Ekonomistit yllättyneitä:suomalaisten ostovoimasta: tavallisella suomalaisella on nyt rahaa kuin itse kuningas Kroisoksella
Suomi oli taantumassa ja syväs ä "ostovoimakuopassa" vuodet 2020-2023 mutta viimein vuodesta 2025 tavallisen suomalaisen kuluttajan ostovoima on kääntynyt takaisin nousuu ja reaalipalkat ovat ennätyslukemissa mikä on näkynyt kulutuksen elpymisenä ja lisääntymisenä, esimerkiksi uusia autoja myydään nyt enemmän kuin aikaisemmin.
https://www.hs.fi/visio/art-2000011808781.html
Kommentit (21)
Joku on nyt syönyt jotain sopimatonta ja nähnyt levottomia unia
Rikkaille annetut veronalennukset alkavat vaikuttamaan. Ja jotkut täällä jaksoi väittää et ne olivat turhia eivätkä auttaisi Suomea.
No ainakaan mun ostovoima ei ole kasvanut pätkääkään 2020 ajoista, vaikka liittokorotukset on saatukin.
Mitäs paskaa täällä taas jauhetaan?
Ei hätää - työnantaja korjasi tilanteen irtisanomalla ja lomauttamalla!
Vierailija kirjoitti:
Talousuutisia ja akonomistien lausuntoja. Lukisit sinäkin niin tietäisit että missä mennään ja nojataan sen sijaan että elättelette jollain mutu tuntumalla ja oman henk kohtaisen kokemuksen pohjalla.
Totuushan on että ainoastaan naisten palkat ovat kuroneet eron kiinni, koska julkisella puolella sitä rahaa riittää haaskattavaksi.
Kansantalous ei ole verrannollinen yksityistalouteen. Minäkin olen vaurastunut alapeukuista huolimatta 50.000€ vuodessa viimeisen vuosikymmenen. Omaisuutta on siis puolimiljoonaa enemmän kuin silloin. Enkä taatusti ole ainoa tässä maassa.
Jos valtio haluaa, että ihmiset kuluttavat, valtio voisi lopettaa olosuhteiden synnyttämisen, joissa ihminen ei halua kuluttaa, vaan pelkää ja säästää. Valtion oma valinta.
"HS:n keräämät tilastot kertovat, että suomalaisten ostovoimakuoppa on nyt lähes kurottu umpeen." = rahaa kuin Kroisoksella :D AP:n lukutaidoissa on parantamisen varaa :D
Vierailija kirjoitti:
Ei hätää - työnantaja korjasi tilanteen irtisanomalla ja lomauttamalla!
Mitä helleppiä. Vasta uutisoitiin että konkurssit ja irtisanomiset olisi saatu jo loppumaan. Olikin huijausta. Toivottavasti löydät pian uusia töitä eikä tarvitse olla kauaa työttömänä.
Kyse lienee siitä, että niillä joilla on töitä, menee entistä paremmin. Niillä taas joilla ei ole töitä, menee entistä huonommin. Työttömyys on valitettavasti ennätyskorkealla.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Talousuutisia ja akonomistien lausuntoja. Lukisit sinäkin niin tietäisit että missä mennään ja nojataan sen sijaan että elättelette jollain mutu tuntumalla ja oman henk kohtaisen kokemuksen pohjalla.
Muistitko ottaa ilta 💊💊💊?
Vierailija kirjoitti:
No ainakaan mun ostovoima ei ole kasvanut pätkääkään 2020 ajoista, vaikka liittokorotukset on saatukin.
Semmosia ne sentti korotukset AY-uskovaisille ovat,mee pyytämään reilu korotus itse suoraan,ellei tule,rupeat katsomaan muualta parempaa maksajaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Semmosia ne sentti korotukset AY-uskovaisille ovat,mee pyytämään reilu korotus itse suoraan,ellei tule,rupeat katsomaan muualta parempaa maksajaa.
Jos ostovoimakuoppa on lähes kurottu umpeen niin sehän tarkoittaa että menee lähes yhtä hyvin kuin 2020-2021.
Vierailija kirjoitti:
Rikkaille annetut veronalennukset alkavat vaikuttamaan. Ja jotkut täällä jaksoi väittää et ne olivat turhia eivätkä auttaisi Suomea.
Tuntuvat ostelevan huviloita Etelä-Euroopasta. Auttaakin Suomea kovasti.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jos ostovoimakuoppa on lähes kurottu umpeen niin sehän tarkoittaa että menee lähes yhtä hyvin kuin 2020-2021.
Muutama vuosi sittenhän satoi mannaa taivaalta. Ei kun mikään ei olekaan muuttunut. Vai uskoiko joku jotain muuta?
Vierailija kirjoitti:
propagandaa kuten kaikki Suomen päämediat ovat
suomalaisten ostovoima on tuhottu pysyvästi 2020-2026
Ei ainakaan minun.
Joka kuukausi jää 1500-2000 euroa säästöön, ellen nyt sitten erikseen lähde jotain isoa ostamaan. Ei ennen jäänyt.
Syytä ollakin, kun politiikka on sellaista kuin on.