Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Rajuin influenssakokemuksesi? Onko täällä joku jolla on ollut oikeasti influenssa?

Kausi lähestyy
29.07.2020 |

Listataanpa kokemuksia.

Pls ei flunssia, ei edes kovia.

Kommentit (829)

Vierailija
821/829 |
07.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olin kaksi viikkoa yli 40 asteen kuumessa kämpillä kuume housuissa.Nukuin päivittäin noin16 tuntia.Eivät huolineet minua sairaalaan vaikka pahimmillaan huiteli lämpö 42-43 asteen väliä. Se siitä tasa-arvosta.

Yli 40 asteen kuume on tyypillistä influenssalle. Ei ole syy ottaa sairaalaan. Kukaan sairaalaan päässyt tuttuni ei ole sitä itse pystynyt enää pyytämään vaan omainen on hälyttänyt että nyt influenssapotilas ei enää jaksa reagoida.

Vierailija
822/829 |
09.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olin kaksi viikkoa yli 40 asteen kuumessa kämpillä kuume housuissa.Nukuin päivittäin noin16 tuntia.Eivät huolineet minua sairaalaan vaikka pahimmillaan huiteli lämpö 42-43 asteen väliä. Se siitä tasa-arvosta.

Yli 40 asteen kuume on tyypillistä influenssalle. Ei ole syy ottaa sairaalaan. Kukaan sairaalaan päässyt tuttuni ei ole sitä itse pystynyt enää pyytämään vaan omainen on hälyttänyt että nyt influenssapotilas ei enää jaksa reagoida.

Korona-aikana sairaanhoitopiireille oli erittäin tärkeää saada kaikki mahdolliset sänkypaikat täytettyä koronapotilailta. Muistakin syistä sairaalaan otettuja testattiin siitä toivossa, että potilaalta löytyisi koronavirusta. Koronapotilaasta näet sai laskuttaa valtiota mikä toi merkittävää taloudellista hyötyä sairaanhoitopiirille. Korona olikin hetken taloudellinen helpotus. Kun koronapotilaista maksaminen loppui, romahti potilasmäärätkin niin pieniksi ettei niitä enää edes uutisoitu.

Vertailun vuoksi influenssaan sairastunutta ei oteta osastolle kuin vasta ihan viimeisessä hädässä Tässä oli kamala epäkohta.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
823/829 |
22.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

On se raju tauti. Tämän vuoden Helsingin Sanomat kertoo miten se on yllätys niille, jotka eivät ole koskaan ennen sairastaneet yhtä rajusti. Itsekin muistan elämän ensimmäisen (ja toivottavasti viimeisen) influenssan. Se oli 2016 ja olin TYKSissä.

"Sitkeä influenssa on kuluvana flunssakautena yllättänyt monet, jotka eivät aiemmin ole sairastaneet yhtä rajusti."

https://www.hs.fi/suomi/art-2000011064568.html

Vierailija
824/829 |
23.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla rokotus, miehellä ei. Selvisin viikon kuumeella mut mies oli kaksi viikkoa järkkykuumeessa ja joutui sairaalaan. Palasi sieltä laihtuneena ja heikkona. Molemmille kotitesti näytti ekalla viikolla A-influenssan et näköjään mulla rokote esti taudin kehittymisen influenssaksi. Luojan kiitos että oli näin. Jos olisimme molemmat tulleet todella sairaaksi... on kyllä kamala tauti ilman rokotusta.

Vierailija
825/829 |
28.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Talven 2025-2026 influenssakausi on vasta tuloillaan. Kohta jotkut polttavat keuhkonsa.

Vierailija
826/829 |
28.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ollut koskaan sairastanut influenssaa, mutta kun työpaikalla tuotiin rokottajat paikan päälle ja työkaverit ja työnantaja painosti ottaa piikin, sairastuin piikistä 3 viikon influenssaan. Tästä 17v aikaa. Sen jälkeen en mitään piikkejä ole ottanut, enkä ole sairastanut yhtään mitään influenssoja, koronoita tms. 

Vierailija
827/829 |
31.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En ollut koskaan sairastanut influenssaa, mutta kun työpaikalla tuotiin rokottajat paikan päälle ja työkaverit ja työnantaja painosti ottaa piikin, sairastuin piikistä 3 viikon influenssaan. Tästä 17v aikaa. Sen jälkeen en mitään piikkejä ole ottanut, enkä ole sairastanut yhtään mitään influenssoja, koronoita tms. 

Rokotteesta sairastuminen on mahdottomuus. Ai miksikö? No siksi, että rokotteessa ei ole taudinaiheuttajia vaan niiden osia.

Todennäköisesti olet saanut influenssatartunnan ennen kuin rokote ehti vaikuttaa ja siksi se kehittyi influenssatason taudiksi. Rokotuksesta menee kaksi viikkoa ennen kuin rokotus on muodostanut maksimisuojan.

Vierailija
828/829 |
31.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Juu. Oli lähes 40 astetta kuumetta, vatsa täysin sekaisin koko ajan, lihakset niin kipeät kuin olisi turpiin saanut.

Bonuksena vielä jälkitautia tulehduksineen, kaikkiaan meni n. 2 kuukautta parantua kokonaan. Ja olin sentään perusterve nuori aikuinen.

Nykyään otan ilomielin joka vuosi rokotteen.

Vierailija
829/829 |
04.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Rokottamaton voi selvitä influenssasta lyhyemmillä oireilla kuin rokotettu, koska joillakin rokottamattomilla elimistön puolustus ei osaa reagoida influenssaan oikein ja he menehtyvät vuorokauden kahden sisällä oireiden alkamisesta. Oireet ovat rajuja eli tyypillisiä influenssalle eikä se herätä lääkäreissäkään huolta ja potilas kuolee yleensä kotona.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan kuusi kahdeksan