Täh? Vakuutusta ei myönnetty maksukäyttäytymisen takia?
Jo on maailmanmeno mallillaan.
Onko muilla kokemusta, että evätty kotivakuutus "maksukäyttäytymisen vuoksi"?
Kyse vuositasolla n. 400€ kulusta.
2 laskua olen maksanut kys. yhtiöön huomautuksella 13kk aikana. Ilmeisesti tämä tekee minust jotenkin hulttion :D
Kommentit (53)
Silloin vielä, kun kävin konttorilla hoitamassa. Näin näytöltä.
Et valuutusvirkailija näki kaikkien maksamieni laskujen eräpäivän ja maksupäivän.
Ne seuraa noita.
Niistä sun 2 kertaa. Oli varmaan yksi liikaa tänävuonna.
Vaihda yhtiötä.
Taas itseaiheutettu ulina. Ehkä jatkossa alkaa maksut mennä ajallaan,
Nykyään ihmisillä käsitys että perseillä saa ilman seuraamuksia. Hyvä että kehottivat laputtamaan. Palvelu kelpasi mutta et halunnut maksaa siitä ilman karhukirjeitä.
Aikoinaan en saanut elisalta nettiliittymää, koska mulla oli heiltä jo puhelinliittymä. Kuulema liian riskaabelia jos yhdelle ihmiselle tule kuukaudessa 25€ puhelinlaskua ja toisen 25€ nettilaskua.
Mulla ei ole maksuhäiriöitä ollut koskaan, ei edes maksumuistutuksia. Vuositulot tapahtuma-aikaan noin 40 000€/v
Ei tämä nyt mikään ulina ollut, kunhan ihmettelin että onpa tiukaksi mennyt nykyään, toiseen yhtiöön olenkin asiani nyt siirtämässä kokonaan.
Ymmärtäisin jos olisi laskut jatkuvasti perinnässä, mutta yksi lasku oli unohtunut maksaa ja maksoin heti huomautuksella, toinen lasku oli selvityksessä väärän laskutussumman vuoksi ja siitä oli silti muodostunut muistutus, asia selvitettiin ja maksu maksettiin heti kun oikea summa oli selvillä, yhtiö vielä pahoitteli omaa mokaansa.
Tottakai tiedän että oma vika, tuo toinen lasku tosin vaan, erikoista vaan kuinka helposti sitä nykyään päätyy mustalle listalle :D
Vierailija kirjoitti:
Nykyään ihmisillä käsitys että perseillä saa ilman seuraamuksia. Hyvä että kehottivat laputtamaan. Palvelu kelpasi mutta et halunnut maksaa siitä ilman karhukirjeitä.
Ja aika vajaavaltaisen kuvan itsestään ylipäänsä antaa kun ei noin yksinkertaisesti asiasta selviä ilman muistutuksia. Pitäis kai kuitenkin vielä antaa äidin tai iskän hoitaa ne raha-asiat.
Mieti: vuokraat viikoksi kesämökin ja jätät vuokran maksamatta. Maksat sen 6 kk myöhemmin, kun maksua on peritty moneen kertaan. Seuraavana vuonna mökin omistaja ilmoittaa, että liian riskialtista vuokrata sinulle. Otatko yhteyttä mediaan vai hoksaatko, että vika oli sinussa?
Onpa täällä taas erinomaisen täydellisiä ihmisiä, joilla ei koskaan ole unohtunut yhtäkään laskua maksaa! :) Mukava jos saatte tuolla itsellenne jotain paremmuudentuntoa lynkkaamalla meitä apn kaltaisia joilla mokiakin joskus käy
En tee tuolla alalla töitä, mutta kyllä meilläkin seurataan asiakkaiden maksukäyttäytymistä juuri uusien sopimusten tekovaiheessa.
Vierailija kirjoitti:
Mieti: vuokraat viikoksi kesämökin ja jätät vuokran maksamatta. Maksat sen 6 kk myöhemmin, kun maksua on peritty moneen kertaan. Seuraavana vuonna mökin omistaja ilmoittaa, että liian riskialtista vuokrata sinulle. Otatko yhteyttä mediaan vai hoksaatko, että vika oli sinussa?
Aika karrikoitu esimerkki, mielestäni tässä ei nyt ihan tuollaisesta ollut kyse että 89€ vakuutusmaksu myöhässä 12 vrk vrt. puolen vuoden takainen kesämökki maksamatta kokonaan ja laskut perinnässä :-D
-AP
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ja aika vajaavaltaisen kuvan itsestään ylipäänsä antaa kun ei noin yksinkertaisesti asiasta selviä ilman muistutuksia. Pitäis kai kuitenkin vielä antaa äidin tai iskän hoitaa ne raha-asiat.
Ihmisillä on nykyaikana aika paljon muistettavaa. Kun sitä on sekä työssä että omassa elämässä, pakosti joskus unohtuu jotain ja itselläni monesti ne omat asiat voivat olla vähän rempallaan, kun työn haluaa hoitaa aina hyvin.
Onnistuu varmaan niin, että maksat vakuutuksen etukäteen? Mä olen jonkun vakuutuksen suhteen tehnyt näin kuin vakuutuksen kohde oli Suomessa mutta asuin itse muualla (silloin vakuutusyhtiö ei voi tehdä luotontarkastusta samalla tavoin kuin yleensä, mulla ei ollut mitään maksuongelmia).
Vierailija kirjoitti:
Ja tämä on mielestäsi vastaava kuin ap:n tilanne?
Vierailija kirjoitti:
Onpa täällä taas erinomaisen täydellisiä ihmisiä, joilla ei koskaan ole unohtunut yhtäkään laskua maksaa! :) Mukava jos saatte tuolla itsellenne jotain paremmuudentuntoa lynkkaamalla meitä apn kaltaisia joilla mokiakin joskus käy
On mulla 42 vuoden aikana unohtunut maksaa yksi, jonka maksoin huomautuksen jälkeen ja toinen, josta ei tullut alkuperäistä laskua ollenkaan vaan vasta se huomautus. Ja eri firmoille. Mutta nykyään on verkkopankki ja mobiilisovellus, eli hyväksyn jokaisen laskun maksuun heti kun sen e-laskuna saan ja seurailen, että tilillä riittää saldo. Kuka mukamas ei tee näin???
On helppo pysyä budjetissa kun jakaa laskujen jälkeen jäävän saldon kuukauden jäljelläoleville päiville. Kun pysyy raamissa, ei koskaan mene miinukselle.
Tyypille, joka sanoi laittaneensa laskun selvittelyyn: sun pitää kirjallisesti reklamoida laskusta, jottei siitä tule huomautusta ja kuluja "selvittelyn" aikana. Reklamaation voi tehdä sähköpostilla. On tärkeää että siitä jää itselle todiste. Kun olet reklamoinut, sen jälkeen tapahtuneet laskuttajan sählingit menee sen firman piikkiin eikä sun.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Aika karrikoitu esimerkki, mielestäni tässä ei nyt ihan tuollaisesta ollut kyse että 89€ vakuutusmaksu myöhässä 12 vrk vrt. puolen vuoden takainen kesämökki maksamatta kokonaan ja laskut perinnässä :-D
-AP
Laskut maksetaan eräpäivänä eikä 12 päivää myöhässä. Lue vakuutussopimus. Jos sulle olis käynyt vahinko tuona aikana, vakuutusyhtiö ei olisi korvannut koska vakuutus katsotaan rauenneeksi, ellei sitä ole eräpäivänä maksettu. Nehän oli hitto vie liiankin joustavia sulle kun jaksat länkyttää!
Vierailija kirjoitti:
Ap selittää noin. Luultavasti on ollut useampiakin laskumuistutuksia. Useimmille meistä on tullut joskus muistutus laskusta. Ei me kuitenkaan uhriuduta niistä.
Laskut on maksettava ajallaan!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ihmisillä on nykyaikana aika paljon muistettavaa. Kun sitä on sekä työssä että omassa elämässä, pakosti joskus unohtuu jotain ja itselläni monesti ne omat asiat voivat olla vähän rempallaan, kun työn haluaa hoitaa aina hyvin.
Laskut voi tilata e-laskuna suoraan verkkopankiin ja sallia verkkopankin ilmoitukset. Silloin voit heti ilmoituksen saatuasi käydä kuittaamassa laskun hyväksytyksi ja se maksetaan eräpäivänä. Mulle ei taida tulla enää yhtään paperilaskua mistään eikä tarvitse muistaa. Saldoa seurailen muutaman päivän välein ja katson, paljonko on käyttövaroja loppukuuksi. Pakko tehdä näin koska olen pienituloinen.
Niihin laskuihin saa yleensä maksuaikaa soittamalla. Kyllä näitä hulttioita riittää jotka jättää laskut maksamatta ajallaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ja tämä on mielestäsi vastaava kuin ap:n tilanne?
Kyllä. Kyse on asiakkaan tekemästä sopimusrikkomuksesta. Yritys saa valita asiakkaansa kunhan peruste ei ole syrjivä.
Mikset maksanut ajallaan? Ne voi laittaa automaattisestikin maksuun jos ei itse muista. Kunhan pidät tilillä rahaa sen verran että saa ne maksettua. Menes nyt eri yhtiöön siitä unohtamaan laskun maksusi.