Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mitä mieltä äitini toiminnasta? Kyllä vedin pultit!

Vierailija
30.06.2013 |

Sanoin sille kun vauva syntyi että facebookkiin ei sitten niitä vauvan kuvia laiteta,oli siis jo siinä vaiheessa laitellut niitä kun olin vielä synnärillä.

Poisti ne sitten,tai niin luulin! Vauva on nyt 3kk ja tuli puheeksi serkkuni kanssa nuo kuvat,hän sanoi että siellähän on hirveästi kuvia vauvasta,äitini siis laittanut koko ajan lisää ja asetukset sillä tavalla etten minä näe niitä!

Voi hemmetti että ärsyttää,eiköhän se ole MUN päätös laitellaanko vauvan kuvia nettiin vai ei?

Kommentit (70)

Vierailija
21/70 |
30.06.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tietääkö äitisi, että kun ne kuvat on siellä naamakirjassa, niin naamiksen omistajat voivat käyyttää kuvia kaupallisiin ym. tarkoituksiin ilman julkaisijan lupaa?

Meillä ei työkaveri ymmärtänyt (eikä ymmärrä vieläkään), että miksi hänen lapsensa laittoi välit poikki, kun ei noudattanut tyttärensä toivomusta, ettei lasten kuvia laiteta nettiin. Kaikki eivät ymmärrä, mutta harvemmin isovanhemmat jättävät lapsenlapsensa tapaamatta, jos on uhkauksena se, että muuten on välit poikki.

Ehdotan seuraavaa: kielltä kuvaamisen sukujuhlissa ym. Puhut kovaan ääneen siitä, että tietoosi on tullut, että äitisi julkaisemia kuvia on ollut pedofiilisivustolla. Poliisi otti sinuun asiasta yhteyttä...

Vierailija
22/70 |
30.06.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="30.06.2013 klo 19:40"]

Vaikuttaisi siltä, että haluat nyt näyttää valtaa äidillesi. Äitisi on ollut lapsuutesi ajan pomona. Nyt saat pomottaa äitiäsi mielin määrin ja aseena on lapsesi.

Et oikeastaan omista vauvaasi. Toki olet hänen huoltajansa ja edunvalvojansa, kun hän on alaikäinen. Miksei äitisi saisi iloita isoäitiydestään ja näyttää kavereilleen vauvasi kuvia netissä? Miksi haluat omia vauvasi noin täysin. Mitä pahaa tuossa muka on?

[/quote]

Iloita isoäityidestä? Sitäkö ei voi tehdä laittamatta kuvia faceen? Kukakohan tässä se kuvittelee omistavansa sen lapsen? Ei kai vaan se joka haluaa esitellä sitä kuin jotain näyttelyeläintä välittämättä yksityisyydestä?

Olet ihan pimee.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/70 |
30.06.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

AVllakin välillä varoitellaan laittamasta taaperoiden kuvia nettiin, kun ei ikinä tiedä keitä kaikkia fbssa selaa. Miten tämä eroaa niistä? Ok, vauva ei välttämättä ole tunnistettavissa jne, mutta mielestäni tässä pitäisi ehdottomasti kuunnella äidin mielipidettä. Mikä on niin vaikeaa kunnioittaa toisen sanomisia?

Vierailija
24/70 |
30.06.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei sitä vauvaani omista myöskään fb! Äitini on laittanut kuvia joissa minä makaan sairaalasängyssä,näkyy katetripussit ja melkein tissitkin,samoin on laittanut kaikki lapsen syntymämitat ja kaikki nimet ristiäisten jälkeen eikä se TODELLAKAAN tajua ettei niitä netistä pois saa enää ikinä! Näistä siis kuulin serkultani joka kertoi mitä kuvia siellä on näkyvillä. Kyllä joku yksi tavallinen kuva nyt vielä menettelisi,mutta äitini ei sellaiseen kykene vaan laittaa sitten jokaisen kuvan sen enempää ajattelematta.ap

Vierailija
25/70 |
30.06.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos äitisi ei voi olla laittamatta lapsenlapsensa kuvia nettiin, koska muuten se pilaa hänen ilonsa isoäitiydestä, niin sitten ei tapaa vauvaa. Aivan yksinkertaista.

Vierailija
26/70 |
30.06.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="30.06.2013 klo 19:50"]

Ei sitä vauvaani omista myöskään fb! Äitini on laittanut kuvia joissa minä makaan sairaalasängyssä,näkyy katetripussit ja melkein tissitkin,samoin on laittanut kaikki lapsen syntymämitat ja kaikki nimet ristiäisten jälkeen eikä se TODELLAKAAN tajua ettei niitä netistä pois saa enää ikinä! Näistä siis kuulin serkultani joka kertoi mitä kuvia siellä on näkyvillä. Kyllä joku yksi tavallinen kuva nyt vielä menettelisi,mutta äitini ei sellaiseen kykene vaan laittaa sitten jokaisen kuvan sen enempää ajattelematta.ap

[/quote]

En ole naamakirjassa, mutta eikö tuosta voisi ilmoittaa ylläpidolle. Pyydä serkkuasi näyttämään sinulle kuvat, jotta tiedät mistä on kyse.

Voit myös ilmoittaa poliisille.

Vierailija
27/70 |
30.06.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ahhahhahhaa. :D Ei ollut vielä viisi vuotta sitten kenelläkään näitä ongelmia. :D Miksi ihmessä olette jossain feisbuukissa, äidit ja tyttäret, lähtekää pois. Problem solved!! :D :D

Vierailija
28/70 |
30.06.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kenenkään lapsen kuvia ei saa laittaa nettiin, oli sitten isovanhempi tai ei.

Itselläni on yksi lapsenlapsi, ja ei tulisi mieleenikään laittaa vauvan kuvia facebookiin, vaikka vauvan vanhemmat niitä laittavat omille seinilleen.

Pari kuvaa olen laittanut (jakanut heidän laittaman kuvan) ja niihinkin kysyin molemmilta vanhemmilta luvan, eikä minulla ole edes kauheasti fb-kavereita omasta tahdostani, vain noin 40.

Ap:na sanoisin mummulle että olet kuullut että kielloista huolimatta vauvan kuvia on laitettu nettiin, ja että valitettavasti et voi antaa hänen enää ottaa kuvia vauvasta. Ja että voit lähettää tiettyjä itse ottamia kuvia mummulle, joita ei myöskään saa laitta nettiin.

Vierailija
29/70 |
30.06.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="30.06.2013 klo 19:56"]

Kenenkään lapsen kuvia ei saa laittaa nettiin, oli sitten isovanhempi tai ei.

Itselläni on yksi lapsenlapsi, ja ei tulisi mieleenikään laittaa vauvan kuvia facebookiin, vaikka vauvan vanhemmat niitä laittavat omille seinilleen.

Pari kuvaa olen laittanut (jakanut heidän laittaman kuvan) ja niihinkin kysyin molemmilta vanhemmilta luvan, eikä minulla ole edes kauheasti fb-kavereita omasta tahdostani, vain noin 40.

Ap:na sanoisin mummulle että olet kuullut että kielloista huolimatta vauvan kuvia on laitettu nettiin, ja että valitettavasti et voi antaa hänen enää ottaa kuvia vauvasta. Ja että voit lähettää tiettyjä itse ottamia kuvia mummulle, joita ei myöskään saa laitta nettiin.

[/quote]

parantaisin tätä vielä siten, että niistä kuvista, jotka ap lähettää olisi kasvot tummennettu/leikattu kokonaan pois. eiköhän sitten ala mennä viesti perille.

Vierailija
30/70 |
30.06.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä haittaa siitä on, että lapsesi kuvia on Facebookissa? Et ole vielä kertonut sitä! Mielestäni ei ole mitään haittaa.

Kyllähän lapsesta otetaan tarhassa tarhakuva ja koulussa luokkakuvakin. Hui! Joku pedofiili voi sitä kautta saada kuvan lapsestasi. Relaa ja anna äitisi laitella vauvakuvia rauhassa.

Vierailija
31/70 |
30.06.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Uskomatonta! Onneksi miehen ja minun vanhemmat ovat niin kädettömiä netin kanssa, että hyvä kun tietävät mikä on facebook.

Yhtälailla mua ottaisi päähän, jos joku kaveri laittaa minusta kuvia faceen kysymättä. Varsinkin jotain typeriä kuvia klo 02.00 tyttöjenillasta, kun ei olla enää ihan hehkeimmillään. On tullut tavaksi sanoa, jos joku ottaa kuvan "et sitten laita tätä minnekään faceen tms.". Jotkut urpot ovat nimittäin laittaneet, koska "ethän sä kieltänyt sitä!".

AP, ota äidistäsi jotain yhtä kivoja kuvia, esim. rintsikat päällä ja käy lataamassa sivuillesi. Ei pitäisi sun äitiä haitata.

Vierailija
32/70 |
30.06.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos annat äitisi ottaa kuvia lapsestasi, niin niiden tekijänoikeudet on äidilläsi. Hän saa niitä laittaa nettiin niin paljon kuin haluaa, poikkeuksena lastasi halveeraavat tai loukkaavat kuvat. Toki äitisi pitäisi mielestäni pyyntöäsi ja päätöstäsi noudattaa ja voit sen äidillesi vielä uudelleen esittää. Jos äitisi ei kunnioita toivettasi olla laittamatta lapsesi kuvia nettiin niin ainoa keino estää äitiäsi on kieltää häntä kuvaamasta lastasi.

Pyydä ja perustele äidillesi tuo toiveesi siitä ettei lapsen kuvia enää laiteta facebookiin. Jollei äiti pyyntöääsi halua noudattaa niin sitten kuvauskielto.

Vierailija
33/70 |
30.06.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla on ulkomainen ystävä, joka on laittanut ihania kuvia vauvastaan vuoden aikana fb:hen. Suomessa ollaan hysteerisiä tämän "ei mitään nettiin" ajattelun kanssa, kyllä niille pedoille on ihan riittävästi kuvia omilla sivuillaan että kenenkään maijameikäläisen vauvan hymynaama vaatteet päällä joutuisi mihinkään vääriin käsiin... Mutta olen ajatuksineni vähemmistöä.

Vierailija
34/70 |
30.06.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="30.06.2013 klo 19:53"]

[quote author="Vierailija" time="30.06.2013 klo 19:50"]

[/quote]

En ole naamakirjassa, mutta eikö tuosta voisi ilmoittaa ylläpidolle. Pyydä serkkuasi näyttämään sinulle kuvat, jotta tiedät mistä on kyse.

Voit myös ilmoittaa poliisille.

[/quote]

Ei voi, ei tuossa ole mitään rikollista, sikäli mikäli ap:n äiti on ne kuvat ottanut. Joku kateri tai melkein näkyvä tissi ei taida vielä olla kovin loukkaava kuva. Älkää nyt viittikö ihan kaikkea poliiseille viedä, on niillä ihan oikeitakin rikoksia tutkittavana.

Vierailija
35/70 |
30.06.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä päätettiin miehen kanssa jo odotusaikana, että yhtäkään kuvaa meidän lapsesta ei tule Facebookiin. Eikä ole tullut. Mies ei ole Facebookissa, minä olen. Miehen äiti on, mun ei. Silti anoppi on kunnioittanut meidän toivetta, eikä ole julkaissut kuvia tyttärestämme siellä. Eikä miehen siskot tai muut. Meillä perusteena asialle oli, että lapsi ei välttämättä haluaisi kuviaan julkaistavan. Sitten kun osaa itse kertoa ja ehkä mahdollisesti liittyy kyseiselle sivustolle, saatan jotain julkaista(jos koko naamakirjaa edes silloin enää on :D ). Ja toinen peruste oli, että netistä mikään ei katoa.

Vierailija
36/70 |
30.06.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

En olisi enää tekemisissä, jos todella asetus niin ettei minulle näy ja muille näkyy

Vierailija
37/70 |
30.06.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olet turhan tarkka. Pedofiilit saavat parempia kuvia käyttöönsä vaikka mistä. Ei niitä sun kuvat kiinnosta.

Vierailija
38/70 |
30.06.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

jos vanhempi ei halua lapsen kuvia nettiin, niin kyllä sitä pitää kunnioittaa. Sano mummolle suorat sanat ja jos ei usko älä anna tavata lasta, niin eiköhän jakeluun mene.

Vierailija
39/70 |
30.06.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Törkeää mummolta. Kävisin vakavan keskustelun mummon kanssa, ja jos ei auta, niin käsittääkseni facebookilla on linjaus, että muiden ihmisten kuvia ei saa luvatta julkaista. Eli yhteys ylläpitoon voi auttaa (en tiedä kyllä, miten toimiva tuo fb:n "oikeuskäytäntö" on).

Vierailija
40/70 |
30.06.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Justiinsa joku mamma valitti, kun oli hänen lapsensa kuva napattu johonkin "huumorikuvaan" eli lapsen kuva ja erilaisilla teksteillä höystettynä, kuvat levinneet pitkin nettiä, ei kivaa tuollainenkaan.

Mielestäni ei ilman lupaa laiteta kenenkään kuvia nettiin!!

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän neljä seitsemän