Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Pillerit petti! Kamala tilanne!

Vierailija
04.07.2013 |

Eilen huomasin itsessäni kaikenlaisia raskausoireisiin viittavia tuntemuksia, vaikka olen syönyt kohta vuoden cerazzetteja.

Muistin sitten, että minulla kuopuksen vauvakuumeajoilta yksi ylimääräiseksi jäänyt r-testi kaapissa ja tein sen kädet täristen tänäaamuna melkeinpä jo vastauksen tietäen. Eli plussa tuli=(

Meillä on ennestään neljä lasta (kolme kouluikäistä ja yksi 1,5 v.). En todellakaan ollut ajatellut enää tehdä yhtään lapsia. Pyysin jo kuopusta odottaessani lähetettä sterilisaatioon, mutta neuvolalääkäri ei oikein suhtautunut kriteerien täyttymisestä huolimatta asiaan positiivisesti vaan kehoitti miettimään asiaa vielä ja kirjoitti pillerireseptin. No tässä sitä nyt ollaan!

Ahdistaa ihan suunnattoman paljon. Itkettää, mutta täällä töissä ei voi oikein edes itkeä.

Pelottaa... en edes tiedä mikä, mutta pelottaa silti=(

Mies ei edes tiedä vielä. Hän nukkui aamulla kun minä tein testiä ja lähtöä töihin. En edes tajua, miten usakallan asiasta kertoa. Eihän tämä nyt tietenkään ole sen enempää minun kuin hänenkään syy, mutta silti jostain syystä pelkään hänen reaktiotaan!

Abortti on pyörinyt mielessäni, mutta en usko siihen pystyväni. Toisaalta vauva tuntuu maailman lopulta ainakin nyt.

Ehkä, jos mieheni suhtautuu (kuten yleensä suhtautuu) asiaan minua järkevämmin ja rauhallisemmin, niin ehkä tämä iloksi muuttuu!?!

Kaikki haukut abortin miettimisestä on aivan turhia! Se nyt vain pyörii mielessäni, olkoonkin se jonkun mielestä murha tai mitä tahansa. Ja kuten sanottu, tuskin siihen edes päädyn! Tietysti tämä on asia, josta minun täytyy miehenikin kanssa keskustella!

Onko kukaan palstalla olija ollut koskaan vastaavassa tilanteessa? Miten selvisitte asiasta ja mihin ratkaisuun päädyitte?

Miten rv:t selvisi... vasta ultraamallako? Minulla on pillereiden aikaan ollut todella epäsäännölliset vuodot, kierrot 24-59 vrk. Viimeksi vuotoa oli viimeviikolla... silti testiin tuli nyt kaksi viivaa.

Vertaistuki tuntuu nyt todella tärkeältä!

Kommentit (42)

Vierailija
21/42 |
04.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole unohtanut.

Vatsataudissa olin, mutta siitä on kyllä jo niin paljon aikaa, että tuskin silloin on hedelmöitys tapahtunut. Raskaus olisi jo niin pitkällä, että olisi tullut ilmi jo aiemmin. Vatsatuti taisi olla jo toukokuun alkupuolella... saatan kyllä muistaa aivan väärinkin. Isommat lapset olivat kyllä vielä koulussa, eli keväällä se on ollut.

Muutaman kerran olen tosin ottanut pillerin vasta iltapäivällä tai illalla, kuitenkin saman vuorokauden puolella kuin on pitänytkin. Minipillerithän olisi pyrittävä ottaa aina suunnilleen samaan aikaan vrk:sta. Tuokin tuntuu jotenkin aika kaukaa haetulta, että heti ehk.teho laskisi niin, että raskaus pääsee alkamaan.

Ap.

Vierailija
22/42 |
04.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiitos 5!

Voi kunpa itsekin saisin ajatukset muutettua positiivisiksi!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/42 |
04.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sympatiat täältä, olen pelännyt samaa. "Helppohan" se on ajatella että jos ehkäisy pettää niin tekee sitten abortin mutta varmasti kun on tosi kyseessä se tuntuu pahalta. Kovasti voimia mitä ikinä päätättekin tehdä!

Itse varmaan tekisin abortin jos nyt raskaaksi tulisin, nuorin on 3v enkä todellakaan jaksaisi enää yhtään muutaman vuoden valvomista. Mutta kuten sanoin, ehkä se ei olisi niin helppo toteuttaa mikäli vahinko kävisi.

Vierailija
24/42 |
04.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vertaistukea en pysty kyllä antamaan, mutta ymmärrän kyllä tunteen. Meidän nuorimmainen on vasta 3kk ja olen ajatellut, että uusi raskaus tuntuisi maailmanlopulta! Siksi en ole edes vielä uskaltanut sekstailla synnytyksen jälkeen. Sain myös itse saman reseptin jälkitarkastuksessa, mutta olen ajatellut ettei hormonaalinen ehkäisy ole mun juttuni. Silti pelkään pelata pelkkien kortsujenkin kanssa "vahingon" pelossa. Sterilisaatio tuntuu minusta liian lopulliselta ratkaisulta.

Toivottavasti miehesi ottaa asian hyvin ja voitte rauhassa miettiä ratkaisua. Itse en ole abortin kannalla missään tilanteessa, mutta jokainen tekee itse ratkaisunsa. Tsemppiä sinne kovasti, kyllä maailma siitä kirkastuu!

Vierailija
25/42 |
04.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Samassa tilanteessa ollaan, tai ei nyt ihan, koska itse kikkailtiin ehkäisyn kanssa. Ei juurikaan harrastettu seksiä ja se minkä harrastettiin niin keskeytettynä, mutta tässä nyt ollaan.. muuten samassa tilanteessa muuten. Meillä myös neljä lasta ja nuorin tulee 1,5v kun tää syntyy. 

Mietin myös aborttia, mutta en pystynyt. Meillä mies on kanssa tuollainen rauhallinen tapaus ja suhtautunut kokoajan asiaan hyvin, kun itse olen panikoinut, niin rauhoittanut, että kyllä kaikki hyvin menee.

Nyt mulla on laskettuunaikaan enää muutama viikko ja vauvan tuloon on sopeutunut hyvin, odotan jo ihan innolla vauvan syntymää. Ollaan tehty kaikki hankinnat ja valmistelut ja välillä nauretaan sille alun paniikille. Tosin aika pitkään oli sitä epäröintiä, yli puolen välin, mutta sitten helpotti. 

Tsemppiä teidän perheelle, kyllä kaikki järjestyy :)

Vierailija
26/42 |
04.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaksi ystävääni on jäänyt raskaaksi cerazettestä huolimatta.Molemmat tunnollisia, useamman lapsen äitejä jotka eivät poteneet vauvakuumetta.Tämän takia itse halusin toiset pillerit.Luotto tuohon merkkin on (mulla) huono.

Tehkää mikä on teille kaikille parhaaksi.Miehesi varmasti järkevänä tukee sinua. kuten sanoit,"syy" ei ole kenenkään, vahinkoja sattuu.

Ai niin, toinen ystäväni teki lapsen, toinen abortin.Molemmat ovat tyytyväisiä ratkaisuihinsa..

Vierailija
27/42 |
04.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nyt ainakin tiedät meneväsi sterilisaatioon! En olisi antanut kenenkään mielipiteen vaikuttaa siihen aiemminkaan. Pyysin lähetteen sterilisaatioon jo neljättä odottaessani ja pääsin sinne, kun vauva oli 4kk.

Vierailija
28/42 |
04.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä on nykynaiset varsin huteraa tekoa, jos yhden lapsen syntymä maailmaan on maailmanloppu ja aiheuttaa ahdistusta. On pesukoneet, tiskikoneet, lastentarhat, äitiyslomat ja tuttelit ja sosiaaliturvat.

Toista se oli ukkini aikaan. Ukilta kuoli vuoden ikäinen pikkusisko venäläisellä "lomaleirillä" nälkään. Asunnoksi saatiin sikala, ja sodan jälkeen karjakeittiö.

Pyyhi ap ne typerät kyyneleet ja lopeta parkuminen, aikuinen ihminen, jolla on kaikki tuo.  Kyllä siitä yövalvomisesta hengissä selviää, jos sulla ei muita isompia murheita ole. Nykyaikana. Kato niitä muita lapsiasi. Antaisitko yhtään pois? Vähän tervettä järkeä aikuiset akat.

Vierailija
29/42 |
04.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä oli varma että meille ei tule kuin kaksi lasta koska molemmat sairastelivat ja olivat todella työläitä hoitaa.

Kun tein sitten raskaustestin joka näytti positiivista tuntui että maailma romahti. Itkeskelin ja harkitsin aborttia. Mies kuitenkin kannusti ja oli positiivinen.

Nyt olen todella tyytyväinen tilanteeseen. Kaikki meni paremmin kuin uskalsin toivoakkaan ja isommat lapset auttoivat kuopuksen kanssa. Siis ihan omatoimisesti leikittivät ja pitivät seuraa ym. joten ei se sitten niin rankkaa ollutkaan. Ja nyt tuntuu että meidän perhe on tässä ja juuri oikeanlaisena.

Kerro illalla asia miehelle. Mietitte yhdessä tilannetta eteenpäin. Ja kuten joku jos sanoikin niin olisihan se jatkossa kivaa nykyiselle kuopukselle kun ei jäisi iltatähdeksi vaan saisi suunnilleen samanikäisen sisaruksen leikkikaverikseen.

Vierailija
30/42 |
04.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eipä ole oikein muuta kuin että juttele miehesi kanssa. Juttelette asian ihan kunnolla läpi ja pohditte mitä teette. Kuitenkin miehesi on myös vastuussa asiasta, et yksin omaan sinä. Tsemppiä! Kyllä nämä asiat aina järjestyvät! :)

Vierailija
31/42 |
04.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sterilisaatio kun lapsiluku täysi. Ei pidä antaa kenenkään vaikuttaa mielipiteeseen ei edes miehen. Suomessa on abortti laillinen joten sekin voi olla ratkaisu. Täytyy vaan järkeillä kun on 4 lasta ja ei ollut oma vika kun pillerit petti.

Vierailija
32/42 |
04.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minusta taitaa tulla mummo samaisen syyn vuoksi, vielä ei ole satavarmaa, mutta teini pelkää olevansa raskaana... Pian varmistuu ja mua kauhistuttaa oikeasti. Tytär menee nyt syksyllä vasta lukioon.

Vierailija
33/42 |
04.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiitos OIKEASTI teille kaikille asiallisesti vastanneille!

Jostain syystä muiden rauhoittavat sanat auttaa näkemään tätä asiaa myös ulkopuolisen silmin, joskaan asia tunnu edelleenkään yhtään paremmalta.

Nyt vain täytyy saada juteltua miehen kanssa. Ehkä sitten omatkin tunteet on helpompi käsitellä kun on oikeasti joku jonka kanssa puhua asiasta ihan kasvotusten.

Vierailija
34/42 |
04.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Rauhoitu ap,

kyllä se vielä iloksi muuttuu. Keskustelette yhdessä useamman illan. Meillä on nyt kotona kaksi lasta vuoden ikäerolla, esikoinen oli hartaasti toivottu, mutta pikkusisarusta olisimme toivoneet vasta hieman myöhemmin. Minulla oli käytössä juurikin nuo Cerazetet, ja mielestäni olin tosi tunnollinen ottamisajankohdan suhteen. Oli järkytys tajuta, että olin raskaana, kun esikoinen oli vasta nelisen kuukautta. Alkujärkytyksestä kun toivuin, niin ajatus alkoikin tuntua hyvältä ja tavallaan olin onnellinen, että toisen lapsen kohdalla ei tarvinnutkaan yrittää ja pettyä... :) Toki tilanteesi on eri, kun teillä jo lapsiluku oli täysi. Mutta siis tsemppinä sanon, että täällä ainakin on järkytyksestä ja epäuskon tunteista päästy nopsaan yli ja odotus muuttui iloksi. Pojat nyt 1 v 1 kk ja 6 viikkoa :)

Vierailija
35/42 |
04.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten en yhtään ihmettele raskauttasi, sinulla on vatsatauti ja jätät ehkäsyn puolitiehen.

Jos kierto ei pysy kurissa pillereillä niin pitää käydä lääkärissä! Sinulla ei ole kuukautisia kun käytät hormonaalista ehkäsyä vaan sitä sanotaan ihan vuodoksi. Siinä on silloin ero normaaliin kuukautisvuotoon.

Jos sinulla ei tule ehkäsyvuoto säännöllisenä vaan jää vuoto jopa tulematta niin ei voi luottaa ehkäsyntehoon, puhumattakaan että sinulla on vatsatauti! Etkö kuuntele mitä lääkäri puhuu tai lue käyttöohjeita? Nautit hormooneja hyvä tavaton!

En usko että sinua haittaa raskautesi, enkä ihmettele sitä ettet koskaan tee aborttia, puhut siitä mutta niinhän sinä käytit ehkäsyäkin.. Ei moroooo!

Vierailija
36/42 |
04.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos olet syönyt minipillereitä, niin ne pitäisi ottaa joka päivä täsmälleen samaan aikaan. Niinhän et ole tehnyt, joten ehkäisytehoa ei ollut. Ikävää, että tällainen on jäänyt sinulta huomaamatta. Minipillereiden teho on huonompi kuin yhdistelmäehkäisypillereiden, vaikka niitä ottaisi oikein. Jos ottaa väärään aikaan, teho on olematon.

Vierailija
37/42 |
04.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse päädyin aborttiin. En ole katunut.

Vierailija
38/42 |
04.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä kokemus ehkäisystä huolimatta raskautumisesta. Lapsia on, mutta nykyään minulla on eräs sairaus, ja olin jo heti viikolla 6 kamalassa kunnossa. Päädyin aborttiin mieheni kanssa. Tottakait tunnen syyllisyyttä. Mutta tunsin, että teen oikein. Syyllisyys helpottanut, mutta välillä käy asia mielessä. Puhu miehesi kanssa, molempien pitää jaksaa ja sitoutua teidän yhteiseen ratkaisuun, ei saa jälkikäteen syyllistää.

Vierailija
39/42 |
04.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tämä vauva vaan haluaa syntyä teille. Onnea ja hyvää vointia!

Vierailija
40/42 |
04.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

On käynyt noin. Ensin oli armoton shokki. Itkin koko päivän, mies oli ihan hajalla myös. Eli lasta ei todellakaan oltu suunniteltu. Olin siihen aikaan jopa parisuhteen jatkumisesta hyvin epävarma. Vaan niin siinä kävi että jo viikossa siihen ajatukseen oli tottunut, ja parin viikon kuluttua oltiin jo todella onnellisia tapahtuneesta vahingosta. Harmi vain että keskenmeno todettiin viikolla 12 ultrassa.. Eli oli sinällään surullinen loppu.

Mutta siis neuvoni on: hengitä syvään, elä muutama päivä eteenpäin ja vasta sitten mieti mitä teet.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi kolme neljä