Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Rajuin influenssakokemuksesi? Onko täällä joku jolla on ollut oikeasti influenssa?

Kausi lähestyy
29.07.2020 |

Listataanpa kokemuksia.

Pls ei flunssia, ei edes kovia.

Kommentit (878)

Vierailija
861/878 |
25.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

3v sitten influenssa A, sairaalassa eristyksessä 10 päivää. Hengenahdistusta, ripulia ja kuume yli 40. En juurikaan eka viikosta muista mitään, ambulanssimatkasta sen verran että 2 peittoa päälle ja silti palelin.

Kuin minun kokemus influenssassa mutta muistan ambulanssikyydistä äänet ja kylmän ulkoilman. Niin sekaisin olen että ei ainuttakaan näkömuistikuvaa tai sitten olen ollut silmät kiinni. Nyt osaan kuvitella miten kuolema tulisi huomaamatta hiipien.

Vierailija
862/878 |
27.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Iltalehti kertoo tänään 27.2.2026 influenssasta:

Todella kova tauti

Luulin jo kuolevani. Tauti oli todella kova ja toipuminen kesti pitkään. Kuusi päivää kuume yli neljänkympin.

Sairastuin A-influenssaan 15.12. Tauti vei jalat alta. Olin neljä päivää sairaalassa

Nimimerkki Kiva hiihtoloma kertoo, että hänen itsensä lisäksi on sairastunut 13-vuotias tytär: Testillä todettu influenssa A-virus. Hän on ollut 39 asteen kuumeessa melkein neljä päivää. Todella kova yskä ja limaa erittyy. Myös pää ja silmät ovat olleet todella kipeät ja mikään särkylääke ei siihen kipuun meinaa auttaa. Raju tauti siis perusterveelle nuorellekin.

"Terveystalon Rauhaniemen mukaan monen potilaan oireet ovat hankalia."

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
863/878 |
27.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pari päivää pelkäsin kuolevani.

Sen jälkeen pelkäsin, etten kuolekaan.

Nälkä ja jano oli valtava kun ei moneen päivään oikeasti voinut syödä eikä juoda mitään, kaikki tuli ylös. Kylppäriin pystyin raahautumaan kontaten, suihkun lattialla sitten kusin ja paskoin alleni koska ei ollut voimia nousta pöntölle. Siitä sitten suihkuttelua ja raahautuminen takaisin sänkyyn.

Olin 36v perusterve mies.

Vierailija
864/878 |
28.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

YLE kertoo 28.2.2026 influenssaan sairastuneiden kokemuksista:

"Porilainen Tapio Lammi sairastaa parhaillaan A-influenssaa. Hän sai sen influenssarokotteesta huolimatta. Tauti on kestänyt jo kaksi viikkoa.

Oireina ovat erittäin kova päänsärky, korkea kuume, jatkuva niistäminen ja kova yskä, jossa lima ei kunnolla irtoa. Hengitys pihisee ja korisee koko ajan."

"Myös helsinkiläinen Jani Toikka kärsii influenssan oireista jo kolmatta viikkoa. Viikko meni sairauslomalla korkeimmillaan yli 39 asteen kuumeessa. Kuume laski, mutta kova limainen yskä on jatkunut jo kolmatta viikkoa eikä loppua näy.

Rokotusta ei ollut ja sain aluksi väärän diagnoosin ja väärän lääkekuurin. Enää en jätä rokotuksia väliin, sen verran rankka tauti on ollut ja toipuminen todella hidasta."

YLE uutisoi miten influenssa vie perusterveitäkin hyvin heikkoon kuntoon..

Raju tauti.

Vierailija
865/878 |
28.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kolmella oli meidän perheestä, viikon verran kesti että tulivat kuntoon. Ei nyt mikään kammotauti, korkeaa kuumetta,lihassärkyä.

Vierailija
866/878 |
02.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kolmella oli meidän perheestä, viikon verran kesti että tulivat kuntoon. Ei nyt mikään kammotauti, korkeaa kuumetta,lihassärkyä.

juu ja kotitestillä varmaan todettu "influenssa". kummasti ammattilaisen testi ei näyttänyt tautia vaikka kotitesti näytti paitsi tutulla näytti lääkärinkin testi ja hänellä oli ihan erilainen ja raju tauti kuin meillä. oli sairaalassa kaksi kertaa.

Vierailija
867/878 |
02.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Iltasanomat 1.3.2026 kertoo influenssasta:

Raju tauti jyllää nyt toipuminen voi viedä viikkoja

tauti kaataa sänkyyn ja voi viedä jopa sairaalaan.

Monet sairastuneet kertovat taudin kestäneen useita viikkoja.

Influenssa alkaa yleensä äkillisenä ja rajuin oirein. 

Raju ja sitkeä. Ensimmäiset päivät oli jopa 40 astetta kuumetta, kovaa lihassärkyä, vilunväreitä, kovaa yskää ja kurkkukipua. Kuumeen laskettua tauti kesti vielä kaksi viikkoa.

Joulun aikana sairastuin influenssa A -virukseen. Tauti oli erittäin rankka. Kuume nousi ja hengitys oli ahdas ja limainen. WC-käynnit olivat raskaita ja maa keinui jalkojen alla. Olin viisi päivää sairaalassa, koska en olisi pärjännyt kotona yksin. 

Toipuminen kesti kolme viikkoa sairaalareissun jälkeen.

Tauti alkoi ensin omituisella ololla ja sitten nousikin kuume. Kuumetta kesti viisi päivää putkeen ja hellitti ainoastaan pariksi tunniksi lääkkeen avulla. Tauti meni saman tien keuhkoihin. Yskiminen sattui aivan kamalasti. Seuraavalla viikolla iski hillitön räkätauti ja pää oli aivan sekaisin. Nyt kolmannella viikolla on lievää kurkkukipua

tartunta tuli ja on oireineen erittäin kova tauti. Oireina oli erittäin kova päänsärky, verenpaineet tapissa, kova kuume ja yskä. En suosittele kenellekään! Tauti kestänyt ensioireista laskettuna jo 14 vuorokautta.

Vierailija
868/878 |
02.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

a influ kymmen vuodtta sitten... kaksi viikkoa liki 40 astetta kuumetta meinasi viedä multa hengen. jos joku ajattelee että 40 astetta ei ole paha kuume niin voisi miettiä missä kunnossa on ekan viikon jälkeen ja vielä pitää kestää toinen viikko... mihinkään osastolle ei päässyt vaan kotona tein kuolemaa...

Vierailija
869/878 |
03.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sain myös "jälkitaudiksi " ykköstyypin diabeteksen.

Tälläkin influenssakaudella (2025-2026) moni on saanut ykköstyypin diabeteksen. Se on parantumaton. Savon Seudun Sanomat kertoi pari päivää sitten miten erityisesti lapsia tuodaan sairaalaan ykköstyypin diabeteksen puhkeamisen takia. Aika kamalaa.

Vierailija
870/878 |
05.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

milläs perusteella tuon tamiflun saa?? minulle lääkäri ei sitä määrännyt. tuloksena elämäni vakavin sairastuminen mm kaksi viikkoa aivan tappavan korkeaa kuumetta ja kuolemaa lähentelevää oloa plus paljon muuta oiretta. sain vielä jälkitaudinkin joka sekin vaati lääkärissä käymistä mutta oli jo parempi käydä lääkärissä kun ei ollut enää influessa päällä.

Vierailija
871/878 |
16.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Juuri olin 5 vkoa pois töistä influenssan takia. Jos ei pysty edes kävelemään huoneesta toiseen kuin seiniä pitkin korkeassa kuumeessa, ei ole asiaa työpaikallekaan."

Joku kertoo toisessa ketjussa.

Vierailija
872/878 |
24.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Iltalehti 22.3.2026 kertoo influenssan sairastaneesta seiväshyppääjästä:

Influenssalla oli pitkä vaikutus Wilma Murtoon

Murto sairasti ennen kilpailukautta influenssan, joka on vaikuttanut hänen irtiottokykyyn ja palautumiseen koko alkuvuoden ajan aina maaliskuuhun saakka. Vaikka oireet loppuivat jo kuukausia sitten, keholla kesti pidempään toipua.

Rajua, kun huippukuntoinen urheilijakin ottaa influenssasta vakavasti osumaa. Ei mikään flunssa!

Vierailija
873/878 |
24.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

On pari kertaa ollut niin paha influenssa että olen joutunut sairaalaan. Nykyisin otan influenssarokotuksen joka syksy. Ei ole ollut enää influenssaa. Valitettavasti tavalliseen flunssaan ei ole rokotetta.

Vierailija
874/878 |
24.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

milläs perusteella tuon tamiflun saa?? minulle lääkäri ei sitä määrännyt. tuloksena elämäni vakavin sairastuminen mm kaksi viikkoa aivan tappavan korkeaa kuumetta ja kuolemaa lähentelevää oloa plus paljon muuta oiretta. sain vielä jälkitaudinkin joka sekin vaati lääkärissä käymistä mutta oli jo parempi käydä lääkärissä kun ei ollut enää influessa päällä.

Mä sain videolääkäriltä, kun vaan pyysin. Astma ja uniapnea niin kirjoitti heti reseptin kotitestin tuloksen perusteella. Lisäksi kortisonisuihketta nenään. Ehdin just ja just aloittaa sen Tamiflun siinä oikeassa aikaikkunassa. Kirjoitti reseptit vielä muullekkin perheelle tartunnan ehkäisyyn eikä muut sairastuneet ollenkaan.

Tamiflusta huolimatta olin 2,5 viikkoa pois töistä ja vielä pari viikkoa olin aivan loppu vaikka teinkin töitä. Samanlainen pohjaton väsymys kuin koronassa ja rintakehää kiristi ja särki. Mitään fyysistä työtä en olisi jaksanut.

Vierailija
875/878 |
24.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Murto sairasti ennen kilpailukautta influenssan, joka on vaikuttanut hänen irtiottokykyyn ja palautumiseen koko alkuvuoden ajan aina maaliskuuhun saakka. Vaikka oireet loppuivat jo kuukausia sitten, keholla kesti pidempään toipua.

Rajua, kun huippukuntoinen urheilijakin ottaa influenssasta vakavasti osumaa. Ei mikään flunssa!

Mä olen tavan pulliainen ja leposyke ei 2kk sairastumisen jälkeen ole vieläkään palautunut normaaliksi ja sydämen sykevaihtelukin on vielä selkeästi alhaisempi kuin ennen influenssaa.

Olin kyllä silleen kunnolla kipeä ja rokotekin oli otettu.

Vierailija
876/878 |
30.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mä olen tavan pulliainen ja leposyke ei 2kk sairastumisen jälkeen ole vieläkään palautunut normaaliksi ja sydämen sykevaihtelukin on vielä selkeästi alhaisempi kuin ennen influenssaa.

Olin kyllä silleen kunnolla kipeä ja rokotekin oli otettu.

mulla meni noin 5 kk influenssan paranemisen jälkeen että heräsin joka yö siihen että sydän hakkasi ihan hurjana. 6 kk tuntui keuhkoissa. oli raju tauti eikä silloin ollut rokotusta ja sairastin 1,5 kk influenssaa.

Vierailija
877/878 |
30.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

On pari kertaa ollut niin paha influenssa että olen joutunut sairaalaan. Nykyisin otan influenssarokotuksen joka syksy. Ei ole ollut enää influenssaa. Valitettavasti tavalliseen flunssaan ei ole rokotetta.

Meidän perhe sairasti viime talven influenssaan. Kahden viikon taistelun jälkeen mun mies ja lapsista toinen vaativat sairaalahoitoa, sen verran huonoon kuntoon influenssa heidät vei. Mulla onneksi rokotus ja pyöritin aikamoista sairaalaa meillä kotona.

Vierailija
878/878 |
15.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

En mä mitään tamiflua saanut, kun ekan kerran raahauduin lääkäriin vasta neljä päivää sairastettuani. Viidentenä en olisi enää omin jaloin päässyt. Influenssa todettiin mutta Tamiflua ei voitu enää aloittaa ja meninkin sitten kahden viikon sisällä sellaiseen kuntoon, että päädyin minulle sekaviksi jääneiden vaiheiden jälkeen eristysosastolle lisähappea haukkoen. Meinasi henki lähteä mutta eipä lähtenytkään vaikka helpommalla olisi päässyt, jos olisin kuollut. Aivan karmea tauti ja mitään tuollaista ei siis ollut minulla ennen ollut eikä toivottavasti tule toiste. Nyt on rokote ollut.