Suomibloggaajilla huonot itsetunnot kun esitellään logotuotteita joka välissä?
Nyt on aivan pakko ihmetellä ja kirjoittaa, sillä minkään muiden maiden blogeissa en tätä ilmiötä ole nähnyt, eli että tyrkytetään joka suunnasta otetut luksusmerkki-logotuotekuvat ja oikein kerjätään kehuja sille hankinnalle.
Johtuuko nimenomaan suomalaisten bloggaajien huonosta itsetunnosta vai että kun yksi aloittaa niin kaikkien täytyy olla mukana jotta eivät tuntisi itseään poikkeaviksi ja siksi on "oikein" haluta samoja tuotteita ja pukeutua tietyn kaavan mukaisesti ja koristaa itsensä samoilla asusteilla kuin mitä muilla nähty kymmenet, sadat kerrat? Enää blogeja ei oikeasti erota vaate- tai asustekuvien perusteella toisistaan ellei bloggaajan kasvot näy sillä kämppien sisustuksetkin ovat lähes identtisiä!
Haluavatko vaan itsepintaisesti uskoa että kaikki muut ovat niin kateellisia vaikkeivät pitäisi niistä tuotteista tai niiden ulkonäöistä vaikkapa omien tyyliensä puolesta? Siksikö juuri niitä merkkituotteita ei saisi arvostella tai niiden hankintaperusteita ihmetellä bloggaajien kommenttibokseissakaan? Koska ovat itsetunnon kohottajia ja siksi erityisen arka aihe??
Mitä iloa on siitä että jokaisella bloggaajalla juuri ne samat merkkituotteet? Selitys ei varmaankaan ole se että kun tietyt asiat ovat ainoita joita Suomesta saa, koska nämä bloggaajat näyttävät matkustelevan todella paljon, ja nimenomaan ulkomailta saisi jotain vaihtelua?
Luksusmerkkibuumi on muualla päin maailmaa jo kulunut juttu, ainakin noin 5-6 vuotta sitten.
Ulkomaiset bloggaajat pukeutuvat persoonallisemmin ja vaikka heillä olisi merkkituotteita niin osaavat jotenkin yhdistää ne siihen muuhun asuun fiksusti eikä tuoda sitä merkkilogotuotetta lapsellisella näytttämisenhalutavalla esiin, etualalle, keskipisteeksi, eivätkä ole kehujen kerjääjäluonteisia ollenkaan vaan näyttävät pukeutuvan lähinnä omaksi ilokseen.
Kommentit (163)
[quote author="Vierailija" time="04.07.2013 klo 13:36"]Oikeasti LVMH:lla mietitään kuumeisesti, kuinka saataisiin pissiskuluttajat (ja counterfeiteillä brassailijat) Vuittonin harteilta jonkun muun merkin riesaksi.
[/quote]
Olen myös lukenut tästä, ja aikoinaan Burberry yritti päästä eroon brittiläisistä, alaluokkaisista "chav":eista merkin huonoina edustajina työntämällä nämä tyypit toisten merkkien riesaksi, ehkä siirtyivät Luiskalle? Samoin Louis Roederer-shamppanjatalo halusi päästä eroon gangsteriräppäreistä jotka tekivät heidän hienolle Cristal-tuotemerkilleen hallaa, ja sanoi tiedotteissa suoraan että ehkä joku toinen shamppanjatalo voisi ottaa heidät.
Minulla on sekalainen seurakunta vaatteita, kenkiä ja kasseja, joista jokaisen olen valinnut oman maun mukaan. Joukossa on Burberryn ja Chanelin laukut, Pradan vaatteita ja paljon muutakin. En pidä melua merkeistäni, en Hennesistä enkä Hilfigeristä enkä Hermesistä. No, Banana Rebuplicista joskus, koska melkein aina löydän sieltä jotain mikä on ihan minun näköistäni :)
En voi sille mitään, jos joku kaupungilla tunnistaa laukkuni merkkilaukuksi. Enkä voi sillekään mitään, että Suomessa pelkkä merkkilaukku kaapissa kertoo siitä, että ihminen on aivoton, muotia seuraava leuhka. Itse olen kyllä sitä mieltä, että leuhkuus liittyy personaan, ei merkkeihin joita ihminen käyttää. Leuhkaa sekin on tehdä pesäeroa blogisteihin sanomalla että minä en koskaan ostaisi Vuittonia ja että kyllä minä tiedän kenen tyyli on aito ja oikea :D
Oikeasti, naurattaa teidän touhut ja muiden haukkumiset.
[quote author="Vierailija" time="04.07.2013 klo 13:11"]
[quote author="Vierailija" time="04.07.2013 klo 12:55"]
Samppanjan oikeinkirjoitus taitaa olla hakusessa sekä bloggaajilla että näillä kommentoijilla. ;)
Mutta joo, kyllähän se jo vähän pöhköltä vaikuttaa jos peruselyseetä piilotellaan mutta Dom Pérignonista on sitten parikymmentä lähikuvaa. Olisi kyllä kiva nähdä tämmöisestä ihan käytännön esimerkkikin.
[/quote]
Shamppanja, shampanja, samppanja, sampanja... rakkaalla röyhtäyshiivavedellä on monta nimeä ;))
Enpä ole muuten tainnut törmätä yhteenkään suomiblogiin jossa olisi esillä 150-1500 euron Cristalia, Dom Perignonia tai Krugia,kunnon räppäreiden tapaan. Kaikki jotain alle viidenkympin Lanson, Moet, Keltaleski-linjaa ;D EI VAKUUTA!
[/quote]
Lukisitko sinä tuollaista blogia, jos sellainen olisi? Ja millä mielellä?
Vakuuttaisiko lukea blogia jossa vaate- ja kenkäostokset tehtäisiin noissa muutamissa liikkeissä, joista nyt joku blogisti ostaa laukun kerran pari vuodessa? Blogia, jossa matkustettaisiin tiheästi aina bisneksessä/ykkösluokassa lentäen, ja aina yövyttäisiin Kempinskeissä, Waldorf Astorioissa, Ritz Carltoneissa jne.? Blogia, jossa pääsisi kurkistamaan ei vain lentokenttien loungeihin, vaan ykkösluokan loungeihin? Blogia jossa ruoka olisi arkenakin ensiluokkaista? Ja niin edelleen.
Olisiko tuollaisella blogilla lukijoita?
[quote author="Vierailija" time="04.07.2013 klo 13:21"]
kyllä ulkomaalaiset bloggaajat ihan samalla tavalla himoilevat, ostavat ja esittelevät luksustuotteita, usein vain yhdistävät niitä rohkeammin ja erikoisemmin. Ihan samaa kulutushysteriaa ja merkkiiilistelyä ympäri maailman.
[/quote]
Ero on siinä etteivät tee niistä ostoksistaan mitään elämän kohokohtia tai virstanpylväitä, ja tyrkytä niitä kaikille kuin mielipuolet (ja pillastuvat heti jos joku vaan uskaltaa olla kehumatta ja arvostelee maailman mahtavinta upeinta ja siisteintä ostostaan) vaan ulkomaiset tajuavat niiden olevan pelkkiä laukkuja, kenkiä, koruja, vaatteita eli KÄYTTÖtavaraa suomeksi sanottuna. Koska tämä opitaan Suomessa?
Minua muuten häritsee se kun suomalaiset ovat ainoita jotka kutsuvat laukkujaan aarteiksi, kertonee kaiken? Minun aarteitani ovat mies ja lapseni, ja elämän kohokohtia on terveys, työ, onnellisuus ja sellainen materia josta on oikeasti jotain hyötyä eikä hyllyssä palvonnan kohteena oleva parin tonnin nahkaläpyskä jossa logo(t).
[quote author="Vierailija" time="04.07.2013 klo 13:52"]
Minulla on sekalainen seurakunta vaatteita, kenkiä ja kasseja, joista jokaisen olen valinnut oman maun mukaan. Joukossa on Burberryn ja Chanelin laukut, Pradan vaatteita ja paljon muutakin. En pidä melua merkeistäni, en Hennesistä enkä Hilfigeristä enkä Hermesistä. No, Banana Rebuplicista joskus, koska melkein aina löydän sieltä jotain mikä on ihan minun näköistäni :)
En voi sille mitään, jos joku kaupungilla tunnistaa laukkuni merkkilaukuksi. Enkä voi sillekään mitään, että Suomessa pelkkä merkkilaukku kaapissa kertoo siitä, että ihminen on aivoton, muotia seuraava leuhka. Itse olen kyllä sitä mieltä, että leuhkuus liittyy personaan, ei merkkeihin joita ihminen käyttää. Leuhkaa sekin on tehdä pesäeroa blogisteihin sanomalla että minä en koskaan ostaisi Vuittonia ja että kyllä minä tiedän kenen tyyli on aito ja oikea :D
[/quote]
Eli taidat blogata ja esitellä ostoksiasi/saavutuksiasi, kerro nyt vielä blogisi nimi? :-D
Sillä jos et bloggaisi niin et olisi kirjoittanut noita kahta viimeistä lausettasi.
[quote author="Vierailija" time="04.07.2013 klo 13:54"]
Vakuuttaisiko lukea blogia jossa vaate- ja kenkäostokset tehtäisiin noissa muutamissa liikkeissä, joista nyt joku blogisti ostaa laukun kerran pari vuodessa? Blogia, jossa matkustettaisiin tiheästi aina bisneksessä/ykkösluokassa lentäen, ja aina yövyttäisiin Kempinskeissä, Waldorf Astorioissa, Ritz Carltoneissa jne.? Blogia, jossa pääsisi kurkistamaan ei vain lentokenttien loungeihin, vaan ykkösluokan loungeihin? Blogia jossa ruoka olisi arkenakin ensiluokkaista? Ja niin edelleen.
[/quote]
Olisi aivan ehdottomasti mutta homma on siinä että sellanen hlö joka olisi tai eläisi noin, niin ei todellakaan pitäisi blogia siitä ja esittelisi tuota elämäntyyliä missään internetissä :-)
[quote author="Vierailija" time="04.07.2013 klo 14:00"]
[quote author="Vierailija" time="04.07.2013 klo 13:52"]
[/quote]
Eli taidat blogata ja esitellä ostoksiasi/saavutuksiasi, kerro nyt vielä blogisi nimi? :-D
Sillä jos et bloggaisi niin et olisi kirjoittanut noita kahta viimeistä lausettasi.
[/quote]
En bloggaa, mutta seuraan todella paljon muiden blogeja, ihan laidasta laitaan. Lempparini on thefasionisht, mutta hän bloggaa harmillisen harvoin. Etkö voi uskoa, että joku on tätä mieltä ilman, että on oma lehmä ojassa?
Itse olen surkea ottamaan kuvia ja surkea kertomaan itsestäni koko ajan jotain, joten tyydyn olemaan muiden puolella kiistassa, kuka on aito ja kuka ei.
En ihmettele ketjussa kuvattuja bloggaajia läheskään niin paljon kuin näitä ketjun muijia, jotka pohdiskelevat bloggaajien asioita vaahto suupielessä ja kirjoittavat heistä vieläpä internettiin hymiörivit tanassa. Veikkaanpa, että bloggaajia huvittaa nämä ketjut. Ihanko näin merkittävä asema heillä on teidän elämässänne?
[quote author="Vierailija" time="04.07.2013 klo 14:02"]
[quote author="Vierailija" time="04.07.2013 klo 13:54"]
[/quote]
Olisi aivan ehdottomasti mutta homma on siinä että sellanen hlö joka olisi tai eläisi noin, niin ei todellakaan pitäisi blogia siitä ja esittelisi tuota elämäntyyliä missään internetissä :-)
[/quote]
Mutta jos leikitään että tällainen blogi olisi, niin millä mielellä sitä luettaisiin ja kommentoitaisiin? Et voi vastata kuin omasta puolestasi, mutta kysyn silti. Muutkin saa vastata.
[quote author="Vierailija" time="05.07.2013 klo 17:46"]
Miksi ihmeessä teitä kiinnostaa, jos joku toinen ihminen ostaa "luikkavuikkaa"?
[/quote]
Siksi kun on olemassa paljon hienompia ja parempia juttuja kuin LuiskaVuiska, mutta juntit pintaliito-wannabesuomalaiset ei vaan sitä näytä millään tajuavan vaikka eletään jo vuotta 2013. Suomisopulit saastuttavat vaan katukuvaa niillä ruskeilla mummotapettilogolaukuilla, jotka eivät edes sovi heidän muuhun tyyliinsä vaan näyttävät lähinnä koomisilta heidän kädessään t. olallaan!
terveisin, nimim.
oman exältä lahjaksi saadun nolon mummologotapettilaukkunsa äkkiä pois myynyt nainen joka ei enää kehdannut sitä veskaa ulkoiluttaa julkisilla paikoilla, myöskään pissismäisten bloggaajien takia
[quote author="Vierailija" time="05.07.2013 klo 22:31"]
[quote author="Vierailija" time="05.07.2013 klo 17:46"]
Miksi ihmeessä teitä kiinnostaa, jos joku toinen ihminen ostaa "luikkavuikkaa"?
[/quote]
Siksi kun on olemassa paljon hienompia ja parempia juttuja kuin LuiskaVuiska, mutta juntit pintaliito-wannabesuomalaiset ei vaan sitä näytä millään tajuavan vaikka eletään jo vuotta 2013. Suomisopulit saastuttavat vaan katukuvaa niillä ruskeilla mummotapettilogolaukuilla, jotka eivät edes sovi heidän muuhun tyyliinsä vaan näyttävät lähinnä koomisilta heidän kädessään t. olallaan!
terveisin, nimim.
oman exältä lahjaksi saadun nolon mummologotapettilaukkunsa äkkiä pois myynyt nainen joka ei enää kehdannut sitä veskaa ulkoiluttaa julkisilla paikoilla, myöskään pissismäisten bloggaajien takia
[/quote]
Eli siis sinulle on niin tärkeää, mitä muut sinusta ajattelevat, että et voi "ulkoiluttaa noloa merkkilaukkua" sen takia? OMG!
Missä on teidän itsetunto? Minulla on vaatteita, joista suurin osa teistä palstalaisista varmaan itkisi jos joutuisi päälleen laittamaan, mutta muiden ihmisten mielipide on minulle yksi hailee. Totta kai siis pukeudun sopivasti tilaisuuteen nähden, mutta juuri siihen merkkiin tai merkittömyyteen mihin haluan, eikä minua kiinnosta pätkän vertaa leimaako joku tuntematon nainen minut pissikseksi sen takia.
[quote author="Vierailija" time="06.07.2013 klo 12:02"]
Kyllä ne Longchamp-laukut ärsyttää minua vieläkin. Tai pikemminkin vasta nyt, kun tajusin, että ne on muka jotain laatua, eikä vaan peruskauppakasseja, joilta ne on aina näyttäneet. Siis voiko rumenpaa ja havemman näköistä kassia olla? Pahempi kun Vuittonit.
[/quote]
Tuollainen on tosi toimiva salikassi/kauppakassi/lisäkassi esim. matkustaessa. Ei kai niitä kukaan käsilaukkuina käytäkään? Mahtuu pieneen tilaan taiteltuna, painaa vähän, mutta on silti tajuttoman kestävä. Omani toimittaa enimmäkseen salikassin virkaa, mutta on myös aina matkoilla mukana taiteltuna, jos tavaran määrä syystä tai toisesta lisääntyisikin, eivätkä kamat enää takaisin tullessa mahtuisi mukana oleviin laukkuihin.
[quote author="Vierailija" time="07.07.2013 klo 11:55"]
Eli siis sinulle on niin tärkeää, mitä muut sinusta ajattelevat, että et voi "ulkoiluttaa noloa merkkilaukkua" sen takia? OMG!
Missä on teidän itsetunto? Minulla on vaatteita, joista suurin osa teistä palstalaisista varmaan itkisi jos joutuisi päälleen laittamaan, mutta muiden ihmisten mielipide on minulle yksi hailee. Totta kai siis pukeudun sopivasti tilaisuuteen nähden, mutta juuri siihen merkkiin tai merkittömyyteen mihin haluan, eikä minua kiinnosta pätkän vertaa leimaako joku tuntematon nainen minut pissikseksi sen takia.
[/quote]
Minun nelikymppinen tätini on tyylikäs liikenainen, on aina pukeutunut todella hyvin ja hän omistaa paljon kauniita merkkituotteita. Tädillä on ollut myös Vuittonin logolaukkuja joltain 90-luvun loppupuolelta ja ne ovat mielestäni sopineet hänen bisnestyyliinsä. Hän ei ole kuitenkaan niitä pitkään aikaan käyttänyt, joten kysyin että mitä on tehnyt laukuilleen. Hän sanoi että eihän niitä kehtaa enää Helsingissä kantaa kun joka teinarilla tulee vastaan, itse uskon että monet ovat kopioita, mutta ymmärrän sen että jos aikuinen näkee että epävakuuttavan näköiset nuoremmat kantaa niitä halvan näköisine tekokuiturättivaatteineen eli ihan kuin jotkut olisivat laittaneet viimeiset rahansa siihen logolaukkuun ja muut vaatteet on kuin roskiksesta repäistyt, niin laukku alkaa tökkiä.
Sanoin että anna vaan ne laukkusi minulle ;)
[quote author="Vierailija" time="06.07.2013 klo 23:47"]
En luule. Kuten sanoin, ne keillä on varaa mutta ei kiinnostusta eivät käy täällä kirjoittelemassa että ei ole kiinnostusta. Mutta ilmeisesti et osaa lukea. Ihan normaalia wt-piireissä.
[/quote]
No totta helkkarissa älähdin:) Olen niin kauan asunut Suomen ulkopuolella ettei ole tarvetta esittää mitään tekokainoa vuosikausiin.
Longchamp on muuten arvostettu pariisilainen laukkumerkki, klassikko ja merkiltä löytyy muutakin mallia ja laatua kuin se kauppakassi jota toki täällä metropolissa näkee lähes jokaisen, vähänkin tyylikkäämmän nuoren naisen olkapäällä päiväaikaan, merkin iltalaukut ovat nuorempien julkkisnaisten suosiossa. Eihän sitä tietenkään tajua tai huomaa jos seuraa hyvin kapea-alaisesti muotia ja trendejä maailmalla, suomalaisethan googlaavat Louis Vuittonia :)
[/quote]
Mua vähän nauratti kun luin tän. Siis mä aina päivittelen sitä, kuinka suomalaisilla on pakko aina olla merkkiä huutavat asusteet yms. MUTTA älä nyt väitä, että Louis Vuittonilla ei ole muuta, kuin neverfulle ja speedy malleja. Louis Vuittonkin kuuluu näihin merkittäviin muotitaloihin :)
Mä luulen että yks pienten lasten äiti bloggari käy täällä joka päivä:) Vaikka omien sanojensa mukaan käy täällä vain vilkaisemassa kun kaveri vinkkaa;)
[quote author="Vierailija" time="12.07.2013 klo 13:00"]
Mä luulen että yks pienten lasten äiti bloggari käy täällä joka päivä:) Vaikka omien sanojensa mukaan käy täällä vain vilkaisemassa kun kaveri vinkkaa;)
[/quote]
Se jolla aina jotain Vuittonia, ja lisää Vuittonia.....? :D
Yksi kantaa logoa liikkeestä niin johan koko sopulilauma juoksee perässä että "mullekin, mullekin!", sitten hekin yrittävät vakuutella kaikille lukijoille että heillä "on ollut kyseinen tuote haaveissa iät ja ajat" :-DDD Just joo.
Sen jälkeen yhdistävät ne vielä ihan samoihin muihin vaatteisiin, kenkiin ja koruihin mitkä nähty kaikilla muilla.
Sehan se lienee useilla ongelmana, etta ei ole paljoa mista kirjoittaa. Koti on akkia naytetty, jos nyt ei muuta sisustusta koko ajan niin siina se taitaa olla. Lapset, kuka viitsii tai jaksaa niitakaan kuvata koko ajan, lisaksi se on moraalisesti arvelluttavaa. Puutarhan kukkaset, mita on syoty ym, ne aiheet on akkia kayty lapi. Sitten on tietysti ostokset ja niiden esitteleminen, jos ei ole rahaa koko ajan kaikkea ostella, niin taas on aihepula. Matkailusta saa tietysti lisaa aiheita kirjoitteluun, mutta kaikki ei voi sitakaan koko ajan tehda.
Kakkonen sen tiivisti, tosin varmaan vahingossa. Se on sitä tuotesijoittelua. Saavat rahaa ja ilmaista romua firmoilta siitä että tuotteet on näkyvillä.
MAINOS TÄHÄN VÄLIIN:
Hei sinä siellä, perusta sinäkin suomalainen perusblogi, mutta muista nämä jos haluat olla muiden kaltainen ja sopeutua joukkoon. Näiden avulla voit myös saada uusia blogikavereita ja kutsuja pinnallisille blogitreffeille:
-valkoinen sairaalasisustus
-kuohujuoma
-erikoistee
-erikoiskahvi
-macaron-leivokset
-vuohenjuustosalaatti
-kartellin läpinäkyvä lamppu
-kartellin läpinäkyvä tuoli
-iittalan essence lasit
-iittalan vitriini rasiat
-burberryn trenssi
-vuittonin logokassit tai ruutukassit tai lakkapintakassit
-vuittonin logoshaali
-vuittonin leoshaali
-mulberryn bayswater
-chanelin tikattu flap-laukku
-mulberryn tai burberryn villahuivit
-hermesin h-rannekoru
-michael korsin tai marc jacobsin isot kellot
-tiffanyn hopeakorut
-nominationin rannekorut
-pariisin matkat
-new yorkin matkat
-rantaloma ranskan rivieralle tai kreikkaan
-logolliset sandaalit
-missonin pyyhkeet
-missonin tyynyt
-gantin tyynyt
-lexingtonin tyynyt
-marseillesaippuapullo
-laduree macaron rasia
-sushi
-poikaystävä/avomies/aviomies joka kantaa ostokset, ja ymmärtää olla poissa kuvista eikä missään nimessä koskea aseteltuihin sommitelmiin, juomiin ja ruoka-annoksiin ennenkuin niitä on valokuvattu joka suunnasta!
vielä: kaikki haaveilevat edelleen joukolla vaatehuoneesta, seuraavasta pariisin matkasta, cartierin rannekorusta ja hermesin laukusta. Muista siis tämä!
:D :D :D