Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

En enää jaksa mennä sukumökille, joudun aina lapsenvahdiksi

Vierailija
24.06.2013 |

Veli aina jollain verukkeella jättää lapset hetkeksi mun luo ja sitten saattaakin häipyä tunneiksi jonnekin puuhinsa, sama juttu veljen vaimon kanssa. Jos soitan perään, niin vastataan vaan "tuun ihan kohta" ja se kohta ei koskaan ole esim. tunnin sisällä.

Kommentit (21)

Vierailija
1/21 |
24.06.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minkä ikäisiä lapsia?

Seuraavan kerran sanot tiukasti ei ja lähdet kävelemään tilanteesta.

Vierailija
2/21 |
24.06.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

No mutta älä mene, eihän sun ole mikään pakko?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/21 |
24.06.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lapset ovat 2-7-vuotiaita, uimataidottomia, erittäin vahdittavia siis kun veden äärellä ollaan.

Olen monesti sanonut, että en nyt ehdi kauan olla (kun on omiakin puuhia), mutta veli aina sanoo "käyn vain lämmittämässä saunan, katson verkot tms." ja sitten kuitenkin häipyy paljon pidemmäksi aikaa kuin nuo puuhat veisi.

ap

Vierailija
4/21 |
24.06.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="24.06.2013 klo 13:34"]

Lapset ovat 2-7-vuotiaita, uimataidottomia, erittäin vahdittavia siis kun veden äärellä ollaan.

Olen monesti sanonut, että en nyt ehdi kauan olla (kun on omiakin puuhia), mutta veli aina sanoo "käyn vain lämmittämässä saunan, katson verkot tms." ja sitten kuitenkin häipyy paljon pidemmäksi aikaa kuin nuo puuhat veisi.

ap

[/quote]

Sun on vaan sanottava tiukasti ei ja mentävä omille hommilles. Mites ois jos kunnolla kivahtaisit joskus sille veljelles?

Vierailija
5/21 |
24.06.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vai hetkinen; ootko pikkusisko joka roudataan vanhempien mukana aina mökille ja oletetaan että automaattisesti katsot pienten lasten perään?

Vierailija
6/21 |
24.06.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Poistuuko veli vaimoineen koko mökiltä vai minne lähtevät moneksi tunniksi? Ensi kerralla mene lasten kanssa etsimään se veli kun on saanut vaikka saunan sytytettyä ja jätä lapset veljen huomaan.

Vierailija
7/21 |
24.06.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten olisi suora puhe? Olen lomalla, en aio viettää sitä lastenvahtina. Jos haluat, että vahdin lapsia jonakin päivänä muutaman tunnin ajan, niin voimme sopia asian etukäteen. Ja tosiaan, tuon muutaman tunnin voit ihan kohteliaisuuttasi uhrata lasten vahtimiseen, mutta älä suostu koko lomalle ilmaiseksi vahtipalveluksi.

Vierailija
8/21 |
24.06.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo, olen kyllä pikkusisko mutta reilusti aikuinen :)

Veli (ja vaimonsa) häipyvät aina (tarkoituksella?) kuulo- ja näköyhteyttä kauemmas. Paha lähteä perään jos ovat esim. soutamassa tai metsässä. Saunan lämmityksen epäilen välillä olevan jotain intiimiä parisuhdeaikaa. Ehkä tosiaan pitäisikin pöllähtää koko katraan kanssa paikalle ;)

Olen huono riitelemään ja varsinkaan lasten kuullen en viitsisi sanoa mitään ikävää. Helpointa kai siis jättäytyä pois koko mökiltä aina kun veljen perhe on siellä.

ap

Vierailija
9/21 |
24.06.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="24.06.2013 klo 14:24"]

. Saunan lämmityksen epäilen välillä olevan jotain intiimiä parisuhdeaikaa. Ehkä tosiaan pitäisikin pöllähtää koko katraan kanssa paikalle ;)

[/quote]

Jep, noin minä tekisin. Ehkä sitten osaisivat hoitaa kakaransa ihan itse. :D :D

Vierailija
10/21 |
24.06.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sympatiani.

Mä välttelen kans mökkiä sillon kun sisko perheineen on tulossa. Mulla on itselläni kolme lasta, ja siskolla kanssa. Yleensä ne tulee mökille aina, kun siellä on äiti ja isä, sit meidän perhe. Kun on kivaa, kun lapsilla on leikkiseuraa. Tilanne menee aina siihen, että sisko lepää, minä hoidan sen lapset omieni ohella ja laitan ruoat, äidillä menee aika siihen ympäripyörimiseen,  kun hälinä (6 alle 10v lasta) vie siltä keskittymiskyvyn.

Harmittaa vaan, siskolla on pitkät lomat opettajana, ja mä saan lyhyestä lomastani viettää aikaa lastenvahtina, että se saa levätä. Pari kertaa oon tehnyt oharit ja todennut, että ei me tullakaan.

Vierailija
11/21 |
24.06.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan oikeasti ihmettelen, miten ihmiset viitsii pilata kesälomansa mökkihelvetillä?

Vierailija
12/21 |
24.06.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="24.06.2013 klo 14:51"]

Ihan oikeasti ihmettelen, miten ihmiset viitsii pilata kesälomansa mökkihelvetillä?

[/quote] Mökillä on ihan jees, kunhan siellä ei joudu epämiellyttäviin hommiin.

Me on jaettu yleensä töitä, mä kokkaan, mies lämmittelee saunaa, mun äiti tiskaa, lapsia katsoo se, joka on parhaiten näkökentässä, mies tekee puita yms. Pihatöitä ei juurikaan ole, mökin piha on suunniteltu helppohoitoiseksi. 

Vierailija
13/21 |
24.06.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei hemmetti, tätä tapahtuu siis muuallakin. Mä en vietä lapsiperheiden kanssa aikaa tän takia, koska oon huomannut istuvani sitten muksujen kanssa sisällä kun vanhemmat käy röökillä, huoltiksella yms.yms. Mun miehellä on viel sellanen helvetin rasittava tapa livahtaa huoltsikalle hakemaan jotain grillikaasua tai mitä helvettiä hakeekaan, kaverinsa lähtee mukaan ja kaverin emäntä jää meille muksuineen ja hups taas kohta oon pentujen kanssa kun emäntä tupakalla. Siis ihan VITUN ärsyttävää, ja joka kerta sama homma siskon luona, se käväsee kaupalla tms ja minä istun siellä pentujen kanssa. Mä en käsitä millä pokalla ihmiset tekee tuota?? Mitä niiden päässä liikkuu, kun ne OLETTAA että muut hoitaa ihan ehdottomasti niiden lapset. Pahimmat on uimataidottomat lapset mökillä, mulla on ihan karmee hätä muutenkin jos joku lapsi hukkuu ja osaanko elvyttää oikein tai pelastaa, ja naama hikoo kun seuraan niitä kakaroita kun ne loikkii veteen! Entäs jos ne liukastuu lyö päänsä ja hukkuu, kuolee, minun vika paska vahti! Kun sanon tästä muille nii nauravat et äläs nyt ei ne mitää huku senku vähä katot perään!! Paljon vaativampaa on hoitaa toisten lapsia , ja se on iso vastuu "uimavalvojalle". :(

Mä en just sen takia mee enää mökille kun siellä on nää tietyt lapsiperheet, ja jos meille on tulossa pirpanaperheitä otan viinilasillisen ja kieltäydyn vahtimasta koska oon juonu. :( Anteeks on itsekäs paska, mutta en halua vahtia lapsia. :((

Vierailija
14/21 |
24.06.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä tehosi se, että lähdin veljenlasten kanssa pois mökiltä enkä vastannut puhelimeen viiteen tuntiin. Me siis katosimme, vaikka todellisuudessa olimme retkellä lähikaupungissa. Soitin taksin hakemaan 1 km päästä, jonne mentiin jalkaisin ja sitten katoamistemppu.

Kun palasimme, olivat veli ja vaimonsa hirveän vihaisia (eikä syyttä), mutta minä ihmettelin, miksi he eivät vastanneet minun soittoihini kun yritin ottaa heihin yhteyttä. Mitään katoamista ei olisi tapahtunut, jos he olisivat viitsineet vastata, kun minulla oli asiaa.

Vierailija
15/21 |
24.06.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="24.06.2013 klo 13:27"]

Veli aina jollain verukkeella jättää lapset hetkeksi mun luo ja sitten saattaakin häipyä tunneiksi jonnekin puuhinsa, sama juttu veljen vaimon kanssa. Jos soitan perään, niin vastataan vaan "tuun ihan kohta" ja se kohta ei koskaan ole esim. tunnin sisällä.

[/quote]

Tohon on lääkekin olemassa: olet vaan niille kakaroille niin kamala, että ne alkavat parkua jatkossa heti kun kuulevat jäävänsä sun kanssa. Mun kohtalo oli pitkään sama, kun olen suvun nuorimpia ja omassakin perheessä kuopus ja muita kymmenen vuotta nuorempi. Ei auttanut vaikka aina sanoin etten tahdo vahtia kenenkään lapsia vaan kaikki tunki silti kakaransa mulle vahdittaviksi. Pelottelin sitten kerran veljen lapset niin, että huusivat kaikki suureen ääneen ja menivät mummulle ja papalleen valittamaan. Toisen kerran rupesin ottamaan olutta kun mun piti olla vasten tahtoani lapsenpiikana. No, haukuthan molemmista tuli, mutta eipä tarvinnut enää vahtia lapsia kun kukaan ei halunnut jättää niitä "ilkeälle juopolle". Paha maine oli pienempi harmi kuin se, että olisin koko sinkkuaikani joutunut joka kesä mökillä tai sukujuhlissa lapsenpiiaksi.

Vierailija
16/21 |
24.06.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pah, paras hommahan se on. Itse kaikista mieluiten mökillä olen juuri lasten touhuissa ja leikeissä mukana. Meillä onneksi on toimiva mökkeilysysteemi, mä vahdin lapsia ja sisko laittaa sitten ruuat.

Vierailija
17/21 |
24.06.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sano seuraavaksi, että joo, se tekee viiskymppiä tunti ja verot päälle.

Tai sitten ilmoitat hyvin selkeästi, että veli voi kyllä lähteä vaikka koko ehtooksi saunaa lämmittämään, kunhan muijansa jää lapsiaan vahtimaan, koska sinä et ole mikään lastenvahti.

Vierailija
18/21 |
24.06.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mutta miehen pikku sisko siis 37 v, siis liian vanha vauvan äidiksi. Roudaan kakrun meidän isoäiti ja pappa ikäisten hoivattavaksi mökille ja juhannusjuhliian. Ja lisää kakruja pitäisi saada vielä pari lisää on jo 3 huonosti hoidettua kakrua. Silloin meidän lapset oli pieniä ei miehen pikkusiskko kerennyt edes lasten synttäreille vaan pelasi lentopalloa puhumatta, että olisi lastenvahti. Pikkusiskolla oli kiire, jos tuli lastenvahdiksi niin 3 tuntia myöhässä. Näen enää tätä miehen pikkusiskoa vain juhannuksena eli kerran vuodessa eikä se tajuu miksi minulla ja perheelläni on aina töitä ja lomamatkoja kauas oman sukuni luokse. .

Vierailija
19/21 |
24.06.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mutta miehen pikku sisko siis 37 v, siis liian vanha vauvan äidiksi. Roudaan kakrun meidän isoäiti ja pappa ikäisten hoivattavaksi mökille ja juhannusjuhliian. Ja lisää kakruja pitäisi saada vielä pari lisää on jo 3 huonosti hoidettua kakrua. Silloin meidän lapset oli pieniä ei miehen pikkusiskko kerennyt edes lasten synttäreille vaan pelasi lentopalloa puhumatta, että olisi lastenvahti. Pikkusiskolla oli kiire, jos tuli lastenvahdiksi niin 3 tuntia myöhässä. Näen enää tätä miehen pikkusiskoa vain juhannuksena eli kerran vuodessa eikä se tajuu miksi minulla ja perheelläni on aina töitä ja lomamatkoja kauas oman sukuni luokse. .

Vierailija
20/21 |
24.06.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi viisi neljä