Olennätti nainen ja naiset on kiusanneet mua aina
Sama toistuu joka työpaikassa ja on tuttua jo opiskeluajoilta. Joidenkin naisten elämäntehtävä näyttää olevan mun tekemisten vähättely ja suoranainen kiusaaminen. Olen niin kyllästynyt tähän. Miesten kanssa ei ole ongelmia, kerran joku mies jopa sanoi, ettei ymmärrä, miksi mua haukutaan niin paljon. Miksihän? Kateudesta tietenkin. Tiedoksi siis kaikille nättejä ja hoikkia naisia kyykyttäville katkerille naisille: kaikki näkevät touhunne läpi ja eivät pelkästä säälistä sano asiasta mitään.
Kommentit (97)
[quote author="Vierailija" time="29.06.2013 klo 23:37"]
Viimeksi tänään junassa ärsytin olemuksellani ventovierasta naista, joka purki aggressioitaan rapistelemalla sanomalehteä mielenosoituksellisesti, vaihtamalla istuma-asentoaan siten, että jalkansa melkein osuivat omiini -> pakotti minua väistämään omia jalkojani siirtäen, vilkuili nyrpeästi jne.
Olen yliherkkä tunnistamaan inhon muiden naisten elekielestä. Aika surkeaa tavallaan.
[/quote]
Tää on loisto esimerkki siitä miten jotkut "kauniit" ihmiset kokevat itseään syrjittävän ulkonäkönsä puolesta, kun se oma kauneus on noussut päähän. Näkyyhän se tietenkin käyttäytymisessä ja olemuksessa, eivätkä ihmiset syystäkään pidä tällaisesta ihmisestä.
Nämä tän tyyppiset ihmiset hakemalla hakevat "merkkejä" kuinka heitä muka syrjitään, kun ovat niiiin kauniita.
Luulenpa, että tää vierustoveri olisi käyttäytynyt ihan samalla tavalla, istui siinä vieressä Miss Suomi tai susiruma tavismamma :D
Hassua miten täällä heti haetaan syitä kiusaamiseen kiusatusta. Koskaanhan vika ei siis voi olla kiusaajissa... Voin kertoa että on minuakin kiusattu nuorena koulussa juurikin tyttöjen osalta sekä työelämässä pari naista, mutta toki joukkoon on mahtunut niitä ihaniakin naisia. Mieheni esimerkiksi sanoi minulle aikanaan, että luuli että olen ylimielinen ulkonäköni vuoksi, ja yllättyi kun olinkin mukava ja fiksu enkä mikään bimbo. Se tuli aikanaan minulle pienoisena "järkytyksenä", en voinut kuvitella että joku voisi ajatella minusta siten ja arastella tutustumista ulkonäköni vuoksi. Myös minulle ovat sanoneet jotkut naiset että "kyllähän nyt sun kasvoilla" jos olen esimerkiksi saavuttanut jotain. Omasta mielestäni näytän ihan tavalliselle ja oikeastaan rumemmalle kuin suurin osa, monet sitten näkevät ilmeisesti jotain hyvää ulkonäössäni, sen olen huomannut. Koko ikäni minulle on hoettu ulkonäöstäni ja kutsuttu missiksi yms. vaikka olin minusta aivan tavallinen, nyt aikuisiällä ehkä siksikin tuntuu raadollisemmalle vanheta kun ei enää näytä niin nuorelle, kun niin moni aina keskittyi ulkonäkööni...
Mutta kyllä se on totta että toiset naiset jostain syystä joskus kokee, että toiseen pitää purkaa se paha olo. Ja jos sattuu olemaan nuori ja nätti niin pitäähän se palauttaa maanpinnalle, varsinkin jos on fiksu ja mukavakin. Se on vähän siitä kiinni millaisia ihmisiä ympärille sattuu, minusta on vain kurjaa että täällä syyllistetään heti kiusattua. Minua kiusattiin tyttöjen toimesta pieni ikäni ja olen kärsinyt siitä paljon, sen sijaan poikien ja miesten kanssa ei ole koskaan ollut ongelmia eikä toki joidenkin naisten. Minulla on henkilökohtaista kokemusta siitä miten jotkut naiset yrittävät kampittaa ja painaa alas työelämässä kuin vaikkapa baarissakin, katsotaan nenänvartta pitkin yms. Ja aina olen oikeassa elämässä ollut kaikille kohtelias ja mukava enkä koskaan kehu itseäni tai muuta sellaista, joten en ole muita selityksiä keksinyt noihin kiusaamisiin. Tuntuu oudolle myöntää tämä asia, mutta ei se voi oikein aina luonteestanikaan olla kiinni jos tulen kuitenkin monien kanssa juttuun ja joku heittäytyy tarkoituksella ilkeäksi. Tyttöjenkin kateus koulussa johtui siitä monesti jos joku hyvännäköinen poika ihastui minuun ja heitä harmitti, sain kuulla siitä oikein ystävältäni joka hengasi niiden tyttöjen kanssa. Kyllä sitä kateutta vaan esiintyy joskus, valitettavasti. Toiset kommentoivat joskus jopa jos käytän pitkiä saappaita sukkisten kanssa tai hametta tms, se näyttää jotenkin haittaavan joitain jos vielä tykkää muutenkin pukeutua edukseen. Kerran minua huoritteli baarissa nainen, päälläni oli mustat paksut sukkikset, mustat saappaat ja musta peittävähkö mekko. Joo toki humala saa aikaan, mutta harmi kyllä jotkut näyttävät ärsyyntyvän jo pelkästään läsnäolostani mikä on aika kurjaa. Siksi kait olenkin nykyään vähän varautuneempi ja en niin sosiaalinen, en jaksa enää yrittää päästä joukkoihin mukaan kun en kelpaa kuitenkaan. Onneksi sentään suuri osa naisista on upeita eikä tuomitse ulkonäön perusteella:)
Missä ihmeessä oikein asutte te jotka tunnette itsenne kiusatuiksi kauneutenne vuoksi? olen asunut sekä Suomessa että ulkomailla useammassa kaupungissa, enkä koskaan ole tuollaiseen törmännyt. En kouluaikoina, opiskellessani enkä työelämässä. Miksi jonkun toisen ulkonäkö olisi jotenkin minua loukkaavaa tai minulta pois? Kyllä minunkin ajatukseni kääntyvät siihen suuntaan, että itse aiheutatte käytöksellänne sen mahdollisen kiusaamisen. Ei minua ole koskaan eikä missään kiusattu, vaikka olenkin "kaunis". Mutta minä olenkin sopuisa ja mukava ihminen ja kohtelen muita ihmisiä hyvin ja ystävällisesti.
[quote author="Vierailija" time="30.06.2013 klo 01:45"]
Missä ihmeessä oikein asutte te jotka tunnette itsenne kiusatuiksi kauneutenne vuoksi? olen asunut sekä Suomessa että ulkomailla useammassa kaupungissa, enkä koskaan ole tuollaiseen törmännyt. En kouluaikoina, opiskellessani enkä työelämässä. Miksi jonkun toisen ulkonäkö olisi jotenkin minua loukkaavaa tai minulta pois? Kyllä minunkin ajatukseni kääntyvät siihen suuntaan, että itse aiheutatte käytöksellänne sen mahdollisen kiusaamisen. Ei minua ole koskaan eikä missään kiusattu, vaikka olenkin "kaunis". Mutta minä olenkin sopuisa ja mukava ihminen ja kohtelen muita ihmisiä hyvin ja ystävällisesti.
[/quote]
No minä asuin 22-vuotiaaksi samassa aika pienessä kaupungissa. Ei minua ulkomailla ole koskaan vähätelty, naiset kohdelleet aivan ihanasti. Mutta kiva että sinua ei ole kiusattu, miksi sitten yrität vierittää kiusaamisen syyn kiusattujen niskaan? Luuletko että sinä olet ainoa sopuisa ja mukava ihminen? Minä kohtelin aina ystävällisesti tyttöjä koulussa mutta he silti olivat päättäneet inhota minua. Ei nyt toki kaikki, mutta kyllä sen huomaa ketä ei haluta joukkoihin. Myöskin valmistumiseni jälkeen kahdessa eri työpaikassa oli yksi nainen joka v*ttuili minulle milloin mistäkin keksi, heillä oli varmaan toki muitakin ongelmia mutta koska olin uusi ja nuorimmasta päästä sekä ulkonäöltä ihan nätti, ilmeisesti sitten minä olin sopiva sylkykuppi. Tottakai Suomessa on normaaleja naisia jotka ei kiusaa ja tuomitse ulkonäön perusteella, ei se silti poista sitä faktaa että moni meistä joutuu kiusatuksi ulkonäkönsä takia. Niin hyvän ulkonäön kuin vähemmän hyvän. Hassua että moni ei tunnu uskovan tätä asiaa, minä olen kuullut vastaavia juttuja myös kahdelta tuttavaltani ja he ovat myös mukavia ja ystävällisiä naisia. Mutta onhan se varmaan mukavaa tuntea ylemmyyttä ja ajatella että kiusatut aiheuttavat kiusaamisensa itse, ei kannata ainakaan alkaa nuortenohjaajaksi;). Jännä sitten miksi miehet tai osa naisista ei sitä tee, jos syy olisi vain kiusatussa.
Aikanaan koulussa nättejä tyttöjä ihailtiin ja haluttiin olla heidän kavereitaan. Opiskeluaikoina enemmän oli väliä sillä mitä siellä korvien välissä oli. Koko tämä keskustelu tuntuu minusta ihan kummalliselta. En tunnista tästä mitään.
[quote author="Vierailija" time="30.06.2013 klo 02:54"]
Aikanaan koulussa nättejä tyttöjä ihailtiin ja haluttiin olla heidän kavereitaan. Opiskeluaikoina enemmän oli väliä sillä mitä siellä korvien välissä oli. Koko tämä keskustelu tuntuu minusta ihan kummalliselta. En tunnista tästä mitään.
[/quote]
Koska sinä et tunnista ongelmaa sitä ei ole?
Tai jos jollakin on kaveripiirissä monta kaunista naista ja heitä ketään ei ole koskaan kiusattu, ei tällaista kiusaamista voi tapahtua.
Toivottavasti ette tee mitään vastuullista työtä tuon tasoisella loogisella ajattelukyvyllä varustettuna.
Mä olen huomannut, että sellaisia kauniita ja herkkiä naisia kiusataan. Kauniit ja ilkeät saavat olla rauhassa.
[quote author="Vierailija" time="30.06.2013 klo 03:06"]
Mä olen huomannut, että sellaisia kauniita ja herkkiä naisia kiusataan. Kauniit ja ilkeät saavat olla rauhassa.
[/quote]
Näin juuri, jos on herkempi tapaus niin sitten aletaan helpommin polkemaan alas. Se on muuten jännä ilmiö, miten toisaalta ihmiset haluavat tulla juttelemaan mutta toiset sitten tuomitsevat jo ennalta...
On vaikeaa olla kaunis, mutta jonkun sekin on tehtävä :p
[quote author="Vierailija" time="30.06.2013 klo 03:06"]
[/quote]
Herkkyys yhdistettynä ystävällisyyteen on monen mielestä sama kuin yksinkertaisuus. Jos paljastuukin, että tämä herkkä, mukava nainen onkin älykäs ja hyväitsetuntoinen, tuntevat nämä ihmiset itsensä huijatuksi. Ikään kuin vieläpä kaiken päälle kaunis ihminen huijasi heidät uskomaan olevansa naiivi ja tyhmä.
Vaikka kyse oli heidän omista vääristä käsityksistä. Vähempikin herättää ärtymystä.
Sellainen "v*ttuako mulle hymyilet" -asenne nousee pintaan.
[quote author="Vierailija" time="29.06.2013 klo 19:14"]
Sama toistuu joka työpaikassa ja on tuttua jo opiskeluajoilta. Joidenkin naisten elämäntehtävä näyttää olevan mun tekemisten vähättely ja suoranainen kiusaaminen. Olen niin kyllästynyt tähän. Miesten kanssa ei ole ongelmia, kerran joku mies jopa sanoi, ettei ymmärrä, miksi mua haukutaan niin paljon. Miksihän? Kateudesta tietenkin. Tiedoksi siis kaikille nättejä ja hoikkia naisia kyykyttäville katkerille naisille: kaikki näkevät touhunne läpi ja eivät pelkästä säälistä sano asiasta mitään.
[/quote]
Tämä kertoo jo aika paljon sinusta kun, jo lähtökohtaisesti oletat muiden naisten olevan kateellisia sinulle. Se varmasti näkyy käytöksessäsi ja heijastuu työkavereidesi suhtautumiseen sinua kohtaan.
Kerrot saman asian toistuvan joka työpaikassa? ilmeisesti olet aika nuori? Vaihdat työpaikkaa usein?
Uusiin ja nuoriin työkavereihin suhtaudutaan usein varauksella ja syystä.
Varsinkin työpaikoilla, joissa vaihtuvuus on suurta. Halutaan ensin nähdä ja todeta, että kyseessä on hyvä työntekijä, ennen kuin hänet otetaan "sisään piireihin". Ulkonäöllä ei yleensä ole mitään tekemistä sen kanssa.
Epäilisin ehkä ap:n motiivia myös, mutta olen lasten jälkeen käynyt nyt muutaman kerran viihtellä ja olen todella hämmästynyt ensinnäkin siitä että saan osakseni kiinnostuneita katseita mutta vielä enemmän siitä mitä ruttunaamaisia supattelijoita keski-ikäiset naiset ovat. Eivätkö toisia nenänvartta pitkin kyttäilevät rouvat tajua miten heidän hapan naamansa rumentaa ihan heitä itseään? Jo kauas näkyy kuka on kuluttanut elämänsä muita kyyläämällä, kuin sekin jos ihmisessä itsessään on jotakin lämmintä ja kaunista.
Mun kaverini oli kaunis ja kiusattu sen takia. Tunnistan kyllä tän ilmiön.
Kerran kiinnitin myös huomiota siihen kun meidän opiskeluryhmän ohitse käveli pari kaunista venäläistä naista kauniisti pukeutuneena, niin heti ryhmäläiset vaihtoivat katseita ja haukkui kaikki venakot mennen tullen.
Ja nää oli siis ihan oikeesti kauniita nuoria naisia. Ei mitään liialla pakkelilla pilattuja.
Kyllä vähän ihmetyttää tää kauniiden ihmisten haukkuminen. Jos olisin itse kaunis, en varmaan kestäisi.
Tuttua. Mä ole ihan perusnätti, iloinen ja nauravainen nainen ja se tuntuu ärsyttävän monia hapannaamoja. Olen saanut kahdelta eri naiselta haukkumiskirjeenkin. :D Eka tuli ns. kympin tytöltä, jonka mielestä olin menestynyt työelämässä ansiotta pelkällä sosiaalisuudella. Hän koki olevansa huomattavasti minua älykkäämpi ja katkeroitui, kun elämä ei menekään kuin kouluaikoina, jolloin parhaalla todistuksella saa stipendin. Toiset, huomattavasti sivistymättömämmät haukut sain eräänlaiselta sukulaiselta, joka on hyvin hapan ja ylipainoinen, umpimielinen ihminen. Hän on kotoisin maalta, eikä ole käynyt oikein missään - ei edes opiskellut koskaan mitään. Hän oli kateellinen elämästäni ja haukkui aivan kaiken minussa. Mielipuolia nuo molemmat on, mutta uskon joutuneeni silmätikuksi juuri kateudesta johtuen, kun olen kuitenkin ollut molemmille aina ystävällinen. Siis ennen niitä haukkumisviestejä. :)
Minä olen myös kauniiksi kehuttu 40+ nainen. Minua ei ole koskaan työpaikalla kiusattu, tosin voi johtua alastakin (ope). Näin iän myötä olen huomannut, että jopa moni nainen on ihan suoraan kehunut ulkonäköäni. Tätä ei olisi tapahtunut vielä esim 10v sitten. 'Luonteeltani olen puhelias, avoin ja sosiaalinen.
Miten tämä sinun luonteesi suoruus esiintyy? Tunnen nimittäin muutaman ns. suoran ihmisen, ja se tarkoittaa lähinnä sitä että he kokevat oikeudekseen v-ttuilla päin naamaa kaikille koska se on vain "suoraa oman mielipiteen sanomista".
Itse en ole ikinä törmännyt sellaiseen, että jotakuta syrjittäisiin kauniin ulkonäön vuoksi. Opiskeluaikoinakin tunsin monta todella kaunista, fiksua, ystävällistä ja lämmintä naista ja he olivat kyllä kaikki todella suosittuja niin naisten kuin miestenkin keskuudessa. Vähemmän suosituksi jäi mm. tällainen "suora" ihminen, joka ihan vaan oman mielipiteen ilmaisuna sanoi välillä tosi rumastikin muille ihmisille mutta samalla oli todella herkkänä itseensä kohdistuneesta kritiikistä ja näki sellaista myös siellä missä sitä ei ollut.
Olen huomannut saman. Nainen on naiselle susi, tosiaan. Tosin kaunis nainen saa etuja jos työskentelee miesten kanssa koska miehet haluavat laittaa siittimensä tähän/tämän suuhun.
Mielestänikiusatuksi tuleminen on myös kohteen luonteesta kiinni. Mulla on yksi kuvankaunis naistuttava, joka saattaa esim tarkastella omaa naamaansa tuntikausia peilistä ja etsiä virheitä. Häntä toki kaikki kiusaavat, samaan tyyliin kuin edellä olevaa, joka tulkitsi sanomalehden rapistelun henkilökohtaiseksi loukkaukseksi. Hän peilaa koko ulkomaailmaa vain oman kauneutensa kautta. Toinen kaunis kaverini taas on hyvinkin pidetty, enkä usko että hänen kauneutensa on mikään taakka tai maailman keskipiste hänelle.
Kauneus on lahja josta voi olla paljon hyötyä elämässä mutta myös ongelmia. Ja se on totta että jos kaunis ihminen käyttäytyy joillain tavoilla saa osakseen paljon enemmän paheksuntaa kuin jos tavallisen näköinen niin tekisi.
Olen kaunis nainen. Minua yleensä ensin luullaan yksinkertaiseksi bimboksi ja sitten yllätytään kun oppivat minut tuntemaan että olenkin fiksu ja ihan kiva ihminen. Entisistä minut väärin tulkitsejoista on tullut jopa myöhemmin mun parhaita kavereita. Mutta olen huomannut että ne ovat eräänlaiset ihmiset jotka kauniita kiusaa. Minun kohdalla ne ovat olleet itse tavallisen näköisiä, ylipainoisia, tai miesten kanssa huonosti menestyviä jotka ovat kateellisia kauniiden saamasta huomiosta, tai sitten itsekin kauniita jotka elävät ulkonäkönsä varalla, haluavat ollla "kaikista kaunein" ja eivät kestä kilpailijoita. Joka tapauksessa he ovat heikkoitsetuntoisia ihmisiä. Joitakin joilla itsetunto on kunnossa ja ovat muutenkin empaattisia, elämäntuntevia ihmisiä toisen kauneus ei haittaa ollenkaan. Täytyy vaan löytää nämä ihmiset ja yrittää olla välittämättä muista. Kuitenkin on totta että kauniilla ei välttämättä ole asiat yhtään sen paremmin kuin muilla ja myötätunto on aina parempi lähtökohta kuin tuomitseminen.
Tunnen paljon ihmisiä joista osa on kauniita naisia. Ketään heistä ei kauneuden takia kiusata tai syrjitä. Jos joku saa paskaa niskaansa, se johtuu hänen omasta käytöksestään. Tämä lienee jokin itsekorostustarveketju, joku luulee olevansa niin kaunis, että häntä sen takia kiusataan. Get real! Olet vain niin ikävä ihminen, että sinusta ei pidetä.
Olen ollut monissa työpaikoissa eikä tällaista ole esiintynyt missään. Kuten joku jo aiemmin sanoi, katso ap peiliin ja mieti jotain muuta kuin ulkonäköäsi. Vai onko se elämäsi tärkein asia?