Onko punoittava kasvojen iho aina merkki alkoholismista
Tuttavalla alkanut naamavärkki punoittamaan. Onkohan alkanut tissuttelemaan päivittäin. Ennen joi todella harvoin. Pitäisikö ottaa asia puheeksi ja ohjata hänet hoitoon
Kommentit (45)
Itselläni ei ainakaan viikonloppujuominen ole aiheuttanut vielä tuommoista naamaa
Ap
Ei ole, voi olla jokin ihosairaus tai iho on paleltunut/palanut usein.
Voi vttu mikä typerys olet. Minulla on kasvot punoittaneet lapsesta asti ja en ole juoppo. Hyppää vaikka järveen
Vierailija kirjoitti:
Voi vttu mikä typerys olet. Minulla on kasvot punoittaneet lapsesta asti ja en ole juoppo. Hyppää vaikka järveen
Ystäväni on jo yli 30v.
Kyllä se monesti niin on, jos 40+ ikäisellä kasvot punoittaa, on syvät nasaalijuonteet ja kasvoissa turvotuksen tapaista, niin todennäköisesti kyseessä on liiallista alkoholin käyttöä.
Ruusufinni on sitten eri juttu. Nuo kyllä osaa erottaa.
Vierailija kirjoitti:
Kyllä se monesti niin on, jos 40+ ikäisellä kasvot punoittaa, on syvät nasaalijuonteet ja kasvoissa turvotuksen tapaista, niin todennäköisesti kyseessä on liiallista alkoholin käyttöä.
Ruusufinni on sitten eri juttu. Nuo kyllä osaa erottaa.
Eli arvasin oikein. Tosin hän on vasta 30
Ap
Liika B3-vitamiini saa ihon punoittamaan. Aika yleinen ongelma energia- ja urheilujuomien nauttijoilla.
Korkea verenpaina, tuliset ruuat, akne, aurinko, ruusu, ekseema, bakteeri, sieni yms. Onhan noita syitä.
Ei. En juo alkoholia ollenkaan, mutta jostain syystä posket usein punottaa. Harrastan paljon liikuntaa, mikä voi vaikuttaa asiaan. Nuorempana ei naama punoittanut kuten nykyisin.
Minulla estyneenä persoonana on käytännössä permanenttipuna poskilla ollut koko ikäni 😳
Punoitus ei kerro mistään muusta kuin korkeasta verenkierrosta alueella.
Vierailija kirjoitti:
Korkea verenpaina, tuliset ruuat, akne, aurinko, ruusu, ekseema, bakteeri, sieni yms. Onhan noita syitä.
Lisätään vielä stressi ja allergiat.
Ruusufinni.