Löytyisikö kaltaiselleni naiselle vielä miestä?
Olen hiljattain eronnut 42-vuotias nainen.
Treffailu ja uusi ihmissuhde hiukan pelottaa ja jännittää, mutta kaipaisin kovasti läheisyyttä ja yhdessäoloa.
Mietin vaan, että millaiset realistiset mahdollisuudet minulla vielä mahtaisi olla löytää mukava mies.
- minulla on kaksi lasta, joista toinen jo täysikäinen, toinen teini
- olen vaalea, ihan nätiksikin on kehuttu (minua on verrattu Therese Johaugiin ulkoiselta olemukseltani, vaikka en toki kuvittele olevani yhtä kaunis ja timmi kuin hän!). PItuus 163cm ja paino 53kg.
- harrastan juoksua (jos ehdin, juoksen 5-6 päivänä viikossa yleensä aamuisin, noin 10km tai enemmän joka kerta, ihan omaksi ilokseni, välillä osallistun myös juoksutapahtumiin, mutten ole erityisemmän kilpailuhenkinen), lukemista, nautin luonnossa liikkumisesta ja ihan kotoilusta (ruoanlaitto, tv:n katselu jne.). Haavena olisi aloittaa myös pyöräilyharrastus.
- olen normaalissa toimistotyössä
- minulla on koira, jonka kanssa lenkkeilen, mutten muuten harrasta mitään eritystä sen kanssa eikä elämäni ns. "pyöri sen ympärillä"
- olen kasvissyöjä
- olen aamuvirkku ja illan torkku, ja tarvitsen hyvät yöunet
Etsin samanhenkistä miestä, joka pitäisi liikunnasta, luonnosta ja eläimistä.
Kommentteja? Onko minussa jotain joka olisi todella turn-off miehille?
Kiitos :o)
Kommentit (182)
Vierailija kirjoitti:
Mikä ihme eläimessä on niin kauheaa? Allergiat eri asia, mutta moni palstalla tuntuu vihaavan eläimiä. Outo asenne.
Eri
Itsekin olen eläinrakas, tosin enemmän kissa- kuin koiraihminen ja usein koirat ovat hieman rasittavia. Läheskään kaikki eivät niitä osaa/välitä kouluttaa, niitä lellitään ja elämä pyörii niiden ympärillä. Sellaista koiranomistajaa en elämääni ainakaan kaipaisi.
ap vaikuttaa tosi kivalta naiselta.
Ei huolta, mies löytyy kyllä, kunhan olet varovainen epärehellisten heppujen kanssa jotka oikeasti hakevat vain seksiä (niitä nimittäin riittää...).
Miten tuo musiikkimaku on joku päänsisäinen diippi juttu? Mä kuuntelen harvoin mitään, mutta olen suht kaikkiruokainen. Klassinen saa joskus ihon kananlihalle, mutta niin myös joku pop/rock. Entä joku lemppari elokuva kun suurin osa on kuraa. Ehkä sarjat ja dokkarit määrittelis paremmin. Yllättävän moni mies uskoo kaikkea höpöä ilman lähdekritiikkiä!
Moni on mukamas hoikka. Eikös miehistä 75% ole läskejä? Moniko niistä hoikista tykkää vaikkapa kissoista tai ei ainakaan ole niille allerginen?
Itsekin etsin sopivasti liikunnallista lapsetonta miestä, joka lähtisi kanssani reissuun ja kalaan, mutta tykkäisi silti asua Helsingissä tai jossain toisessa maassa. Taitaa olla yksisarvinen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mihin oikeasti tuo vegeilysi perustuu? Painonhallintaan, terveellisyyteen? Tietty ruokavalio + päivittäinen kuntoilu = voidaan tulkita kontrollintarpeeksi.
Olen kasvissyöjä eettisistä ja ekologisista syistä, lisäksi koen kasvisruoan terveellisempänä.
En aktiivisesti tarkkaile painoani (mulla ei edes ole vaakaa), mutta haluan kyllä pysyä fyysisesti hyvässä kunnossa ja siinä sivussa näyttääkin hyvältä. En kuitenkaan ole perfektionisti tai vaadi samaa kumppaniltani.
Ap
Arvattava, klassinen vastaus. Usealle kasvissyönti on kontrollintarvetta/ulkonäköä, vaikka sitä ei ensimmäisenä myönnetä. Usea kumppaniehdokas näkee "eettisistä ja ekologisista syistä" läpi hetkessä.
Ok, sovitaan sitten näin :o) En itse jaksaisi vääntää kasvissyönnistä, koska ruokavalio on jokaisen henkilökohtainen valinta. Kasvisruokavalio tuntuu lähinnä olevan ongelma muille, kuin itse kasvissyöjille, ja tiedän kyllä itse syyt omaan kasvissyöntiini. Lisäksi kasvisruoka ei sitä paitsi mitenkään välttämättä laihduta.
Kertoisitko ihan rehellisesti, miksi mielestäsi on negatiivista haluta pysyä hyvässä fyysisessä kunnossa ja/tai koet sen kontrollintarpeeksi?
Ap
En ole sama mutta ekologiset ja eettiset syyt tarkoittaa oikeasti sitä vihervasuri-maailmankatsomusta, jota en jaa kanssasi lainkaan. Pidän itseasiassa kyseisiä asioita täydellisenä turn-offina. Ja kyse ei siis ole ruokavaliosta, kuten tunnut väittävän.
Voi apua, mitä ajatuksenjuoksua, tai oikeastaan juoksemattomuutta. Minäkin olen alunperin eettisistä syistä kasvissyöjä. Näin 11 vuotiaana useamman teurastusvideon ja olen ollut parikymmentä vuotta kasvissyöjä. En silti jaa vihervasuri-maailmankatsomusta, oikeastaan arvomaailmaltani olen lähempänä toista päätä. Sinänsä ymmärrän kyllä vihervasemmiston ajatuksen olevan ihan kaunis, mutta henkilökohtaisesti pidän heidän ajamaan asioita käytännössä toteutuskelvottomina.
Kannattaisi nähdä ihmiset yksilöinä, eikä lokeroida jonkin yksittäisen asian vuoksi tietynlaiseksi ihmiseksi. Nähdään vain musta ja valkoinen, mutta ei ainoatakaan harmaan sävyä. En ymmärrä, kunhan ihmettelen.
Olen itse kaikkiruokainen, mutta en pidä eineksistä tai roskaruuasta. Kasvissyöjät on ok, mutta ne miehet odottavat, että kokattaisiin molemmille samaa ruokaa (ilmeisesti oletusarvona, että minä kokkaisin). Tuumasin vaan, että molemmat laittakoot omat ruokansa. Mulle se sopisi erittäin hyvin. En aio luopua lihasta jonkun ukon vuoksi.
Moni mies tuntuu edelleenkin etsivän sukanpesijää. Lähipiirissäni on enimmäkseen korkeakoulutettuja ja silti se kodin pyörittäminen lankeaa naiselle. Esim mies käy kaupassa, mutta naisen pitää kirjoittaa lista. Tai lapsille pitää ostaa vaatteita/harrastusvälineitä jne ja taas nainen huolehtii niistä. Ihanaa tasa-arvoa!
Itse olen M43 ja jo muutama vuosi sitten eronnut. On myös lapsia, urheilen/liikun, toimistotyössä, komeaksikin sanottu, 20cm pidempi kuin sinä. Pidän pitkälti samantyyppisistä asioista kuin sinä. Olen tosin sekasyöjä.
Eli äkkiseltään ajateltuna voisimme olla todella sopiva pari ainakin paperilla. Sitten kun alan tarkemmin miettiä. Omat liikuntaharrastukseni ovat muuta kuin juoksua ja pyöräilyä, joita pidän tylsinä jostain syystä. Pidän koirista ja olen asunut koirien kanssa ison osan elämästäni, mutta en vaan enää ollenkaan jaksa sitä jatkuvaa lenkittämistä ja pissattamista. Minusta on tullut mukavuudenhaluisempi nyt kun lapsetkin kasvavat.
Sitten luoteiden matchista ei osaa sanoa enempää, eikä siitä kuuluisasta kemiastakaan, joten mistä näistä tietää. Mutta noin muuten luulisi löytyvän ainakin miesehdokkaita.
Numerot eivät ole kriteerini kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Turhat kriteerit kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Räjäytin näköjään pakin todetessani, että haluan tapailla vain mielestäni mieheltä näyttäviä ja miehen kokoisia miehiä siitä huolimatta, että ikäni alkaa nelosella. Mikä tässä nyt on ongelma kun kerroin, että olen jo luovuttanut enkä enää usko löytäväni miesystävää, josta voisin myös seksuaalisesti viehättyä?
Tajuan mainiosti sen, että ne harvat pitkät, komeat ja menestyneet miehet ovat kutakuinkin vuosi vuodelta kuumempaa kamaa. Ei se silti saa minua haluamaan niitä linnunluisia ja vielä 50-vuotiainakin "poikamaisia" miehiä. Olen mieluummin ilman. Miksi tämän asian toteamisesta pitää nälviä ilkeästi?
Sinusta ei ole provosoivaa sanoa että vain keskivertoa pidemmät ja komeammat miehet näyttävät miehiltä? Päälle tietysti maininta linnunluisista miehistä?
Jos minä sanoisin että yli x ikäiset, painoiset tai pituiset naiset eivät näytä edes naisilta, vaan tähän (joku ruma ja pilkkaava kuvaus liittyen ulkomuotoon tai ikään), mikähän olisi reaktio?
Sinua tuskin edes auttaisi vaikka olisit 20v ja ulkonäöltäsi missin luokkaa, koska luonteessasi ei ole mitään positiivista saati naisellista. Jos miehekkyyteen liitetään rohkeus, loogisuus ja suojelunhalu - naisellisuuteen liitetään empatia, herkkyys ja esteettisyys.
Jos et olisi maininnut olevasi nainen, kuvittelisin tekstiesi perusteella että olet miespuolinen Asperger.
Naisenakin ihmettelen tuollaisia kriteereitä. Itse olen kaunis, keskipituinen (168 cm), jo pitkään naimisissa ollut nainen. Mutta sinkkuna minulle oli aina miehiä tarjolla liikaakin (olisi vieläkin). Koskaan minulla ei ollut mitään rajoittuneita kriteereitä. Olin kimpassa esimerkiksi erittäin älykkään, mutta ei korkeakoulutetun yrittäjämiehen kanssa (peittoaisi älyltään ja luovuudestaan kaikki tuntemani korkeakoulutetut miehet varmasti). Sitten olen ollut myös korkeakoulutettujen kanssa. Pituutta miehillä on ollut väliltä noin 165 cm - 197 cm. Kaikki ovat olleet mielestäni kuumia ja olen tuntenut heihin fyysistä vetoa. Ikähaarukka -4-+ 19 vuotta omaan ikääni. Näiden kanssa sitten joku ei natsannut, mutta syy ei ollut missään pakkokriteereissä. Iän suhteen on myös toiminut sama väljä linja. Mahtavan miehen sitten löysin. Mutta varmasti olisi muitakin hyviä.
Minä taas naisena ihmettelen sinua. Tuntuu tuon listan perusteella että mikä vain kelpaa. Niin me olemme erilaisia. Joku tuntee selvästi oman miesmakunsa, jollain sitä taas ei tunnu olevan lainkaan.
Eli olet sitä mieltä, että jos minulla ei ole numeraalisia kriteerejä miehelle, niin kaikki käy. Voi pyhä jysäys. Pointtini oli, että on vaikea ymmärtää sellaisia tarkkoja numeraalisia kriteereitä miehelle tai naiselle. Minusta ne eivät ole ihmisen vetovoiman mittari. Itselleni merkitsee esimerkiksi miehessä kunnollisuus, vastuullisuus, rehellisyys, rohkeus oikeissa asioissa, monipuolisuus, positiivisuus, rauhallisuus, ajattelutaidot, jonkinlainen karisma (nyt en tarkoita jännämiehiä) jne. Jos näitä löytyy, on sama, onko 165 cm vai 197 cm jne. Tämä ei toki liity ap:hen. Eihän hänellä mitään tällaista ollutkaan ja toki jokaisella on oikeus omiin kriteereihinsä.
Kyllä, kyllä tuo näytti siltä että sinulle kaikki käy. Numeraalista tai ei.
On jokseenkin huvittavaa että sinä kirjoitit ensimmäisen kommenttisi näpäyttääksesi naista jolla oli mielestäsi liikaa kriteereitä ja nyt sitten sanot että kaikilla on oikeus kriteereihinsä. Tekopyhää.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Itse myös joskus kadehdin, no en todellisuudessa, niitä naisia joille kaikki kelpaa. Tuntuu, että heillä on helppoa löytää mies.
Minulla on myös tietty miesmaku. Voin olla kaveri monenlaisellekin miehelle. Mutta fyysiseen vetovoimaan vaaditaan, että mies miellyttää minua ulkoisesti. Ei tarvitse olla mikään komistus vaan joitain tiettyjä piirteitä jotka minuun vetoavat.
Lisäksi tarvitaan esimerkiksi minuun vetoavaa ääntä, puhetapaa, ajatusmaailmaa ym.Kertoo paljon teistä naisista jos teidän mielestänne kun ei ole pituusvaatimusta ym, "kaikki kelpaa".
Missäänhän tuo nainen ei sanonut ettei olisi mitään vaatimuksia, ne eivät vain liittyneet spekseihin kuten pituus tai koulutustaso.
Valikoit tarkkaan mitä haluat näistä teksteistä. Itselläni otti silmään, että kyseiselle naiselle olisi kelvannut 19 vuotta vanhempi mies. Siis 19!!! Ei voi käsittää. Itse pitäisin jo 10 vuotta vanhempaa miestä niin ikäloppuna, että suhdetta ei voisi edes harkita.
Nii-in, mutta jonain päivänä tulevaisuudessa tulet olemaan itsekin itseäsi kymmenen vuotta vanhempi ikäloppu, haha... Missähän ihme galakseissa täällä enemmistö naisista elää? Miehet ainakin vanhenevat siellä niin nopeasti, että esikouluikäinen poikakin on takuulla jo ihan ryppyyntynyt.
N23
Älä nyt viitsi edes väittää että olet nainen.
Kymmenen vuoden kuluttua 10 vuotta vanhempi mies on edelleen liian vanha minulle. Ja 19 vuotta vanhempi on toivottoman vanha. Ikävää, että et ole sinut vanhenemisesi kanssa kun tämän asian ääneen sanominen noin pahoitti mielesi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Itse myös joskus kadehdin, no en todellisuudessa, niitä naisia joille kaikki kelpaa. Tuntuu, että heillä on helppoa löytää mies.
Minulla on myös tietty miesmaku. Voin olla kaveri monenlaisellekin miehelle. Mutta fyysiseen vetovoimaan vaaditaan, että mies miellyttää minua ulkoisesti. Ei tarvitse olla mikään komistus vaan joitain tiettyjä piirteitä jotka minuun vetoavat.
Lisäksi tarvitaan esimerkiksi minuun vetoavaa ääntä, puhetapaa, ajatusmaailmaa ym.Kertoo paljon teistä naisista jos teidän mielestänne kun ei ole pituusvaatimusta ym, "kaikki kelpaa".
Missäänhän tuo nainen ei sanonut ettei olisi mitään vaatimuksia, ne eivät vain liittyneet spekseihin kuten pituus tai koulutustaso.
Valikoit tarkkaan mitä haluat näistä teksteistä. Itselläni otti silmään, että kyseiselle naiselle olisi kelvannut 19 vuotta vanhempi mies. Siis 19!!! Ei voi käsittää. Itse pitäisin jo 10 vuotta vanhempaa miestä niin ikäloppuna, että suhdetta ei voisi edes harkita.
Nii-in, mutta jonain päivänä tulevaisuudessa tulet olemaan itsekin itseäsi kymmenen vuotta vanhempi ikäloppu, haha... Missähän ihme galakseissa täällä enemmistö naisista elää? Miehet ainakin vanhenevat siellä niin nopeasti, että esikouluikäinen poikakin on takuulla jo ihan ryppyyntynyt.
N23
Täällä kytee mies- ja myös naisviha. Vaikea sitä on ymmärtää, minä tykkään sekä naisista että miehistä. Seksuaalisessa mielessä vain miehistä. Olen tämän ketjun ”kriteeritön” nainen, joka sai naisten vihat päällensä. Syitä varmasti on kaksi. Mainitsin olevani kaunis ja arvostan ja pidän miehistä, vieläpä monenlaisista miehistä. En arvosta tällä palstalla paikoitellen riehuvaa ”feminismiä”.
Syitä on yksi. Tulit tänne haukkumaan naista, joka kehtaa asettaa kriteerejä miehelle. Nyt sitten uhriudut miten "sait naisten vihat päällesi"...
Ap täällä. Olin illalla niin väsynyt, etten jaksanut lukea kaikkia ketjun viestejä läpi - onpa niitä tullut paljon, kiitos! Yritän vastailla tänään. Mukavaa päivää kaikille :o)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
N23
Täällä kytee mies- ja myös naisviha. Vaikea sitä on ymmärtää, minä tykkään sekä naisista että miehistä. Seksuaalisessa mielessä vain miehistä. Olen tämän ketjun ”kriteeritön” nainen, joka sai naisten vihat päällensä. Syitä varmasti on kaksi. Mainitsin olevani kaunis ja arvostan ja pidän miehistä, vieläpä monenlaisista miehistä. En arvosta tällä palstalla paikoitellen riehuvaa ”feminismiä”.
Tämä sun humble brag on rasittavaa.
Eli olit tässä ketjussa SE ainoa, johon saatoin samaistua:) Siis ulkoisia tekijöitä tärkeämpää miehessä on se mystinen jokin, jota on vaikea edes selittää. Se ei riipu iästä, painosta, pituudesta, koulutustaustasta, ammatista tai varallisuudesta. Se on jonkinlainen jännittävä kipinä, joka saa kiinnostuksen heräämään. Siksi en tule ikinä ymmärtämään listoja, joiden pohjalta etsitään sitä unelmien kumppania.
N23[/quote]
Nuori nainen, mutta fiksumpi kun suurin osa täällä. Se on juuri näin. Kipinää on jonkun kanssa tai sitten ei. Kipinä voi kasvaa rakkaudeksi tai johtaa lyhyeen suhteeseen ja hiipua. Minkään ostoslistojen kanssa on turhaa lähteä parisuhdemarkkinoille. Jos erilaisilla listoilla jo rajaa yli puolet ihmisistä pois, se mahdollinen kipinä voi hyvinkin jäädä löytymättä kokonaan ja sitten ihmetyttää miksi ei onnistu. Ei ole sanottua että komea vapaa mies ihastuu kauniiseen naiselliseen vapaaseen naiseen automaattisesti.
Mutta toki voi olla ominaisuuksia joita ei halua; väkivaltaisuus, alkoholin suurkulutus, kasvissyönti (koska siihen lähes aina liittyy ideologiaa), feminismi ja muut ismit, yms.
Jos tuosta ei toivottujen ominaisuuksien listasta tekee kuitenkin kovin yksityiskohtaisen ja sulkee pois lyhyemmät, huonompituloiset, jonkun koulutustason alittavat jne pois niin palataan taas siihen kauppalistaan ja ihmettelyyn miksi ei löydy ketään.
Saahan sitä toki vaatia vaikka mitä, ei siinä mitään pahaa ole, mutta kipinän syntymisen mahdollisuudet vähenee eksponentiaalisesti. Kun se kipinä voi nimittäin syntyä sitten sattumalta ihan jonkun toisenlaisen henkilön kanssa kun mitä ajatteli että parisuhteeltaan vaatii.
Mutta kevennyksenä, en minäkään vihreisiin - sosdem suuntaan taipuvaisia tai kasvissyöjänaisia ole halunnut treffailla, ei onnistuisi vaan yhteiselämä. Tällä valinnalla minulta jäi varmaan 30% mahdollisista ehdokkaista pois. Onneksi natsasi kuitenkin paremmin kuin hyvin, enkä edes ole itse tumma, todella pitkä enkä rikas. Olen hyvin tavanomainen mies.
Kasvisruokavalio, ikä, koira, kuivakka kroppa ja naama voivat olla joillekin turn off.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mihin oikeasti tuo vegeilysi perustuu? Painonhallintaan, terveellisyyteen? Tietty ruokavalio + päivittäinen kuntoilu = voidaan tulkita kontrollintarpeeksi.
Olen kasvissyöjä eettisistä ja ekologisista syistä, lisäksi koen kasvisruoan terveellisempänä.
En aktiivisesti tarkkaile painoani (mulla ei edes ole vaakaa), mutta haluan kyllä pysyä fyysisesti hyvässä kunnossa ja siinä sivussa näyttääkin hyvältä. En kuitenkaan ole perfektionisti tai vaadi samaa kumppaniltani.
Ap
Arvattava, klassinen vastaus. Usealle kasvissyönti on kontrollintarvetta/ulkonäköä, vaikka sitä ei ensimmäisenä myönnetä. Usea kumppaniehdokas näkee "eettisistä ja ekologisista syistä" läpi hetkessä.
Ok, sovitaan sitten näin :o) En itse jaksaisi vääntää kasvissyönnistä, koska ruokavalio on jokaisen henkilökohtainen valinta. Kasvisruokavalio tuntuu lähinnä olevan ongelma muille, kuin itse kasvissyöjille, ja tiedän kyllä itse syyt omaan kasvissyöntiini. Lisäksi kasvisruoka ei sitä paitsi mitenkään välttämättä laihduta.
Kertoisitko ihan rehellisesti, miksi mielestäsi on negatiivista haluta pysyä hyvässä fyysisessä kunnossa ja/tai koet sen kontrollintarpeeksi?
Ap
En ole sama mutta ekologiset ja eettiset syyt tarkoittaa oikeasti sitä vihervasuri-maailmankatsomusta, jota en jaa kanssasi lainkaan. Pidän itseasiassa kyseisiä asioita täydellisenä turn-offina. Ja kyse ei siis ole ruokavaliosta, kuten tunnut väittävän.
Voi apua, mitä ajatuksenjuoksua, tai oikeastaan juoksemattomuutta. Minäkin olen alunperin eettisistä syistä kasvissyöjä. Näin 11 vuotiaana useamman teurastusvideon ja olen ollut parikymmentä vuotta kasvissyöjä. En silti jaa vihervasuri-maailmankatsomusta, oikeastaan arvomaailmaltani olen lähempänä toista päätä. Sinänsä ymmärrän kyllä vihervasemmiston ajatuksen olevan ihan kaunis, mutta henkilökohtaisesti pidän heidän ajamaan asioita käytännössä toteutuskelvottomina.
Kannattaisi nähdä ihmiset yksilöinä, eikä lokeroida jonkin yksittäisen asian vuoksi tietynlaiseksi ihmiseksi. Nähdään vain musta ja valkoinen, mutta ei ainoatakaan harmaan sävyä. En ymmärrä, kunhan ihmettelen.
Tämä toki on paha ohis, mutta tiedostat varmaankin, että ne lapsille esitettävät teurastusvideot ovat tarkoituksellista ideologista propagandaa, joilla luonnosta vieraantuneet citylapset herkässä iässä saadaan kauhistumaan kuulumistaan sellaiseen kuin ravintoketju? Nyt aikuisena varmaan ymmärrät, että asia on monimuotoisempi kuin "söpö killisilmä ta pe taan, vaikka ei tehnyt kellekään pahaa".
Itse olen sekasyöjä ja pyrin kyllä eettisyyteen ruokavaliossani. En esimerkiksi osta kaukomailta lentorahdattuja viidakon tilalle raivattujen plantaasien eksoottisia hedelmiä ja vihanneksia vaan mieluiten lähituottajan laidunkarjan lihaa ja omien ulkoilevien kanojen munia ja itse teurastettuja kukkoja.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tulkitsenko nyt oikein, että mielestäsi fiksun, urheilullisen, hoikan ja timmin 40-vuotiaan naisen pitäisi etsiä miestä seuraavista ihmisryhmistä:
1) lyhyet miehet
Miksipä ei?2) vähemmän viehättävät, rumat miehet
Miten olisi tavallisen näköiset miehet. Oletko varma että olet itse kaunotar miesten silmissä?3) epäurheilulliset miehet (40+ iässä rupeaa seurana olemaan diabetesta, sydänongelmia ja erektiohäiriöitä)
Ei.4) työelämässä epäonniset (esim. kouluttautumaton työtön, huonopalkkainen työ)
Miksi ei voisi olle pienempituloinen? Suomi on täynnä pariskuntia joissa mies on hyvätuloinen ja nainen pienituloinen. Miksi se ei voisi toimia toisinkin päin?Huomaan teissä ikisinkkunaisissa yhden yhdistävän pirteen. Ne omat ominaisuudet joilla perustelette vaatimuksianne, ovat yleensä maskuliinisina pidettyjä ominaisuuksia kuten pituus, assertiivisuus tai sosioekonominen status. Mutta kun ne eivät ole asioita joita" miehekkäät miehet" hakevat naisesta.
Kommentoin nyt kursivoimaani kohtaa: Saatat olla oikeassa. Se ei kuitenkaan poista sitä tosiasiaa, ettei itsekseenkin pärjäävän naisen elämä muutu millään tavalla paremmaksi tämän ottaessa kumppaniksi hoivattavan reppanan. Yleensä parisuhteen lähtökohta on se, että yhdessä on parempi kuin yksin.
Parittomat naiset harmittelevat sitä, että sopivia kumppaneita ei ole mutta hyväksyvät asian ja hankkivat vaikkapa kissan tai harrastuksen. Parittomat miehet syyttävät naisia nirsoilusta ja näkevät nämä määrittelemänsä nirsot naiset julmina ja empatiakyvyttöminä ihmishirviöinä.
Eli jos mies tienaa vähemmän kuin sinä, pituus on korkeintaan keskimääräinen ja toimintatavoiltaan hän ei ole keskimääräistä aggressiivisempi, niin hän on mielestäsi hoivattava reppana? Voiko tästä vetää yleisempiäkin johtopäätöksiä naisten ajatusmaailmasta, vai onko tämä vain sinun juttusi?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mikä ihme eläimessä on niin kauheaa? Allergiat eri asia, mutta moni palstalla tuntuu vihaavan eläimiä. Outo asenne.
EriItsekin olen eläinrakas, tosin enemmän kissa- kuin koiraihminen ja usein koirat ovat hieman rasittavia. Läheskään kaikki eivät niitä osaa/välitä kouluttaa, niitä lellitään ja elämä pyörii niiden ympärillä. Sellaista koiranomistajaa en elämääni ainakaan kaipaisi.
Joo ja vaikka ei lellittäisikään, niin silti kaikki pitää ajoittaa ja mitoittaa sen mukaan, milloin koiran täytyy päästä kuselle ja kuinka kauan koira voi olla yksin. Miksi ottaa sellaista niskoilleen kun on vaihtoehtojakin?
Vierailija kirjoitti:
Kasvisruokavalio, ikä, koira, kuivakka kroppa ja naama voivat olla joillekin turn off.
Kuivakasta kropasta tuleekin mieleen "kuivan kesän orava". Niitä näkee ja alkaa nähdä enemmän kun ihminen ikääntyy...
Vierailija kirjoitti:
Eli olit tässä ketjussa SE ainoa, johon saatoin samaistua:) Siis ulkoisia tekijöitä tärkeämpää miehessä on se mystinen jokin, jota on vaikea edes selittää. Se ei riipu iästä, painosta, pituudesta, koulutustaustasta, ammatista tai varallisuudesta. Se on jonkinlainen jännittävä kipinä, joka saa kiinnostuksen heräämään. Siksi en tule ikinä ymmärtämään listoja, joiden pohjalta etsitään sitä unelmien kumppania.
N23
Nuori nainen, mutta fiksumpi kun suurin osa täällä. Se on juuri näin. Kipinää on jonkun kanssa tai sitten ei. Kipinä voi kasvaa rakkaudeksi tai johtaa lyhyeen suhteeseen ja hiipua. Minkään ostoslistojen kanssa on turhaa lähteä parisuhdemarkkinoille. Jos erilaisilla listoilla jo rajaa yli puolet ihmisistä pois, se mahdollinen kipinä voi hyvinkin jäädä löytymättä kokonaan ja sitten ihmetyttää miksi ei onnistu. Ei ole sanottua että komea vapaa mies ihastuu kauniiseen naiselliseen vapaaseen naiseen automaattisesti.
Mutta toki voi olla ominaisuuksia joita ei halua; väkivaltaisuus, alkoholin suurkulutus, kasvissyönti (koska siihen lähes aina liittyy ideologiaa), feminismi ja muut ismit, yms.
Jos tuosta ei toivottujen ominaisuuksien listasta tekee kuitenkin kovin yksityiskohtaisen ja sulkee pois lyhyemmät, huonompituloiset, jonkun koulutustason alittavat jne pois niin palataan taas siihen kauppalistaan ja ihmettelyyn miksi ei löydy ketään.
Saahan sitä toki vaatia vaikka mitä, ei siinä mitään pahaa ole, mutta kipinän syntymisen mahdollisuudet vähenee eksponentiaalisesti. Kun se kipinä voi nimittäin syntyä sitten sattumalta ihan jonkun toisenlaisen henkilön kanssa kun mitä ajatteli että parisuhteeltaan vaatii.
Mutta kevennyksenä, en minäkään vihreisiin - sosdem suuntaan taipuvaisia tai kasvissyöjänaisia ole halunnut treffailla, ei onnistuisi vaan yhteiselämä. Tällä valinnalla minulta jäi varmaan 30% mahdollisista ehdokkaista pois. Onneksi natsasi kuitenkin paremmin kuin hyvin, enkä edes ole itse tumma, todella pitkä enkä rikas. Olen hyvin tavanomainen mies.
Et varmaan ole koskaan ajatellut sitä, mutta ei se kipinäkään ihan täysin sattumanvarainen ole, vaan se vaatii tietyt perusasiat syttyäkseen. Osa niistä perusvaatimuksista voi olla hyvinkin pinnallisia, vaikka sitä ei itselleen tietenkään haluaisi myöntää. On helpompi pitää kipinä täysin mystiikan puolella ja olla ajattelematta sitä sen tarkemmin. Se on imartelevampaa itseä kohtaan.
Sielun sisko se siellä, olet kyllä minua reippaasti nuorempi, mutta ikähän on vaan numero, tämäkin sen osoittaa💕😉