Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Olennätti nainen ja naiset on kiusanneet mua aina

Vierailija
29.06.2013 |

Sama toistuu joka työpaikassa ja on tuttua jo opiskeluajoilta. Joidenkin naisten elämäntehtävä näyttää olevan mun tekemisten vähättely ja suoranainen kiusaaminen. Olen niin kyllästynyt tähän. Miesten kanssa ei ole ongelmia, kerran joku mies jopa sanoi, ettei ymmärrä, miksi mua haukutaan niin paljon. Miksihän? Kateudesta tietenkin. Tiedoksi siis kaikille nättejä ja hoikkia naisia kyykyttäville katkerille naisille: kaikki näkevät touhunne läpi ja eivät pelkästä säälistä sano asiasta mitään.

Kommentit (97)

Vierailija
61/97 |
30.06.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="30.06.2013 klo 09:17"]

Olen kaunis nainen. Minua yleensä ensin luullaan yksinkertaiseksi bimboksi ja sitten yllätytään kun oppivat minut tuntemaan että olenkin fiksu ja ihan kiva ihminen.  Entisistä minut väärin tulkitsejoista on tullut jopa myöhemmin mun parhaita kavereita. Mutta olen huomannut että ne ovat eräänlaiset ihmiset jotka kauniita kiusaa. Minun kohdalla ne ovat olleet itse tavallisen näköisiä, ylipainoisia, tai miesten kanssa huonosti menestyviä jotka ovat kateellisia kauniiden saamasta huomiosta, tai sitten itsekin kauniita jotka elävät ulkonäkönsä varalla, haluavat ollla "kaikista kaunein" ja eivät kestä kilpailijoita. Joka tapauksessa he ovat heikkoitsetuntoisia ihmisiä. Joitakin joilla itsetunto on kunnossa ja ovat muutenkin empaattisia, elämäntuntevia ihmisiä toisen kauneus ei haittaa ollenkaan. Täytyy vaan löytää nämä ihmiset ja yrittää olla välittämättä muista. Kuitenkin on totta että kauniilla ei välttämättä ole asiat yhtään sen paremmin kuin muilla ja myötätunto on aina parempi lähtökohta kuin tuomitseminen.

[/quote]

Komppaan niin tätä. Se kiusaajanainen on joko porukan rumin ja lihavin, mutta yleensä suulas päsmäri. Tai sitten porukan "kuningatar", joka on kaunis, mutta ei ihan niin kuin tämä hampaisiinsa ottama, jonka kokee siten uhaksi.

Kauneus yhdistettynä herkkyyteen ja viehättävään luonteeseen on monelle pohjimmiltaan huonoitsetuntoiselle naiselle kova pala. 

Ja itse en ole kaunis, enkä rumakaan, näin sivusta seuranneena sanon.

Vierailija
62/97 |
30.06.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="30.06.2013 klo 08:38"]

Miten tämä sinun luonteesi suoruus esiintyy? Tunnen nimittäin muutaman ns. suoran ihmisen, ja se tarkoittaa lähinnä sitä että he kokevat oikeudekseen v-ttuilla päin naamaa kaikille koska se on vain "suoraa oman mielipiteen sanomista".

Itse en ole ikinä törmännyt sellaiseen, että jotakuta syrjittäisiin kauniin ulkonäön vuoksi. Opiskeluaikoinakin tunsin monta todella kaunista, fiksua, ystävällistä ja lämmintä naista ja he olivat kyllä kaikki todella suosittuja niin naisten kuin miestenkin keskuudessa. Vähemmän suosituksi jäi mm. tällainen "suora" ihminen, joka ihan vaan oman mielipiteen ilmaisuna sanoi välillä tosi rumastikin muille ihmisille mutta samalla oli todella herkkänä itseensä kohdistuneesta kritiikistä ja näki sellaista myös siellä missä sitä ei ollut.

[/quote]

Ohis: Usein nää suoraksi itseään kehuvat luulevat olevansa myös sosiaalisesti lahjakkaita, kun ilmoittavat kaiken mitä mieleen juolahtaa suureen ääneen.:D

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/97 |
30.06.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

No mutta hei, varmaan kuitenkin näytät silti mieluummin siltä kuin näytät? Vai olisitko mieluummin sellainen, jota ei huomioida ulkonäön vuoksi lainkaan eikä kukaan pitäisi sinua kauniina vaan ihan tavallisena? Oletan, että lähempänä viittäkymmentä muistelet näitäkin aikoja kaiholla. Mä en oo mitenkään erityisen nätti, jos en erityisen ei-nättikään,  ja mua on syrjitty "aina". Se johtuu ihan omasta käytöksestäni, joka vaikuttaa muista oudolta, olen sen vasta viime aikoina tajunnut. Ja käyttäydyn puolestaan oudosti siksi, koska en tunne itseäni lainkaan, joten olen vähän sellainen, joka muuttaa persoonaa seuran mukaan ja varmaan vaikutan semmoiselta vähän yksinkertaiselta mielistelijältä. Mutta uskon kyllä, että kauneus saattaa aiheuttaa muissa kateutta, tosin saa olla aikamoinen kaunotar kun tosi moni nainen on kuitenkin erittäin kaunis, esim. opiskelupaikassani on vaikka millä mitalla missinnäköisiä naisia.

Vierailija
64/97 |
30.06.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei muakaan elämässä muuten olla kiusattu, mutta työelämässä vanhemmat naiset ovat todella ennakkoluuloisia ja ilkeitäkin. Mutta siinä vaiheessa, kun tutustutaan ja osoitan olevani ahkera ja ystävällinen, niin heidänkin käytös yleensä paranee.

Vierailija
65/97 |
30.06.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mutta ajatelkaa nyt miltä itsestänne tuntuisi, jos kaikki miehet kattelisivat vain vaikka itseänne 10 vuotta nuorempia naisia ja itse olisitte heille kuin ilmaa ihan vain siksi, että olette heidän mielestään jo niin vanhoja. Varmaan herättäisi pientä katkeruutta itse kussakin.

Vierailija
66/97 |
30.06.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="30.06.2013 klo 12:25"]

Mutta ajatelkaa nyt miltä itsestänne tuntuisi, jos kaikki miehet kattelisivat vain vaikka itseänne 10 vuotta nuorempia naisia ja itse olisitte heille kuin ilmaa ihan vain siksi, että olette heidän mielestään jo niin vanhoja. Varmaan herättäisi pientä katkeruutta itse kussakin.

[/quote]

Toki jos oma elämä perustuu ulkonäköön ja siihen, miten miehet sinua katsovat.

Kaikilla näin ei ole. Joitakin saattaa miesten katseet jopa häiritä eivätkä niitä katseita kaipaa. He näkevät nämä kateelliset ja katkerat naiset entistä hullunkurisemmassa valossa. Naiset, jotka oman itsetyytyväisyyden sijaan hakevat hyväksyntää monesti tuntemattomilta kaksilahkeisilta, jotka saattavat olla ulkoisesti komeita ja sisäisesti mitä vaan asteikolla symppis - narsistihirviö. Minua suoraan sanottuna huvittavat nokittelevat naiset. He luulevat kilpailevansa kanssani jostakin, mitä minä en edes halua. Todellisuudessa nämä miehetkään tuskin haluaisivat minua, kun minuun tutustuisivat vaikka kiva olenkin, vaan valitsisivat juuri nämä itkupotkuraivareita saavat mustasukkaiset ja kateelliset naiset.

Hyvä olo löytyy itsestä.

Vierailija
67/97 |
30.06.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä olen tavallisen näköinen ja lihava, mutta älykäs ja aikaansaava, eikä minua ole koskaan kiusattu. Onko AP nyt varma, ettei se oma kauneus ole vain tekosyy? Millä tavalla työtäsi kritisoidaan? Yleensä tavallista tyhmemmät ihmiset eivät itse tajua olevansa tyhmiä.

Vierailija
68/97 |
30.06.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

meillä on töissä eräs harjoittelija. Harjoittelija ja harjoittelija, on ollut töissä varmaan yli 5 v ja vieläkään ei osaa "solmia kengännauhoja". Tälläinen joka paikan höylä, jonka kaikesta huolimatta on tosi vaikea ottaa mitään työtehtäviä vastaan. Esim jos jotkut pitää mapittaa, tämä sopii hyvin tälle blondille, ei voi tehdä kun on liikaa töitä ja sitten on kohta lakkaamassa kynsiä keititössä. Huh huh.

Joka tapauksessa hän on saanut päähänsä että on kaunis. Ihan oikeesti on jokaisissa pikkujouluissa sanonut kun kaikki ovat hänelle kateellisia. Ekana tai tokana vuonna kysyin mistä sinulle ollaan kateellisia, koska aivothan eivät toimi, väitti että kun on niin kaunis. Töissäkin ihmiset supisee takana. Sanoin että tämä varmaan johtuu siitä kun et tee mitään. Titteli on apulainen ja jos sinulle antaa jotain töitä sanot aina et kerkee tekemään. Veti hirveet kilarit ja varmaan puoli vuotta juhlien jälkeen sain kuulla kun minäkin olen hänelle kateellinen ja hän on niin kaunis.

Yllätys yllätys, ei ole. Ihan tavallisen näköinen, meikkaa hyvin ja käyttää tosi paljon aikaa ulkonäköön. Aina on erittäin huolitellut näköinen ja hänen bloginsa on täynnä kuvia minä tässä näin ja sitten toinen asento jne.

Jos vaikka kyse on ihan samasta asiasta. Olet töykeä ja itse ajattelet että ihmiset ovat sinulle kateellisia.

Itse sain lukuisien hoitojen avulla yhden lapsen, olisin halunnut monta. Myönnän etten tule ikinä pääsemään kateellisuudesta monilapsisia äitejä kohtaan. Joskus yläasteella olen voinut olla kateellinen jonkun ulkonäöstä mutta en kyllä enää sen jälkeen.

Nämä besserwisserit, joita joka työpaikalla on aiheuttaa närää, mutta oikeesti hyvä ap, luulen että sun kannattais puhua asiasta jonkun työkaverin kanssa asiasta. Sellaisen joka uskaltaa sanoa sinulle päin naamaa.

Vierailija
69/97 |
30.06.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="30.06.2013 klo 12:41"]

Minä olen tavallisen näköinen ja lihava, mutta älykäs ja aikaansaava, eikä minua ole koskaan kiusattu. Onko AP nyt varma, ettei se oma kauneus ole vain tekosyy? Millä tavalla työtäsi kritisoidaan? Yleensä tavallista tyhmemmät ihmiset eivät itse tajua olevansa tyhmiä.

[/quote]

Kiinnostavia näkökulmia nämä, joiden mukaan kiusatussa on joku vika ja ansaitsee siksi tulla kiusatuksi. Tai että olisin erityisen tyhmä. Se tuntuu olevan tarpeellista näille piikittelijöillekin todistella, vaikka kuten kerroin, olen tehnyt paljon töitä ja opiskellut korkeakoulututkinnon päästäkseni eteenpäin elämässä. Työtehtäväkin vaatii osaamista, joten en ole täysin toivottoman airhead, vaikka se varmasti monen oloa helpottaisikin. Keskustelun kommentit todistavat mielestäni ilmiön olemassaolon.

t.ap

Vierailija
70/97 |
30.06.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen kaunis, mutta vähän pyöreä. Pyöreys ei todellakaan haittaa miehiä, päinvastoin, varsinkin kun olen myös huumorintajuinen. Naisia kyllä vituttaa, myös niitä, jotka ilmoittavat päin naamaa olevansa paremman näköisiä kuin minä. 

Vierailija
71/97 |
30.06.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulle usein naiset ovat sanoneet, että olen kaunis ja täydellisen näköinen. Mulla on ihan sievät kasvot ja hoikka, mutta todella kurvikas kroppa. Miehet ei kuitenkaan pidä minusta sen enempää kuin muistakaan yleensä, koska käyttäydyn ja liikun liian miehekkäästi. Mussa on lopultakin hyvin vähän naisellisuutta, vaikka näytän, miltä näytän. Miehet sanovat, että olen hämmentävä ja jopa pelottava. XD Muutenkin olen bi ja enemmän naisiin päin.

Mulla on kuitenkin käynyt niin, että naiset lähtee toisinaan aivan oudosti hyökkäämään mun kimppuuni. Aina yhtä hämmentävää. Koitan kuitenkin olla ystävällinen ja kärsivällinen. Kerran nuorempana multa paloi pinna erään keski-ikäisen naisen epäreiluun piikittelyyn ja kun jäimme kahden, aloin kysellä, miksi hän toimii kuten toimii ja hyvä ettei toinen kussut housuunsa. Yllättäen nainen muuttui pelokkaaksi hyytelöksi jäätyään yksin mun kanssani. Mä vain sitten poistuin itsekin. Sen jälkeen on vain käynyt sääliksi tuolla tavalla toimivia.

Vierailija
72/97 |
30.06.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="30.06.2013 klo 13:12"]

[quote author="Vierailija" time="30.06.2013 klo 12:41"]

[/quote]

Kiinnostavia näkökulmia nämä, joiden mukaan kiusatussa on joku vika ja ansaitsee siksi tulla kiusatuksi. Tai että olisin erityisen tyhmä. Se tuntuu olevan tarpeellista näille piikittelijöillekin todistella, vaikka kuten kerroin, olen tehnyt paljon töitä ja opiskellut korkeakoulututkinnon päästäkseni eteenpäin elämässä. Työtehtäväkin vaatii osaamista, joten en ole täysin toivottoman airhead, vaikka se varmasti monen oloa helpottaisikin. Keskustelun kommentit todistavat mielestäni ilmiön olemassaolon.

t.ap

[/quote]

Ei kai kukaan ole sitä mieltä, että kiusaaminen olisi ok ja että joku ansaitsee tulla kiusatuksi. Sitä on kyseenalaistettu, oletko oikeasti kiusattu ja jos olet, johtuuko se kauneudestasi - kaikestä tästähän meillä on todisteena vain sinun väitteesi.

En ole koskaan itse törmännyt tuollaiseen, kuten joku kirjoittikin aiemmin niin koulussa nättejä tyttöjä ihailtiin ja heidän kanssaan haluttiin olla kavereita. Siitä kasvettiin sitten ulos ja myöhemmin elämässä muut asiat tulivat tärkeämmiksi kavereiden ja ystävien valinnassa.

Kaiken kaikkiaan minäkin uskon ennemmin että jos sinua kiusataa töissä, kyse on jostain muusta kuin ulkonäöstä. Miten itse suhtaudut naispuolisiin työtovereihisi? Onko sinulla ollut joka paikassa noin (jos siis olet ollut useammassa työpaikassa)? Minkälaisissa työpaikoissa olet ollut, yhdistääkö niitä jokin seikka? Siis jokin muukin kuin se että kamalat naiset kadehtivat ulkonäköäsi ja kiusaavat sinua?

Vierailija
73/97 |
30.06.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olennätti-kommentti huvitti minua. Minä ihailen fyysistä kauneutta, joten olen useita kertoja sanonut kauniille ihmisille positiivisia kommentteja heidän ulkonäöstään. Hupaisa hölmöys naurattaa kauniillakin.

Vierailija
74/97 |
30.06.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos kaikki naiset joka työpaikassa ja jatkuvasti kiusaavat ap:ta, olisi kyllä paikka ap:lle miettiä omaa käyttäytymistään. Ja ai, että ihan YHDEN kerran "yksi mies jopa ihmetteli, että miksi häntä arvostellaan"?

Ikinä en itse ole "nätin naisen" -kiusaamisilmiöön törmännyt missään työpaikassa.

Ap on siis mielestään aina oikeassa, koska hän on niin nätti ja mukava ihminen sekä hyvä työntekijä ja ihan kaikki muut naiset ovat aina väärässä?

Vierailija
75/97 |
30.06.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

No mua kiusaa miehetkin. Olen nätti, mutta hiljainen ja ujo, ja jostain syystä sitä yhdistelmää vaikuttaa olevan ihan järjettömän vaikea sietää...

Vierailija
76/97 |
30.06.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun kokemukseni yli 20 vuoden ajalta on, että työpaikoissa yleensä haukutaan melkein kaikki, mutta selän takana. Suoran kiusaamisen kohteiksi joutuvat hiljaiset ja vähän yksinkertaiset. Vaikea sanoa, mistä ongelmasi johtuu. Kerroit olevasi suora. Ehkä sinusta puhuttaisin muuten pahaa vain selän takana, mutta koska olet suora, ajatellaan, että kestät jäynää.

Vierailija
77/97 |
30.06.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

en usko tohon kateuskorttiin, mulla on paras ystävä aivan äärimmäisen kaunis luonnostaan, ja ihana luonteeltaankin ja kaikki pitää hänestä :) upea tapaus, ehkä se tosiaan on se joku tietty luonteenpiirre ja kauneus yhdistettynä joka joitakin naisia voi ärsyttää kiusaamiseen asti? 

Vierailija
78/97 |
30.06.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei tuo kiusatuksi tuleminen ole silti vain naisten ongelma. Kyllä hyvännäköisiä miehiäkin kiusataan yhtälailla. Varsinkin jos tuo mies on vähänkin hiljaisempi eikä ole luonteeltaan mikään "naistenmies", niin yhtälailla hän saa huonoa kohtelua työpaikkansa naisilta kuin nätit naispuoliset kollegansakin.

Vierailija
79/97 |
30.06.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lyhyesti sanottuna: Mukavista ihmisistä yleensä tykätään. 

Eli ryhdy mukavaksi. Mitä tulee kuneuteen, niin aika tekee tehtävänsä ja siitä ongelmasta pääsee ihan luonnostaan eroon.

Vierailija
80/97 |
30.06.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onneksi minä olen ruma ja rumemmaksi koko ajan tulen. Minulle ei tulisi mieleenkään, että työpaikan hankalien tyyppien (näitähän on joka työpaikalla, niin kuin oli aiemmin koulussa) häiritseminen, juoruilu, pahanpuhuminen, tervehtimättä jättäminen, nokan nostelu, vastaamattomuus ym. johtuisi minun kauniista ulkonäöstäni.

Samoin ei tulisi mieleenkään, että mielenterveyspotilaiden käytös julkisissa johtuisi minun ulkonäöstäni. Viime viikolla eräskin esti minua ja rattaita kulkemasta ovesta ulos. Laitin tämän asian ihan hänen itsensä syyksi, enkä omasta ulkonäöstäni johtuvaksi.

Todella ikävää on se, jos joutuu kiusatuksi. Tosiasiahan on, että kiusaamista toki esiintyy. Erittäin omituisena kyllä pitäisin sitä, että se johtuisi ulkonäöstä.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä kuusi viisi