Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Pillerit petti! Kamala tilanne!

Vierailija
04.07.2013 |

Eilen huomasin itsessäni kaikenlaisia raskausoireisiin viittavia tuntemuksia, vaikka olen syönyt kohta vuoden cerazzetteja.

Muistin sitten, että minulla kuopuksen vauvakuumeajoilta yksi ylimääräiseksi jäänyt r-testi kaapissa ja tein sen kädet täristen tänäaamuna melkeinpä jo vastauksen tietäen. Eli plussa tuli=(

Meillä on ennestään neljä lasta (kolme kouluikäistä ja yksi 1,5 v.). En todellakaan ollut ajatellut enää tehdä yhtään lapsia. Pyysin jo kuopusta odottaessani lähetettä sterilisaatioon, mutta neuvolalääkäri ei oikein suhtautunut kriteerien täyttymisestä huolimatta asiaan positiivisesti vaan kehoitti miettimään asiaa vielä ja kirjoitti pillerireseptin. No tässä sitä nyt ollaan!

Ahdistaa ihan suunnattoman paljon. Itkettää, mutta täällä töissä ei voi oikein edes itkeä.

Pelottaa... en edes tiedä mikä, mutta pelottaa silti=(

Mies ei edes tiedä vielä. Hän nukkui aamulla kun minä tein testiä ja lähtöä töihin. En edes tajua, miten usakallan asiasta kertoa. Eihän tämä nyt tietenkään ole sen enempää minun kuin hänenkään syy, mutta silti jostain syystä pelkään hänen reaktiotaan!

Abortti on pyörinyt mielessäni, mutta en usko siihen pystyväni. Toisaalta vauva tuntuu maailman lopulta ainakin nyt.

Ehkä, jos mieheni suhtautuu (kuten yleensä suhtautuu) asiaan minua järkevämmin ja rauhallisemmin, niin ehkä tämä iloksi muuttuu!?!

Kaikki haukut abortin miettimisestä on aivan turhia! Se nyt vain pyörii mielessäni, olkoonkin se jonkun mielestä murha tai mitä tahansa. Ja kuten sanottu, tuskin siihen edes päädyn! Tietysti tämä on asia, josta minun täytyy miehenikin kanssa keskustella!

Onko kukaan palstalla olija ollut koskaan vastaavassa tilanteessa? Miten selvisitte asiasta ja mihin ratkaisuun päädyitte?

Miten rv:t selvisi... vasta ultraamallako? Minulla on pillereiden aikaan ollut todella epäsäännölliset vuodot, kierrot 24-59 vrk. Viimeksi vuotoa oli viimeviikolla... silti testiin tuli nyt kaksi viivaa.

Vertaistuki tuntuu nyt todella tärkeältä!

Kommentit (42)

Vierailija
1/42 |
05.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten meni illalla keskustelut, AP?

Vierailija
2/42 |
05.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="04.07.2013 klo 10:56"]

Minusta taitaa tulla mummo samaisen syyn vuoksi, vielä ei ole satavarmaa, mutta teini pelkää olevansa raskaana... Pian varmistuu ja mua kauhistuttaa oikeasti. Tytär menee nyt syksyllä vasta lukioon.

[/quote]Eihän siihen ole kun yksi ratkaisu. Lapsi saisi lapsen.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/42 |
05.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huomasin, että eilinen aloitukseni oli nostettu taas näkyviin.

Mieli on yllättäen melko paljon parempi... en tokikaan voi väittää olevani superonnellinen, mutta ei maailma kaadu niskaan enää!

Mieheni otti asian juurikiin omaan tyyliinsä melko rauhallisesti. Ei tuo nyt riemusta hyppinyt, mutta ei ollut ihan niin järkyttynyt kuin minä!

Juteltiin kuitenkin asia perinpohjin läpi ja sovittiin, että syntykööt tämä vauva, mutta sitten jompi kumpi meistä siihen sterilisaatioon menee. Aloitan sterilisaation käytännön asioiden selvittelyt heti ensimmäisellä neuvolakäynnillä...

Nyt jatkan töitä ja koitan sopeutua pikkuhiljaa ajatukseen raskaudesta... vauvan miettiminen tuntuu toistaiseksi melko ahdistavalta=/

Nyt pitää jatkaa töitä=)

Vierailija
4/42 |
05.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onnea odotukseen, ap :)

Vierailija
5/42 |
05.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="05.07.2013 klo 09:08"]

[quote author="Vierailija" time="04.07.2013 klo 10:56"]

Minusta taitaa tulla mummo samaisen syyn vuoksi, vielä ei ole satavarmaa, mutta teini pelkää olevansa raskaana... Pian varmistuu ja mua kauhistuttaa oikeasti. Tytär menee nyt syksyllä vasta lukioon.

[/quote]Eihän siihen ole kun yksi ratkaisu. Lapsi saisi lapsen.

[/quote]

Tai lapsi ei saisi lasta, jos vaikka aborttiin päätyy...

Vierailija
6/42 |
05.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Varmaan aika tyypillistä, kun vitkutellaan sterilisaatioon menossa. Jos lapsiluku on täysi ja siitä on varma, niin silloin tehdään se sterilisaatio. Se asia kannattaa laittaa vireille jo raskausaikana, koska ei siihen heti pääse kun haluaa (kunnallisella siis). Meillä oli selvää jo 4.odotusaikana että miehelle tehdään vasektomia, kun lapsi syntyy ja niin tehtiin. En jaksaisi enää viidettä ja sitä meille ei ikinä tule. Jos noin olisi käynyt niin tuskin olisin aborttiin pystynyt minäkään. Silti suosittelen teitä nyt hoitamaan sen sterilisaation/vasektomian jo ajoissa kuntoon ettet ole samassa tilanteessa vuoden päästä. 

Vierailija
7/42 |
05.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kierukka tai kapseli olisi järkevämpi annostelutapa keltarauhashormoni-ehkäisylle, niin käyttäjävirheen mahdollisuus jäisi pois. Mitä te turhaan vekslaatte noiden nappien kanssa?

Vierailija
8/42 |
04.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oho, tosi monella näyttää olleen juuri näiden kyseisten pillereiden kanssa sama tilanne!?!

Minulla on nämä pillerit olleet ennenkin käytössä kakkosen ja kolmosen välillä. Tuolloin söin cerazzetteja lähes kaksi vuotta ilman sen kummempia ongelmia, joten siksi uskalsin ottaa ne nytkin edellisen synnytyksen jälkeen. Vaan enpä ota enää ikinä!

Äsken juttelin mieheni kanssa puhelimessa ja oli hilkulla, että olisin kertonut, mutta sitten nielaisin sanani viimehetkellä. Haluan puhua asiasta kotona naamatusten... Jotenkin on siitäkin syyllinen olo, etten nyt asiaa kertonut. Olisi mieskin saanut miettiä asiaa rauhassa... noh, muutama tunti sinne taikka tänne. Ei tämä tästä enää miksikään muutu=(

Ja tiedän, että se vauva kun on maailmassa, niin ei siitä sitten enää tietenkään luovu, kuten ei yhdestäkään muustakaan lapsesta. Ja ihan varmasti sitä rakastaa yhtälailla kuin muitakin.

Olisin vain itse halunnut päättää oman lapsilukuni... vaikka tokihan minulla loppupeleissä se päätäntävalta on edelleenkin.

Vierailija
9/42 |
04.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="04.07.2013 klo 12:20"]

Otsikko on harhaanjohtava. Pillerit eivät pettäneet, vaan niitä käytettiin väärin. Minipillerit pitää ottaa joka päivä samaan aikaan, muuten ehkäisytehoa ei ole. Tämä lukee pakkauksen käyttöohjeessakin. Ei riitä, että pillerin ottaa saman vuorokauden aikana, ehkäisyteho laskee jo muutaman tunnin heitosta.

[/quote]

Tarkennus. En ole ap, mutta cerazeten pakkausselosteessa kyllä sanotaan, että ehkäisyteho säilyy, jos pillerin unohduksesta ei ole kulunut yli 12 tuntia. Ja jos menee yli 12 tunnin, ehkäisyteho saattaa heiketä.

Onkohan kellekään oikeasti käynyt niin, että ei ole unohtanut yli tuota 12 tuntia, ei ole ollut vatsataudissa ja kuitenkin olisi vahinko sattunut? Kieltämättä mietityttää kun itselläkin cerazette käytössä, ja välillä näitä cerazette petti -keskusteluja näkee...

Vierailija
10/42 |
04.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap, kaikki menee varmasti hyvin! Juttelette pian miehesi kanssa, selviätte kyllä yhdessä. Mullekin tuli ekana mieleen, että kuopuksenne saa leikkikaverin, kun muut lapset ovat jo selvästi vanhempia. Ehkä teille oli tarkoitus tulla viisi lasta. Moni ei saa itse päättää lapsilukuaan, esim. tahattomasti lapsettomat tai joku, jolla on yksi lapsi, mutta puoliso ei haluakaan enempää jne. Saatte nyt vielä yhden lapsen ja sitten teet sen sterilisaation, niin voit olla varma, että lapsiluku on nyt siinä. Onnea ja tsemppiä!

Vierailija
11/42 |
04.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla oli sama tilanne vuosi sitten. Kaksi lasta, lapsiluku täynnä. Neljä vuotta kotiäitinä, mitta aivan täynnä sitä elämää. Olin hakenut kouluun ja päässyt, ja saanut vielä kesätyöpaikan jonka tarkoitus oli jatkuva viikonlopputyönä koulun alkamisen jälkeen. Samat pillerit käytössä, jotka otin joka aamu aamukahvin keiton yhteydessä, ehkä puolen tunnin heittoa oli joskus siinä, monelta pillerin otin.

Ja raskaana! 

Itkin ja ahdistuin niin, etten saanut nukuttua. Vauva ei vaan tuntunut houkuttelevalta. Raskauteni olivat olleet vaikeita, ja kuopuksen valvottamiset ja jatkuva kanniskelu, jatkuva taistelu syömisten kanssa vielä tuoreessa muistissa. Itse halusin mennä elämässä eteenpäin HETI, enkä puolentoista vuoden päästä jos vauva olisi tullut. Tein abortin, enkä ole katunut sitä.

Joskus mietin asiaa, mutta elämäni on hyvää nyt. Joskus saattaa olla tilaisuus iltatähden tulla, mutta se on ehdoton ehkä se. Nyt ei vauvoja tänne yhtään, kiitos. (Ehkäisynä käytän nyt Nuvaringia, toivotaan että se toimii).

Vierailija
12/42 |
04.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos pelkäät miehen reaktiota (onhan sinullakin aika vahva tunnereaktio päällä, miksi ei miehelle tulisi), niin kirjoita hänelle sähköpostia.

Kirjoita, eninnäkin, että sinulla on on yllättää kerrottavaa ja olet itse kovin pelästynyt. Kerro seuraavasti, että pelkäät miehen reaktioita koska jo itsekin olet kauhuissasi.

Sitten kerrot olevasi raskaana.

Voit soittaa miehellesi, että olet lähettänyt sähköpostia ja toivot, että keskustelette sitten illalla asiasta.

Vierailija
13/42 |
04.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Keskustelkaa miehen kanssa yhdessä miltä molemmista tuntuu. Raskaus ei ole kummankaan syytä. Se voi olla teille lahja tai sitten päätätte yhdessä toisin. 

Vierailija
14/42 |
04.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Raskaus voi tuntua teistä hyvältä ensijärkytyksen jälkeen. Ainakin teidän perheen pienimmäinen saisi leikkikaverin. Tsemppiä teille keskusteluun! 

t. 33

Vierailija
15/42 |
04.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joko olette nähneet toisenne?

Vierailija
16/42 |
04.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="04.07.2013 klo 11:29"]

Miten en yhtään ihmettele raskauttasi, sinulla on vatsatauti ja jätät ehkäsyn puolitiehen.

Jos kierto ei pysy kurissa pillereillä niin pitää käydä lääkärissä! Sinulla ei ole kuukautisia kun käytät hormonaalista ehkäsyä vaan sitä sanotaan ihan vuodoksi. Siinä on silloin ero normaaliin kuukautisvuotoon.

Jos sinulla ei tule ehkäsyvuoto säännöllisenä vaan jää vuoto jopa tulematta niin ei voi luottaa ehkäsyntehoon, puhumattakaan että sinulla on vatsatauti! Etkö kuuntele mitä lääkäri puhuu tai lue käyttöohjeita? Nautit hormooneja hyvä tavaton!

En usko että sinua haittaa raskautesi, enkä ihmettele sitä ettet koskaan tee aborttia, puhut siitä mutta niinhän sinä käytit ehkäsyäkin.. Ei moroooo!

[/quote]

Jaa, no kyllä minulle lääkäri kertoi minipillereitä määrätessään että tiputteluvuotoa saattaa olla ja voi jatkua hyvin pitkäänkin. Ystäväni syö myös minipillereitä ja hänellä on epäsäännölisiä tiputteluvuotoja. Mikä siinä on niin ihmeellistä?

Vierailija
17/42 |
04.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyvin monelle käy just noin. Siinähän tuoteselosteessakin lukee se pieni präntti "Kun kuitenkin naisella vauvakuumettaa, niin luultavasti ehkäisyteho on noin 0% luokkaa. Aiheuttaa myös turhia selittelyjä asian tiimoilta."

Vierailija
18/42 |
04.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sun tuoteselosteessa juuri noin saattaa lukeakin, minulla hieman eri teksti.

Lukutaitoiset ehkä osaavat tuosta aloituksesta lukea, että vauvakuumetta ei ole. Jos olisi, tuskin aborttia edes ajattelisin.

Kiitos vastauksesta kuitenkin=)

Vierailija
19/42 |
04.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oletko unohtanut pillerin välistä pois tai ollut ripulia 6 tunnin sisällä joten täytyy ottaa pilleri. Tee niinku omatunto sanoo.

Vierailija
20/42 |
04.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuli heti mieleen positiivinen asia, kuopus saa nyt oman leikkikaverin kun muut sisarukset ovat noinkin paljon vanhempia. Onnea, kyllä se mieli vielä iloksi muuttuu :).

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä yhdeksän kaksi