****Huhtikuiset 2014****
Hei kaikille :) Ajattelin aloittaa huhtivauvasta haaveileville ketjun..:) Haaveilemme iltatähdestä :) Tai mieheni ei vielä niin innoissaan hypi asiasta,mutta kyllä hänki pikku hiljaa alkaa sopeutumaan ajatukseen.. Meillä viisi lasta,kolme yhteistä ja molemmilla pojat aikaisemmista liitoista..Olen 31 ja tämä olisi meille"iltatähti" ku on sitten viimeinen vauva..nyyh..Mutta odotan niin että saan vielä viimeisen kerran kaikki kokea..:) Nyt menossa kp3/26-28 yk 2
Viime kuussa jätin pillerit pois.Kyllä sen huomaa eron ku on syöny noita pillereitä,heti tunsin ovulaatiokivut ja menkkaoireetki näköjään puski erinlailla esiin.. ja täytyy sanoa ettei sitä ole huomannut ku vasta nyt ku jätti nuo pillerit pois et peiton heiluttaminenki tuntui paljon paremmalta..;)
Mutta ei kait muuta tällä kertaa :) Tän pitää rientää töihin..Toivottavasti saan tänne muitakin ettei tarvi yksin olla..:) Mukavaa Lauantaita kaikille :)
Kommentit (326)
Eilen testasin alkuillasta ja nega oli. Tyhmä kun en malttanut odottaa.. Joten toiveet ei ole kovin korkealla. Testaan varmaan vasta torstaina jos menkat ei ole alkanu siihen mennessä ja silloin aamulla. Voisin myös vaihtaa testiä, kun alkaa nuo liuskatestit ottaa jo päähän.
Adella toivottavasti aamulla saat plussan testiin!
Minäkin nyt vielä liityn tänne, meinaan tulla hulluksi ajatuksieni kanssa. Meillä jätetty ehkäisy pois 2/2012 eikä mitään tärppejä ole tullut. Toukokuussa käytiin yhdessä poliklinikalla ensimmäisessä tutkimuksessa ja kesä onkin mennyt käydessä erinäisissä verikokeissa. Seuraava aika polille olisi tämän kuun lopussa, mutta tottakai sitä toivoo että ennen sitä onnistuisi.
Ovulaatio oli 26.7. ja seuraavana maanantaina alkoi jo alavatsan nipistely joka kesti kolme päivää, loppui pariksi päiväksi ja alkoi uudestaan. Nyt tätä nipistelyä ja pahoinvointia on kestänyt sen reilun viikon ja toivon enemmän kuin mitään että se plussa tulisi testiin.
Mutta koska tässä on jo niin monta kiertoa pettymystä takana, yritän hokea koko ajan itselleni, ettei mitään oo kuitenkaan tapahtunut ja menkat alkavat vielä viikonloppuna. Että vain kuvittelen nämä kaikki oireet. Nyt siis menossa kp 28/30.
Täällä jännitetään edelleen, tänään kp 26/~28. Masua nippaillut edelleen, tosin vähemmän kuin viime viikolla, alavatsa turvoksissa ja rinnanpäät herkät. Joku vaate eilen osui rinnanpäähän kun menin suihkuun ja se tuntui ikävälle eli oireisiin voi lisätä herkät rinnanpäät +turvoksissa ovat. Tänä aamuna kun mies lähti töihin hän ihanasti multa uniselta kysyi että onkohan meille vauva tulossa? Ei hän kyllä yleensä tälläisiä puhele, mistä lie saanut nyt päähänsä kun en ole sen kummemmin puhunutkaan oireistani. Tänä aamuna kun vatsa toimi tuli pyyhkiessä hentoinen vaaleanpunerrus, joten voi olla että tipun vielä kovaa ja pian :( Ihmettelen kyllä vain kun oviskivut oli silloin pe, että kuin nyt voisi jo täti edes tulla ja toisaalta miksi ihmeessä viime viikolla oli niin paljon oireita, jos ei mitään olisi. Yleensä kun ei mulla ole mitään masukipuja ennen tädin tuloa ja pms-vihainen olen muutamaa päivää ennen tätiä ja nyt olen niin tyynenä eikä mikään ole kiukuttanut.
Zenyh: Mitkä kp:t sulla oli meneillään kun teit testin eilen?
Onnea plussanneille ja tsemppiä kaikille kiertoon!
CelesteSebastian kp 26
Kirsikkakarkki: voi pöh! Tää on juuri se paikka jossa onneks saa avautua....
Saffelson: On niitäkin paljon, joilla ekasta tärppää. Toivo yllä niin kauan kun voi... Mulla on itellä vasta toinen luomukierto menossa: eka kierto oli 34 päivää ja toivon, että nyt samaa luokkaa, eikä ainakaan venyisi. Ärsyttävää kun ei voi tietää!! Ekassa kierrossa kyllä jo malttamattomana testailin (muistaakseni kp 28 ja 33), nyt yritän malttaa....
Outo-olio: Toivotaan oikein kovasti, että nyt tärppäisi kun ootte niin pitkään odottanu!
Zenyh: samaa mieltä Adellan kanssa että ihanhan noi raskausoireilta kuulostaisi! Ehkä testasit vaan liian aikasin. Tuuhan kertoon sit miten kävi!
Omanapa: taisin huijata eilen kun väitin että ei oo oireita muutakun välillä menkkamaisia kipuja! Nimittäin oon ollu muutaman päivän ihan itkuherkkä: tuntuu et kyyneleet tulee eikä tarvi ees kissaa sanoa... Niin ja pari yötä heräilly vessaan vähän väliä... Huokaus.... Kai se muutaman päivän sisällä selviää et miten käy!
En malttanu pysyä pois, vaikka aikomus oli, että tuun vasta kun on jotain uutisia. Ei siis mitään uutta auringon alla. :/ Dpo 16. Tätiä ei oo näkyny. Oireet jatkuu. Rfsu:t näyttää haamua, mutta luulen että se on vain viivan paikka, koska se ei oo tässä parin päivän aikana tummunu.
Nyt loppui testitki. Jos jotain ostan niin en ainakaa liuskoja enää. Apteekin oma vois toimia ilman turhia haamuja. Perjantaihin ku malttas oottaa...
Sisko oli nähny unta et mä olin raskaana. :) Minä näin unessa hänen raskautensa. :)
Mies on yhtäkkiä sitä mieltä, että yritystä ei jatketa tämän kierron jälkeen. :( Että jos nyt ei kuudes lähe aluilleen, niin kyllä viisi lasta riittää meille.
Ohan kamalaa, kun ensin antoi toivoa / lupauksen että kuudes saapi tulla jos on tullakseen. :/ Siksi toivon entistä kovemmim, että ois tärppi käyny.
kn edelleen takana korkeella piilossa ja lämmöt huitelee 37:ssa. Menkkakipuja tosin on, mutta ne voi tarkottaa kumpaa vaan.
Mä jännittelen ny sit muutaman päivän ennen kö testaan.
Tsemppii piinailijoille! Ja onnea plussanneille! <3
Emotar kp 33/28 (keskenmenokierto) ja dpo 16
Mua vaivaa myös järkyttävä väsy. Alkoi viikko oviksesta. Joka päivä nukun päikkärit, jos mahdollista. Kun se väsy iskee, nii ei tarvi ku heittäytyä sohvalle ja sulkea silmät niin uni tulee heti.
Kohdunnipukka oliki nyt alempana ja pehmeempi... Apua. Ei passais sorkkia, ku siitähän ei oikeesti voi päätellä mitään.
Emotar
sekasi oon ku seinäkello,samoin ku hormonit.hirvee vuoto kesti 2 päivää(su ja ma) ja nyt taas tuhrua paperiin,normaalisti menkat kestää väh. 6päivää ja kunnon vuotoa monta päivää .tänään heräsin siihen ku joka paikkaa särkee ja väsymys on sitä luokkaa et ois valvonu monta yötä ja päivää putkeen.naamaki on niin turvoksissa et silmissä särkyä.kai täs joku kesätauti pukkaa päälle.kp2
Moikka!
Mäkin voisin liittyä tänne joukkoon :)
Minä 25 mies 27 ja yks tyttö löytyy 05/12 ja nyt menossa jo yk 5, kp 22/25-30.. mutta ei oo kyllä minkäänlaisia tuntemuksia TAASKAAN et ois raskaana. Ekaa yritettiin 7 kk ja sitten tärppäs. Kyllä alkaa pikkuhiljaa suoraansanottuna vituttaan tää odottelu, pitäs olla positiivinen mutta se on jotenkin vaikeeta aina kuukaudesta toiseen ja aina ne menkat vaan alkaa.
Noh sitten vaan uuteen yritykseen ja toivomaan :)
Heippa, täällä uusi ilmoittautuu mukaan..
Esikoinen olisi haaveissa.. Nyt kiertopäivä 23/30, yk 2. Oviksesta viikko ja vauvakuume ihan hirmuinen :/..
Rinnat ollut arat muutaman päivän ajan, muita oireita ei ole ollut, vauva olisi niin toivottu, että oireet voi olla ihan kuviteltuja.. Kuukautisten pitäisi alkaa ensi viikon keskiviikkona (=toivotaan että jää tulematta :D).
Plussaa odotellessa (: !
Emotar: pidetään peukkuja! Miehet on kyllä ihme otuksia, ottaa ny sit niistäki selvää...
Asiha12: tervetuloa jännäilemään! Millasia oireita sulla on edellisen raskauden alussa? Mullon vasta yk2 menossa ja oon jo ihan kypsä odottelemiseen... Miten ihmeessä ihmiset jaksaa kuukaudesta ja jopa vuodesta toiseen. Vaikka toi teidän edelliset 7kk taitaa olla vielä aika normaalia. Valitettavasti. Toivotaan siis meidän ketjulaisille plussia kaikille hetimiten!
Tervetuloa myös Piupaulle!
ON: Itkuherkkyyden, parin yön vessassa ravaamisen sekä satunnaisten menkkamaisten kipujen lisäksi tänään ilmaantunut etova olo, joka paheni ruuan jälkeen. Kituutan tässä vielä töissä vaikka melkeen sellanen olo et tekis mieli kotio lähteä. Lämpöö 37 tasan, ei kai normisti ihan niin paljon mutten oo lämpöjä mittaillut. Kp siis 31/34. Tekis mieli testata mut toistaalta nega pelottaa liikaa ja menkkamaiset kivut saa odottelemaan tätiä. Mitäs luulette?
Testasin siis sunnuntai illalla negan ja sillon oli kp 27/28-?. Eli menkkamaiset oireet oli sunnuntaina ja olin varma et nyt ne alkaa. Ei oo näkyny eikä mitään oireita ole, että alkaisi :/ masukipu vaihtunut huonoon oloon.
Tämä on siis ensimmäinen kierto pillereiden jälkeen, että voi senkin takia venyä ja jos en nyt ihan väärin muista niin pahimmat ovislimat oli 24-25.7, vaikka aluksi laskin, että ovis olis ollu 22.7. Kierto Voi siis hyvinkin olla 30-34 päivää. Pillereitä olen syönyt yhteensä 3,5 vuotta yhtä lopetusta lukuunottamatta jolloin menkat alkoi normaalisti ja kierto oli muistaakseni 29 päivää. Minulla on aina ollut säännöllinen kierto 28-30 päivää max. Ja sanotaan nyt vielä se, että pilleritä söin aina yhden liuskan ja sitten taukoviikko, kerran olen syönyt kaksi liuskaa putkeen.
Ärsyttää, jos kierto venyy pitkäksi :/ alkaispa jo. Viimeinen talletus oviksen aikoihin taitaa olla 23.7 ja sitten 25.7 jolloin mies ei kyllä tullut sisään. Että senkin puoleen mietityttää jos venyy kovinkin pitkäksi.
Zenyh, en mä yhtään muistanu, ku valvoin alkuyön, ni sit ku kello vihdoin soi 7:ltä, olin niin tokkurassa ja kerkesin käydä pissalla ennen ku hokasin sen testin. Täytyis tehä Se nyt tänäiltana tai sit huomisaamuna.
Oon tosi väsynyt, haukottelen kokoajan, alamaha on kipee ja alaselkä. Ihan ku ois menkat alkamassa. Sit on hirvee nälkä. Aamulla oli huono olo, hampaita pestessä alko heti oksettamaan. Uupunut olo.
Pahoittelut tippuneille ja km kokeneille :(
).( nyt kp 20/28-31 ja dpo 6. Eilen ja tänään on tullut kerran (hyvin vähän) haaleaa veristä vuotoa pikkareihin. Pyyhkiessä ei mitään. Nännit ei oo niin kipeet ku aiemmissa kierroissa, eikä muutenkaan minkäänlaisia oireita. En usko että on tärpännyt.
Adella, toi valvominen on kyllä niin inhottavaa jos ei uni tuu :/ Ei kai se niin justiinsa oo millon sen testin tekee. :)
Mulla ei oo nyt ollu alamaha kipee, paitsi mahalteen ei pysty makaamaan kun tulee todella kipeitä vihlasuja, oikeen säikähdin eilen niitä. Enkä osaa oikein ees hahmottaa mihin kohtaa mahasta ottaa, kylkiin sattuu myös :D Ja se pahoinvointi on nyt vieny kyllä huomion täysin muilta oireilta. Päätä ehkä vähän särkee välillä, ei kuitenkaan sellasta särkyä mitä oli pillereiden aikaan.
Äsken kun kävin vessassa, paperiin jäi kirkasta venyvää limaa, mitä ihmettä tämä nyt on?
Adella: Varmaan olisi parempi testata aamulla, ainakin mun mielestä, kun silloin on pissi väkevämpää:) Muistahan testi tehdä huomenna, täällä jännitetään sinun kanssa. Ja peukutuksia!
Täällä aika matelee.. Olenkin häärännyt tänään paljon ja saanutkin paljon aikaan tässä odotellessa, tiedä sittten mitä.. Alamasua nippailee välillä ja on turvoksissa. Rinnoissa on tuntunut jotain viiltelyä ja jotenkin roilta/kipeiltäkin tuntuvat ja turvoksissa ovat. Se aamullinen vaaleanpunaisuus kyllä säikäytti, mutta toivo elää yhä. Eilen ei tuntunut pahaa oloa oikeastaan olevan, mutta tänään pienen ruoan jälkeen oudon tosi täysi olo ja jätskikään ei maistunut kuin puolet, joka on siis aika ennen kuulumatonta varsinkin näin kierron lopussa. Vihastunut en ole vieläkään joka on myöskin outoa. Nyt join vettä ja pieni paha olo tuli taas päälle. Ei tietysti auta kuin odottaa, ei muu auta.
Tsemppiä edelleen kaikille kiertoihin. Voisin vaikka ajan kulukseni päivittää tuon listan.
CelesteSebastian kp 26/~28
ÄÄÄÄK... Mä taisin tehdä just haamuista haamuimman plussan! Tai siis... mä en tiä. Kyl siinä kai vähän punertavaa näkyy. Viime kierrossa ku testasin ei ollu ees "viivanpaikkaa", eli kai tos jotain on.
Kp siis 31/34 ja malttamattomana testasin. Voi ääk. Kuinka nopeesti se raskaushormoni nouseekaan että voi varmistaa tota asia?
Nyt on kyllä sellanen olo et uskoako vai ei vai mitä ihmettä!!!
Kiitoksia Tintti84, toivottavasti olis nyt tärpänny, teilläkin :) joissakin testeissähän lukee että voi tehdä jopa 4päivää ennen kuukautisten alkua, en sitten tiedä kuinka hyvin toimivat, kun ei ole koskaan sitä plussaa tullut.
Päivän aikana täällä tapahtunutta, aamulla oli todella huono olo, varsinkin aamupalan jälkeen. Toisen kerran tuli melkein lähdettyä vauhilla vessaan kun paistoin jauhelihaa ruokaan, hais nenään niin himputin pahalle. Koira on ollu todella suojelevalla päällä jo useemman päivän, mutta tänään oli jotenkin huvittava tilanne, kun ei päästänyt vanhempien kissaa ees lähelle. Tuli myös varmistamaan tilannetta ja tökkimään kuonolla kun mies töiden jälkeen kiusoitteli. Tälläkin hetkellä vahtii sohvan eessä, ettei kukaan vaan tuu kiusaamaan :D Näistäkin huolimatta koko ajan semmonen olo, että kyllä ne menkat kuitenkin alkaa, kun koko ajan tuntuu siltä että jotain valuu alushousuihin ja oon joka kerta varma sen tuntiessa että se on verta (ollut valkovuotoo, joka ollut tässä kierrossa ovulaation jälkeen hyvinkin voimakasta).
Mua jännittää ihan hulluna et mitä testi näyttää :) teen sen aamulla. Mulla on niin järjetön väsymys aina aamusta ilta 8:n asti, sit uni kaikkoaa silmistä vaikka olisko väsyny olo.
Ja tuosta vuodosta, niin mulla on kokoajan Semmonen tunne et ois menkat alkanu ku tuota valkovuotoo tulee kokoajan.
Peukut pystyyn kaikille meille :)
Pahoittelut teille, jotka tipuitte! Voipi olla et perässä tullaan.
Zenyh, oon melko varma et sulla pärähtää plussaa testiin. Vai ootko jo testannu?
Mulla ei oo viel alkanu menkat, mut koputan täällä puuta ettei alkaisikaan. Testin teen huomisaamuna, jos ei oo menkat alkanu. Jotenkin pelottaa hirveesti tehä sitä. On noita negatiivisia nähty jo niin paljon,
Olo on aika normi.. Mahassa kuplii ja alamahaa vihloo. Selässä juilii aina, kun tekee jonkin kumarrus tm venyttävän liikkeen. Tänään oli pari tuntia pidempi tauko ruokailujen välissä niin heti verensokerit laski ja tuli huono olo. Pyörrytti ja tuntu, et koko kroppa täris. Tuota oli edellisessä raskaudessa. On ollu hirmunen nälkä ja jano kokoajan.. Toivottavasti nää ois todellakin raskausoireita.