Miksi näillä Lappiin muuttaneilla on hirveä hinku todistella muille miten ihanaa heillä on siellä Lapissa?
Kiva jos viihtyvät siellä, mutta ei minun elämäni ole pinnallista vaikka Helsingissä asunkin.
Kommentit (69)
Mukava lehtijuttu, niitä harvoja hyviä juttuja Iltasanomissa, muuten melkoinen sontalehti.
Vierailija kirjoitti:
Kannattaako muuttaa miesten perässä lappiin
Ei kannata ellei juoppoa halua
Ulkopaikkakuntalaisia inhotaan kantalappilausten silmissä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Saattaa myös johtua siitä että Lapissa on oikeasti paljon rennompaa ja kivempaa kuin kiireessä ja ruuhkassa etelässä.
:D ootko sä edes käynyt Helsingissä koskaan? Ei mulla ainakaan sen kiireisempää ole Helsingissä kuin Lapissakaan. Ruuhkaa on aamuisin kehällä, mutta muuten tilaa kyllä on.
En oo tuo, jolle vastasit, mutta et ehkä näe sitä kiirettä, joka Helsingissä on. Ihmiset kävelevät nopeasti ja kiire tarttuu, vaikkei itsellä olisi kiire. Ihmiset juoksevat metroa kiinni, vaikka seuraava tulee 5 min päästä. Sukkahousupyöräilijät suhaavat ruuhkassa. Asiointi tapahtuu nopeasti, koska on jonoa. Ihmisillä on pinna kireällä kaupassa ja lapsista, kassin pakkaamisesta tai välikapulan asettelusta ahdistutaan.
Mulla on entisenä helsinkiläisenä (ja myös ulkomailla asuneena) ja nykyisenä maalaisena kokemusta erilaisissa paikoissa asumisesta, ja kyllä sielläHelsingissä vaan on usein stressaava kiireen ilmapiiri. Ehkä monet helsinkiläiset ei olekaan sisäisesti oijein suurkaupunkilaisia? En tiedä, monihan iloitsee, kun kaupunki tyhjenee juhannuksena junantuomista ja on hiljaista.
Junantuomista ei tykätä Lapissa.
T. Lappilainen
Lappi on hieno paikka, mutta asuminen siellä sopii harvoille. On eri asia käydä siellä lomalla kuin asua ympäri vuoden. Nopeasti siihen kyllästyy kun ei ole samoja palveluita ja on pimeää.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mited helppoa lapista on löytää mies tämmäise 33 v hempukan?
Todella helppoa! Siellä eivät ole kovin nirsoja poikia kun ottavat sieltä mistä saavat. :D Paikalliseen pubiin vaan istumaan, niin repivät uudet tulokkaat katseellaan alasti silmänräpäyksessä. Niin puutteessa ovat!
Paras kylä/kaupunki itsensä tyrkyttämiseen?
Tsekkaa itse Oulusta ylöspäin, niin eiköhän sullekki joku turilas löydy! Mitä ylemmäs menet, niin sitä varmemmin sieltä Jänkä-Joonas kainaloon tarrautuu. Kannattaa vaan muistaa että kovin monet näistä ovat vaipuneet viinan kiroukseen!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mited helppoa lapista on löytää mies tämmäise 33 v hempukan?
Todella helppoa! Siellä eivät ole kovin nirsoja poikia kun ottavat sieltä mistä saavat. :D Paikalliseen pubiin vaan istumaan, niin repivät uudet tulokkaat katseellaan alasti silmänräpäyksessä. Niin puutteessa ovat!
Paras kylä/kaupunki itsensä tyrkyttämiseen?
Tsekkaa itse Oulusta ylöspäin, niin eiköhän sullekki joku turilas löydy! Mitä ylemmäs menet, niin sitä varmemmin sieltä Jänkä-Joonas kainaloon tarrautuu. Kannattaa vaan muistaa että kovin monet näistä ovat vaipuneet viinan kiroukseen!
Mitenniin todennäköisyys paranee pohhoise massa???
Vierailija kirjoitti:
Tuskimpa kaunista 33w. Naista 😙
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Saattaa myös johtua siitä että Lapissa on oikeasti paljon rennompaa ja kivempaa kuin kiireessä ja ruuhkassa etelässä.
:D ootko sä edes käynyt Helsingissä koskaan? Ei mulla ainakaan sen kiireisempää ole Helsingissä kuin Lapissakaan. Ruuhkaa on aamuisin kehällä, mutta muuten tilaa kyllä on.
En oo tuo, jolle vastasit, mutta et ehkä näe sitä kiirettä, joka Helsingissä on. Ihmiset kävelevät nopeasti ja kiire tarttuu, vaikkei itsellä olisi kiire. Ihmiset juoksevat metroa kiinni, vaikka seuraava tulee 5 min päästä. Sukkahousupyöräilijät suhaavat ruuhkassa. Asiointi tapahtuu nopeasti, koska on jonoa. Ihmisillä on pinna kireällä kaupassa ja lapsista, kassin pakkaamisesta tai välikapulan asettelusta ahdistutaan.
Mulla on entisenä helsinkiläisenä (ja myös ulkomailla asuneena) ja nykyisenä maalaisena kokemusta erilaisissa paikoissa asumisesta, ja kyllä sielläHelsingissä vaan on usein stressaava kiireen ilmapiiri. Ehkä monet helsinkiläiset ei olekaan sisäisesti oijein suurkaupunkilaisia? En tiedä, monihan iloitsee, kun kaupunki tyhjenee juhannuksena junantuomista ja on hiljaista.
Mahtaako olla samantapainen syy kuin ihmisillä, jotka todistelevat epätoivoisesti, että ahtaassa kerrostalokopissa Helsingin keskustassa on niiiiin ihanaa asua.
Minua ei saa kerrostaloon edes rahalla, hyi.
Enkä asu Lapissa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Naiset ne vasta vihaakin sua siellä kun viet niiden vähäiset miehet 🤣🤣🤣
Sama kuin muillakin syystä x on hinku todistella asioitaan. Esim. somessa jokaikinen päivä, kuinka kaikki on niin ihanaa, blaablaablaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Naiset ne vasta vihaakin sua siellä kun viet niiden vähäiset miehet 🤣🤣🤣
Mitä syytä vihaan
Hyvä, että joku uskaltaa kehua muutakin kuin helsinkiläistä asumistapaa.
Rohkaisee kenties muitakin valinnoissaan.
Vierailija kirjoitti:
Onko miehiä tarjolla miten pohjoisessa :p
Ihan niin pohjoisessa, kuin jaksat mennä. Miehiä on tarjolla kaikkialla. Ei tarvi kuin kysyä niin saat.
Ei mun mielestä ole mikään hinku todistella. Mä ainakin uskon että tämäkin pariskunta on onnellisia siellä Lapissa. Itse asun Helsingissä ja viihdyn,mutta olen haikaillut muuttamista Lappiin. Mutta mulla tulee jo ikä vastaan. Olen miettinyt juurikin noita terveyspalveluita ja jossain vaiheessa kunto huononee, ei sitten jaksa vaellella tuntureilla enää tai tehdä jotain lumitöitä. Pimeys ja yksinäisyys ei haittaisi yhtään. Olisi pitänyt nuorempana lähteä, mutta silloin oli työasiat enemmän mielessä. En olisi sieltä varmaan töitä löytänyt.
Vierailija kirjoitti:
Lapista kotoisin olevana ja sieltä pois muuttaneena voin kertoa, että elämäni paras päätös! Ihana luonto siellä on, mutta ei paljon muuta. Ihmiset ovat sisäänpäinkääntyneitä, jopa pahansuopia ja ennen kaikkea kateellisia. Suurin osa ihmisistä alkoholisoituu, kun ei jakseta vapaa-ajalla muuta tehdä kuin juoda kaljaa paikallisessa pubissa.
Tuollaisia ihmiset on kaikkialla, mutta missä on enemmän porukkaa, löytää niitä samanhenkisiä.
Lappi on perseestä.
T. Ex-muoniolainen