Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mummo oli leikannut lapsen hiukset

Vierailija
04.07.2013 |

En ole itse vielä koskaan leikannut 4 vuotiaan lapsen hiuksia. Isä oli lapsen kanssa mummolassa ja tämä oli sitten leikannut lapsen hiukset. Tavallaan, mitä väliä? Kasvaahan ne takaisin. Toisaalta, älä v******u mene leikkaamaan mun lapsen tukkaa ilman mun lupaa! Jotenkin tuntuu, että mummo on ylittänyt näkymättömän hyvän maun rajan. 

miten sinä reagoisit?

Kommentit (58)

Vierailija
1/58 |
05.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="05.07.2013 klo 19:39"]

[quote author="Vierailija" time="05.07.2013 klo 10:38"]

No jos se on lapselle itselleen sopinut, niin kaikki on ok. Jokainen päättää itse hiuksistaan.

[/quote]

4-vuotias ei päätä itse hiuksistaan eikä päätä hieman vanhempi lapsikaan vaan vanhemmat.  Nyt kuitenkin näyttää olevan liikkeellä kaikenlaisia isovanhempia, jotka kävelevät mennen tullen lastenlastensa ja heidän vanhempien ylitse. Varsinkaan jos isovanhemmista kumpikaan ei ole parturi tai kampaaja, on syytä pitää näppinsä erossa lastenlasten tukasta. 

Vähintä olisi, että asiasta keskusteltaisiin lapsen vanhempien kanssa. Mutta kun ei!

[/quote]

Voi jumalauta, ette omista lapsianne. Hiusten leikkausmalli on kuitenkin aika vähäpätöinen asia. Eri asia jos olisi värjätty ja sekin vain siksi että kemikaalit ovat vaarallisia lapsille.

Vierailija
2/58 |
04.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ehkä pitäisi, että olisi leikannut ilman lupaani (tai mieheni lupaa). Mutta toisaalta, miksi miehesi olisi vähempi arvoinen päättämään lapsenne tukan leikkuusta? vai eikö nähnyt tapahtumaa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/58 |
04.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

En todellakaan tykkäisi. Todellakaan.

Vierailija
4/58 |
04.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mää olin järkyttynyt, kun mun pojan hiukset oli pappa leikannut ilman meidän lupaa. No kasvoihan ne takaisin, mutta poika näytti melkein kaljulta vähänaikaa.

Vierailija
5/58 |
04.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos mieheni olisi antanut luvan, niin ei siinä sitten mitään. Jos omin luvin olisi leikannut, niin tuohtuisin. Riippuu tietty myös lopputuloksesta.

Henk.koht en ymmärrä, miksi jotkut antaa pikkulasten hiusten kasvaa vuosia siistimättä niitä lainkaan. Mahtoi ap:nkin lapsella olla melkoinen pehko. Oma vähän reilu 1-v kokee kohta jo toisen hiustenleikkuunsa.

Vierailija
6/58 |
04.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

no oliko leikattu nätisti edes? Mä saisin hepulin, jos joku leikkaisi mun lasten hiukset kysymättä lupaa multa tai lasten isältä (ja lapselta itseltään, tietysti). Toisen hepulin saisin, jos ne hiukset leikkaisi joku muu kuin ammattitaitoinen kampaaja.

Vierailija
7/58 |
04.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

En todellakaan tykkäisi että mummo leikkaa tukan ja varsinkin jos on miehen äiti, eriasia jos mun äiti(hymyä) eli lupa pitää kysyä.

Vierailija
8/58 |
04.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

No ei kyllä saisi ilman sun lupaa leikata. Kerronpa miten mulla kävi:mummo vei oikein kampaajalla ja lahjoi mut suklaalla. Menin kampaajalle upea pitkä tukka takapuoleen asti ja lähdin poikatukalla. Oli sitten vanhemmat melkoisen vihaisia mummulle....

Vierailija
9/58 |
04.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Saisi mummo kuulla kunniansa, jos sellaista tekisi.

Vierailija
10/58 |
04.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

No onpa tuo useammankin kerran leikannut 3 v poikani hiuksia, enpä ole ollut moksiskaan. Miksi siitä nyt pitäisi suuttua? :O

Vierailija
11/58 |
04.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="04.07.2013 klo 22:53"]

No onpa tuo useammankin kerran leikannut 3 v poikani hiuksia, enpä ole ollut moksiskaan. Miksi siitä nyt pitäisi suuttua? :O

[/quote]

Komppi tälle. Kyllä noilta kahdelta lapselta (tyttö ja poika) on hiukset useasti lyhentyneet kun ovat käyneet isovanhempien luona eikä se haittaa minua laisinkaan. Kunhan lapset itse ovat halunneet hiustenleikkuuta, minulla ei ole mitään sanottavaa asiaan.

Vierailija
12/58 |
04.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

En tykkäisi. Mutta onneksi kasvaa takaisin. Toivottavasti oli edes nätisti leikattu.

Vierailija
13/58 |
04.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko mummo parturi-kampaaja ammatiltaan vai vetelikö ihan näppituntumalla? Miten asia oli keskusteltu lapsen isän kanssa? Meillä jos ammattitaidoton anoppi olisi tehnyt saman lapselleni ilman minun suostumusta, niin olisin kyllä sanonut aika pahasti. Ihan sama olisi ollut myös olisiko lapsen isän kanssa puhuttu asiasta, tuollaista ei vaan tarvitse tehdä ilman lupaani.

Minkälainen siitä tuli? Jos jäljessä on vähänkin sanomista, on esimerkiksi vedetty koneella tasaiseksi siiliksi koko pää, niin mies tai anoppi voi sitten vaikka jouluun saakka huolehtia, että lapsi käy osaavalla parturilla siistimässä hiukset vähintään kuuden viikon välein. Jos jonkun asian voi tehdä hyvin ja siististi, niin miksi sitä ei tekisi? Miksi se pitää pilata jollakin amatööritouhulla? Hitsi kun tulin vihaiseksi ap:n puolesta....

Vierailija
14/58 |
04.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lasten hiuksiin ei kajota saksien kanssa ilman vanhempien lupaa. Piste. 

Mummo saisi kuulla kunniansa, jos olisivat olleet minun lapsistani kysymys. Eritysesti olisin korostanut, että jos lapsen tukkaa leikataan, sitä ei nyrhitä kotona tylsillä saksilla. Parturit ovat sitä varten. 

Vierailija
15/58 |
04.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onhan tuo jo ihan kauheaa vapauden riistoa. Kuka hänkin luulee olevansa, että saa mennä puuttumaan teidän lapsen hiustyyliin. Itse pitäisin ainankin kuukauden tai kaksi taukoa, ettei lapsi pääsisi enää mummolaan. Näin hänkin ymmärtää mistä on oikein kyse. Käytä rohkeasti lastasi pelinappulana, älä missään nimessä sano asiasta suoraan vaan käytä world wide webbiä tämänkin asian ratkaisemiseen.

Vierailija
16/58 |
04.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sama tapahtui minun lapselleni vuosia sitten. Vein hänet vanhempieni luokse hoitoon, ja hiuksia oltiin leikattu. Kuulemma äitini oli tehnyt sen ollessaan lapsen kanssa kahdestaan kotona, koska isäni oli muulloin kieltänyt tekemästä sitä ilman minun lupaani. Ja arvaa kuinka vitutti.

Vierailija
17/58 |
04.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis haluatteko te mammat kasvattaa lapsella koko ikänsä hiuksia?! antakaa nyt herran jumala mummojen tehdä lapsistanne edes siistien näköisiä.

Vierailija
18/58 |
04.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

No jos lapsen isä oli paikalla, hän olisi voinut tarvittaessa kieltää. Eli asia ok.

Vierailija
19/58 |
04.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="04.07.2013 klo 23:13"]

Siis haluatteko te mammat kasvattaa lapsella koko ikänsä hiuksia?! antakaa nyt herran jumala mummojen tehdä lapsistanne edes siistien näköisiä.

[/quote]

Olet vissiin minun mummoni. Aina lapsena kun hän tuli käymään meillä, niin heti alkoi kamala kitinä siitä kuinka minulla ja veljelläni oli kamalat tukat ja kuinka ne pitäisi leikata. Ja kitinä jatkui siihen asti kunnes hän lähti. Ja toistui joka ainoa kerta. Ja ihan tavalliset parturissa tehdyt kampaukset meillä oli.

Vierailija
20/58 |
05.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="04.07.2013 klo 22:46"]

Jos mieheni olisi antanut luvan, niin ei siinä sitten mitään. Jos omin luvin olisi leikannut, niin tuohtuisin. Riippuu tietty myös lopputuloksesta.

Henk.koht en ymmärrä, miksi jotkut antaa pikkulasten hiusten kasvaa vuosia siistimättä niitä lainkaan. Mahtoi ap:nkin lapsella olla melkoinen pehko. Oma vähän reilu 1-v kokee kohta jo toisen hiustenleikkuunsa.

[/quote]

Itsellänihän ei kasvanut hiukset vielä kaksivuotiaana. Eli jokaisella kasvaa omalla tavallaan, nelivuotiaalla saattaa olla vasta hyvin vähän hiuksia.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän kaksi kahdeksan