Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Olennätti nainen ja naiset on kiusanneet mua aina

Vierailija
29.06.2013 |

Sama toistuu joka työpaikassa ja on tuttua jo opiskeluajoilta. Joidenkin naisten elämäntehtävä näyttää olevan mun tekemisten vähättely ja suoranainen kiusaaminen. Olen niin kyllästynyt tähän. Miesten kanssa ei ole ongelmia, kerran joku mies jopa sanoi, ettei ymmärrä, miksi mua haukutaan niin paljon. Miksihän? Kateudesta tietenkin. Tiedoksi siis kaikille nättejä ja hoikkia naisia kyykyttäville katkerille naisille: kaikki näkevät touhunne läpi ja eivät pelkästä säälistä sano asiasta mitään.

Kommentit (97)

Vierailija
81/97 |
30.06.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap:n otsikko kertoo jo kaiken: "olen nätti nainen ja naiset on kiusanneet minua aina".

Eli asennevikainen on ja pahasti.

Vierailija
82/97 |
30.06.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eli mitä se mukava tarkoittaa? Minun kokemukseni mukaan jotkut ihmiset saavat käyttäytyä todella k-päisesti, ja silti ovat suosittuja " hyviä tyyppejä ". Kaikkia tämä ei koske.

[quote author="Vierailija" time="30.06.2013 klo 18:49"]

Lyhyesti sanottuna: Mukavista ihmisistä yleensä tykätään. 

Eli ryhdy mukavaksi. Mitä tulee kuneuteen, niin aika tekee tehtävänsä ja siitä ongelmasta pääsee ihan luonnostaan eroon.

[/quote]

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
83/97 |
30.06.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="29.06.2013 klo 21:16"]

[quote author="Vierailija" time="29.06.2013 klo 20:41"]

[quote author="Vierailija" time="29.06.2013 klo 19:41"]

Ystävällinen, puhelias, aika suora. 

t.ap

[/quote]

Joo, tää on paha yhdistelmä yhdistettynä kauneuteen! Se puheliaisuus ja suoruus: muut kokee että olet itseäsi täynnä kun uskallat tuoda itseäsi esille ja koet että sinulla on oikeus sanoa mielipiteitäsi. Siinä tulee tunne, että sinut täytyy palauttaa takaisin maan pinnalle... Valitettavasti.

[/quote]

En ole mikään seinäruusu, se on totta, se  ärsyttää joitakin ehkä. Mutta en toisaalta ymmärrä, miksi mun pitäisi hiipiä nurkissa. Kannustan muita ja olen iloinen toisten saavutuksista. Uudet työntekijät otan joukkoon mukaan, mutta välillä mietin, mitä hyötyä kivuudesta on, kun silti ilkeily jatkuu. Erikoista on se, että miehet näkevät mut ihan eri tavoin kuin naiset. 

Joskus olen yrittänyt keskustellen selvittää asioita, mutta siitä nämä naiset saavat vain lisää vettä myllyyn. Nuorempana tein töitä alalla, jossa on vilisemällä kauniita naisia, siellä ei ollut ongelmia, ennemminkin kaikki kehuivat toisiaan. Nyt työssäni ulkonäkö ei ole keskeinen asia, miesvaltainen yhteiskunnallinen ala kyseessä.

t.ap

[/quote] Ja alussa kirjoitit, että sama toistuu joka työpaikassa...vedit maton juttujesi alta.

Vierailija
84/97 |
31.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tositarinaa: Olen joutunut jatkuvasti joka puolelta jonkinlaisen kiusaamisen ja vähättelyn ym kohteeksi.

Koko ikääni en, koska minulla oli nuorena paha akne. Kärsin siitä valtavasti. Minulla on paljon taitoja, lahjoja joita ei monilla ole. Koko ajan olen miettinyt, miten olisin etten ärsyttäisi ketään. Minua on kehuttu taitojeni takia aina "liikaa". Jo syntymästäni asti. Ja... " Tuostahan tulee Miss Suomi!"

Olen miettinyt vasta aikuisena, kehitinkö itse alitajuisesti itselleni akneihon, että olisin rumempi? Kun ihoni vasta n.30.senä parani (jättäen arvet!), minua on kehuttu kauniiksi vähän väliä (Joskus 40 v alkoi! (naisetkin ja se hämmentää, enkä tiedä miten suhtautuisin. Hyvä ystäväni sanoi, että minulle olaan ilkeitä siksi, kun olen niin kaunis?! Omasta mielestäni en ole. Ilkeyttä ja väheksyntää kohtaan jatkuvasti. Masentaa välillä, kun on muutenkin vaikeaa ja jo ajatellut muuttavani paikkakunnalta!

Jos menen johonkin illanviettoon ja meikkaan vähän enemmän monet luulevat minua kymmenen vuotta nuoremmaksi. Sitten hävettää kun nuoret miehet lähestyvät ja vanhemmat pitävät "helppona?" En tiedä.

Missä minä tätäkään kertoisin? Jollekin naiselleko valittaisin? Hahhah

Olen ihmeissäni. Nyt vasta, kun olen yli 50 kuulen kehuja (ajattelen vain että mihin kehuja pyrkii?). En ole yhtään onnellinen, enkä pidä itseäni kauniina. Vanhemmat naiset katsovat rumasti. Pariskunnat... no. Olen yksinäinen. En käy enää missään. "onneksi ei tarvitse", koska olen sairaseläkkeellä.

Olen muiden asioiden takia täällä "jumissa" nyt. Ok, tuli liikaa valitusta, mutta tämä on kaikki totta ja oli hyvä kirjoittaa, jotta joku toinenkin saisi mahdollisesti lohtua. 

Vierailija
85/97 |
31.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="31.03.2015 klo 14:27"]

Tositarinaa: Olen joutunut jatkuvasti joka puolelta jonkinlaisen kiusaamisen ja vähättelyn ym kohteeksi.

Koko ikääni en, koska minulla oli nuorena paha akne. Kärsin siitä valtavasti. Minulla on paljon taitoja, lahjoja joita ei monilla ole. Koko ajan olen miettinyt, miten olisin etten ärsyttäisi ketään. Minua on kehuttu taitojeni takia aina "liikaa". Jo syntymästäni asti. Ja... " Tuostahan tulee Miss Suomi!"

Olen miettinyt vasta aikuisena, kehitinkö itse alitajuisesti itselleni akneihon, että olisin rumempi? Kun ihoni vasta n.30.senä parani (jättäen arvet!), minua on kehuttu kauniiksi vähän väliä (Joskus 40 v alkoi! (naisetkin ja se hämmentää, enkä tiedä miten suhtautuisin. Hyvä ystäväni sanoi, että minulle olaan ilkeitä siksi, kun olen niin kaunis?! Omasta mielestäni en ole. Ilkeyttä ja väheksyntää kohtaan jatkuvasti. Masentaa välillä, kun on muutenkin vaikeaa ja jo ajatellut muuttavani paikkakunnalta!

Jos menen johonkin illanviettoon ja meikkaan vähän enemmän monet luulevat minua kymmenen vuotta nuoremmaksi. Sitten hävettää kun nuoret miehet lähestyvät ja vanhemmat pitävät "helppona?" En tiedä.

Missä minä tätäkään kertoisin? Jollekin naiselleko valittaisin? Hahhah

Olen ihmeissäni. Nyt vasta, kun olen yli 50 kuulen kehuja (ajattelen vain että mihin kehuja pyrkii?). En ole yhtään onnellinen, enkä pidä itseäni kauniina. Vanhemmat naiset katsovat rumasti. Pariskunnat... no. Olen yksinäinen. En käy enää missään. "onneksi ei tarvitse", koska olen sairaseläkkeellä.

Olen muiden asioiden takia täällä "jumissa" nyt. Ok, tuli liikaa valitusta, mutta tämä on kaikki totta ja oli hyvä kirjoittaa, jotta joku toinenkin saisi mahdollisesti lohtua. 

[/quote]

Mäkin olen kaikissa työpaikoissa joutunut kiusatuksi ja myös koulussa. Olen ilmeisesti liian nätti että herätän kateutta tai sitten minussa jotain pahasti vikaa. Monesti on kyllä kauniiksi kehuttu. Miehet sekä naiset. 

Vierailija
86/97 |
31.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="29.06.2013 klo 20:37"]Tulee pikkasen mieleen että oletteko luonnonkauniita vai kauniita hyvin laitettuna, siis vähän liikakin laitettuna? Mä koen olevani kaunis enkä ole moista kohtelua kokenut, mua ei myöskään ole pidetty tyhjäpäänä tms. Kun kauneutta voi olla niin monenlaista, ei kaikkiin ihmisiin vetoa samannäköiset ihmiset, joten kauneus ei varmaan ole pohjimmainen syy toisten käytökseen.
[/quote]

Jos on hyvä kroppa niin se aiheuttaa tosi paljon kateutta.

Vierailija
87/97 |
31.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oletko aapee Johanna Tukianen- kaunis?
Kaikki muut tietää totuuden paitsi sä ;)

Vierailija
88/97 |
31.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oletko varma että se on nimenomaan se ulkonäkösi, joka aiheuttaa kitkaa? Mulle tulee tästä vähän mieleen entinen työkaverini:

Hän oli ihan perus nätti tyttö, tuli aina töihin hyvin laittautuneena ja selkeästi myös piti itseään erittäin tyylikkäänä ja kauniina. Valitettavasti hän oli ihan oikeasti huono työkaveri, me muut naiset saimme häneltä vain jatkuvaa tiuskimista ja valitusta kuinka kukaan ei osaa tehdä mitään oikein. Hän osasi oikeasti olla tosi ilkeä ja arvosteleva, sai esimerkiksi uuden työntekijän itkemään.. Omassa käytöksessään hän ei silti nähnyt mitään vikaa. Työpaikkamme muutaman miehen seurassa muuttui ääni kellossa, heidän kanssaan tämä tyttö lirkutteli aina iloisesti.

Jossain vaiheessa tytön käyttäytyminen lähti ihan käsistä, joten hänestä tehtiin esimiehelle valitus. Esimies antoi tytölle varoituksen. Tyttö oli itse sitä mieltä että kaikki vain kiusaavat häntä, ei hän pahalla asioista huomauttele, on muiden oma vika jos he hänen sanoistaan loukkaantuvat.. Hänen mielestään kaikki naiset olivat ryhmittäytyneet häntä vastaan ja kuulemma "näin aina käy naisvaltaisella alalla", vaikka meillä muilla naisilla ei ollut minkäänlaisia ongelmia keskenämme.

Hän siis edelleen koki ja kokee, että kaikki naiset ovat perseestä ja kateellisia ja selkäänpuukottajia yms. Eikä hänessä itsessään ollut mitään vikaa.

No, onneksi tilanne selvisi lopulta sillä, että kyseinen tyttö päätti aloittaa uuden elämän ja muuttaa Ranskaan, kun kaikki täällä Suomessa on niin selkäänpuukottajia. Todennäköisesti sopeutuu sinne ranskattarien seuraan oikein hyvin..

Vierailija
89/97 |
31.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se vaan on nyt niin ,että kaunis ja mukava nainen saa miehiltä huomion!

Kyttääjät ja negatiivisten puolien etsijät eivät valitettavasti kiinnosta.

t. Kunnon mies

Vierailija
90/97 |
31.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tiedän ap miltä susta tuntuu. Naiset ovat usein tylyjä, ja esim .hoitovapaalla ollessani minut jätettiin äitilapsikerhoissa ulkopuolelle. Vaatekaupoissa myyjät tuijottaa, eivätkä palvele. Esimerkkejä olis vaikka kuinka. Kauneudessa on haittapuolensa, koska sen ihmiset huomaa ensin.

Vierailija
91/97 |
31.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eräs ystäväni, mallikin, piirteiltään luonnostaan kauneusihanteen mukainen, mutta luonnollinen, joutuu aina jotenkin nälvimisen kohteeksi. Luonteeltaan herkkä, ujo ja kiltti. Ehkä tuossa yhdistelmässä on jotain, mikä saa ihmiset käyttäytymään suotta älyttömän törkeästikin välillä. Eikä hänen ulkonäkönsä/habitus (on rikaskin, muttei erityisesti sitä korosta) saa pelkästään naisia käyttäytymään oudosti, vaan myös miehetkin tylyttää. Häntä pidetään myös jostain syystä hieman yksinkertaisena, vaikka on mielettömän älykäs.

Vierailija
92/97 |
31.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla samaa pulmaa. Tosin kivan ulkonäköön kun lisätään maisteritason koulutus ja rahakas tausta, niin siitä se työkamujen ja muidenkin "kamujen" "ilo" vasta yltyykin. Musta tuntuu, että muut naiset ajattelevat herkästi, että olen jotenkin parempiosainen. Josta sitten johtuu se, että heistä en tarvitse mitään, edes ystävällistä kohtelua, koska mullahan on jo kaikki.

Toisaalta ymmärrän heitä, toisaalta en. Pyrin olemaan aina kaikille ystävällinen, joskus tosin tulee mieleen, että why bother, koska itse saan kuitenkin ljatkuvasti okaa niskaani, hiljaisella tavalla... Eli mua ei tervehditä, mua kohden ei käännytä kun koitan joillekin puhua, vitseilleni ei naureta, uusista kivoista kamppeistani kukaan ei koskaan sano mitään, lomamatkojeni annista ei koskaan kukaan kysy mitään. On aika outoa, että jonkun työkamun tallinnan reissusta puhutaan ummet ja lammet, mutta mun kalifornian reissusta ei kysytä mitään.... Jos työkamu ostaa 10ke:n ritsan, siitä puhutaan, mutta mun 100ke:n kärrystä mun ei sovi mainita, koska sitten oon pröystäilevä kusip.

Vierailija
93/97 |
29.06.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Millainen on luonteesi?

Vierailija
94/97 |
03.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ikävää mutta totta. Leikkaa lyhyet hiukset, älä meikkaa, pukeudu kuin mies ja katso jos se auttaa.

Vierailija
95/97 |
03.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen myös kaunis ja siro ja kaikkea tuota, mutta onnekseni sain sellaiset kortit käteen, että vanhempani olivat rakastavia, ailahtelevia mielisairaita alkoholisteja, jotka erosivat murrosikäni kynnyksellä ja sitten saisinkin "asua omillani" juopon isäni kanssa, jota harvemmin näki kotona, äitiä vielä harvemmin. Luojan kiitos, etteivät myöskään koskaan haalanneet mitään jengiä kotiin vaan sain olla sillä lailla rauhassa. Olen myös älykäs ja pärjännyt koulussa, työelämässä ja sosiaalisesti. Aina on ollut kuitenkin ulkopuolinen olo koska kotini on ollut niin "erilainen". Mua ei ole kiusattu ulkonäöstä eikä paljon muustakaan, varmaankin koska annan tarvittaessa nöyrän ja väistävän vaikutelman. Kun lähtökohdat on nämä niin ei ole tarvetta mielessään maalata lisää vihollisia itselleen vaan yritän tulla ihmisten kanssa toimeen.

Vierailija
96/97 |
03.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

En minä jaksaisi miettiä mitä työpaikan naiset ajattelevat minusta. Vielä vähemmän jossain muualla, joita kohtaan vain hetken..

Vierailija
97/97 |
03.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei kuulosta uskottavalta. Itse olen ihan tavallisen näköinen mutta tunnen useita todella kauniita naisia  eikä heistä ketään kiusata. Jos sinua kiusataan ja oletat sen johtuvan ulkonäöstäsi, se johtunee omasta asenteestasi. Luulet olevasi paremman näköinen kuin olet ja suhtaudut ylimielisesti muihin, mielestäsi rumempiin naisiin. Kuka sellaista viitsii katsella?

Tämä! Itse olen nätti , en koe että minua kiusataan enää koska pystyn jättämään kiusaajat kauas taakseni, mikset sinä tee samoin. Työyhteisössä on työsuojeluvaltuutettu joka puuttuu asiaan. Ap sanoo olevansa suora luonne , mitä tarkoittaa? Kyllä minäkin tiedostan ulkoisen olemukseni , en tee siitä numeroa , pyrin olemaan kohtelias ja ystävällinen niin herroille kuin narreillekin.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi kolme yksi