :) Tän pitää rientää töihin..Toivottavasti saan tänne muitakin ettei tarvi yksin olla..:) Mukavaa Lauantaita kaikille :) 

Kommentit (326)

201/326 |
03.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minäkin tulen taas mukaan! Kuumeilin tammi- ja helmikuisissa, maaliskuu taisi jäädä väliin. Nyt on ehkä yk 5, koska yhteen kuukauteen osui kaksikin LA:ta. Meillä siis toiveissa viides villahousu ja nyt käyn kalenterista tarkistamassa kp:n... Se on 18 ja kierto ehkä hieman normaalia pidempi.

Saas nähdä, tärppääkö nyt. Olen nyt vuoden veivannut ajatusta viidennestä ja kai se sitten meille mahtuisi, vaikka autoon ei mahdukaan. Auto on halpa hankinta asuntoon verrattuna, mutta muuttaa meidän ei välttämättä tarvitse. 

Kiva lukea taas kuulumisia, varsinkin piinailuvaiheessa on hyvä, että on kohtalotovereita samoilla päivillä.

Helteisiä plussatuulia kaikille!

202/326 |
03.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Moi taas kaikki! Olin jo plussanneiden joukossa ja pari viikkoa ehdin nauttia raskaudesta. Mutta eilen rv 7+0:na todettiin Kättärillä keskenmeno: :(

Kovasti se suretti, vaikka ei yllätyksenä tullutkaan. Viime viikon alussa raskausoireet loppui kun seinään. Ei ollut enää paha olo, rinnat ei enää aristellut ja väsymysoireetkin lähti. Sitten torstai-iltana alkoi älytön kipu ja vuoto. Peijaksen päivystyksessä lääkäri teki sisätutkimuksen ja totesi veren tulevan suoraan kohdusta ja käski varautua pahimpaan. Sitten seuraavana aamuna Kättärillä asia todettiin ultralla. Sikiötä ei enää näkynyt ja repaleinen sikiöpussi vaan repsotti siellä. Kättärin lääkäri ei antanut tyhjennyslääkkeitä, koska uskoi kohdun tyhjenevän itsestään. Oikeassa varmaan oli, koska tätä vuotoa tulee ja tulee ja kivut jatkuu. Kuulemma 2 viikkoa voi jatkua. Kolmen viikon päästä pitää tehdä kuulemma uudestaan raskaustesti ja jos silloin on negaa, niin kohtu on tyhjentynyt. Sitten pitää odottaa yhdet kuukautiset ja sen jälkeisessä kierrossa saadaan yrittää uudestaan. 

En ehtinyt tilata viimeksi niitä gelee royaleja, mutta ajattelin testata niitä sitten seuraavalla kierrolla kun saan taas yrittää. Ja ostan hirveät kasat ovistikkuja, koska se on ainoa tapa miten löydän oviksen mun erittäin vaihtelevassa kierron pituudessa. Torstaina tuskailtiin, eilen itkettiin, mutta tänään on jo toiveikkaampi olo. Puolitoista vuotta yritettiin ennen kun plussattiin, mutta nyt tiedän, että raskautuminen onnistuu ja yritämme vimmatummin. Mies on ollut ihana tuki ja yllättävän optimistinen  tulevan suhteen, joten mäkin alan jo uskoa siihen. Tämän ei vaan ollut tarkoitus onnistua nyt.

Mutta mä nyt siis yhden kierron taustailen täällä ja tsemppaan teitä ja tulen mukaan yrittämään heti kun saan luvan. :)

Jonsteri km 7+0 - kp1/34 - yk 1v 7kk 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
203/326 |
03.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mahtuisinkohan minäkin tänne vielä mukaan? :)

Olen sivusta seurannut tätä keskustelua täällä, ja JOS nyt tällä kierrolla olisi käynyt tärppi niin LA olisi tuossa huhtikuun lopulla. Mulla on nyt kp 19 menossa ja tuntuu niin toivottoman pitkältä tuo aika siihen kun pääsisi testailemaan. Mähän en ole raskaustestejä tehnyt kuin talvella viimeksi. Silloin oli menkat myöhässä useamman päivän ja toivo jo heräsi, mutta negaahan sieltä sitten tulla putkahti, ja menkatkin alkoi muutama päivä testin tekemisen jälkeen. Sen jälkeen päätin, etten r-testejä tee ennenkuin menkat on reilusti myöhässä, sen verran kovaa ja korkeelta putosin ja pettymys oli vaikea niellä. Tuon tapauksen jälkeen olen antanut asioiden mennä omalla painollaan, kunnes nyt sitten vauvakuume on käynyt niin sietämättömän kovaksi, että noita ovistestejä hankin ja vauva on mielessä 24/7.... Enää en jätä "sattuman varaan" vaan haluan käyttää tärppipäivät hyväksi ja todellakin tehdä kaiken mahdollisen että tulisin pian raskaaksi. Mies oli alkuun sitä mieltä, että miksi ottaa tällaista stressiä asiasta, että kyllä se lapsi tulee sitten kun on tullakseen. Mutta liekkö tämä kuumeilu tarttunut nyt häneenkin, kun sanoi tuossa jokin aika sitten puolivitsillä, että pistetään ovis-päivinä kännykkä hälyttämään, että tulee varmasti heiluteltua peittoja oikeaan aikaan :D Mies on jo aiemminkin puhunut, että haluaisi lapsen, mutta kuitenkaan ei sitten oikein ymmärtänyt, kun minuun iski KUNNON VAUVAKUUME. Nyt ollaan kuitenkin keskusteltu asiasta, ja miehestä on tullut hirveän ymmärtäväinen ja sympaattinen tämän asian suhteen. Yritin selittää, miten valtavan voimakas tämä tunne on ja etten itse voi sille yhtään mitään. Nyt miehelläkin sitten muuttunut ajatus niin, että testataan ovispäiviä ja yritetään täysillä, eikä jätetä enää sattuman varaan :)

Mutta joo, meniköhän tämä nyt vähän jo pitkän puoleiseksi tämä jorina...

Meillä siis oltu ilman ehkäisyä tammikuun lopulta asti, mutta vasta nyt tässä kierrossa olen alkanut testailla ovispäiviä ja myös greippimehua olen litkinyt.. :P Hyi kun se on pahaa, mutta miehellekin totesin että eikös se ole niin että pahat "lääkkeet" tehoaa parhaiten ;)

On huojentavaa ja lohdullista lukea täältä, miten te muut kamppailette samanlaisten ajatusten ja olojen kanssa. En olekaan ihan höyrähtänyt kuten aluksi luulin. Onneksi on tämä foorumi missä lueskella ja kirjoitella, pääni varmaan räjähtäisi jos ei olisi tällaista kanavaa!

Plussaonnea ja tsemppiä teille kaikille! <3

204/326 |
03.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jonsteri: Juuri luin kirjoituksesi :( Olen tosi pahoillani että kävi noin :( Muistan vielä elävästi kun kerroit tuolla toisessa ketjussa saaneesi plussan testiin, ja kuinka vahvasti iloitsin mukanasi ja sain toivoa siitä itsellenikin. Ja nyt tuli ihan paha mieli teidän puolesta.

Hienoa kuitenkin, että miehesi on tukenasi ja saat häneltä voimaa ja positiivisuutta tulevaan. Ja kuten itsekin sanoit, niin nyt ainakin tiedät että raskautuminen on mahdollista. Sylin täydeltä voimia ja tsemppiä! <3

Vierailija
205/326 |
03.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mooi taas! Vähää aikaa täälläkään tullu pyörittyy mutta nyt ajattelin kaikille ilmoittaa että tänään on testi tehty ja plussaa näytti:)

206/326 |
04.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jaksamisia Jonsterille! Luin molemmat tosi koskettavat kirjoitukset. On se kyllä hurjaa, että miten joka viides raskaus päättyy keskenmenoon :( Tsemppiä jatkoon!

207/326 |
04.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ssenni Hirmuisesti onnea plussasta!!!! :) Toivottavasti täälläkin saatais plussata jo tässä kuussa... :)

Nyt kp 20 / 26-35 ja odottavan aika on piiiiiiiitkä......

208/326 |
04.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vuoto alko tänäaamuna tosi runsaana,et tipahetaan pois tästä ryhmästä.kuukautiskierto vain 24 päivää,vituttaa suunnattomasti!

209/326 |
04.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onnittelut Ssennille! Ja tsemppiä Näppikselle, tuo pettymys on varmasti karvas.... Koita toipua ja tsempata taas seuraavaan kiertoon.

Mä en voinut olla testaamatta tänään, tein Preditor Early-testin, koska sen pitäisi näyttää jo 4 päivää ennen kuukautisia. En ole sitten ihan varma, mutta mielestäni siihen ilmestyi haalea haamu.... Toiveet korkealla! Jospa parin päivän päästä taas.

210/326 |
04.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tervetuloa uusille! Onnea plussanneille! Voimia toukokuuhun siirtyville ja Jonsteri, erityinen myötätuntorutistus sinulle <3 

Itsellä nyt viikkoja tasan kuusi ja ei edelleenkään oikeastaan mitään mainitsemisen arvoisia oireita. Pistää mietteliääksi, koska takana se tammikuinen kkm. Silloin oli kyllä vahvasti oireita, jotka loppuivat kuin seinään viikolla 9. Tiedän kyllä, että näillä viikoilla ei oireita välttämättä vielä edes ole, tai alkuraskaus voi olla oireetonkin, mutta en voi olla miettimättä onko kaikki niinkuin pitää. Olen yrittänyt pysyä rauhallisena, koska eihän tässä nyt mitään voi tehdä kuitenkaan. Aika vain tuntuu niin hiton pitkältä sinne rv 12 ultraan. No, ei auta muuta kuin odottaa ja ihmetellä päivä kerrallaan :-)

Nautiskelen kesäloman ensi päivistä, ihanat 4,5vkoa edessä :-) kuopus aloittaa koulutaipaleen, onpas jännää-äidistä selkeästi enemmän. Muutoinkin teen syksyllä vähemmän töitä, ihana ajatus ei niin kiireisestä syksystä.

Mitä olette mieltä, joko perustetaan suljettu ryhmä huhtikuisille?

Maizaana

211/326 |
04.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi Jonsteri,olen niin pahoillani :( mutta ei muutakun uuteen yritykseen ens kuussa. Mulla oli kans km. Edellis kierrosta.                             ON: kp 29/28 mutta en varmaan oo raskaana,ollut vaan kovat pms. Oireet jotka loppu tänään,että tätiä odotellen. Huvikseen testasin ovistestillä haamun,mutta sepä ei mitään kerro.      

Vierailija
212/326 |
04.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tsemppiä Jonsteri ja Näppis84!!

Täällä olis kp 31/30-32, tein tänään negatiivisen testin. Olo on aikalailla samanlainen, ku mitä nyt on ollu.. Väsymystä, mielialojen vaihtelua, selkäkipua, mahavaivoja, jne. Eilen ku menin nukkumaan tuli kauhee kuvitus.. Oksetti, ällötti ja mahassa kupli. Mutta en tiiä... Tänään on vaan kiukuttanu kaikki asiat. Huomenna olis menkkapäivä, jos huonosti menee. En ole kovin toiveikas enää. Varmaan tuo kiukku johtuu siitä jännityksestä. Ihanampaa ei olis jos plussan Sais testiin, mut ei uskalla liikaa toivoa.

213/326 |
04.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

En malttanut odottaa huomen aamuun vaan tein äsken kotiuduttuani testin. Plussa se oli! Jeee! Oireista sen kyllä jo tiesinkin. :) 

Maizaana: Perustetaan vaan suljettu ryhmä!

Plussatuulia muillekin piinailijoille!

214/326 |
04.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oho täälläpäs on menty vauhdilla eteenpäin! Ihan aluksi olen todella pahoillani Jonsteri, voimia ja onnea uuteen yritykseen. Sitten onnittelut plussanneille!

Toivotaan, että mahdollisimman moni nyt plussaisi.

215/326 |
04.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse olen jo tosiaan luopunut toivosta. Edelleen tissit+nännit kipeät, maha kipeä (lähinnä vain iltaisin jo öisin + venyttävissä liikkeissä, kumartuessa jne.) Niin ja turvotusta tietenkin, ihoa kutittaa + naama rasvoittuu herkemmin. Syönnin jälkeen tulee huono olo, lepäämällä menee ohi. Tässä kaikki, menkat alkaa ehkä huomenna. Kierto voi olla myös sekaisin, vastahan lopetin pillerit, mutta ikinä ei ole ollut yli 30 päivän kiertoa. Eli nyt on 27/28-30? ja negaa näytti testi. Jos ei ensi viikon aikana ala niin teen uuden testin.

Ja toisaalta kun varsinainen yritys ei ollut vielä päällä, toki iloinen yllätys olisi ollut niin ei harmita niin paljoa. Taitaa jäädä ensi kierto välistä, koska mies lähdössä Lappiin kahden viikon päästä (ovulaatio varmaan juuri silloin) eli varsinainen yk 1 olisi sitten syyskuussa. Ja toivottavasti vähän stressittömämmin mentäisiin sen kummemmin kyttäämättä "oireita".. :)

216/326 |
04.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Zenyh, mun raskausoireet ovat juuri nuo mitä sä kuvailit. Tissien turvotus, alavatsan vihlonnat ja ruoan jälkeen huono-olo, kasvojen kutina yms... Eli kyllä sulla hyvinkin voi olla mahikset olla raskaana! Ei se välttämättä vielä testeissä näykään... :)

217/326 |
04.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin, mutta voi olla myös oireita lähenevistä menkoista! :D Valkovuotoakin on tullut jo monta päivää _paljon_ niin että viikon jo tuntunut menkkojen alkavan. Jotenkin vain kun ei pitäisi olla enää kauaa menkkoihin niin luulisi, että olisi näkynyt. Testasin vielä erittäin herkällä testillä.. Ja koska kahvi ei mitenkään ällötä (vissiin aika monella muulla ällöttää?) eikä ole mitään aamupahoinvointia yms. Pissalla saa ravata koko ajan ja edelleen herätä sen 1-2 kertaa yössä mikä on outoa, tosi nopeasti on aina uudelleen hätä vaikkei juuri mitään tulisi. Odotan vielä alaselän kipua niin olen varma, että menkat alkaa. Se on ollut oikeastaan ainoa oire menkoista.

218/326 |
04.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Zenyh:kyl nuo niin raskauden oireilta kuulostaa kuin olla voi

219/326 |
04.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Zenyh: Ei muakaan kahvi ällötä eli ei se mikään mittari ole. :) Kaikilla on nin yksilöllisiä nuo oireet. 

220/326 |
04.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jaksamishalaukset Jonsterille, lämpimät onnentoivotukset plussanneille ja tsemppiä kaikille (kanssa)piinailijoille! Kutkuttavaa lukea muiden jännäilyjä, pidän peukkuja testailuille :)

ON: Täällä ensimmäisen ehkäisynjälkeisen luomukierron ihmettely jatkuu.. Eilen illalla kp 25 pikkuhousunsuojaan oli tullut veristä vuotoa, joten luulin menkkojen alkavan ihmeellisen aikaisin, kierto kun olisi jäänyt 24 päivään. Yöllä ja aamulla olin varma että alakerrassa valuu jotain ja odotin koko ajan "hanojen aukenevan" mutta parin verisen pienen limaklöntin ja paperiin pyyhittäessä jääneen veren lisäksi (pahoittelut kuvauksesta) ei olekaan tullut muuta kuin pyyhittäessä rusehtavaa tuhrua eikä siteeseen ole jäänyt oikein mitään! Onko teillä kenelläkään kokemusta tällaisesta nihkeästä ensimmäisestä menkkavuodosta ehkäisyn jälkeen? "Omat" menkkani ovat siis aiemmin olleet runsaat ja kestävät useamman päivän.

Nyt siis kp 26/? tai 2/24 riippuen siitä mitä vuotoa tämä nyt on.. En haluaisi turhaan elätellä toiveita mahdollisesta kiinnittymisvuodosta tai vastaavasta - tällä kierrolla pääsimme tallettelemaan vain kp:inä 5, 6, 8, 22, 23 ja 25 miehen reissun vuoksi. Ovis oli oman olettamukseni mukaan kp 13 (limamaista valkovuotoa) - 14 (nännit todella arat) - 15 (todella kova vatsakipu aamulla klo5 jälkeen) paikkeilla.

Tämän viikon "oireina" ovat olleet valkovuoto ja alapään "menkkatuntemukset" kp 20, järkyttävä turvotus kp 22 ja nyt kp 25-26 suhteettomia vedet silmissä -naurukohtauksia vähän väliä mitättömän pienistä asioista (?!). Lisäksi rinnat arat ja näppyjä ilmestynyt kasvoihin.

Tsekkailen nyt muuttuuko tuhru kunnon vuodoksi. Ennen ehkäisyä kiertoni oli muistaakseni max. 32 päivää, joten toivottavasti täti tulee kunnolla viimeistään ensi viikolla, ellei sitten tärppi olisi käynyt... <3