Käytätkö mieluummin Facebookkia vai Instagramia? Käyttääkö kukaan enää edes Facebookkia?!
Itse en ole Facebookissa, mutta Instagramissa olen ja ajattelin että vieläkö on Facebook hengissä.
Kommentit (348)
Vierailija kirjoitti:
23.8 saa olla helvetin rauhassa!käydä paskalla kotonaan!
Hirveen hyvä juttu! ❤️💩
Vierailija kirjoitti:
Syysmarja kirjoitti:
Mulle tulee näistä AP:n kaltaisista ihmisistä aina vähän outo vaikutelma.
Aikoinaan, kun Facebookiin oli liittyneet jo "kaikki", niin minunkin kavereistani kaksi oli (ja on edelleen) sitä mieltä, että hehän eivät sinne liity.
Syy: "Mä en halua jakaa kuvia mun arjesta vieraille ihmisille. Ketä kiinnostaa, että minä juon nyt Jaffaa?"
Siihen aikaan ei ollut vielä WhatsAppia, joten kaikki ryhmäkeskustelut käytiin facebookissa. Mutta näille kahdelle jästipäälle piti aina erikseen laittaa tekstiviesti ryhmän yhteisistä asioista.
He kai luulevat, että jos on facebookissa, niin on pakko päivittää sinne itsestään jotain. Miksi olisi? Miksei voi vain olla tavoitettavissa sitäkin kautta, jos jollain asiaa? Ei nykyaikana kukaan soita telefoonilla kenenkään perään.
Ei tosiaankaan kaikki tahdo liittyä someen, varsinkaan Fb lukemaan ihmisten typeriä jorinoita ja puhinoita kun voi tavata oikeassakin elämässä. Mä olin Fb:ssa aikani, mutta alkoi kanssa kyrsimään melkein kaikki siinä joten poistin tilini enkä ole yhtään katunut. Ärsyttäviä väkisin väännettyjä juttuja monella, ne synttärit, naamaselfiet, "minun taapero oppi tänään sitä ja tätä ja tuota", "minä kävin puolukassa, mustikassa, siivosin kellarin ja olin muutenkin niin tehokas että", "mä olen niiiiiiiiiin lomalla", "meidän pikkunuppu kakkasi tänään".......
Vähänkö kiinnostavaa kyllä. Olen pärjännyt oikein hyvin, ellen jopa paremmin ilman tietoa näistä kaikista asioista. Tapaan ihmisiä livenä, viestittelen ja soittelen puhelimella.
Et vaan tajua sitä, että suurin osa ihmisistä kommunikoi mielummin somen kautta. Se on nopeampaa ja helpompaa, eikä niin henkilökohtaista kuin puhelimella. Monet on fb:ssä vain tapahtumien tai kirppisten takia, ei se tarkoita sitä että sun pakko seurata mitä muut sinne postaa. Voit vaan seurata tapahtumia, tai harrasteryhmiä. Myös kutsut tulee usein facebookin kautta, eli joku järjestää jotai, luo tapahtuman, ja kutsuu ihmisiä siihen. Jäät helposti ilman kutsua, jos et ole facessa. Luuletko että muut jotka siellä pyörii, alkaa miettimään että mikäs sinun puhelinnumerosi olikaan ja laittaa sulle tekstarina viestin? Enpä usko. Olet pudonnut vähän kärryiltä, että mihin suurin osa ihmisistä käyttää facea. Turhaa ärsyyntyä niistä kaikkein junttimaisimmista päivityksista, vaan voi ajatella myös ihan järjellä, että mitä hyvää facessa on. Eikö pointtina ole alunperin kuitenkin verkostoituminen ihmisten kanssa? En ymmärrä miksi ihmiset vetää herneen nenään jostain, mitä muut siellä postaavat. Anna kaikkien kukkien kukkia. Tai älä lue niitä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Oon vielä facebookissa, mutta en ole vuosiin postannut omalle seinälleni yhtään mitään. Kaverilistaanikin olen karsinut rankalla kädellä, ja ne jotka siellä vielä ovat, on laitettu niin etten saa heidän päivityksiään itselleni. En jaksa tuota typerää tykkäysten laskemista sun muuta, joten ei kiinnosta muitten päivitykset. Oon facessa vain harrastusryhmien takia. Ilman niitä oisin varmaan poistanut profiilini jo ajat sitten.
Oli kyllä ihana tunne poistaa Facebook jokin aika sitten. Ah, ei tarvinnut tykkäillä mistään eikä miettiä tykkäämisiä eikä miettiä että onnitellako jotain synttärinä vai ei, eikä tarvi nähdä sitä tyhjänpäiväistä länkytystä siellä ja nyt saa olla ihanan tietämätön kaikesta siellä tapahtuvasta soopasta. Instan pidin, kuvat on jees.
Ai niin olin jo unohtanut ton kamalan synttärionnitteluongelman fb:ssa, kun vahingossa en tullutkaan käyneeksi fb:ssa Sirpa-Loviisan syntymäpäivänä, kehtaanko laittaa onnittelut näin paljon myöhässä, toisaalta jos en laita niin sillä menee naama nurin. Huh, onneksi instas ei tarvii onnitella, siellä voi käydä just niin harvoin ku huvittaa pelkäämättä et missaa naapurin Mairen synttärit 😅
Siis aivan hirvittävä ominaisuus, ai että mä inhosin Facessa tuota (olen myös poistanut tilini ja kylläpä helepotti)! Yksi mun tuttava on kalenterista ympyröinyt kaikkien Face-kamujensa nimipäivät ja sitten laittaa ko päivänä aina OMALLE seinälleen onnittelut kyseiselle henkilölle, aivan jotain älyttömän ärsyttävää. Ja sitten kun hän tapaa livenä nämä kamunsa, ei edes katso päälle saati tervehdi. Niinku?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Syysmarja kirjoitti:
Aikoinaan, kun Facebookiin oli liittyneet jo "kaikki", niin minunkin kavereistani kaksi oli (ja on edelleen) sitä mieltä, että hehän eivät sinne liity.
Syy: "Mä en halua jakaa kuvia mun arjesta vieraille ihmisille. Ketä kiinnostaa, että minä juon nyt Jaffaa?"
Siihen aikaan ei ollut vielä WhatsAppia, joten kaikki ryhmäkeskustelut käytiin facebookissa. Mutta näille kahdelle jästipäälle piti aina erikseen laittaa tekstiviesti ryhmän yhteisistä asioista.
He kai luulevat, että jos on facebookissa, niin on pakko päivittää sinne itsestään jotain. Miksi olisi? Miksei voi vain olla tavoitettavissa sitäkin kautta, jos jollain asiaa? Ei nykyaikana kukaan soita telefoonilla kenenkään perään.
Ei tosiaankaan kaikki tahdo liittyä someen, varsinkaan Fb lukemaan ihmisten typeriä jorinoita ja puhinoita kun voi tavata oikeassakin elämässä. Mä olin Fb:ssa aikani, mutta alkoi kanssa kyrsimään melkein kaikki siinä joten poistin tilini enkä ole yhtään katunut. Ärsyttäviä väkisin väännettyjä juttuja monella, ne synttärit, naamaselfiet, "minun taapero oppi tänään sitä ja tätä ja tuota", "minä kävin puolukassa, mustikassa, siivosin kellarin ja olin muutenkin niin tehokas että", "mä olen niiiiiiiiiin lomalla", "meidän pikkunuppu kakkasi tänään".......
Vähänkö kiinnostavaa kyllä. Olen pärjännyt oikein hyvin, ellen jopa paremmin ilman tietoa näistä kaikista asioista. Tapaan ihmisiä livenä, viestittelen ja soittelen puhelimella.
Et vaan tajua sitä, että suurin osa ihmisistä kommunikoi mielummin somen kautta. Se on nopeampaa ja helpompaa, eikä niin henkilökohtaista kuin puhelimella. Monet on fb:ssä vain tapahtumien tai kirppisten takia, ei se tarkoita sitä että sun pakko seurata mitä muut sinne postaa. Voit vaan seurata tapahtumia, tai harrasteryhmiä. Myös kutsut tulee usein facebookin kautta, eli joku järjestää jotai, luo tapahtuman, ja kutsuu ihmisiä siihen. Jäät helposti ilman kutsua, jos et ole facessa. Luuletko että muut jotka siellä pyörii, alkaa miettimään että mikäs sinun puhelinnumerosi olikaan ja laittaa sulle tekstarina viestin? Enpä usko. Olet pudonnut vähän kärryiltä, että mihin suurin osa ihmisistä käyttää facea. Turhaa ärsyyntyä niistä kaikkein junttimaisimmista päivityksista, vaan voi ajatella myös ihan järjellä, että mitä hyvää facessa on. Eikö pointtina ole alunperin kuitenkin verkostoituminen ihmisten kanssa? En ymmärrä miksi ihmiset vetää herneen nenään jostain, mitä muut siellä postaavat. Anna kaikkien kukkien kukkia. Tai älä lue niitä.
En itke jos jää kutsut saamatta, kaikki ihmiset EIVÄT vain ole Facebookissa, that`s it!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Syysmarja kirjoitti:
En itke jos jää kutsut saamatta, kaikki ihmiset EIVÄT vain ole Facebookissa, that`s it!
Eihän ketään sinne pakoteta. Mutta poistuminen katkeruudesta ja muiden postausten ärsyyntymisen takia on vähän tyhmää ja lapsellista.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miksi ette perusta omaa Discordia, jonne kutsutte vaan ne, kenet oikeasti haluatte.
Ei mainontaa, eikä vakoilua?Mikä on Discord?
Kattsokaa googlesta!
Siellä ohjeet yms.
Facebookia käytän mieluummin. Käyn päivittäin koirarotuni ryhmän kuvia katsomassa. Omia päivityksiä teen muutaman kerran vuodessa. Fb oli joskus aikoinaan hauskempi, siellä jaettiin vitsejä ja kerrottiin omien lasten kuulumiset ihan sanoilla. Nykyisin se alkaa olla monilla pelkkiä kuvia. Joo, on kiva kun joku näki auringonlaskun, mutta 5 ihmiseltä kuva siitä samana iltana puuduttaa.
Instassa olen, mut en mitään julkaise. Jotkut jakaa 10 kuvaa päivässä. Ihmisten kuvia katsellessa menee tuntikin kerralla. En jaksa seurata niin paljon. Instassa kaikista julkkiksista saa kuvan, että kehuskelevat ja mainostavat itseään, ovat tyrkkyjä.
Vierailija kirjoitti:
Facebookia käytän mieluummin. Käyn päivittäin koirarotuni ryhmän kuvia katsomassa. Omia päivityksiä teen muutaman kerran vuodessa. Fb oli joskus aikoinaan hauskempi, siellä jaettiin vitsejä ja kerrottiin omien lasten kuulumiset ihan sanoilla. Nykyisin se alkaa olla monilla pelkkiä kuvia. Joo, on kiva kun joku näki auringonlaskun, mutta 5 ihmiseltä kuva siitä samana iltana puuduttaa.
Instassa olen, mut en mitään julkaise. Jotkut jakaa 10 kuvaa päivässä. Ihmisten kuvia katsellessa menee tuntikin kerralla. En jaksa seurata niin paljon. Instassa kaikista julkkiksista saa kuvan, että kehuskelevat ja mainostavat itseään, ovat tyrkkyjä.
Insta oli toki ennen parempi kun ei vielä mainostettu niin paljon. Mua ärsyttää se liiallinen yhteistöiden ja mainosten määrä. Kavereiden kuvia ja tekemisiä on kiva seurata ja joskus kurkkaan jonkun julkkiksenkin puuhailut, mutta en seuraa ketään. Muutama sellainen huvittava "esittäjä" (suomalaisia naisia) siellä on, joiden stooreja on kiva ihan jo myötähäpeänkin vuoksi katsoa.....
Hashtagien jne avulla haen tietoa mm. matkakohteista, ravintoloista, sisustusjutuista, muodista....monesta asiasta. Oma tilini on yksityinen.
Jostain se facebook kuitenkin rahaa saa, teki juuri 4,4 miljardia voittoa, sanottiin ylen uutisissa.
Vierailija kirjoitti:
Jostain se facebook kuitenkin rahaa saa, teki juuri 4,4 miljardia voittoa, sanottiin ylen uutisissa.
Ainakin Instagram ja WhatsApp kuuluvat sen alaisuuteen.
Noh onko se elämä niin hienoa ja kiiltokuvan omaista kuin instagramissa annetaan ymmärtää? Ja tietty Facebookissa myös, mutta instassa enempi näkyy se. Itseä joskus naurattaa, että miten ihmeessä ihmisillä riittää aika aina laittaa itsensä ja asunto ja kaikki tip top hienoksi ja ottaa kuva instaan. Siis tekeekö ne oikeesti kaiken sen vaan somekuvien takia? 🤣 vai ollaanko sitä aina niin kaikki huoliteltuna?
Kertokaapa kommentteja, instassa kiiltokuvaelämää esittävien todellisesta elämästä!
Vierailija kirjoitti:
Noh onko se elämä niin hienoa ja kiiltokuvan omaista kuin instagramissa annetaan ymmärtää? Ja tietty Facebookissa myös, mutta instassa enempi näkyy se. Itseä joskus naurattaa, että miten ihmeessä ihmisillä riittää aika aina laittaa itsensä ja asunto ja kaikki tip top hienoksi ja ottaa kuva instaan. Siis tekeekö ne oikeesti kaiken sen vaan somekuvien takia? 🤣 vai ollaanko sitä aina niin kaikki huoliteltuna?
Kertokaapa kommentteja, instassa kiiltokuvaelämää esittävien todellisesta elämästä!
Hei eivät kaikki tosiaankaan niin tee, paitsi nyt mitä tietyt julkkisnaiset. Ja miksi sinne Instaan yleensäkään pitäisi laittaa kuvia räjähtäneestä ja sotkuisesta kodista, kuvia juuri heränneistä ihmisistä pyjamissaan, ihmisistä vessassa tarpeillaan tms....? Näitäkö sinne sun mielestä PITÄISI laittaa?
En käytä mitään sosiaalista mediaa omalla naamalla. Luen random juttuja eri saiteilla silloin tällöin. Instassa kattelen kerran viikossa yhen naamansa rakastajan perse kuvat.
M
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Hei eivät kaikki tosiaankaan niin tee, paitsi nyt mitä tietyt julkkisnaiset. Ja miksi sinne Instaan yleensäkään pitäisi laittaa kuvia räjähtäneestä ja sotkuisesta kodista, kuvia juuri heränneistä ihmisistä pyjamissaan, ihmisistä vessassa tarpeillaan tms....? Näitäkö sinne sun mielestä PITÄISI laittaa?
Menikö herne nenää ? No ei tietenkään tarvitse sellaisia kuvia laittaa, mutta en kyllä ymmärrä sitäkään, miksi pitää ESITTÄÄ jotain mikä todellisuudessa ei totta ole. Itse olen aito ihminen ja arvostan AITOUTTA muissakin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Menikö herne nenää ? No ei tietenkään tarvitse sellaisia kuvia laittaa, mutta en kyllä ymmärrä sitäkään, miksi pitää ESITTÄÄ jotain mikä todellisuudessa ei totta ole. Itse olen aito ihminen ja arvostan AITOUTTA muissakin.
Ei mennyt hernettä nenään, mutta heräsi kysymys että millaisia kuvia sinne pitäisi laittaa? Mun seurattavat nimittäin kyllä laittavat ihan tavallisia kuvia, kukaan ei mitään siloiteltuja kiiltokuvia. Jostain syystä kuitenkin näillä siloittelijoilla on aivan järkyt määrät seuraajia, mikä ei kyllä ole hyvä juttu.
Kyllä käyttää ja käytän. Facebook on paljon parempi!
Kyllähän tuota Facebookia näyttää käyttävän vielä monet ihmiset 🤷♂️
Vierailija kirjoitti:
Kait se on vähän niin että mikä kiinnostaa ja mihin on tottunut. Joo, eikö Face ole vähän jo hiipumaan päin? Ainakin tosi moni tuttu on poistanut tilinsä viime aikoina. Taitaa olla vanhempien ihmisten paikaksi tullut enemmänkin. Jos tykkää siellä seurata toisten juttuja ja linkityksiä ja chattailla, niin se on sitten oikea paikka. Itse tykkään enempi Instasta ja kuvista ja varsinkin tarinoista. Facessa mulla on vielä tili, mutta aika harvoin tulee siellä käytyä kun tuntuu ettei kukaan enää päivitä sinne mitään kivaa.
No ei kyllä ole hiipumaan päin. Edelleen miljoonat ihmiset käyttää Facebookia!
En ole missään vaiheessa päässyt instaan oikein sisään. Se on tehty paljon kuvia ja selfieitä räpsivälle älypuhelin-natiiville jollainen minä en ole.
Facea käytän koska se on muutamien kavereiden kanssa luontevin tapa viestiä.
Kaikkein mieluiten kirjoittaisin ajatuksella sähköposteja mutta yhteydenpitomenetelmät ovat muuttuneet niin hektisiksi ettei ihmisillä "ole aikaa" (käytännössä siis keskittymiskykyä tai malttia) muuhun kuin lyhyisiin viesteihin.
En ole käyttänyt Facebookia enää vuosiin. Instagramia en koskaan. En voi sietää Zuckerbergiä.