Abortti rv14?
Onko mahdollinen? Entä jos valitsee lapsesta luopumisen? Meneekö lapsi adoptioon vai mihin?
Kommentit (174)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Öööööh, täällä puhutaan ihan järjetöntä palturia abortoiduista "isoista vauvoista", jotka potilas pääsee näkemään. Satutäti hei, keksi itsellesi parempaa puuhaa, jooko? Mun mies on lääkäri ja tarkistin häneltä väitteiden paikkaansapitävyyden. Hän katsoi mua ihmetellen ja kysyi, minkä kehitysmaan asioista oikein höpisen.
No onpas hyvä lääkäri tämä sun ukkos. Ja minkähän alan "tohtori" hän muka on jos ei tiedä miltä sikiö näyttää noilla viikoilla? Minulle on abortti tehty rv 17, usko tai älä. Näin sikiön vaikka olisi pitänyt katsoa muualle. En ikävä kyllä katsonut. Typeriä tuollaiset jotka tulee mitätöimään toisen kokemuksen omalla tietämättömyydellään
Sun kokemukset ovat ihan sun oman pään sisällä tapahtuneita asioita. Niillä ei ole mitään totuuspohjaa. Se mua ainoastaan mietityttää, mikä sua motivoi valheiden levittämiseen. Koska kuka tahansa näkee, että 90% avauksen viesteistä julistaa täsmälleen samaa agendaa. Onko sulla taustalla jonkinlainen uskonnollinen juttu?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Öööööh, täällä puhutaan ihan järjetöntä palturia abortoiduista "isoista vauvoista", jotka potilas pääsee näkemään. Satutäti hei, keksi itsellesi parempaa puuhaa, jooko? Mun mies on lääkäri ja tarkistin häneltä väitteiden paikkaansapitävyyden. Hän katsoi mua ihmetellen ja kysyi, minkä kehitysmaan asioista oikein höpisen.
Pyydä miestäsi kertaamaan sikiön kehitys ja katsomaan minkä kokoinen ja näköinen sikiö on milläkin viikolla. Kyllä rv 14 on jo vauva pienoiskoossa, mutta ihan selkeä ihminen.
Joo, mun täytyy varmaankin niin tehdä. Eihän hän ole kuin lääketieteen tohtori, eikä tiedä asioista yhtikäs mitään. Mutta joo, jatka vain trollaamista. Eikö se ollutkin niin, että abortoidut vauvat näytetään naisille tarjottimilla, elleivät ne satu tipahtamaan vessanpönttöön. Toivon todellakin, ettei kukaan pidä näitä kipeästi mielenterveyspalveluja kaipaavan naisen juttuja tosina. Koska ne eivät sitä ole.
Ei selviä onko ap: lla 14. rv. vai jo 14 + jotain. Rv 14 sikiö noin 60 g painava ja 11 cm pitkä. Ei varmaankaan tarkoituksella näytetä, mutta sikiön voi nähdä vahingossakin, kuten juuri olet lukenut. Lääkärimiehesi siis kuvittelee, että joku mikroskooppinen solumöllykkä siellä kohdussa on syntymään saakka.
Jos ap on nyt rv 14 jotain, niin ei hän heti sitä aborttia pääse tekemään. Vaan kyllä siinä vähintään viikko -kaksi menee, kun lupa haetaan Valviralta. Sitä ennen käynti lääkärissä, ultrassa yms. Eli sikiö ehtii kasvaa entisestään.
Vierailija kirjoitti:
Raiskattu yleensä saa pillerin jolla hedelmöittyminen ehkäistään. Raiskauksista raskaaksi tulleita on äärivähän joten vertaaminen heihin on typerää.
Suomessa tapetaan kohtuun 10 000 lasta.
Se pilleri ei estä hedelmöitymistä vaan jo sen hedelmöityneen munasolun kiinnittymisen kohdun limakalvolle. Sama kuin mitä esimerkiksi hormonikierukka tai muu hormonaalinen ehkäisy tekee. Niitä kutsutaan miniaborteiksi.
Raiskauksista tulee Suomessa raskaaksi keskimäärin 0 henkilöä vuotta kohti. Joskus harvoin heitä on 1.
Varsinaisia abortteja tehdään tuo noin 10 000 per vuosi eli päivää kohden koululuokallinen lapsia menettää henkensä jonkun itsekkyyden vuoksi. Lippuja ei lasketaan salkoon, lehdet ei revi lööppejä eikä julkisia valittajaisia pidetä.
Katumuspilleri estää hedelmöittymisen kuten muukin hormonaalinen ehkäisy.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Pyydä miestäsi kertaamaan sikiön kehitys ja katsomaan minkä kokoinen ja näköinen sikiö on milläkin viikolla. Kyllä rv 14 on jo vauva pienoiskoossa, mutta ihan selkeä ihminen.
Joo, mun täytyy varmaankin niin tehdä. Eihän hän ole kuin lääketieteen tohtori, eikä tiedä asioista yhtikäs mitään. Mutta joo, jatka vain trollaamista. Eikö se ollutkin niin, että abortoidut vauvat näytetään naisille tarjottimilla, elleivät ne satu tipahtamaan vessanpönttöön. Toivon todellakin, ettei kukaan pidä näitä kipeästi mielenterveyspalveluja kaipaavan naisen juttuja tosina. Koska ne eivät sitä ole.
Hauskaa kun vöyhötät aiheesta mistä et selkeästi omakohtaisesti tiedä mitään. Onko ukkosi klinikalla töissä vai mille alalle hän on erikoistunut? Jos hän on joku ortopedi tai kuulovammojen asiantuntija niin tuskin hön tietää aborttikäytännöistä mitään.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Lääkärimiehesi sitten varmaan tietää myös, millainen se abortin kulku on +12 viikoilla. On muuten ensimmäinen kerta, kun kuulen lääkäristä, jonka mielestä virheet hoidossa ovat mahdollisia. Eikun...
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No onpas hyvä lääkäri tämä sun ukkos. Ja minkähän alan "tohtori" hän muka on jos ei tiedä miltä sikiö näyttää noilla viikoilla? Minulle on abortti tehty rv 17, usko tai älä. Näin sikiön vaikka olisi pitänyt katsoa muualle. En ikävä kyllä katsonut. Typeriä tuollaiset jotka tulee mitätöimään toisen kokemuksen omalla tietämättömyydellään
Sun kokemukset ovat ihan sun oman pään sisällä tapahtuneita asioita. Niillä ei ole mitään totuuspohjaa. Se mua ainoastaan mietityttää, mikä sua motivoi valheiden levittämiseen. Koska kuka tahansa näkee, että 90% avauksen viesteistä julistaa täsmälleen samaa agendaa. Onko sulla taustalla jonkinlainen uskonnollinen juttu?
Siis mitä sä kuvittelet kun ton kokoinen sikiö tulee ulos? Että sieltä tulee pelkkiä hyytymiä?Ota nyt hyvä ihminen pää pois sieltä perseestä ja ota asioista selvää ennenkuin tulet ulisemaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Älkää ehdotelko mitään adoptioita. Se on paljon raskaampi tie.
Kenelle? Helppo on puolustaa aborttia, kun et ole se joka siinä aiotaan tappaa.
Netissä on todella paljon esimerkkejä ihmisistä jotka ovat kiitollisia äideilleen, että heidät adoptoitiin abortin sijaan. Kuuluisuuksia mukaan lukien. Varsinkin englanniksi löytyy.
Elämä on ihmisoikeuksista perustavin.
Kaikille osapuolille. Lapselle joka annetaan adoptioon, bioäidille yms.
En jaksanut antaa lastani toiselle, joten t.poin sen. Olipas helppoa. Ei elämä...
Onko se sitten hyvä että aikuinen adoptioon annettu kärsii mielenterveysongelmista, uhkailee biovanhempaansa yms?
Näin tosiaan käy KAIKILLE.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ihan sosiaalisin perustein sain abortin Valviralta noilla viikoilla. Olin 19 v. Itse raskaus todettiin rv 13-14, mutta itse luvan saamisessa kesti about 2 viikkoa(?).
Eli sairaalassa kirjoitin omin sanoin kirjeen Valviralle että miksi haluan abortin jne. Sieltä lähettivät sen eteenpäin (ja ainakin vuonna 2011 käsittelivät keskeytyspyyntöjä muistaakseni vain kahtena päivänä viikossa.)
Sitten odottamaan vastausta joka tuli kirjeellä kotiin.
Sain luvan, mutta edelleen näin useamman vuoden jälkeen kyseistä asiaa kadun, enemmän kuin mitään muuta.
Ehdin näkemään sikiön ennen kuin se vietiin pois. Oli jo ihan vauvan näköinen. Ja iso. :( En unohda sitä koskaan ja etenkin viime aikoina tuo on alkanut kummittelemaan päässä.
Sairaalapastori kävi kanssani asiasta keskustelemassa, mutta eipä se huono omatunto mihinkään hävinnyt. Jos nyt saisin valita niin tekisin toisin.Ei sillä mitään tietoisuutta ollut. Ei kannata potea huonoa omaatuntoa. Jos minä olisin ollut tuossa tilanteessa tekisin samoin, enkä katuisi.
Ja kaikki tiedottomana olevat ihmiset saa tappaa? Hyi yöks! Älä sano et sulla on lapsia. Miten voit katsoa niitä tämän jälkeen?
Vierailija kirjoitti:
En minäkään ole katunut omaa aborttiani RV 17. Ei ollut hiuksia ei, vain ylimääräinen kromosomi. Mutta tiedän että en olisi järjissäni selvinnyt ellen olisi vuotta myöhemmin lasta saanut.
Kaikilla vastasyntyneilläkään ei ole hiuksia juurikaan. Olemme yksilöitä.
Tiedätkö mitä tehtiin Saksassa muutama vuosikymmen sitten, kun jollain oli ylimääräinen kromosomi? Samaa kuin nykyään. Mikä tekee sinusta paremman ihmisen kuin he?
https://lapsennimi.com/2017/02/keskiraskauden-keskenmeno/
Linkki oli jo täällä mutta esim tuolla on kuvia sikiöstä joka on syntynyt rv 17.
Muutama hyytymä joo.
Vierailija kirjoitti:
Minua häiritsee tämä, miten aborttikeskustelussa aina jauhetaan, miten traumaattinen kokemus abortti naiselle on. Raskauduin yhden yön jutusta ja abortti rv 5 oli minulle vain suuri helpotus. Samaan tyyliin puhutaan, miten raiskaus "pilaa uhrin loppuelämän". Höpölöpö. Kaikesta voi selvitä ilman pahempia traumoja. Tietysti osa traumatisoituu ja moni tarvitsee ammattiapua, mutta toiset senkun porskuttavat eteenpäin ja sekin on ihan ok. Abortista, raiskauksesta tms. ei tarvitse tuntea häpeää, surua tai syyllisyyttä. Tuntuu, että noita tunteita suorastaan odotetaan naisilta ja jos et niitä tunne, olet tunnekylmä friikki.
Rv5 ja rv14 tai 17 on aivan eri.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kerrohan meille nyt sitten, millainen sikiö on sinun ja lääkärimiehesi mielestä viikolla 17?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Siis mitä sä kuvittelet kun ton kokoinen sikiö tulee ulos? Että sieltä tulee pelkkiä hyytymiä?Ota nyt hyvä ihminen pää pois sieltä perseestä ja ota asioista selvää ennenkuin tulet ulisemaan.
Et kuule ole ihan terve ja todennäköisesti sen huomaa moni muukin. Toivottavasti Ap tajuaa, että hänen avauksestaan tuli henkisesti sairaan naisen fantasioiden temmellyskenttä. Jos Ap tarvitset asiantuntevaa keskusteluapua, neuvoisin sua kääntymään terveydenhuollon ammattilaisten puoleen. Näihin valheisiin sun on turha uskoa.
En tarvitse apua päiväsaikaan. Yöt ovat pahimpia kun vauva huutaa 3 tuntia ja pitää hytkytellä ja kävellä vauvan kanssa. Tätä nelisen kk joka yö. Kaksistaan jaksaa jos vuorottelee.
-Ap[/quote]
Tämä vatsassasi kasvava vauva ei välttämättä itse yhtään ylimääräistä inahdusta mistään ikinä vaikka sisarukset itki vähän aikaa. Et voi tietää. Sinä selviät kyllä vaikka tämäkin vauva itkisi 3h joka päivä. 3h per päivä ja yhteensä 4kk elämää on pieni hetki, vaikka se sillä hetkellä tuntuu toki raskaalta. Rintareppu tai vaikka lakanan avulla vauva kiinni iholle, jää kädet vapaaksi. Jokin keinu kotiin. Apuja kunnalta, neuvolasta tai seurakunnasta. Kyllä sitä löytyy kun kyselet. Jollei heti niin kohta. Sinä selviät! S i n ä s e l v i ä t ja lapsesi myös.
Vierailija kirjoitti:
https://lapsennimi.com/wp-content/uploads/2017/02/keskiraskauden-kesken…
Kysy sun ukoltas tietääkö minkä kokoinen tuo sikiö on? Kysyy varmaan että: "ööö, onko tuo joku kehitysmaiden juttu?" Yhtä taukkeja olette molemmat
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Et kuule ole ihan terve ja todennäköisesti sen huomaa moni muukin. Toivottavasti Ap tajuaa, että hänen avauksestaan tuli henkisesti sairaan naisen fantasioiden temmellyskenttä. Jos Ap tarvitset asiantuntevaa keskusteluapua, neuvoisin sua kääntymään terveydenhuollon ammattilaisten puoleen. Näihin valheisiin sun on turha uskoa.
No se onkin kiva että sinä täällä jakelet diagnooseja.
Tyhmä saa olla muttei tietämätön. Luuletko tosiaan ettei abortteja tehdä noilla viikoilla?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
https://lapsennimi.com/wp-content/uploads/2017/02/keskiraskauden-kesken…
Kysy sun ukoltas tietääkö minkä kokoinen tuo sikiö on? Kysyy varmaan että: "ööö, onko tuo joku kehitysmaiden juttu?" Yhtä taukkeja olette molemmat
Ymmärrät varmaankin, että kaikkeen netistä löytyvään aineistoon kannattaa suhtautua pienellä varauksella. Tajuaisit sen, mikäli sulla olisi vähänkään tervettä järkeä. Minäkin löydän hetkessä vaikka mitä, mitä voin esitellä sulle "totena".
Vierailija kirjoitti:
Minua häiritsee tämä, miten aborttikeskustelussa aina jauhetaan, miten traumaattinen kokemus abortti naiselle on. Raskauduin yhden yön jutusta ja abortti rv 5 oli minulle vain suuri helpotus. Samaan tyyliin puhutaan, miten raiskaus "pilaa uhrin loppuelämän". Höpölöpö. Kaikesta voi selvitä ilman pahempia traumoja. Tietysti osa traumatisoituu ja moni tarvitsee ammattiapua, mutta toiset senkun porskuttavat eteenpäin ja sekin on ihan ok. Abortista, raiskauksesta tms. ei tarvitse tuntea häpeää, surua tai syyllisyyttä. Tuntuu, että noita tunteita suorastaan odotetaan naisilta ja jos et niitä tunne, olet tunnekylmä friikki.
Vertaat aborttia rv5 johonkin rv 14+ ?
Raiskattu yleensä saa pillerin jolla hedelmöittyminen ehkäistään. Raiskauksista raskaaksi tulleita on äärivähän joten vertaaminen heihin on typerää.
Suomessa tapetaan kohtuun 10 000 lasta.[/quote]
Se pilleri ei estä hedelmöitymistä vaan jo sen hedelmöityneen munasolun kiinnittymisen kohdun limakalvolle. Sama kuin mitä esimerkiksi hormonikierukka tai muu hormonaalinen ehkäisy tekee. Niitä kutsutaan miniaborteiksi.
Raiskauksista tulee Suomessa raskaaksi keskimäärin 0 henkilöä vuotta kohti. Joskus harvoin heitä on 1.
Varsinaisia abortteja tehdään tuo noin 10 000 per vuosi eli päivää kohden koululuokallinen lapsia menettää henkensä jonkun itsekkyyden vuoksi. Lippuja ei lasketaan salkoon, lehdet ei revi lööppejä eikä julkisia valittajaisia pidetä.