Linnan jatkoilla kohahduttaneet aktivistit Säde Vallarén ja Sandra Marins ajavat vankkumattomasti naisten asemaa sekä patriarkaatin tuhoutumista
https://www.iltalehti.fi/kotimaa/a/7a8b0523-48f9-41dc-8def-11103071f632
Eivätkö nuo tajua näyttävänsä ainoastaan noloilta ja aiheuttavansa myötähäpeää nänniensä kanssa? Eikä yllätä että molemmilla on voimaannuttavia renkaita nenässä.
Kommentit (222)
Vierailija kirjoitti:
Mä en naisena voi mitenkään ymmärtää, miten tissien vilauttelu edesauttaisi yhtään mitään. En ole kokenut koskaan sellaiselle tarvetta. Rinnat on omasta mielestä kauniit ja erittäin seksuaaliset, vaikka hetero olenkin. Ja naisen pyöreät muodot ylipäätään (muodot, ei läskit). Naiset voisi olla ylpeitä kropastaan, en minä halua ainakaan omaa naisellista ylävartaloani pidettävän yhtä "arkisena" kuin jotain miesten yläkroppaa.
Mitä naisvihaan tulee, niin vaikea on kannustaa sellaisia naisia, jotka vaan korostaa naisten typeryyttä tällaisilla tempauksilla. Mun mielestä tasa-arvoa on se, että naiset kouluttaa itseään ja opettelee pärjäämään ja elämään myös yksin, ilman miestä. Mä en tarvitse miestä elättämään itseäni, minulla on hyvä työ, jossa pärjään ammattitaitoni takia, omilla varoilla hankittu auto ja asunto, osaan tehdä pihahommat, pikkuremontit ym. ilman miehen apua. Esimerkiksi 60-luvulla syntynyt äitini on vielä sellainen, että ei hirveästi tee fyysisiä pihahommia, kanna raskaita juttuja ja jaksaa höpöttää miesten töistä. Hänelle on ollut välillä vaikea ymmärtää, että minä jaksan ja pystyn hoitaa itse kaiken, sinkku kun olen. Etsin miestä elämänkumppaniksi, en rahoittajaksi tai työntekijäksi. Minun mielestä se on tasavertaista.
Tasa-arvoa on se, että ei lokeroida ihmisiä, eikä sanella kuinka heidän pitäisi elää. Jos taistellaan jotain asiaa vastaan, niin usein mennään sen ääripäähän, kuten sinä teet. Olet omasta mielestäsi vahva ja itsenäinen ja sinusta sellaisia naisten pitäisi olla, eikä heikkoja ja liikaa miehen vallassa. Tämä on sitä samaa patriarkaalista ilmentymää, kun halutaan olla yhtä hyviä jätkiä, yhtä pärjääviä, riippumattomia ja yhtä koskemattomissa kuin miehet.
Hyvä, oikeaan suuntaan menee kun rikotaan rajoja, mutta elä nyt sentään toisia naisia halvenna ja itseäsi miehisten ominaisuuksien vuoksi ylennä, koska sillä sinä ylläpidät patriarkaalista maailmaa ja epätasa-arvoa.
Vierailija kirjoitti:
Hyvä, oikeaan suuntaan menee kun rikotaan rajoja, mutta elä nyt sentään toisia naisia halvenna ja itseäsi miehisten ominaisuuksien vuoksi ylennä, koska sillä sinä ylläpidät patriarkaalista maailmaa ja epätasa-arvoa.
Erittäin hyvin kiteytetty! Tasa- arvoisuus ei tarkoita samanlaisuutta, vaan paino on nimenomaan arvo- sanalla.
Vierailija kirjoitti:
Nämä tämmöiset ovat yhtä vaarallisia yhteiskunnalle kuin ISIS ja Trump.
Tämä!
Ihmiset kaipaavat vain rauhaa, rakkautta ja turvallisuutta. Ei levottomuutta, turvattomuutta, pelkoa, anarkismia...
Tuli käytyä tuolla tissifläshmobissa hietsussa viime vuonna. Tunnelma oli hyvä ja voimaantunut, naiset riisuuntuivat, miehet kannustivat sekä hurrasivat ja lapset keskittyivät hiekkakakkuleikkeihinsä.
Ainut triggeröitynyt oli kuivakka, noin 30v+ biitsipelaajanainen joka kommentoi kuvaavan miesjoukon ohi kävellessään "jos te noin paljon haluatte tissejä nähdä, niin voin mä ne teille näyttää" ja käveli happamana pois...
M41
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mä en naisena voi mitenkään ymmärtää, miten tissien vilauttelu edesauttaisi yhtään mitään. En ole kokenut koskaan sellaiselle tarvetta. Rinnat on omasta mielestä kauniit ja erittäin seksuaaliset, vaikka hetero olenkin. Ja naisen pyöreät muodot ylipäätään (muodot, ei läskit). Naiset voisi olla ylpeitä kropastaan, en minä halua ainakaan omaa naisellista ylävartaloani pidettävän yhtä "arkisena" kuin jotain miesten yläkroppaa.
Mitä naisvihaan tulee, niin vaikea on kannustaa sellaisia naisia, jotka vaan korostaa naisten typeryyttä tällaisilla tempauksilla. Mun mielestä tasa-arvoa on se, että naiset kouluttaa itseään ja opettelee pärjäämään ja elämään myös yksin, ilman miestä. Mä en tarvitse miestä elättämään itseäni, minulla on hyvä työ, jossa pärjään ammattitaitoni takia, omilla varoilla hankittu auto ja asunto, osaan tehdä pihahommat, pikkuremontit ym. ilman miehen apua. Esimerkiksi 60-luvulla syntynyt äitini on vielä sellainen, että ei hirveästi tee fyysisiä pihahommia, kanna raskaita juttuja ja jaksaa höpöttää miesten töistä. Hänelle on ollut välillä vaikea ymmärtää, että minä jaksan ja pystyn hoitaa itse kaiken, sinkku kun olen. Etsin miestä elämänkumppaniksi, en rahoittajaksi tai työntekijäksi. Minun mielestä se on tasavertaista.
Allekirjoitan kaiken muun kuin sen, että olisi jotenkin päämäärä pärjätä itse. Parisuhteen vahvuus on siinä, että tuetaan toinen toisiaan ja jaetaan elämä yhdessä niin ylä- kuin alamäessäkin. Ei erilaisuus haittaa, eikä toiseen tukeutuminen haittaa. Tämä itsenäisyyden mantra aiheuttaa turvattomuutta ja yksinäisyyttä.
Meillä rahat ja omaisuus ovat yhteisiä, toista tuetaan huonompina kausina, toiseen voi luottaa. Kotityötkin jaettu siten, että osa tehdään yhdessä, osan tekee vain toinen. Perinteisesti mies hoitaa auton ja pyörät, itse pesen pyykit. Tämä on oma valinta ja toive. Myös tekniset asiat olen delegoinut miehelle :). Miksi tehdä kaikki itse, jos tehtäviä voi jakaa? Elämä on yksinkertaisempaa ja helpompaa. En usko tuohon "itsenäisen naisen" pakkomielteeseen. Perheiden vahvuus on myös yksilön vahvuus. Nykyisin ihmiset voivat Suomessa huonosti, koska ovat ihan yksin arjessa. Uskaltakaa luottaa ja turvautua muihin, ei se ole mitään heikkoutta.
N41, yli 20 vuotta naimisissa
Kirjoitin vähän turhan kärjistäen, tarkoitus ei siis missään nimessä ollut se, että kaikkien pitäisi pärjätä yksin. Itsekin etsin tosiaan elämänkumppania arkeen, myötä- ja vastamäkeen. Mutta valitettavasti minunkin ikäluokassa on vielä sellaisia naisia, jotka eivät ole koskaan olleet yksin, koko elämä on rakennettu miehen varaan, ja kun mies lähtee, niin koko elämältä putoaa pohja. Onhan näitä nuoria naisia mediassakin esillä. Aina kannattaa sen verran kouluttautua, opetella perustaitoja ja yrittää kerätä varallisuutta, että huonossa tilanteessa pärjää hetken itsekin.
Siis häh?
Silloin kun tuo tissinvilautus tapahtui linnan jatkoilla niin hehän sanoivat siinä jälkipuinnissa ja kohussa että tekivät sen koska halusivat kiinnittää huomiota sotaveteraanien kohteluun itsenäisyyspäivän juhlintojen ulkopuolella?
Nyt kyseessä olikin naisten ja miesten kehojen tässä-arvo?
Niin... Rehellinen ja vilpitön kysymys, oliko siis tempauksessa kyse sotaveteraanien kohtelusta vai tissien vapautus tasa-arvosta?
Eikö meille riitä hallituksen kaikki fläskiksi moppi?
Eikö parempia ollut tarjolla? Aikamoinen tissi flop mob.
Vierailija kirjoitti:
Muuten olen samaa mieltä, mutta en ihan tuosta lopusta. Kannatan, että nainen pärjää omillaan, olen itsekin eronnut ja nyt elän yksin.
Mutta en halua yksin ollessani tehdä, hampaat irvessä ns. miesten töitä. Koska inhoan raskaita tai likaisia puuhia.
Kyse ei ole, ettenkö niitä osaisi opetella. Tosin faktaa on myös se, että naisen fysiikka on heikompi kuin miehen. Toiset naiset jaksavat tehdä hyvinkin raskaita töitä, kaikki eivät.
Inhoan esimerkiksi renkaan vaihtoa, jos olisi mies saisi tehdä jos haluaa tai vien liikkeeseen. Jne. Voimme tehdä yhdessä ruokaa tai mies yksinkin, mutta mielelläni teen vaihtokaupan. Teen sitä mistä tykkään enemmän ja annan miehen tehdä ne työt joista en tykkää. Mutta mies tykkää. Tai maksan niistä.
Ei ole mitään järkeä tasa-arvon nimissä tehdä yhteisiä hommia järjettömästi.
Minä väännän pää punaisena kiroillen autotallissa hommaa jota en hallitse. (Ja mies saa kuitenkin tarkistaa, että uskaltaa ajaa). No ei ole järkevää.
Tasa-arvo ei tarkoita sitä, että kaikki työt tehdään tarkkaan tasan. Vaan tehdään niitä mitkä tuntuvat luontevimmilta ja sujuvat paremmin. Eiköhän tasa-arvoisessa parisuhteessa saada kuitenkin asiat sujumaan niin, ettei kumpikaan tunne itseään alistetuksi.
Teki kuka sitten kotona mitäkin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Muuten olen samaa mieltä, mutta en ihan tuosta lopusta. Kannatan, että nainen pärjää omillaan, olen itsekin eronnut ja nyt elän yksin.
Mutta en halua yksin ollessani tehdä, hampaat irvessä ns. miesten töitä. Koska inhoan raskaita tai likaisia puuhia.
Kyse ei ole, ettenkö niitä osaisi opetella. Tosin faktaa on myös se, että naisen fysiikka on heikompi kuin miehen. Toiset naiset jaksavat tehdä hyvinkin raskaita töitä, kaikki eivät.
Inhoan esimerkiksi renkaan vaihtoa, jos olisi mies saisi tehdä jos haluaa tai vien liikkeeseen. Jne. Voimme tehdä yhdessä ruokaa tai mies yksinkin, mutta mielelläni teen vaihtokaupan. Teen sitä mistä tykkään enemmän ja annan miehen tehdä ne työt joista en tykkää. Mutta mies tykkää. Tai maksan niistä.
Ei ole mitään järkeä tasa-arvon nimissä tehdä yhteisiä hommia järjettömästi.
Minä väännän pää punaisena kiroillen autotallissa hommaa jota en hallitse. (Ja mies saa kuitenkin tarkistaa, että uskaltaa ajaa). No ei ole järkevää.
Tasa-arvo ei tarkoita sitä, että kaikki työt tehdään tarkkaan tasan. Vaan tehdään niitä mitkä tuntuvat luontevimmilta ja sujuvat paremmin. Eiköhän tasa-arvoisessa parisuhteessa saada kuitenkin asiat sujumaan niin, ettei kumpikaan tunne itseään alistetuksi.
Teki kuka sitten kotona mitäkin.
Kylläpä tämä nyt otettiin kirjaimellisesti. Kirjoitinkin jo ennemmin, että en tarkoittanut, että aivan kaikki pitäisi tehdä itse talon rakentamisesta auton huoltoon. Kyllä mä sellaiset jätän itsekin ammattilaiselle ja maksan siitä tai perjeenjäsenet/sukulaiset/kaverit auttaa jossain asioissa.
Kuten tuolla yllä tarkensin, niin totta kai elämänkumppanin kanssa jaetaan arki ja arjen asiat ja työt (jos on niin onnekas, että sopivan ja luotettavan sellaisen löytää). Mutta ei toisen ihmisen varaan kannata koko elämää laskea kuten valitettavasti vielä monet ikätoveritkin tekee. Sitä tässä nyt yritin hakea. Totta kai huonona aikana toinen tukee toista, mutta se on mielestäni tyhmää jättää kouluttautumatta ja hankkimatta työkokemusta ja varallisuutta, koska mies elättää.
191. Joo, ymmärrän. Pisti vain silmääni kun kerroit 60-luvulla syntyneestä äidistäsi jotenkin alentuvasti.
Jospa äidilläsi oli juuri diili, että hän antaa isäsi tehdä niitä pihahommia jne. mistä ei itse tykkää. Kun sujuvat paremmin toiselta. Tekee sitten ihan mielellään jotain kevyempää.
Kyllä minäkin puhun välillä miesten töistä, ihan siksi, että minun mielestäni jotkut työt kun ovat niitä. Ei se välttämättä tarkoita, että jotenkin olennot lokeroitunut, se on vain ilmaus määrätyille töille.
Vaikka ollaan 2000-luvulla niin ei kaikki asiat ja ilmaisut ole silti, eikä edes tarvitse olla, sukupuolineutraaleja.
Miksihän nuo ovat antaneet kultilleen nimeksi Cult Cunth? Onko englannin kielen taidossa puutteita vai merkitseekö tuo h jotain tässä yhteydessä?
Vierailija kirjoitti:
Miksihän nuo ovat antaneet kultilleen nimeksi Cult Cunth? Onko englannin kielen taidossa puutteita vai merkitseekö tuo h jotain tässä yhteydessä?
Pikainen veikkaus on että viittaavat Canthiin sillä, ja pitävät tekemisiään yhtä merkityksellisinä kuin kyseisen kirjailijan aikaansaannoksia.
Täällä sanottiin noita naisia rumiksi. Minusta tuo Säde Vallaren on vartaloltaan hyvännäköinen. Henkinen puoli onkin sitten jossain kellarin alapuolella.
Kyllähän molemmat ovat ovat omana aikanaan yhtä merkityksellisiä, kirjailija ja liikenainen Minna Canth joka kuvainnollisesti 'ripusti patalaput naulaan' ja loi uran kodin ulkopuolella.
Ja sitten toisaalta nykyiset Cult Cunth someaktiivifeministit, jotka taasen esittelevät patalappujaan julkisesti kodin ulkopuolella.
M42
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jos haluatte ajaa naisten vapautusta, niin sitä varten pitää lähteä Euroopan rajojen ulkopuolelle. Tai aloittakaa valistus näistä uussuomalaisista, heillä nämä asiat eivät ole vielä ihan selviä. Valkoinen heteromies ei teidän pukeutumiseen puutu enää millään tavoin.
N39
Niin kauan, kun löytyy sellaisia mielipiteitä, kuin vaikka tästä ketjussa on esitetty, on feminismillä vielä paljon työtä edessään ihan täällä Euroopan rajojen sisäpuolellakin.
Ei ole.
Onks nää jotain romaneja vai miksi romaninimet?
EIks joku jännis vois vaan antaa k y r p ä ä noille?
Kumpi noista ajaa Scaniaa ja kumpi liikkuu Volvon nupilla?
Tarkoitat varmaan huomionhakutempaus.