Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miksi näillä Lappiin muuttaneilla on hirveä hinku todistella muille miten ihanaa heillä on siellä Lapissa?

Vierailija
29.07.2020 |

Kiva jos viihtyvät siellä, mutta ei minun elämäni ole pinnallista vaikka Helsingissä asunkin.

https://www.is.fi/asuminen/art-2000006584363.html

Kommentit (69)

Vierailija
41/69 |
29.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ulkopaikkakuntalaisia inhotaan kantalappilausten silmissä.

Tuskimpa kaunista 33w. Naista 😙

Naiset ne vasta vihaakin sua siellä kun viet niiden vähäiset miehet 🤣🤣🤣

Onx tää totta????

Vierailija
42/69 |
29.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lapin hohto katoaa ekassa vuodessa. Been there done that. Ei kiitos enää koskaan sinne paskanpuhujien ihmemaahan.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/69 |
29.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ulkopaikkakuntalaisia inhotaan kantalappilausten silmissä.

Tuskimpa kaunista 33w. Naista 😙

Naiset ne vasta vihaakin sua siellä kun viet niiden vähäiset miehet 🤣🤣🤣

Enemmän siellä miehiä on ku naisia.

Vierailija
44/69 |
29.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei mun mielestä ole mikään hinku todistella. Mä ainakin uskon että tämäkin pariskunta on onnellisia siellä Lapissa. Itse asun Helsingissä ja viihdyn,mutta olen haikaillut muuttamista Lappiin. Mutta mulla tulee jo ikä vastaan. Olen miettinyt juurikin noita terveyspalveluita ja jossain vaiheessa kunto huononee, ei sitten jaksa vaellella tuntureilla enää tai tehdä jotain lumitöitä. Pimeys ja yksinäisyys ei haittaisi yhtään.  Olisi pitänyt nuorempana lähteä, mutta silloin oli työasiat enemmän mielessä. En olisi sieltä varmaan töitä löytänyt. 

Mielestäni just terveyspalvelut pitäisi tehdä liikkuvaksi eikä niin että ihminen itse laahautuu viidenkymmenen kilsan päähän. Miksei terveydenhoitaja tai lääkäri voi olla kuin kauppa-auto joka tulee pari kertaa kuussa pieneen kylään? Samoin muutkin palvelut.

Ihmiset voisivat asua kauempana. Ei sinne tarvi kokonaista sairaalaa rakentaa. Helsinkikin väljenisi ja asuminen halpenisi kun ei olisi pakko asua siellä jos ei viihdy.

Ihan oikeesti tuntuu että kaikenlaisia ratkaisuja olisi mutta niitä ei vaan haluta toteuttaa.

Vierailija
45/69 |
29.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Up

Vierailija
46/69 |
29.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pinnallisia ihmisiä löytyy joka paikasta, esim. omassa tuttavapiirissä se eniten filtteröityjä instagram-kuvia postaava on sattumalta Lapista... Isoissa kaupungeissa on myös enemmän ihmisiä joiden pitää ammattinsa takia olla edustavia. Ja paineet "tavikselle" voivat olla erilaiset, kaupungissa voi olla enemmän paineita olla huoliteltu, pikkupaikkakunnalla taas paineita olla "rento". Yksi tuttu on pikkupaikkakunnalta kaupunkiin muuttanut, tarkka tyylistään ja tyyli vielä hiukan erikoinen. Kotipaikkakunnalla kuulemma kuittailtiin hienostelusta, kaupungissa sulautuu massaan. Eikö se nyt ole ihan yhtä pinnallista arvostella toinen pukeutumisen perusteella hienostelijaksi kuin juntiksikin?

Vierailija
47/69 |
29.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse en asun Lapissa, mutta maaseudulla muuten ja toivon aina, että saisin ainakin osan vuodesta asua siellä, koska en viihdy kaupungissa. Tietysti joskus on varmaan pakko muuttaa, mutta en pysyvää kotia sieltä tahtoisi. Jotenkin ajattelen aina, ettei kaupungissa ole minulle mitään, kun en tarvi niitä palveluita sieltä. Tietysti työpaikan saantikin voi olla vaikeaa maaseudulla silti.  Jotenkin olen vaan tottunut asumaan syrjässä ja en mielelläni luopuisi tästä. Sen myönnän kyllä, että pienissä paikoissa ihmiset voivat olla ikäviäkin ja sen kohdan itsekin olen kokenut. 

Vierailija
48/69 |
29.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuis helppsti jänkhä-joonas lankeaa eronneen 34 v muidun nilkkoihin :p,

Vierailija
49/69 |
29.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Saattaa myös johtua siitä että Lapissa on oikeasti paljon rennompaa ja kivempaa kuin kiireessä ja ruuhkassa etelässä.

:D ootko sä edes käynyt Helsingissä koskaan? Ei mulla ainakaan sen kiireisempää ole Helsingissä kuin Lapissakaan. Ruuhkaa on aamuisin kehällä, mutta muuten tilaa kyllä on.

En oo tuo, jolle vastasit, mutta et ehkä näe sitä kiirettä, joka Helsingissä on. Ihmiset kävelevät nopeasti ja kiire tarttuu, vaikkei itsellä olisi kiire. Ihmiset juoksevat metroa kiinni, vaikka seuraava tulee 5 min päästä. Sukkahousupyöräilijät suhaavat ruuhkassa. Asiointi tapahtuu nopeasti, koska on jonoa. Ihmisillä on pinna kireällä kaupassa ja lapsista, kassin pakkaamisesta tai välikapulan asettelusta ahdistutaan.

Mulla on entisenä helsinkiläisenä (ja myös ulkomailla asuneena) ja nykyisenä maalaisena kokemusta erilaisissa paikoissa asumisesta, ja kyllä sielläHelsingissä vaan on usein stressaava kiireen ilmapiiri. Ehkä monet helsinkiläiset ei olekaan sisäisesti oijein suurkaupunkilaisia? En tiedä, monihan iloitsee, kun kaupunki tyhjenee juhannuksena junantuomista ja on hiljaista.

Helsingissä on hyvätuloisiakin mutta suurimmalle osalle se on liian kallis kaupunki. Onhan se pinna kireällä kun asuminen vie puolet tai enemmänkin nettotuloista. Mitä mä tiedän ns. tavallisia palkansaajia pk seudulta niin nämä ovat aina melkein persauki. Enää nämä eivät pysty ostamaan edes asuntoa kun lainan saanti on kiristynyt. Halvemmissa kaupungeissa asuville jää palkasta käyttörahaa reilusti enemmän. Toinen on että Helsingissä ykstiyisautoilua on tarkoituksella vaikeutettu ja tavallisesta elämästä on tehty vaikeaa. Ei julkinen liikenne toimi. Menee helposti tunti suuntaansa seisoessa pysäkeillä vaihtoja odotellessa. Helsingissä on tiettyä hohtoa mutta oikeasti se on vittumainen kaupunki elää normaalia arkea.

Vierailija
50/69 |
29.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vähän sama asia kun ostat auton joka on surkea ajettava ja täynnä vikoja, pitäähän sitä kavereille hehkuttaa kuinka hyvä auto on vaikka oikeasti vituttaa koko hankinta jatkuvasti.

Täh?

Itse ostin kerran uuden kalliin auton ja olin siihen tyytyväinen kunnes viat veivät hermot. En sitä hehkuttanut vaan kerroin miten pettynyt olen ja että kohta vaihtuu auto.

Auto vaihtui toisen merkkiseen tuliterään joka olikin sitten täysin viaton sen 7v kun se minulla oli.

Vierailija
51/69 |
29.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi kukaan haluaisi asua jossain hornanperseessä

Vierailija
52/69 |
29.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

😂😂😂

Vierailija
53/69 |
29.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Pinnallisia ihmisiä löytyy joka paikasta, esim. omassa tuttavapiirissä se eniten filtteröityjä instagram-kuvia postaava on sattumalta Lapista... Isoissa kaupungeissa on myös enemmän ihmisiä joiden pitää ammattinsa takia olla edustavia. Ja paineet "tavikselle" voivat olla erilaiset, kaupungissa voi olla enemmän paineita olla huoliteltu, pikkupaikkakunnalla taas paineita olla "rento". Yksi tuttu on pikkupaikkakunnalta kaupunkiin muuttanut, tarkka tyylistään ja tyyli vielä hiukan erikoinen. Kotipaikkakunnalla kuulemma kuittailtiin hienostelusta, kaupungissa sulautuu massaan. Eikö se nyt ole ihan yhtä pinnallista arvostella toinen pukeutumisen perusteella hienostelijaksi kuin juntiksikin?

Puhutko Sara Siepistä?:D

Vierailija
54/69 |
29.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muutto ei vie pois arjesta. Itsensä saa stressiin tunturin juurella tai ruuhkabussissa Kampissa. Sitä harvemmin kerrotaan elämänmuutostarinoissa.

Ja eihän Kolari mitenkään merkittävästi eroa Parkanosta.

Vierailija
55/69 |
29.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pari kk Lapissa menee vielä kuherruskuukaudesta. Ja vaikuttaa hankalalle, kun toinen käy kuitenkin vielä Länsi-Suomessa asti töissä.

Vierailija
56/69 |
29.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Etelän vetelä ei lapissa viihdy

Vierailija
57/69 |
29.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei se sovikaan, jos pitää  päästä  viikottain ulos syömään ja  shoppailemaan ja  joraamaan yökerhoissa. Tai jos pimeys ja autio erämaa ympärillä ahdistaa ja alkaa saada paniikkikohtauksia ja kuulla muumimörön tai lumimiehen örinää ulkoa. Hiljaisia pikkupaikkakuntia löytyy lähempääkin kuin Lapista.

Vierailija
58/69 |
29.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Erikoisuudentavoittelua. Kai se ihanaa on jos pariskuntana muuttaa. Yksin jos sinkkumies muuttaa, on tukiverkot tipotiessään, turpaan saa jos vilkaisee paikallisia naisia päin

Vierailija
59/69 |
29.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yksi tuntemani lappeenrannasta  lappiin muuttanut pariskunta ryypää ja tappelee ihan onnessaan kun kukaan ei ole valittamassa eikä soittamassa poliiseja , porot vaan ihmettelee pihassa. Välillä käyvät miehen tyttären luona stadissa, kiertelevät baareja ja palaavat krapulassa lappiin remuamaan. 

Vierailija
60/69 |
29.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos jonnekin korpeen muutat niin täytyy olla ulkoilmaihminen, introvertti tai käsistään kätevä, että tekemistä riittää, muuten voi alkaa houkutella viina, kun ei muutakaan ole.

-Lappilainen, introvertti.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan yhdeksän seitsemän