Käytätkö mieluummin Facebookkia vai Instagramia? Käyttääkö kukaan enää edes Facebookkia?!
Itse en ole Facebookissa, mutta Instagramissa olen ja ajattelin että vieläkö on Facebook hengissä.
Kommentit (348)
Instassa olen, fc:stä poistuin v.2011
Ei oo hiipumassa kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kait se on vähän niin että mikä kiinnostaa ja mihin on tottunut. Joo, eikö Face ole vähän jo hiipumaan päin? Ainakin tosi moni tuttu on poistanut tilinsä viime aikoina. Taitaa olla vanhempien ihmisten paikaksi tullut enemmänkin. Jos tykkää siellä seurata toisten juttuja ja linkityksiä ja chattailla, niin se on sitten oikea paikka. Itse tykkään enempi Instasta ja kuvista ja varsinkin tarinoista. Facessa mulla on vielä tili, mutta aika harvoin tulee siellä käytyä kun tuntuu ettei kukaan enää päivitä sinne mitään kivaa.
No ei kyllä ole hiipumaan päin. Edelleen miljoonat ihmiset käyttää Facebookia!
Olipa pakko googlata. Mielessäni oli tietoturvakohu jonka jälkeen uutisoitiin miljoonien ihmisten lopettaneen käytön. Mutta eipä noissa löytämissäni käyrissä ole edes kunnon kuoppaa missään, niiden mukaan käyttäjämäärä olisi aina vaan kasvanut.
Vierailija kirjoitti:
Facebookia käytän mieluummin. Käyn päivittäin koirarotuni ryhmän kuvia katsomassa. Omia päivityksiä teen muutaman kerran vuodessa. Fb oli joskus aikoinaan hauskempi, siellä jaettiin vitsejä ja kerrottiin omien lasten kuulumiset ihan sanoilla. Nykyisin se alkaa olla monilla pelkkiä kuvia. Joo, on kiva kun joku näki auringonlaskun, mutta 5 ihmiseltä kuva siitä samana iltana puuduttaa.
Instassa olen, mut en mitään julkaise. Jotkut jakaa 10 kuvaa päivässä. Ihmisten kuvia katsellessa menee tuntikin kerralla. En jaksa seurata niin paljon. Instassa kaikista julkkiksista saa kuvan, että kehuskelevat ja mainostavat itseään, ovat tyrkkyjä.
Mutta eihän ne julkkisten tekemiset (tai yhtään kenenkään) automaationa hyppää sun katsottavaksi, vaan ihan itsehän sinä olet valinnut seurata näitä henkilöitä. 😄
Tämä ihmisten narina mua suuresti huvittaa, kun insta on vaan pyllyä ja pärstää ja yhteistyömainoksia. Ei mulla ole seurannassa YHTÄÄN tuollaista henkilöä! Enkä ole nähnyt instassa yhtään ainutta treenitakapuolta.
Sehän on jokaisesta itsestään kiinni, mitä siellä sun instassa näkyy.
Täti41
Käytän molempia, mutta tykkään enemmän instagramista.
Instassa tuntuu olevan aidompia ihmisiä :)
Vierailija kirjoitti:
Liityin juuri Facebookiin ja siellä roskalavaryhmiin. Minulla on rintamamiestalon tyhjentämisprojekti menossa, ja on ihanaa kun voin laittaa tavaroista ilmoituksen roskalavaryhmään ja joku tulee noutamaan ne.
Käytän Facebookia juurikin ja ainoastaan ryhmien takia.
Mieluummin käyttäisin foorumeita, mutta valitettavasti nykyään moni esim. yhdistys toimii mieluummin Facebookissa kuin perustaa foorumin.
Instagramissa ei ole minulle yhtään mitään.
Vierailija kirjoitti:
23.8 saa olla helvetin rauhassa!käydä paskalla kotonaan!
Siis mitä? En ymmärtänyt.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Facebookia käytän mieluummin. Käyn päivittäin koirarotuni ryhmän kuvia katsomassa. Omia päivityksiä teen muutaman kerran vuodessa. Fb oli joskus aikoinaan hauskempi, siellä jaettiin vitsejä ja kerrottiin omien lasten kuulumiset ihan sanoilla. Nykyisin se alkaa olla monilla pelkkiä kuvia. Joo, on kiva kun joku näki auringonlaskun, mutta 5 ihmiseltä kuva siitä samana iltana puuduttaa.
Instassa olen, mut en mitään julkaise. Jotkut jakaa 10 kuvaa päivässä. Ihmisten kuvia katsellessa menee tuntikin kerralla. En jaksa seurata niin paljon. Instassa kaikista julkkiksista saa kuvan, että kehuskelevat ja mainostavat itseään, ovat tyrkkyjä.
Mutta eihän ne julkkisten tekemiset (tai yhtään kenenkään) automaationa hyppää sun katsottavaksi, vaan ihan itsehän sinä olet valinnut seurata näitä henkilöitä. 😄
Tämä ihmisten narina mua suuresti huvittaa, kun insta on vaan pyllyä ja pärstää ja yhteistyömainoksia. Ei mulla ole seurannassa YHTÄÄN tuollaista henkilöä! Enkä ole nähnyt instassa yhtään ainutta treenitakapuolta.
Sehän on jokaisesta itsestään kiinni, mitä siellä sun instassa näkyy.
Täti41
Näin juuri! Ei ole mikään pakko pyllistelijöitä seurata, vaan ihan juuri niitä mistä itse on kiinnostunut. Itse en seuraa ainoatakaan pyllistelijää, ei tulisi mieleenkään! En seuraa myöskään julkkiksia, kavereita vain ja sukulaisia.
Instassa ei tarvitse julkaista omaa nimeään tai yhtäkään kuvaa itsestään tai kertoa mitään omasta elämästään. Silti voit olla siellä aktiivinen somettaja ja kuvien jakaja tuhansine seuraajineen.
Outo käsitys tämä, että Instagram = selfieitä.
Vierailija kirjoitti:
Instassa ei tarvitse julkaista omaa nimeään tai yhtäkään kuvaa itsestään tai kertoa mitään omasta elämästään. Silti voit olla siellä aktiivinen somettaja ja kuvien jakaja tuhansine seuraajineen.
On kyllä tosi outo! Yhtä paljon Fb:ssakin on selfieitä. Mä olen ollut Ig:ssa ehkä 7 vuotta ja selfieitä on ehkä 2 ja muutama reissussa otettu kokovartalokuva jossa pönötän jollain nähtävyydellä, en edes pyllistä! 😉😁 Saan Ig:sta ideoita ja seuraan omia ystäviäni. Ehkä kaikki eivät osaa sitä käyttää ja lukevat vain näistä julkkisten päivityksistä nousseita otsikoita...?
Vierailija kirjoitti:
Mistä kukaan tietää kuka olet?
Onko jollakin oikeasti niin köyhä elämä, että ylipäätään on jossain sosiaalisessamediassa? Minulla on elämää ilmankin.
Vierailija kirjoitti:
Onko jollakin oikeasti niin köyhä elämä, että ylipäätään on jossain sosiaalisessamediassa? Minulla on elämää ilmankin.
*Kertoo hän ivallisesti vauva-lehden keskustelupalstalla*
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ketjun paras kommentti! 😍😂😹🙈👊🏻💜
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ja haukkui itsensä samalla. Huvituin.
en käytä enään. Lisäksi "näpäsnätit" yms sontalaiset saavat olla minun osalta. Viihdyn aivan hyvin minun normi nokialaisen ja tehokannettavan kanssa.
paniikkipinja kirjoitti:
en käytä enään. Lisäksi "näpäsnätit" yms sontalaiset saavat olla minun osalta. Viihdyn aivan hyvin minun normi nokialaisen ja tehokannettavan kanssa.
Kyse ei varmaankaan ollut laitteista, vaan applikaatioista / sivustoista, joita niillä laitteilla käytetään?
En käytä näistä mitään, en enää edes Twitteriä, se se vasta tylsä paikka olikin (kun ei ollut tuttuja siellä ja suomalaiset eivät seuraa takaisin, pitemmän päälle aika masentavaa kun ei saa uusia seuraajia, pitäisi sitä omaa naamaa ja persettä kuvata ja postata sinne jatkuvasti että edes jotain tapahtuisi ja omalla nimellä tietysti, nimimerkillä twiittaavat ovat pohjasakkaa).
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minä en edelleenkään tiedä, tarkoittavatko ihmiset sosiaalisesta mediasta puhuessaan myös foorumeita (joihin Vauva-lehden keskustelupalstakin kuuluu). Tuntuu että joka toinen tarkoittaa ja joka toinen ei.
Minusta tämä on ihan erilainen paikka kuin Instagram. Täällä useimmat ketjut eivät liity siihen, mitä aloittaja teki tänään tai mitä hänelle kuuluu. Vaan jutellaan jostakin yleisemmästä aiheesta.
Facebookissa sitten on kummankinlaista sisältöä.
Ja en ole tuo, jolle vastaat.
Liityin faceen muutaman mielenkiintoisen harrastusryhmän vuoksi.
Eipä siitä mitn tullut, persesilmärunkkareita täynnä koko pulju.
Elämä on muualla.
Käyttää joo, mutta kyllähän moni on sieltä lähtenytkin.