Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miten oppia hyväksymään itsensä juuri sellaisena kuin on?

Vierailija
15.07.2013 |

Olen jo lähemmäs nelikymppinen äiti, enkä vieläkään täysin pysty hyväksymään itseäni, ja kärsin siitä enemmän kuin kukaan osaisi kuvitellakaan. Olen omasta mielestäni liian nössö, liian kiltti, nähtävästi pitäisi olla enemmän särmää että olisin tarpeeksi kiinnostava ystäväksi. Minun on ollut aina tosi vaikeaa tutustua ihmisiin, ja vaikeaa saada ystäviä :/

Toisaalta tiedostan myös hyviä puolianikin, mutta se ei minulle riitä.

Koen että toiset ihmisetkään eivät hyväksy minua omana itsenäni :( 

Kommentit (3)

Vierailija
1/3 |
15.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Opettelemalla olemaan ajattelematta itseäsi niin paljon. Tuo sinun itsearvostelusi, samoin kuin myös itsen hyvien puolien ajattelu, on nimenomaan ajattelua, ja sinulla on itselläsi valta päättää mitä ajatuksia pyörittelet ja mitä et. Jos siis haluat luopua itsearvostelusta, niin aina kun huomaat niitä ajatuksia mielessäsi, lopeta, ja ajattele jotain muuta tai keskity johonkin tekemiseen niin ettet ehdi vatvoa itseäsi.

Vierailija
2/3 |
15.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

hanki jostain itsekunnioitusta ja  mieti mitkä asiat lisäisivät sitä. haasta ja voita itsesi näissä jutuissa, niin saat selkärankaa. niin simppeliä se on.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/3 |
15.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="15.07.2013 klo 23:05"]

hanki jostain itsekunnioitusta ja  mieti mitkä asiat lisäisivät sitä. haasta ja voita itsesi näissä jutuissa, niin saat selkärankaa. niin simppeliä se on.

[/quote]

Toisille on, toisille ei. Joillekin käy siinä pelissä niin että haastamiset päättyy epäonnistumisiin ja sitä kautta entistä suurempaan itsensä hyväksymättömyyteen. Siksi on varmempaa olla lainkaan arvioimatta itseään ja miettimättä onko hyväksyttävä vai ei, kuin toivoa että saa omalla toiminnallaan itsensä omien sisäisten kriteeriensä mittaiseksi.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme kuusi neljä