Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Abortti rv14?

Vierailija
30.07.2020 |

Onko mahdollinen? Entä jos valitsee lapsesta luopumisen? Meneekö lapsi adoptioon vai mihin?

Kommentit (174)

Vierailija
141/174 |
31.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Öööööh, täällä puhutaan ihan järjetöntä palturia abortoiduista "isoista vauvoista", jotka potilas pääsee näkemään. Satutäti hei, keksi itsellesi parempaa puuhaa, jooko? Mun mies on lääkäri ja tarkistin häneltä väitteiden paikkaansapitävyyden. Hän katsoi mua ihmetellen ja kysyi, minkä kehitysmaan asioista oikein höpisen.

https://lapsennimi.com/wp-content/uploads/2017/02/keskiraskauden-kesken…

Kysy sun ukoltas tietääkö minkä kokoinen tuo sikiö on? Kysyy varmaan että: "ööö, onko tuo joku kehitysmaiden juttu?" Yhtä taukkeja olette molemmat

Taitaa ukon tohtorileikit ulottua vain makkarin puolelle.

Vierailija
142/174 |
31.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

On mahdollinen. Mahdollisesti tehtävä synnärillä kun viikkoja sen verran että ei riitä korona otettava pilleri.

Terv. Rv. 17 sama tapahtunut

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
143/174 |
31.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Öööööh, täällä puhutaan ihan järjetöntä palturia abortoiduista "isoista vauvoista", jotka potilas pääsee näkemään. Satutäti hei, keksi itsellesi parempaa puuhaa, jooko? Mun mies on lääkäri ja tarkistin häneltä väitteiden paikkaansapitävyyden. Hän katsoi mua ihmetellen ja kysyi, minkä kehitysmaan asioista oikein höpisen.

Kysy sun ukoltas tietääkö minkä kokoinen tuo sikiö on? Kysyy varmaan että: "ööö, onko tuo joku kehitysmaiden juttu?" Yhtä taukkeja olette molemmat

Ymmärrät varmaankin, että kaikkeen netistä löytyvään aineistoon kannattaa suhtautua pienellä varauksella. Tajuaisit sen, mikäli sulla olisi vähänkään tervettä järkeä. Minäkin löydän hetkessä vaikka mitä, mitä voin esitellä sulle "totena".

Olet varmaan itse tehnyt abortin noilla viikoilla, etkä ole vielä käsitellyt asiaa ja elät tarkoituksella pimennossa. Kaikkea hyvää sinulle.

Vierailija
144/174 |
31.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ymmärrät varmaankin, että kaikkeen netistä löytyvään aineistoon kannattaa suhtautua pienellä varauksella. Tajuaisit sen, mikäli sulla olisi vähänkään tervettä järkeä. Minäkin löydän hetkessä vaikka mitä, mitä voin esitellä sulle "totena".

😂🤣 no, sä et varmaankaan lukenut sitä juttua minkä joku tänne ensin linkitti ja mistä tuo kuva on. Voithan sä mennä ton lapsen vanhemmille sanomaan että ei tuo ole totta, ette saaneet keskenmenoa raskausviikolla 17 ja nuo teidän kuvatkin ovat lavastettuja. Sano vielä heille että lääkärimiehesi mielestä se on joku kehitysmaiden juttu.

Vierailija
145/174 |
31.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miksi abortointiin pääsee niin hitaasti? Alkio vaan kehittyy ja naiselle raskaampaa joka päivä?!? Muutenkin Suomessa ei välitetä naisista pätkääkään kun synnytyssalista poistutaan. Kerroin jälkitarkastuksessa että ompeleet on ehkä auennut ja että en pysty istumaan kun kipu on niin viiltävää, niin ei edes katsottu, vaan hymyiltiin vaan että kyllä se siitä. Saksassa kätilö saapui monta kertaa kotikäynnille, seurasi paranemista ja myös mielialaa. Ja tämä on vain yksi esimerkki. En tiedä muusta, mutta terveydenhuolto (ja synnytyksen jälkeinen hoito) on Saksassa paljon parempaa kuin Suomessa.

Suomessa aborttiin pääsee hitaasti, koska naiselle halutaan aikaa miettiä valintaa. Näin minulle kertoi naistentautiklinikan hoitaja viime viikolla.

Eli sitä samaa kuin se, että sterilisaation saa vasta 3 lapsen jälkeen tai 30-vuotiaana, vaikka muut ehkäisykeinot eivät sopisi. Että ehtii se mieli muuttua miljoonaan kertaan, kun vaan odotellaan tarpeeksi kauan. Ollaan me naiset sellaisia tuulella käyviä, ettei lääkäreiden ja lain mielestä tiedetä, mitä me oikeasti halutaan :D

Vierailija
146/174 |
31.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tunnen sijaiskotiperheen johon on sijoitettu lapsi siksi aikaa kun äiti toipuu sairaudesta. Sama periaate pätenee uupumukseen kuin leikkaukseen tms, jossa ei vain jaksa tai kykene kaikkeen itse.  Se jos vauva on sijaisperheessä vaikka eka vuoden antaen sinulle aikaa toipua nykyhetkestä jne on pieni hinta kaikille siitä että hän saa elää. Parin vuoden päästä sinulla on terve taapero ja niin sinä kuin lapsen isäkin olette hänestä iloisia ja ylpeitä.   Koska ymmärrät tilanteesi vaikeuden nyt, hae ihmeessä apua ja ole siinä peräänantamaton.

Tässäpä oppikirjaesimerkki proliferin sairaasta ajatusmaailmasta. Lapsella ei ole mitään väliä syntymän jälkeen, vaan vauvaa sopii heitellä paikasta toiseen, viis kiintymyssuhteista tai muista. Sitten kun ikävä vauva-aika on ohi niin tuleekin terve taapero vanhempien iloksi, viis siitä kuinka traumatisoitunut se pikkuinen on. Ja sitten odotetaan, että lapsi on kiitollinen kun sai kuitenkin elää jeesustelijoiden heittopussina. Hyi helevata.

Abortin vastustajia kiinnostaa lapsi yleensä tasan niin kauan, kunnes se syntyy. Sitten onkin aivan sama, miten lasta retuutetaan, minkälainen elämä lapsella on ja millainen aikuinen siitä kasvaa. Vaikka tulisi huollettava traumatisoitunut henkilö, joka on koko elämänsä tuskissaan itsensä kanssa eikä kykene olemaan normaali yhteiskunnan jäsen. Mutta hei jee, hän sai syntyä! Ihanaa! Hän on niin kiitollinen!

Vierailija
147/174 |
31.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tunnen sijaiskotiperheen johon on sijoitettu lapsi siksi aikaa kun äiti toipuu sairaudesta. Sama periaate pätenee uupumukseen kuin leikkaukseen tms, jossa ei vain jaksa tai kykene kaikkeen itse.  Se jos vauva on sijaisperheessä vaikka eka vuoden antaen sinulle aikaa toipua nykyhetkestä jne on pieni hinta kaikille siitä että hän saa elää. Parin vuoden päästä sinulla on terve taapero ja niin sinä kuin lapsen isäkin olette hänestä iloisia ja ylpeitä.   Koska ymmärrät tilanteesi vaikeuden nyt, hae ihmeessä apua ja ole siinä peräänantamaton.

Tässäpä oppikirjaesimerkki proliferin sairaasta ajatusmaailmasta. Lapsella ei ole mitään väliä syntymän jälkeen, vaan vauvaa sopii heitellä paikasta toiseen, viis kiintymyssuhteista tai muista. Sitten kun ikävä vauva-aika on ohi niin tuleekin terve taapero vanhempien iloksi, viis siitä kuinka traumatisoitunut se pikkuinen on. Ja sitten odotetaan, että lapsi on kiitollinen kun sai kuitenkin elää jeesustelijoiden heittopussina. Hyi helevata.

Abortin vastustajia kiinnostaa lapsi yleensä tasan niin kauan, kunnes se syntyy. Sitten onkin aivan sama, miten lasta retuutetaan, minkälainen elämä lapsella on ja millainen aikuinen siitä kasvaa. Vaikka tulisi huollettava traumatisoitunut henkilö, joka on koko elämänsä tuskissaan itsensä kanssa eikä kykene olemaan normaali yhteiskunnan jäsen. Mutta hei jee, hän sai syntyä! Ihanaa! Hän on niin kiitollinen!

Juu, parasta vaan lopettaa kaikki syntymättömät.

Vierailija
148/174 |
31.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Juuri näin. Tekopyhää touhua.

Vierailija
149/174 |
31.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Yäk miten pro lifeä täynnä oleva ketju

Ne mitään "pro lifeja" ole...  haluavat vain ja ainoastaan kontrolloida naisten oikeutta omaan kehoonsa. 

Vierailija
150/174 |
31.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minua häiritsee tämä, miten aborttikeskustelussa aina jauhetaan, miten traumaattinen kokemus abortti naiselle on. Raskauduin yhden yön jutusta ja abortti rv 5 oli minulle vain suuri helpotus. Samaan tyyliin puhutaan, miten raiskaus "pilaa uhrin loppuelämän". Höpölöpö. Kaikesta voi selvitä ilman pahempia traumoja. Tietysti osa traumatisoituu ja moni tarvitsee ammattiapua, mutta toiset senkun porskuttavat eteenpäin ja sekin on ihan ok. Abortista, raiskauksesta tms. ei tarvitse tuntea häpeää, surua tai syyllisyyttä. Tuntuu, että noita tunteita suorastaan odotetaan naisilta ja jos et niitä tunne, olet tunnekylmä friikki.

Vertaat aborttia rv5 johonkin rv 14+ ?

Tietysti abortti myöhemmillä raskausviikoilla on _fyysisesti_ rankempi kokemus. Silti siitä voi päästä helposti yli. Ei aina tarvitse kauhistella, traumatisoitua ja tuntea katumusta ja syyllisyyttä loppuikä. Jeesustelijat tehköön itse mitä lystäävät, mutta turha tuomita muita.

Vierailija
151/174 |
31.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kysymys on etiikasta .varhaisesta eutanasiasta,

Vierailija
152/174 |
31.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mielenkiintoinen ketju. Tämä on ihan kuin joku jenkkien keskustelu. En tiennytkään että Suomessa aborttikeskustelu on oikeasti ihan samanlaista, tunteet käy kuumina puolesta ja vastaan. Ihan samat argumentitkin, puolesta ja vastaan.

Vierailija
153/174 |
31.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joudut synnyttää sikiön jos teet abortin. Henkisesti tulee olemaan rankkaa. Toivon ettet tekisi sitä

Vierailija
154/174 |
31.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mielenkiintoinen ketju. Tämä on ihan kuin joku jenkkien keskustelu. En tiennytkään että Suomessa aborttikeskustelu on oikeasti ihan samanlaista, tunteet käy kuumina puolesta ja vastaan. Ihan samat argumentitkin, puolesta ja vastaan.

darvinistit/kristityt(elämä on pyhä)

Vierailija
155/174 |
31.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

ikävä kun asiallisia argumentteja poistetaan kokonaan tästä ketjusta.

en ymmärrä logiikkaa .

Vierailija
156/174 |
31.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Pyydä miestäsi kertaamaan sikiön kehitys ja katsomaan minkä kokoinen ja näköinen sikiö on milläkin viikolla. Kyllä rv 14 on jo vauva pienoiskoossa, mutta ihan selkeä ihminen.

Joo, mun täytyy varmaankin niin tehdä. Eihän hän ole kuin lääketieteen tohtori, eikä tiedä asioista yhtikäs mitään. Mutta joo, jatka vain trollaamista. Eikö se ollutkin niin, että abortoidut vauvat näytetään naisille tarjottimilla, elleivät ne satu tipahtamaan vessanpönttöön. Toivon todellakin, ettei kukaan pidä näitä kipeästi mielenterveyspalveluja kaipaavan naisen juttuja tosina. Koska ne eivät sitä ole.

Kyllä mä ainakin sain omani viereeni hetkeksi. Iho oli kuin kumia, muuten muistutti enemmän ihmistä kuin tuossa linkatussa jutussa, vakka viikot olivatkin samat. T: se ylimääräinen kromosomi

Vierailija
157/174 |
31.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En minäkään ole katunut omaa aborttiani RV 17. Ei ollut hiuksia ei, vain ylimääräinen kromosomi. Mutta tiedän että en olisi järjissäni selvinnyt ellen olisi vuotta myöhemmin lasta saanut.

Kaikilla vastasyntyneilläkään ei ole hiuksia juurikaan. Olemme yksilöitä. 

Tiedätkö mitä tehtiin Saksassa muutama vuosikymmen sitten, kun jollain oli ylimääräinen kromosomi? Samaa kuin nykyään. Mikä tekee sinusta paremman ihmisen kuin he?

Ei olekaan. Tosin mun neljällä muulla lapsella on ollut hiukset syntyessäänkin. Sikiö ei ole ihminen, ero on siinä. Ja siitä katsomisesta vielä, että omani ainakin jäi roikkumaan napanuoresta jalkojen väliin, vaikea olla näkemättä. Tosin pyysin muutenkin nähdä, että sain hyvästellä.

Vierailija
158/174 |
02.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Älkää ehdotelko mitään adoptioita. Se on paljon raskaampi tie.

Kenelle? Helppo on puolustaa aborttia, kun et ole se joka siinä aiotaan tappaa. 

Netissä on todella paljon esimerkkejä ihmisistä jotka ovat kiitollisia äideilleen, että heidät adoptoitiin abortin sijaan. Kuuluisuuksia mukaan lukien. Varsinkin englanniksi löytyy.

Elämä on ihmisoikeuksista perustavin. 

Tässäpä loistoargumentti tosiaan. Kai ne NYT ovat kiitollisia, kun ovat rakentaneet elämän. Eivät olisi täällä olemassa kiitollisia, jos heidät olisi aikanaan abortoitu. Ei heitä silloin kukaan olisi kaipaamassa, tietenkään. Sikiöllä ei voi vielä olla ihmisoikeuksia, koska niin kauan kun sikiö on naisessa naisen oikeudet menevät hänen edellensä. 

Vierailija
159/174 |
03.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen kolmekymppinen masentunut ydinperheen lapsi, en edes siis adoptoitu tai muuten traumatisoitu millään (traumojahan mammojen mukaan saa vain vanhempien avioerosta käytännössä). Silti toivoisin että mua ei olisi koskaan tehtykään. Elämä on yhtä helvettiä vaikka kaikki ihanat eväät elämään on annettu ja kaiken ns pitäisi olla hyvin. Toivoisin että mut olisi abortoitu.

Että ei elämä ole aina lahja muuta kuin niille prolifereille jotka haluavat vain päättää naisen kehosta ja ihan sama se lapsi sen jälkeen kun on syntynyt. Ja joita asia ei kosketa mitenkään.

Vierailija
160/174 |
03.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yöksikin voi saada perhetyöntekijältä lasten hoitoapua. Ja etenkin myöhäiseen iltaan. Voi mennä vaikka vaunulenkille pihalle, että saat nukuttua välillä.