Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Rajuin influenssakokemuksesi? Onko täällä joku jolla on ollut oikeasti influenssa?

Kausi lähestyy
29.07.2020 |

Listataanpa kokemuksia.

Pls ei flunssia, ei edes kovia.

Kommentit (815)

Vierailija
401/815 |
28.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

En tiedä varmaksi oliko influenssa, mutta oli aivan erilainen kokemus kuin tavallinen flunssa. Olin n. 30v ja oli tammikuu. Muistan vaan maanneeni monta päivää sängyssä. Itkin, koska kroppaan särki niin paljon. Eikä mikään särkylääke helpottanut. Mulla oli myös kuumetta. Ruokahalua ei ollut. En jaksanut liikkua mihinkään, makasin siis vain sängyssä ja itkin. Muistikuvat ovat hieman hatarat, varmasti korkean kuumeen vuoksi. Kesti toipua monta viikkoa ja tämän perään sain vielä vatsataudin. Olin aika poikki.

Vierailija
402/815 |
29.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ainakin minulla korona oli paljon paljon helpompi tauti kuin influenssa. Influenssassa koko kroppa oli äärimmillään ja tosi pitkään. Influenssan jälkeen jälkitauti vaan pidensi tuskaa. Ihme että en kuollut.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
403/815 |
01.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Mäkelän kokemus vastaanotoiltaan on, että influenssan sairastaminen motivoi ottamaan rokotuksen.

- Varsinkin aikuisilla influenssan sairastaminen jää mieleen. Rokotus halutaan ottaa, koska yhtä rajua tautia ei haluta toista kertaa sairastaa."

https://www.mehilainen.fi/lehdistotiedotteet/jopa-15-suomalaisista-sair…

Lääkäri tietää tämän asian. Influenssa on raju tauti.

Vierailija
404/815 |
01.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen sairastanut sekä A- että B-tyypin influenssan. Viimeisin sairastamani influenssa aiheutti korkean kuumeen eli lähes 40 astetta vuorokauden ympäri, säryt jne. perinteiset influenssan oireet. Samat oireet varmaan kaikissa, ei jaksa muistaa. Jossain kolmannen päivän kuumehoureissa muistan ajatelleeni, jotta tarttisko lähteä sairaalaan jos  kuume ei lähde laskuun. Ennen sisäelinvaurioita siis. Sitten onneksi päästiin vähän siedettävämpään kuumelukuun, mutta influenssalle tyypillisesti kuume hyppäsi päälle 39 astetta jos yritti liikkeelle, suihkuun tms. 

Kaiken kaikkiaan, toipumiseen meni useampi kuukausi. Osin varmasti jälkitautien takia. Jälkitauteina ollut bronkiittia, korvatulehdusta, poskiontelotulehdusta yms. pitkäkestoista nivelsärkyä, väsymystä, voimattomuutta jne. Ei todellakaan mikään pikkujuttu!

Vierailija
405/815 |
01.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen sairastanut sekä A- että B-tyypin influenssan. Viimeisin sairastamani influenssa aiheutti korkean kuumeen eli lähes 40 astetta vuorokauden ympäri, säryt jne. perinteiset influenssan oireet. Samat oireet varmaan kaikissa, ei jaksa muistaa. Jossain kolmannen päivän kuumehoureissa muistan ajatelleeni, jotta tarttisko lähteä sairaalaan jos  kuume ei lähde laskuun. Ennen sisäelinvaurioita siis. Sitten onneksi päästiin vähän siedettävämpään kuumelukuun, mutta influenssalle tyypillisesti kuume hyppäsi päälle 39 astetta jos yritti liikkeelle, suihkuun tms. 

Kaiken kaikkiaan, toipumiseen meni useampi kuukausi. Osin varmasti jälkitautien takia. Jälkitauteina ollut bronkiittia, korvatulehdusta, poskiontelotulehdusta yms. pitkäkestoista nivelsärkyä, väsymystä, voimattomuutta jne. Ei todellakaan mikään pikkujuttu!

Tervetuloa influenssan sairastaneiden joukkoon. Tauti on kova.

Vierailija
406/815 |
04.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

mites lapsilla tää tauti?

Vierailija
407/815 |
05.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

koronassa 38 astetta puoli päivää, influenssassa 40,6 ja osastolla reilu viikon. sairaslomaa 7 viikkoa kiitos keuhkokuumeen ja muiden tulehdusten. elämäni pahin sairastuminen.

Vierailija
408/815 |
06.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sukulainen onnyt jo toista viikkoa sairaalassa A-influenssan takia. Sairasti keväällä koronan lievänä. Nuori nainen kyseessä ja mitä olen nyt hänen tilasta kuullut ei ole kovin lohduttavaa. Omaisilla ymmärrettävästi suuri huoli.

Näköjään koronan sairastaminen ei tee immuuniksi influenssalle. :(

Itse rukoilen hänen puolesta.

Vierailija
409/815 |
08.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

mites lapsilla tää tauti?

pikkulapsilla vaarallinen, otetaan helposti sairaalaan.

Vierailija
410/815 |
10.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

up. näitä on kiva lukea.

Vierailija
411/815 |
13.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

kyllä tää korona oli aila lällyä kamaa jos vertaa siihen influenssaan mikä mulla oli nuorena. silloin pyysin äitiä viemään mut sairaalaan. ei vieny mut sitten olin armeliaasti neljä päivää filmi poikki.

korona oli siis viikko sitten.

Vierailija
412/815 |
15.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei varmaan kaikilla näin paha mutta olin sairaalassa influenssan takia intissä. Todella kipeä melkein kolme viikkoa. Sen jälkeen vempassa melkein kuukausi. Kunto oli huono sen jälkeen. Ihme että vanhus voi selvitä hengissä.

Vierailija
413/815 |
21.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä oli influenssa marraskuun. Mies edelleen toipilaana ja seurataan neurologisia ongelmia mitä tuli. Ei vieläkään jaksa liikkua.

Itse selvisin helpoimmalla eli olin 11 päivää aivan järkyttävässä kuumeessa ja sitten antibioottia neljä kuuria ennen kuin tulehdus asettui. Järkyttävä yskä jäi.

Meidän 3-vuotias otettiin sairaalaan viikoksi, mutta sen takia että emme voineet pitää huolta kipeästä lapsesta. Hänellä kuume kesti vain 9 päivää.

Vierailija
414/815 |
22.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

sukulainen kuoli influenssaan äskettäin. sairasti keväällä lievän koronan mut nyt lähtö tuli.muutamassa päivässä. näköjään korona ei tee immuumiksi influenssalle. ei ehtinyt saada influenssa rokotetta, oisko pelastanut en tiedä.

vähän pahalta näyttää tiedän useita ikäihmisä joilla ei ole influenssaan rokotusta.

Vierailija
415/815 |
22.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kahdesti on ollut influenssa eikä ollut todellakaan kovin kivaa mikään elämässä silloin. Kauhea tauti. Mutta selvisin silti suhteellisen vähällä, vaikkei se silloin siltä tuntunut.

Nuorempi ystäväni sairasti kolmekymppisenä influenssan niin pahana, että hyvä ettei kuollut. Oli monta kuukautta todella heikossa kunnossa. Sen jälkeen olen ottanut influenssarokotuksen joka vuosi.

Ja otan koronarokotteen heti kun sen saan.

Vierailija
416/815 |
22.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

sukulainen kuoli influenssaan äskettäin. sairasti keväällä lievän koronan mut nyt lähtö tuli.muutamassa päivässä. näköjään korona ei tee immuumiksi influenssalle. ei ehtinyt saada influenssa rokotetta, oisko pelastanut en tiedä.

vähän pahalta näyttää tiedän useita ikäihmisä joilla ei ole influenssaan rokotusta.

"Näköjään" 😂

No ei tietenkään tee korona immuuniksi influenssalle, tolloko olet???

Vierailija
417/815 |
22.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaksi vuotta sitten olin 5 viikkoa influenssassa. Laihduin 12kg ja olin aivan harmaa. Yksi viikko meni niin että jouduin konttaamaan vessaan ja jääkaapille, koska jalat eivät kantaneet. Korona oli paljon lievempi lyhyempi, yhden viikon särki niin että piti ottaa kolmiolääkkeet avuksi. Kolmessa viikossa kokonaisuudessaan ohi.

Vierailija
418/815 |
22.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voin kertoa yhdestä päivästä yo-kokeessa. Siskollani oli todettu influenssa. Menin nukkumaan ihan terveenä, ehkä vähän päätä särki. Äidinkielen yo-koetta edeltävänä yönä heräsin siihen, että hyllyn päällä olevat veistokset huoneessani puhuivat minulle. Kuuntelin niiden juttelua koko yön, olin niin tokkurassa, etten tajunnut sitä hallusinaatioksi. Aamu alkoi soitolla rehtorille ja päivystyksellä, jossa määrättiin Tamiflu. En uskaltanut ottaa vierasta lääkettä ennen tärkeää koetta, sillä vaikka olo oli hirveä, luojan kiitos kaikki pysyi vielä sisällä. Siskoni oli oksennellut influenssassa.

Äitini vei minut koulun parkkikselle, josta kävelin sisään. Oli talvi ja lunta. Istuin sovitun koehuoneen ulkopuolelle, kun eräs opettaja kiirehtii luokseni ojentaen minulle puhelintani. Hän sanoi, että oli nähnyt, kun nousin autosta, kävelin sisään ja vain pudotin sen tielle kädestäni. Itselläni ei ollut mitään muistikuvaa, että olin puhelintani edes pidellyt. Olin täysin sumussa.

Minulle oli kokeessa oma roskis, joka täyttyi papereista, kun nenä vain vuosi tauotta. En pystynyt syömään muuta kuin kurkkupastilleja, ja joko niistä tai influenssasta johtuen vatsakin meni siinä kokeen aikana sekaisin. Ajatus ei meinannut kestää niiden kolmen tekstin läpi, mutta jotenkin sinnittelin neljässä tunnissa kaikki tekstit valmiiksi. Olo oli kyllä aivan hirveä, ja stressi varmaan siihen päälle vielä melkoisesti pahensi olotilaa. Sen muistan, että tuo Tamiflu auttoi sekä minulla että siskolla melko nopeasti, kun sen sain kokeen jälkeen otettua.

Uskoo ken tahtoo, mutta jollain ihmeen ilveellä sain esseekokeella paikattua riittävästi, jotta sain laudaturin tuostakin.

Vierailija
419/815 |
22.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sikainfluenssa 2009, olin palaamassa duunimatkalta USA:sta ja kesken lennon aloin palelemaan ihan hulluna, kurkku oli kuin raastiraudalla raavittu. Lennon laskeuduttua suoraan kotiin ja sänkyyn jossa sitten olinkin tajuttomuuden rajamailla seuraavat kaksi viikkoa, 40c kuume ja koko kroppa niin kipeä että pelkkä peiton paino sattui. Näin harhoja ja pelkkä vessaan meno vaati parin tunnin tsemppauksen että sain itseni raahattua sinne. 

Vierailija
420/815 |
26.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sikainfluenssa 2009, olin palaamassa duunimatkalta USA:sta ja kesken lennon aloin palelemaan ihan hulluna, kurkku oli kuin raastiraudalla raavittu. Lennon laskeuduttua suoraan kotiin ja sänkyyn jossa sitten olinkin tajuttomuuden rajamailla seuraavat kaksi viikkoa, 40c kuume ja koko kroppa niin kipeä että pelkkä peiton paino sattui. Näin harhoja ja pelkkä vessaan meno vaati parin tunnin tsemppauksen että sain itseni raahattua sinne. 

Influenssassa ihan tyypillinen taudinkuva. Helvettiä maan päällä.

Jos koronassa tulee tuollaista, siitä tehdään uutisjuttu.