Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miksi näillä Lappiin muuttaneilla on hirveä hinku todistella muille miten ihanaa heillä on siellä Lapissa?

Vierailija
29.07.2020 |

Kiva jos viihtyvät siellä, mutta ei minun elämäni ole pinnallista vaikka Helsingissä asunkin.

https://www.is.fi/asuminen/art-2000006584363.html

Kommentit (69)

Vierailija
61/69 |
29.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei mun mielestä ole mikään hinku todistella. Mä ainakin uskon että tämäkin pariskunta on onnellisia siellä Lapissa. Itse asun Helsingissä ja viihdyn,mutta olen haikaillut muuttamista Lappiin. Mutta mulla tulee jo ikä vastaan. Olen miettinyt juurikin noita terveyspalveluita ja jossain vaiheessa kunto huononee, ei sitten jaksa vaellella tuntureilla enää tai tehdä jotain lumitöitä. Pimeys ja yksinäisyys ei haittaisi yhtään.  Olisi pitänyt nuorempana lähteä, mutta silloin oli työasiat enemmän mielessä. En olisi sieltä varmaan töitä löytänyt. 

Mielestäni just terveyspalvelut pitäisi tehdä liikkuvaksi eikä niin että ihminen itse laahautuu viidenkymmenen kilsan päähän. Miksei terveydenhoitaja tai lääkäri voi olla kuin kauppa-auto joka tulee pari kertaa kuussa pieneen kylään? Samoin muutkin palvelut.

Ihmiset voisivat asua kauempana. Ei sinne tarvi kokonaista sairaalaa rakentaa. Helsinkikin väljenisi ja asuminen halpenisi kun ei olisi pakko asua siellä jos ei viihdy.

Ihan oikeesti tuntuu että kaikenlaisia ratkaisuja olisi mutta niitä ei vaan haluta toteuttaa.

No tässä ois kyllä hyvä idea!

Vierailija
62/69 |
29.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Etelän vetelä ei lapissa viihdy

Kertoisitko miksi, jos itse olet pohjoisesta, etkä trolli?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/69 |
29.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Pinnallisia ihmisiä löytyy joka paikasta, esim. omassa tuttavapiirissä se eniten filtteröityjä instagram-kuvia postaava on sattumalta Lapista... Isoissa kaupungeissa on myös enemmän ihmisiä joiden pitää ammattinsa takia olla edustavia. Ja paineet "tavikselle" voivat olla erilaiset, kaupungissa voi olla enemmän paineita olla huoliteltu, pikkupaikkakunnalla taas paineita olla "rento". Yksi tuttu on pikkupaikkakunnalta kaupunkiin muuttanut, tarkka tyylistään ja tyyli vielä hiukan erikoinen. Kotipaikkakunnalla kuulemma kuittailtiin hienostelusta, kaupungissa sulautuu massaan. Eikö se nyt ole ihan yhtä pinnallista arvostella toinen pukeutumisen perusteella hienostelijaksi kuin juntiksikin?

Puhutko Sara Siepistä?:D

No ei sentään, ihan tavallinen ei-julkkis :)

Vierailija
64/69 |
29.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Etelän vetelä ei lapissa viihdy

Kertoisitko miksi, jos itse olet pohjoisesta, etkä trolli?

En ole pohjoisesta (Tampereelta, nykyisin Oulussa), mutta tuttuja on sen verran että ainakin heidän keskuudessaan moni kuvittelee että "etelän vetelät" ovat lussuja kädettömiä tyyppejä jotka eivät pärjää ilman soijalattea ja viikottaista manikyyriä. Vähän se uhoaminen hiljenee, jos käy ilmi että se tunturissa tammikuussa viikon hiihtovaelluksen tehnyt onkin Espoosta, turkulainen serkku on muuttanut saareen satavuotiseen hirsitaloon jossa puulämmitys ja kantovesi ja se lahtelainen biologi tuntee linnut ja kasvit paremmin kuin moni nuori tai keski-ikäinen paikallinen kun on Lapissa tehnyt maastotöitä vuosikausia asuen ties missä alkeellisissa tönöissä. "Ei niiden pää kestä talvea" naureskellaan, mutta oma päänsä pehmenee kaupungissa ja siellä tulee stressi, ahdostus ja masennus.

Vierailija
65/69 |
29.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koska täällä on ihanaa. On tilaa, luontoa, ihania ihmisiä. Puuttuu kiire ja ihmisten kireys. Turvallista, puhdasta ja kaunista.

Vierailija
66/69 |
29.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten se eroaa siitä, että lähdetään suurin elkein Espanjan ihanaan aurinkoon ja tullaan vuoden kuluttua takaisin maitojunassa, kun "arki oli arkea Espanjassakin"?

Vierailija
67/69 |
29.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ystäväni muutti myös täältä Oulusta Lappiin. Lapset vähän alta teini-ikäisiä ja kaikki kaverit ja suku jäi tänne. Kouluihin, kauppaan ja terveysasemalle 50 km. Lapsia käy sääliksi, jo muutaman vuoden päästä joutuvat kumminkin muuttamaan satojen kilsojen päähän lukioon/amikseen... 

Vierailija
68/69 |
29.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei kiitos . Ahdasmielisiä ihmisiä, vähän töitä ja niillä joilla sitä on niin ovat muka parempaa väkeä. Kyräilyä, juoruilua, serkkuja vihitään, mielenterveys ongelmia ihmisillä, ahdasmielisiä ja joku ihme kilpailu emännillä kuka on kovin " työihminen" ja siivonnut eniten jotain huushollia sekä passannut ukkojansa sekä peräkammarinpoikiansa.

Tuolla pärjää jos on pätäkkää, niin mikäs sitä on lekotella tunturissa ja postailla kuvia. Kaikilla harrastuksina vaellus, maastopyöräily, valjakkoajelu ym rahakas harrastus. Tavallinen Maija Meikäläinen elää niin erilaista elämää tuolla. Luonto on kaunis. Terveisin: Lapin tyttö, joka kaupunkilaistui.

Vierailija
69/69 |
29.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lappi on kiva matkakohde, en muuttaisi.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan yhdeksän yksi