Miehen lapsi ahdistaa.
Hei kaikki! Onko teillä jotka olette menneet uusiperheisiin lähtenyt miten käyntiin? Onko samanlaisia kokemuksia kun minä nyt kerron jos se auttaisi tähän oloon. Muutin viime vuonna mieheni mikä on minulle eka kunnon suhde ja rakastan häntä todella paljon. Hän on yksinhuoltaja 8v pojan isä. Asumme kaikki kolme saman katon alla. Aluksi ei ollut mitään ongelmaa mutta nyt kun odotamme yhteistä lastamme ja minun esikoista tuntuu että en millään jaksaisi että poika asuu meidän luona. Haluaisin vaan olla mielen ja meidän tulevan lapsen kanssa kolmistaan. Poika on vaikee luonne välilä ja todella vilkas. Itse olen aina ollut se "rauhallinen" ihminen. Mutta nyt tuntuu että kaikki ahdistaa ja mistään ei tule mitään. Mies tietää tunteeni etten pidä pojasta ja hänen luonteestaan. Koen sen haitaksi. Enkä haluaisi koko aika ressata itseeni tällä asialla kun en halua missään nimessä eroakaan miehestä kun rakastan häntä enkä halua että tämä tuleva lapsi tulee kasvamaan ilman isää. Itselläni on ollut hyvä lapsuus ja haluan että tulevallakin on. Ei ole kun muutama viikko laskettuun aikaan. Tunteet ihan sekasin enkä halua pistää kaikkia raskauden piikkin,koska tien että tämä tunne on samanlainen sen jälkeenki. Tuntuu että olen kamala ihminen kun aattelen tälleen mutta en voi sille mitää :( onko kellään samanlaisia kokemuksia? mitä voisi tehdä? olen puhunut tästä jopa vanhemmilleni mutta ei se auta. Sanoo vaan että tultava toimeen kun on ryhnyt tähän..olisi kiva saada juttu seuraa joltakin..
Kommentit (81)
Lapsi on nähnyt biologisen äitinsä viimeks alle 5kk iessä. Äiti ei halunnut sittenkään huolestia lapsesta vaikka sitä halusin...sitten mies otti sen ja käsittääkseni sossun asiakas ja valvonnassa ollut myös..Ja miehellä naisiä sen jälkeen riittänyt..pojalla ollut monta na "äitipuolta" mikä tuntuu kamalalta että noin pieni joutunut kuitenkin kokeen kaikenlaista. Ite oon 23v ja pojan isä 30v. Enkä poikaa vihaa...oon vaan kyllästyny kun täytyy ite vaihtaa sen lakanat pestäpyykit ruooat tehä kaikki ja mies ei mitään tee...Nyt on ruvennu tekeen kun oon asiasta sanonut että ihan oikeesti sun täytyy kans huolehtia pojasta en jaksa tässä tilassa kaikkee tehdä..Pojalla on hyvä mummu missä on välillä vkoppusin ja setä missä on yö kylässä...Ja mun vanhemmilla tykkää olla...
Nyt alkaa mennä jo niin paksuksi, että voimme vain seurata mihin mittoihin tämä päivän trollipeikko paisuu, kun sitä ruokitaan.
[quote author="Vierailija" time="02.07.2013 klo 15:43"]
ja edelleenkin sellaset ihmiset voi painu kirjottelemasta täältä joilla ei oo hajuakaan tai kokemusta yhtään mistään elämässä. Ja tää voi tuntua monesta tosi negatiiviseltä en oo sanonut et kaikki olis huonosti..välillä vaan tuntuu että kaikki on päin peetä...ja sitte toisena päivänä elämän on ihanaa ja täydellistä :D
[/quote]
Voi kuule, jos tietäisit mitä kaikkia asioita ole joutunut elämässäni kokemaan, niin menisit tyttö-rukka ihan hiljaiseksi. Vaikka sinulla olisi ollut mitä tahansa asioita kannettavana, mikään, ei mikään oikeuta sinua kostamaan näitä asioita viattomalle lapselle. Anna vaan kaikkesi sille omalle lapsellesi, näitä tapauksia on lähipiirissä nähty. Sitten nämä herranenkelit ovat luottotietonsa menettäneitä luusereita, jotka tulevat elämään enemmän tai vähemmän sossun tuilla. Nämä "väärät lapset" porskuttavat menemään ja luovat uraa.
Sen minkä taakseen jättää, edestään löytää. Kaiken paskan minkä teet tuolle lapselle, saat tavalla tai toisella takaisin, korkojen kera ;).
17
en ole missään asiassa kohdellut lasta todellakaan huonosti päin vastoin. oon opettanut sille koska pestään esim kädet kun tullaan tarhasta ym. Korjataan omat sotkut ja siivotaan oma huone YM. Mitä hän ei ole ennenm minua tehnyt...omatoiminen kyllä on kun sanoo että voisitko siivota ennen nukkumaan menoa huoneesi. Ja joo kolmas lapsi tulossa nyt miehelle tulossa. Ja se toinen on 6vanha. Asuu äitensä kanssa ja uusi elämä lapsella on siellä. Viimeks marraskuussa lapsi oli meillä hoidossa. Veikkaan että lapsen äiti katkera kun meille on tulossa yhteinen lapsi niin siksi ei pidä yhteyttä. eikä lapsi oikeen ees viihdy kylässä rupee itkemään ja tulee sitä äiti ikävä....
ja jos mun luonteeni perii niin valittee kyllä ne tärkeimmät ihmiset :D ja se kans et jos pojasta tulee liian mustasukkainen ja tekee tällä tulevalla lapselle vaikka jotakin...sekin pelottaa..oon nähny kamalia unia sellasestakin:/ pojhalle ehdotettiin jos hän rupeisi syömään kouluun kun menee syksyllä niin jotai rauhottamis lääkkeitä? en tiedä sen enempää niistä :O
[quote author="Vierailija" time="02.07.2013 klo 15:49"]
Lapsi on nähnyt biologisen äitinsä viimeks alle 5kk iessä. Äiti ei halunnut sittenkään huolestia lapsesta vaikka sitä halusin...sitten mies otti sen ja käsittääkseni sossun asiakas ja valvonnassa ollut myös..Ja miehellä naisiä sen jälkeen riittänyt..pojalla ollut monta na "äitipuolta" mikä tuntuu kamalalta että noin pieni joutunut kuitenkin kokeen kaikenlaista. Ite oon 23v ja pojan isä 30v. Enkä poikaa vihaa...oon vaan kyllästyny kun täytyy ite vaihtaa sen lakanat pestäpyykit ruooat tehä kaikki ja mies ei mitään tee...Nyt on ruvennu tekeen kun oon asiasta sanonut että ihan oikeesti sun täytyy kans huolehtia pojasta en jaksa tässä tilassa kaikkee tehdä..Pojalla on hyvä mummu missä on välillä vkoppusin ja setä missä on yö kylässä...Ja mun vanhemmilla tykkää olla...
[/quote]
Kuulostaa tosi kauhealta tosiaan, miten pikkuinen poika, nyt jo 8-vuotias on joutunut olemaan koko elinaikansa heittopussi, jota kukaan ei oikein halua...voisitko ajatella, miten tekisit pojan oloa helpommaksi vaikka saatkin omankin lapsen? Tajuat paljon, kun olet itsekin mamma...jos mies on noin vastuuton, kun kerroit, varmaan hankkisin oman asunnon ja adoptoisin miehen pojan sinne asumaan omani kanssa...
[quote author="Vierailija" time="02.07.2013 klo 15:49"]
[/quote]
sille on varmaan syynsä, että miksi lapsella on ollut monta äitipuolta. Luultavasti mies on hankkinut aina uuden naisen "pojasta huolehtimaan" juurikin pyykinpesuun, ruoanlaittoon yms.
Poika kuulostaa ihan normaalilta. ON NORMAALIA REAGOIDA jos elämä on ollut noin hajanaista. Jo pelkästään tuo alku on ollut hankalaa. Vaihtuvat äitipuolet, jotka varmaan hekin ovat lasta sinun tavallasii inhonnut, isä, joka ei välitä, äiti, joka ei välitä. Kykenisistkö sinä olemaan rauhallinen ym. tuollaisessa tilanteessa?
Saakolapsi mistään apua, terapiaa, rakkautta, välittämistä? Kertooko kukaan hänelle kuinka kallisarvoinen ja ihana hän on? saako aina vain väheksyntää ja välinpitämöttömyyttä sekä inhoa osakseen?
Ja miksi, miksi sinä rupesit tekemään noin nuoren miehen kanssa lapsen, jolla on jo tuoss iässä kaksi lasta kahden eri naisen kanssa, lisäksi on huolehtinut lapsestaan huonosti, ollut sosun valvonnassa, vaihtanut naisia, ei tee kotitöitä jne.
ei vaan sehän sen päättää sitten isona kestä tykkää kestä ei....ei täsä kukaan vihaakkaan sillain ketään....ahdistusta ja ärsytystä ilmassa...ääh vaikeeta selittäää:)
kaikkia ei kuitenkaan voi miellyttäää,,,
Kyllä hän kotitöitä on tehnyt siis todellakin siivonnut ym. Eikä hänessäkään nyt kaikki viha ole. Hän on ihan hyvä isä, kukaan ei ole täydellinen. Ja tätä auto projeksia ei ny oo kestänyt kun alle kk ja auton saa pois tosta meijän pihasta viimestään ensviikolla ja miehellä alkaa kesä loma ja isyysloma.
ja joka ilta annetaan iltahalit pojalle ja sanotaan että rakastetaan häntä! Kyllä poika on ihan tyytyväinen elämäänsä vaikka vilkas onki ja pahoja välillä tekee...
[quote author="Vierailija" time="02.07.2013 klo 15:55"]
en ole missään asiassa kohdellut lasta todellakaan huonosti päin vastoin. oon opettanut sille koska pestään esim kädet kun tullaan tarhasta ym. Korjataan omat sotkut ja siivotaan oma huone YM. Mitä hän ei ole ennenm minua tehnyt...omatoiminen kyllä on kun sanoo että voisitko siivota ennen nukkumaan menoa huoneesi. Ja joo kolmas lapsi tulossa nyt miehelle tulossa. Ja se toinen on 6vanha. Asuu äitensä kanssa ja uusi elämä lapsella on siellä. Viimeks marraskuussa lapsi oli meillä hoidossa. Veikkaan että lapsen äiti katkera kun meille on tulossa yhteinen lapsi niin siksi ei pidä yhteyttä. eikä lapsi oikeen ees viihdy kylässä rupee itkemään ja tulee sitä äiti ikävä....
[/quote]
Miksi teet sellaisen miehen kanssa lapsen, joka pojan ainoana huoltajana ei ole opettanut tälle edes alkeellisimpia hygieniatapoja?
Tai miksi teet lapsen miehen kanssa, joka ei edes tapaa toista lastansa? Tottkai tuo lapsi teillä itsee äitiänsä, jos ei ole isäänsä kuukausiin/vuosiin nähnyt.
Jos äitinsä on hankala, niin on miehesi velvollisuus hakea oikeudesta/sosiaalitoimista /poliisilta apua tapaamisiin.
Lisäksi ne tapaamiset eivät tarkoita sitä, että lapsi tulee teille "hoitoon".
[quote author="Vierailija" time="02.07.2013 klo 15:55"]
[/quote]
Varsinaisen miehen olet sitten napannut itsellesi ;). Oikea kulta-aarre :D. Odota vaan ap, kohta sinäkin olet eksä, miehellä on aikaisemminkin naisia riittänyt pyykkiä pyörittämään. Ihana mies todella, aivan loistavaa isä-ainesta! Rakastan rakastan, en jätä ikinä, tykkään tykkään ja huolehdin huolehdin.
Et taida olla ikäsi lisäksi myöskään kovin älykäs?
Valitettavasti kuulostaa tosiaan siltä, että kohta on miehellä kolmaskin lapsi kolmannen naisen kanssa, ja itse lähtee etsimään seuraavaa pyykinpesijää. Tyttöparka mihin olet joutunut.
[quote author="Vierailija" time="02.07.2013 klo 16:03"]
ja joka ilta annetaan iltahalit pojalle ja sanotaan että rakastetaan häntä! Kyllä poika on ihan tyytyväinen elämäänsä vaikka vilkas onki ja pahoja välillä tekee...
[/quote]
tämä yksi iltahali ja valehtelu, että häntä rakstetaan korvaakin sen, ettei ole äitiä, ei tapaa sisarustaan, isä ei välitä, äitipuoli inhoaa ja haluaa lapsen pois, turvattomuuden tunteen vaihtuvista naisystävistä, puutteellisen kasvatuksen jne.
niinkun sanoin miehen kanssa rakastetaan kuitenkin toisiamme. Ja mieskin uskoo että kyllä tämä tästä varmasti tasaantuu kun poika saa kavereita ja raskausaika muutenki ollu yhtä hemmettiä ja koko aika saa miettiä onko masussa kaikki hyvin ja tekis mieli vaan halata jo lasta ja sanoa kuinka paljon häntä rakastan ja haluan hänelle hyvän elämän ja lapsuuden <3 ja että hänellä on rakastavat vanhemmat. Ja mun vanhemmat on ihan innoissaan tulevasta lapsen lapsesta. mun äti jännittää melki enemmän kun minä <3 toisin kun miehen äiti ei oo kysynyt moniin kuukausiin kuinka oon voinut ym joka tuntuu kans pahalta....tuntuu että olisko hän jotenki mustasukkanen? alussa hän oli ihan innoissaan kun sanottiin että olen raskaana ja kyseli ja neuvo sillon kaikessa..mutta ei enään...kyllä tääkin muuttaa mun elämään tosi paljon kun pieni kullannuppu syntyy ei jaksais enään millään odottaa <3
Kuule nyt. Hali sitä lasta joka sulla jo on. Ja hommaa jotain keskusteluapua, sähän olet ihan sekaisin.
ja tottakai mies rakastaa lapsiaan. Ja pelaa pojan kanssa esim mölkkyä ulkona kun itse haluan levätä sisällä rauhassa. täytys myös olla isompi asunto pojalla pieni huone jossa ei ole ees ovea:/ kolmiossa asutaan halpa vuokra oma sauna ja pihaa...myöhemmin sitten katotaan isompaa ja tilavampaa asuntoa :) eikä me mitään vihana poikaa täää ahistus on vaan mun pään sisällä ei poikaan kohdistu mitenkään...ja kaikkee tehdään pojan kanssa yhdessä..olen vienyt sitä rannalle uimaa syömään heseen ymym.. kivaa...
ja miestä on kohdeltu naiset kaltoin pettänyt...määräillyt poikaa liikaa yksi hänen exästään ja ollut muutenkin päästä vialla...hän sanoi suhteen alussa kuinka luottaminen voi tuntua aluksi hankalalta..mutta onneks molemmin puolin on syntynyt luottamus..
Eli näillä tiedoilla lasella on äiti, jok aei hänestä välitä.
Lapsella on isä, joka ei hänestä välitä, kun ei vietä aikaa hänen kanssaan.
lapsella on entinen äitipuoli, jonka kanssa ei ole yhteydessä.
Lapsella on veli/sisarpuoli, jota ei näe.
lapsella on häntä inhoava äitipuoli.
Ja syynä lapsen hankalaan käytökseen (lue joutuu muistuttamaan asioista, mikä on normaalia lapsille ylipäätäänsä) pidetään geenejä, jotka jostain syystä on tulleet pelkästään äidiltään...