Pillerit petti! Kamala tilanne!
Eilen huomasin itsessäni kaikenlaisia raskausoireisiin viittavia tuntemuksia, vaikka olen syönyt kohta vuoden cerazzetteja.
Muistin sitten, että minulla kuopuksen vauvakuumeajoilta yksi ylimääräiseksi jäänyt r-testi kaapissa ja tein sen kädet täristen tänäaamuna melkeinpä jo vastauksen tietäen. Eli plussa tuli=(
Meillä on ennestään neljä lasta (kolme kouluikäistä ja yksi 1,5 v.). En todellakaan ollut ajatellut enää tehdä yhtään lapsia. Pyysin jo kuopusta odottaessani lähetettä sterilisaatioon, mutta neuvolalääkäri ei oikein suhtautunut kriteerien täyttymisestä huolimatta asiaan positiivisesti vaan kehoitti miettimään asiaa vielä ja kirjoitti pillerireseptin. No tässä sitä nyt ollaan!
Ahdistaa ihan suunnattoman paljon. Itkettää, mutta täällä töissä ei voi oikein edes itkeä.
Pelottaa... en edes tiedä mikä, mutta pelottaa silti=(
Mies ei edes tiedä vielä. Hän nukkui aamulla kun minä tein testiä ja lähtöä töihin. En edes tajua, miten usakallan asiasta kertoa. Eihän tämä nyt tietenkään ole sen enempää minun kuin hänenkään syy, mutta silti jostain syystä pelkään hänen reaktiotaan!
Abortti on pyörinyt mielessäni, mutta en usko siihen pystyväni. Toisaalta vauva tuntuu maailman lopulta ainakin nyt.
Ehkä, jos mieheni suhtautuu (kuten yleensä suhtautuu) asiaan minua järkevämmin ja rauhallisemmin, niin ehkä tämä iloksi muuttuu!?!
Kaikki haukut abortin miettimisestä on aivan turhia! Se nyt vain pyörii mielessäni, olkoonkin se jonkun mielestä murha tai mitä tahansa. Ja kuten sanottu, tuskin siihen edes päädyn! Tietysti tämä on asia, josta minun täytyy miehenikin kanssa keskustella!
Onko kukaan palstalla olija ollut koskaan vastaavassa tilanteessa? Miten selvisitte asiasta ja mihin ratkaisuun päädyitte?
Miten rv:t selvisi... vasta ultraamallako? Minulla on pillereiden aikaan ollut todella epäsäännölliset vuodot, kierrot 24-59 vrk. Viimeksi vuotoa oli viimeviikolla... silti testiin tuli nyt kaksi viivaa.
Vertaistuki tuntuu nyt todella tärkeältä!
Kommentit (42)
Otsikko on harhaanjohtava. Pillerit eivät pettäneet, vaan niitä käytettiin väärin. Minipillerit pitää ottaa joka päivä samaan aikaan, muuten ehkäisytehoa ei ole. Tämä lukee pakkauksen käyttöohjeessakin. Ei riitä, että pillerin ottaa saman vuorokauden aikana, ehkäisyteho laskee jo muutaman tunnin heitosta.
Tunteesi ovat aivan normaaleja. Raskauden yllättäminen on shokki. Eikä kauhusi mene päivässä tai parissa päivässä ohi. Mutta anna itsellesi aikaa. Kärsivällisyyttä siis, sitä pikkuhiljaa sopeutuu muuttuneisiin tilaneisiin. Kokemusta on, tuolla se yllätys nukkuu...