Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Äiti opiskelemaan ja isä lasten kanssa kotiin. Mitä mieltä?

Vierailija
07.08.2013 |

Lapset on nyt 2,5v ja 7kk. Mulla jäi esikoista odottaessa opiskelut kesken, ja jos nyt jatkaisin niin valmistuisin mahdollisesti maaliskuussa, vähän sen mukaan miten tarvittavia kursseja järjestetään. Miehellä on töiden kanssa sellainen tilanne että voisi hyvin hoitaa syksyn lapsia kotona, ehkä jopa keväänkin. Nyt olisi siis ihanteellinen tilanne tehdä opinnot loppuun ja miehellekin se olisi ok, hän tätä itse asiassa ehdotti, sanoi että nyt olisi mun vuoro kun viime vuodet on eletty aika pitkälti hänen (ja lasten) ehdoilla. Jostain syystä kun asiasta on puhuttu mm. molempien vanhemmille niin on tullut ihan hirvittävästi paskaa niskaan. Miksi ihmessä? Mitä mieltä te palstalaiset olette meidän suunnitelmasta?

Kommentit (30)

Vierailija
1/30 |
07.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Millä te elätte??? 

Vierailija
2/30 |
07.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse olitte jo tavallaan päättäneet, pitäkää siitä kiinni ja vasta kun homma aktiivinen, kerrotte muille.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/30 |
07.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos olisin äitisi, ihmettelisin, millä aiotte elää. Ja jos yhtään on tähän mennessä pyydetty rahaa, niin tietäisin, että perheenne elatus jäisi isovanhemmille. Ei kiinnosta sitten niin yhtään!

Vierailija
4/30 |
07.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eli eläisitte kokonaan tuilla?

Vierailija
5/30 |
07.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

hyvä ideahan tuo on, kummallista miksi joku tuota vastustaa. Ja kyllähän sitä väliaikaisesti elää pienilläkin tuloilla, opintoraha, - laina, vanhempainraha ja kotihoidontuki, mitä ihmeellistä tuossa nyt on kun sitä noin moni ihmettelee....

Vierailija
6/30 |
07.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuulostaa loistavalta, sun kannattaa ehdottomasti hoitaa opiskelut loppuun. Se auttaa jatkossa kunnon työnkin saannissa.

Hyvä että isäkin saa välillä olla ensisijaisessa hoitovastuussa. Lähentää isän ja lasten suhdetta.

Äläkä huolehdi taloudesta, kyllä sossu auttaa. Siinä ei ole mitään nolostelemista, niiden kuuluukin auttaa.

Vierailija
7/30 |
07.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hieno juttu, jos säästössä on noin 20 000 e. Mutta jos asuntolainaa pitää maksaa 1500 e/kk (tai vuokraa), autosta on lainaa ja etelänmatka helmikuulle tilattu vaan ei maksettu, niin kyllä minua vanhempinanne kauhistuttaisi. Miksi lapsia ei voi laittaa hoitoon, mies töihin ja sinä opiskelemaan?

Vierailija
8/30 |
07.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minusta aika normaalia nykyään, tunnen monia, jotka ovat tehneet about noin. Mä menin töihin kun esikoinen oli tasan vuoden ja mies jäi kotiin, kuopuksen kanssa aion kyllä olla vähän pitempään, mutta jaamme kyllä hoitovapaat taas. Itse en olisi kyllä halunnut/voinut olla 7kk ikäisestä erossa joka päivä, ja minua huolestuttaisi vaikuttaako se lapseen huonolla tavalla (ja älkää nyt alkako huutaa, että oman isänsä kanssahan lapsi on, toki joo, mutta se ihminen joka on ollut eniten vauva-aikana lapsen kanssa on vauvalle se ensisijainen turva), mutta tästähän ei absoluuttista totuutta ole olemassa ja jokainen tekee kuten parhaaksi katsoo.

Kumma, että ihmiset kehtaa suoraan arvostella toisten ratkaisuja. Vielä jos opiskelet niin ehdit varmaan myös olla vauvan kanssa paljon. Ja tilastoja kun katsoo, niin on se aina hienoa, kun mies jää pienten lasten kanssa kotiin.

Vierailija
9/30 |
07.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="07.08.2013 klo 16:02"]

hyvä ideahan tuo on, kummallista miksi joku tuota vastustaa. Ja kyllähän sitä väliaikaisesti elää pienilläkin tuloilla, opintoraha, - laina, vanhempainraha ja kotihoidontuki, mitä ihmeellistä tuossa nyt on kun sitä noin moni ihmettelee....

[/quote]

Tuo on niin totta! Sitä voi muuttaa vuodeksi halvempaan asuntoon ja hakea sossusta rahaa, jos ei omat riitä. Niinhän monet tekee ja on tyytyväisiä.

Vierailija
10/30 |
07.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

hyvä idea! isäkin saa olla enemmän lasten kanssa ja lapsilla tulee hyvät, lämpimät välit molempiin vanhempiin. 

Vierailija
11/30 |
07.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä, eläisimme pääasiassa tuilla, lisäksi on vähän säästöjä. Kyllä niillä ainakin syksyn pärjää. Ei olla tähänkään mennessä pyydetty rahaa tai muutakaan kummankaan vanhemmilta, eikä pyydetä jatkossakaan. Sen mitä ovat auttaneet ovat tehneet omasta tahdostaan.

AP

Vierailija
12/30 |
07.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Autosta ei ole lainaa. Asunto on miehen isoisän omistama ja vuokra lähinnä nimellinen, joten senkään puolesta ei ole ongelmaa. Eikä etelänmatkaakaan ole tilattuna, siis ei huolta siitäkään.

AP

Vierailija
13/30 |
07.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja niin, esikoisen voisikin laittaa hoitoon mutta 7kk ikäistä en vielä halua laittaa.

AP

Vierailija
14/30 |
07.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei 7kk ikäistä vielä edes otettaisi kunnalliseen päivähoitoon. Kuulostaa ihan hyvältä, jos saatte taloudellisen puolen järjestettyä niin että pärjäätte. Eikö mies voisi tehdä jotain osa-aikatyötä? Tuskin sinä "aina" olet kiinni opinnoissa. Miehellehän tuollainen järjestelmä tekee tosi hyvää, kun pääsee näkemään minkälaista arki lasten kanssa on.

Vierailija
15/30 |
07.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

No kai se ap:kin voisi töitä tehdä. Mitkä opinnot tuolla lailla vaatii rauhaa???

Vierailija
16/30 |
07.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei tässä nyt osa-aikatyön mahdollisuutta suljeta pois kummaltakaan ainakaan vielä. Mun aikataulut selviää ensi viikolla, sen mukaan katsotaan sitten muut asiat. Ja jos mitään ihmeellistä ei satu, tuet ja säästöt riittävät syksyn ajaksi ihan hyvin. Mieluummin eletään vähän vaatimattomammin ja vietetään aikaa yhdessäkin.

AP

Vierailija
17/30 |
07.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

kuulostaa hyvältä suunnitelmalta!

Vierailija
18/30 |
07.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="07.08.2013 klo 16:19"]

Ja niin, esikoisen voisikin laittaa hoitoon mutta 7kk ikäistä en vielä halua laittaa.

AP

[/quote]

Jos lapsi on nyt 7kk, niin se ei ole toivottavasti 7 kk enää syyskuussa ja lokakuussa ja marraskuussa...

Vierailija
19/30 |
07.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aika jännä, että nyt ollaan pientä lasta tunkemassa hoitoon oikein urakalla. Todella harvinainen tilanne av:lla.

Mielestäni teidän suunnitelma on todella hyvä. Upeeta, että miehesi haluaa hoitaa lapsia kotona. Älkää välittäkö muiden mielipiteistä.

Vierailija
20/30 |
07.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei kuulu hoitoon, mutta sitä ihmettelen, että perhe elätetään muiden siivellä. Sukulaisen asunto ja veronmaksajien rahat.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä kolme kaksi