Jätin miehen kun ei kosinut
Tein selväksi että odotan kosintaa vuosien yhdessäolon jälkeen, eipä miestä moinen kiinnostanut 5 vuodenkaan jälkeen, joten se oli soronnooooo! Nyt uutta ettimään.
Kommentit (109)
MInäkin olen 24-vuotias ja seurustellut kohta viisi vuotta. En ole poikaystäväni kanssa vielä edes kihloissa, mitä jotkut tuttuni ovat alkaneet ihmetellä. Suoraan sanottuna en ole vielä edes ajatellut mitään kihloihin menoa!
Olen kyllä suhteessa tosissani, ja niin on miehenikin, mutta "virallinen" vakiintuminen ei vaan ole tuntunut vielä ajankohtaiselta. Asumme vuokralla eikä meillä ole lapsia tai ylipäätään yhteistä omaisuutta. Jos olisi, olisikin ihan järkevää mennä naimisiin. Uskon, että meistä tulee vielä aviopari - mutta ei tässä nyt herranjumala mikään kiire ole vielä!
[quote author="Vierailija" time="04.07.2013 klo 17:07"]
Edelliseen vielä lisäyksenä, haluatteko te naiset oikeasti että miehenne kosivat teitä ihan vaan sen vuoksi että olette heidät siihen painostaneet? Itse en ainakaan tuollaisessa tilanteessa edes haluaisi mennä naimisiin, kyllä miehenkin pitää haluta samaa asiaa ennen kuin suostuisin.
[/quote]
no hieman eri asia painostaa kun odottaa sen tapahtuvan 5v seurustelun jälkeen. Jos ei mies ole 5v aikana kosinut, niin ap on todellakin oikeutettu tekemään omat johtopäätökset siitä.
Itse en olisi esim halunnut avioliiton ulkopuolisia lapsia.
[quote author="Vierailija" time="04.07.2013 klo 17:00"]
90:n kommenttiin "Eikohan se jotain kerro ettei mies halu naimisiin, kannattaisi kysya hanelta miksi se on niin vaikeaa. Jos asia on sinulle tarkea niin kylla rakastava mies tekisi sen vaikka vain tekememaan naisen onnelliseksi."
Ollaan toki keskusteltu asiasta, ja hänen argumenttinsa avioitumista vastaan on ihan yhtä päteviä kuin minullakin puolesta. Miksei tämä menisi yhtälailla toisin päin; miestään rakastava nainen voi hänen puolestaan olla myös avioitumatta vaikka vaan tehdäkseen miehensä onnelliseksi? Kuten sanottua, asia ei ole minulle niin tärkeä etten sen vuoksi haluaisi hänen kanssaan olla.
[/quote]
Ihan uteliaisuudesta, mitkä ovat hänen argumenttinsa ja mitkä sinun? :)
[quote author="Vierailija" time="04.07.2013 klo 21:44"]
[quote author="Vierailija" time="04.07.2013 klo 14:45"]
....helppo lähteä kun ei mennä naimisiin.
[/quote]
Tässä on juuri se avioliittoon hinkuajien suuri illuusio. Ei ole yhtään sen vaikeampaa pettää, jättää, luovuttaa, vaikka kuinka olisi avioliitossa. Ihmisillä on kummallinen avioliittoon liitetty turvallisuuden illuusio. Sitoutuminen on tehtävä joka päivä ja jokaisen itse. Sitä ei mikään instituutio tee.
Parisuhde on jotain ihan muuta, kuin kirjalliset lupaukset ja institutionaalinen vakuus.
[/quote]
Totta kai avioliitossa oleva voi pettää ja jättää, mutta kyllä se jättäminen on helvetisti helpompaa avoliiton suojissa eläville. Tulee kyllä fiilis että toinen jättää portin auki, eikä ole loppuelämä yhdessä -ajatuksella liikkeellä. Tässä ei tietenkään ole mikään vikaa, kunhan sen tekee avoimin kortein. Ei todellakaan kannatakkaan mennä naimisiin, jos ei ole varma tulevaisuudesta, tai ei usko pystyvänsä sitoutumaan yhteen ihmiseen loppuelämäkseen.
[quote author="Vierailija" time="04.07.2013 klo 22:18"]
[/quote]
Tässä on juuri se avioliittoon hinkuajien suuri illuusio. Ei ole yhtään sen vaikeampaa pettää, jättää, luovuttaa, vaikka kuinka olisi avioliitossa. Ihmisillä on kummallinen avioliittoon liitetty turvallisuuden illuusio. Sitoutuminen on tehtävä joka päivä ja jokaisen itse. Sitä ei mikään instituutio tee.
Parisuhde on jotain ihan muuta, kuin kirjalliset lupaukset ja institutionaalinen vakuus.
[/quote]
Totta kai avioliitossa oleva voi pettää ja jättää, mutta kyllä se jättäminen on helvetisti helpompaa avoliiton suojissa eläville. Tulee kyllä fiilis että toinen jättää portin auki, eikä ole loppuelämä yhdessä -ajatuksella liikkeellä. Tässä ei tietenkään ole mikään vikaa, kunhan sen tekee avoimin kortein. Ei todellakaan kannatakkaan mennä naimisiin, jos ei ole varma tulevaisuudesta, tai ei usko pystyvänsä sitoutumaan yhteen ihmiseen loppuelämäkseen.
[/quote]
Höpö höpö! Ihan yhtä monta askelta on ovesta ulos, on sitten avoliitossa tai avioliitossa. Henkinen jättäminen on myös ihan yhtä nopeaa.
Mutta pidä vaan illuusiosi. Paperillahan sitä kaikki on kaunista ja mahtavaa, eikä kannata unohtaa raamattua, kun niihin haluaa luottonsa laittaa. Taivaassa vasta palkinto odottaakin.
[/quote]
Ihan uteliaisuudesta, mitkä ovat hänen argumenttinsa ja mitkä sinun? :)
[/quote]
Eiköhän täällä oo tullut esitettyä niitä samoja puolin ja toisin. Mutta tiedän myös sen, että miehen omien vanhempien avioliitto ei päättynyt parhaalla mahdollisella tavalla, joten osaan huomioida myös sen mitä hän ei välttämättä sano..
[quote author="Vierailija" time="04.07.2013 klo 22:22"]
[quote author="Vierailija" time="04.07.2013 klo 22:18"]
[/quote]
[/quote]
[/quote]
Höpö höpö! Ihan yhtä monta askelta on ovesta ulos, on sitten avoliitossa tai avioliitossa. Henkinen jättäminen on myös ihan yhtä nopeaa.
Mutta pidä vaan illuusiosi. Paperillahan sitä kaikki on kaunista ja mahtavaa, eikä kannata unohtaa raamattua, kun niihin haluaa luottonsa laittaa. Taivaassa vasta palkinto odottaakin.
[/quote]
Pidähän itse illuusiosi, kyllä se nyt vaan on kettumaisempaa täytellä avioerohakemuksia, odotella harkinta-aikojen täyttymistä ja ennen kaikkea tehdä ositusta. Avoliitossa se pelkkä ulos kävely riittää, ei tarvitse ees taaksen pieraista.
[quote author="Vierailija" time="04.07.2013 klo 23:46"]
Pidähän itse illuusiosi, kyllä se nyt vaan on kettumaisempaa täytellä avioerohakemuksia, odotella harkinta-aikojen täyttymistä ja ennen kaikkea tehdä ositusta. Avoliitossa se pelkkä ulos kävely riittää, ei tarvitse ees taaksen pieraista.
[/quote]
Nyt sulla menee hartaasti suhde ja paperityöt sekaisin. Suhde päättyy sillä hetkellä, kun sen jompikumpi päättää päättyvän. Jos sen jälkeen on käytännön asioita, kuten muuttoa, paperitöitä, omaisuudenjakoa, kukkien kastelua tms, niin ei se suhteen jatkumiseen vaikuta, vaan ainoastaan jälkipyykkiin.
Kummasti ihmiset kuvittelevat, että sitä aidompi ja syvempi suhde, mitä enemmän on jälkipyykkiä pois lähtiessä. Onpa kiva sitten roikkua yhdessä, kun molemmat on niin laiskoja, ettei jaksa hoita erotouhuja. Lopputuloksena on kaksi onnetonta ihmistä, surkeassa suhteessa.
Tällä näkökulmallahan avioliitto on todella kirottu järjestelmä. Ihmiset joutuvat laiskuuttaan elämään onnettomina...
Hip hei!
Vinkkinä seuraavaan suhteeseen: älä muuta miehen kanssa saman katon alle ilman kosintaa. Tee selväksi, että voidaan olla kevyellä mielellä kimpassa, mutta mitään tosissaan vakavaa tai varsinkaan yhteenmuuttamista on turha kuvitellakaan ilman naimisiinmenoa. Eipähän tarvi rakentaa suhdetta vaan oman kuvitelman varaan vaan tietää mieskin missä mennään.
[quote author="Vierailija" time="03.07.2013 klo 00:32"]
Vinkkinä seuraavaan suhteeseen: älä muuta miehen kanssa saman katon alle ilman kosintaa. Tee selväksi, että voidaan olla kevyellä mielellä kimpassa, mutta mitään tosissaan vakavaa tai varsinkaan yhteenmuuttamista on turha kuvitellakaan ilman naimisiinmenoa. Eipähän tarvi rakentaa suhdetta vaan oman kuvitelman varaan vaan tietää mieskin missä mennään.
[/quote]
Tämä on oikeasti hyvä neuvo, kiitos siitä. Tosin täytyy sanoa, että en varsinaisesti kuvitellut miehestä mitään, lähinnä toivoin, eikä mieskään ollut siitä tiedoton. Osittain tämä kaikki oli tietysti omaa vikaani, odotin liian kauan. Olin kyllä aina tehnyt selväksi, että mitä itse haluaisin tulevaisuudeltani.
ap
Hyvin tehty ap! Jos tiedät mitä haluat, niin tavoittele sitä!
viisi vuottako seurustelitte?
Eihän perinteitä kunnioittava mies ainakaan asumaan muuta moisen naisen kanssa, jota ei raaski kihlata.
[quote author="Vierailija" time="03.07.2013 klo 01:00"]
Eihän perinteitä kunnioittava mies ainakaan asumaan muuta moisen naisen kanssa, jota ei raaski kihlata.
[/quote]
No hänpä taisi olla tämmöinen tekopyhä perinteiden mies, kunnioittaa perinteitä silloin kun itselle sopii. Munaton siis. :)
ap
Kiitä onneasti että eroon pääsit. Mailassa on paljon ihan munallisiakin miehiä.
[quote author="Vierailija" time="03.07.2013 klo 01:04"]
[quote author="Vierailija" time="03.07.2013 klo 01:00"]
[/quote]
No hänpä taisi olla tämmöinen tekopyhä perinteiden mies, kunnioittaa perinteitä silloin kun itselle sopii. Munaton siis. :)
ap
[/quote]
Kyllä! Säkin taisit moinen lapatossu ollu. Onhan se nyt tyhmää odotella viisi vuotta. Mun mielestä kihlautumisen takaraja on max. yhdessä asuttu vuosi.
Jos kumpikin on periaatteesta naimisiin menoa vastaan.
[quote author="Vierailija" time="03.07.2013 klo 01:07"]
Kiitä onneasti että eroon pääsit. Mailassa on paljon ihan munallisiakin miehiä.
[/quote]
Näin uskon itsekin tulevani ajattelemaan! Kiitos paljon! :)
ap
Haluat perinteisen miehen, mutta oletko sinä perinteinen nainen? Perinteinen nainen olisi sellainen, joka pitäisi jalat tiukasti yhdessä ennen avioliittoa.
[quote author="Vierailija" time="03.07.2013 klo 01:46"]
Haluat perinteisen miehen, mutta oletko sinä perinteinen nainen? Perinteinen nainen olisi sellainen, joka pitäisi jalat tiukasti yhdessä ennen avioliittoa.
[/quote]
Voi helkkari kun on taas lukutaito matalalla! Sanoinko että haluan perinteisen miehen? EN. Sanoin vain että tämä mies on perinteinen. Se oli yksi hänen ominaisuuksistaan, ei mikään minun toiveeni. Itse en ole kiinnostunut mistään perinteistä, enkä koe tarvetta leikkiä perinteistä naista.
ap
[/quote]