Miehen mielestä olen ihan järkyttävä läski
Pituus 170cm ja painoa 68.6kg. Kuulemma ällöttävä kroppa. Oli huikean hauska juhannus. Lisäksi en osannut tehdä mitään oikein, tosi hyvät juhannusruoat laitoin koko perheelle niin miehen eka kommentti oli, että et sitten laittanut parsakaaleen (keitetty) suolaa.
Kommentit (94)
81 vielä lisää, että oppikaa jo luottamaan siihen mieheenne ja siihen, että he osaavat itsekin avata suunsa ilman ihmeempiä tenttaamisia ja kyselyitä. Mikään ei ole ärsyttävämpää kuin itsestään epävarma ihminen, joka koko aika kaipaa vakuutteluja omasta kelpaavuudestaan.
Nro 78 tiedostaa ongelmansa erittäin hyvin, ja tenttasi mieheltään syömishäiriöönsä leipääntyneenä ulkonäköönsä liittyviä asioita ensimmäisen kerran muutaman vuoden kestäneen parisuhteen aikana. Ja ottipa myös opikseen: en kysy enää ikinä. Mies valitsi minut kun olin iso, häntä ei haitannut, häntä ei haitannut laihtumiseni, hän ei edes kommentoinut sitä oma-alotteisesti mitenkään. Hän on aina ollut ihan tyytyväinen ulkonäkööni ja pitää minua haluttavana selvästikin koosta riippumatta.
Totesin kyllä tuossa viestissäni että parikin bittiä on vinossa ja se on tiedossa, mutta se kai meni joltain sitten ohi...
t. 78
[quote author="Vierailija" time="23.06.2013 klo 20:42"]
[quote author="Vierailija" time="23.06.2013 klo 20:38"]
[quote author="Vierailija" time="23.06.2013 klo 20:12"]
Ap, olet painoindeksiltäsi normaalipainoisen ja lihavan rajoilla. Varmaan riippuu kroppasi koostumuksesta, että miltä näytät. Jos et ole timmi, näytät varmasti noilla kiloilla pyöreältä. Tämä ei tietenkään tee miehesi ilmaisutapaa yhtään vähemmän törpöksi. Tärkeää kuitenkin olisi, että parisuhteissa niin mies kuin nainenkin saisi (kauniisti) sanoa rehellisen mielipiteensä siitä mitä näkee. On ymmärrettävää, että kaikki eivät kiihotu tai pidä kauniina näkynä pulleaa kroppaa. Itsensä kunnossa pitäminen kertoo myös puolisonsa välittämisestä.
[/quote]
Pitipä sitten ihan väkisin laskea BMI, kun täällä on tyrkytetty ap:lle sitä puppua, että hän olisi muka ylipainoinen.
BMI 23 on NORMAALI PAINOINDEKSI!
[/quote]
Minäkin sen laskin, ja se on tarkalleen 23.74. 24.99 on bmi-taulukossa lihava. Siksi kirjoitinkin, että ap on normaalipainon ja lihavan rajamailla.
[/quote]
Ei ole missään rajamailla, mutta sinä sen sijaan olet eksyksissä.
Lihavuuden raja on BMI 30. Sen sijaan BMI 25-29,99 on lievän ylipainon alue, joka on lääketieteessä erittäin kiistanalainen, sillä tutkimusten mukaan kuolleisuus on alhaisinta, jos paino on tällä alueella. Terveyshaittoja alkaa esiintyä vasta lihavuuden alueella. Ns. normaalipainon alimmilla pykälillä terveyshaitat ja kuolleisuus lisääntyvät rajusti. Objektiivista normaalia ei ole olemassa, ja ruumiinrakenne vaikuttaa. Lihaksikkaammat ihmiset ovat keskimäärin painavampia kuin miltä näyttävät ja sitten taas lihaksettomat "laihat läskit" näyttävät epäkiinteiltä ja löysiltä, vaikka paino on alhainen.
[quote author="Vierailija" time="24.06.2013 klo 12:29"]
Nro 78 tiedostaa ongelmansa erittäin hyvin, ja tenttasi mieheltään syömishäiriöönsä leipääntyneenä ulkonäköönsä liittyviä asioita ensimmäisen kerran muutaman vuoden kestäneen parisuhteen aikana. Ja ottipa myös opikseen: en kysy enää ikinä. Mies valitsi minut kun olin iso, häntä ei haitannut, häntä ei haitannut laihtumiseni, hän ei edes kommentoinut sitä oma-alotteisesti mitenkään. Hän on aina ollut ihan tyytyväinen ulkonäkööni ja pitää minua haluttavana selvästikin koosta riippumatta.
Totesin kyllä tuossa viestissäni että parikin bittiä on vinossa ja se on tiedossa, mutta se kai meni joltain sitten ohi...
t. 78
[/quote]
No itse kirjoitit näin, ikään kuin "tällaiset kokokysymykset" epätyydyttävine vastauksineen olisivat jotenkin täysin normaaleja kaikissa parisuhteissa:
"Ja voiko nainen koskaan saada mieheltä tyydyttävää vastausta näihin kokokysymyksiin? Uskoakseni ei."
Pistä mies vaihtoon tai ainakin ulkoruokintaan oppimaan tapoja.
[quote author="Vierailija" time="23.06.2013 klo 19:35"]
No oot sä pullukka. Ite oon sua pidempi ja yli 10 kiloo laihempi
[/quote]
Kiva että olet onnellinen siitä.
Et sitten ole muuhun jaksanut paneutua elämässäsi?
Esim oikeinkirjoittamiseen? XD
En nyt puhu nro 78:sta, mutta kyllä niitä epävarmoja naisia riittää, jotka vaativat miestä vakuuttelemaan rakkauttaan + puolisonsa viehättävyyttä joka käänteessä ja saavat "kilarit", jos mies vilkaiseekin esim. ohikulkevaa kaunista naista. Mikään vakuuttelu ei riitä, jos itsetunto ei ole kohdallaan. Olen itsekin ollut tällainen nuorempana, joten tiedän mistä puhun.
Kannattaa keskittyä oman itsetunnon kehittämiseen ja mielekkääseen elämänsisältöön (joka toki voi sisältää esim. itselle mieluista liikuntaa). Mies kyllä kertoo, jos jotain on vialla. Naiset kelaavat ihan turhia juttuja, eivät miehetkään koko aika mieti kelpaavatko vaimolle jos ei ole timmiä sikspäkkiä. Suomalaiset miehet ovat keskimäärin sitä paitsi selvästi ylipainoisempia kuin naiset.
[quote author="Vierailija" time="23.06.2013 klo 19:43"]
Ootteko te kaikki läskejä jos teidän mielestä lähes 70 kilonen ei oo lihava. Missit painaa jotain 50-55 ja näyttää tietty hyviltä
[/quote]
Lola painoi 64 kg voittaessaan kisat. Nykyäön varmaan lähemmäs 100 kg eikä vieläkään lihava.
Joo, kuule aivot on laihallakin ihan rasvaa. Joten ala laihduttaa läskiaivo!
[quote author="Vierailija" time="24.06.2013 klo 00:32"]
[quote author="Vierailija" time="23.06.2013 klo 22:48"]
[quote author="Vierailija" time="23.06.2013 klo 19:35"]
Siellä yksi tyhmä läski taas huutelee. Rasvaa aivoissa asti
No oot sä pullukka. Ite oon sua pidempi ja yli 10 kiloo laihempi
[/quote]
Jaa. No minä aloittajan mitoilla en ole pullukka, joten kiinnostaisi kyllä tietää, miten kykenet tähän pullukkadiagnoosiin näin virtuaalisesti?
Sinä taas olet hiton tyhmä, sen huomaa näkemättäkin. :)
[/quote]
[/quote]
Et tosiaan ole pullea!!!!!! Normaalipainoinen.
Exäni oli samanlainen kuin ukkosi. Vasta nyt olen onnellinen, kun on päässyt hänestä eroon.
Mies ei rakasta sinua. Itselläni suurempi bmi ja mies sanoo aina että olen ihanan pehmeä :D
[quote author="Vierailija" time="23.06.2013 klo 23:25"]
[quote author="Vierailija" time="23.06.2013 klo 21:16"]
Parisuhdeongelma tämä on, eikä paino-ongelma. Kenellekääm ei kuulu puhua noin epäkunnioittavasti.
[/quote]
Vielä epäkunnioittavampaa ja vastuutonta on salailla asiaa joka hiertää suhdetta. Jos nainen on selvästi ylipainoinen ja se on miehelle suuri ongelma, pitää asia tuoda esiin eikä pitää mykkäkoulua tai tiuskia vihaisena. Naisetkin tyypillisesti kehottavat miehiään puhumaan ja olemaan avoimia. Ei ihme että miehet ei halua keskustella mistään kun heti haukutaan tyhmäksi, mulkuksi, ääliöksi jne. jos ottaa ylipainon esille.
[/quote]
No ap ei ole ylipainoinen. Aika ääliö pitää olla, jos noilla mitoilla pitää naista ylipainoisena.
[quote author="Vierailija" time="24.06.2013 klo 10:00"]
Selkeästi tällä aloituksella haluttiin saada aikaan kilosota. Parisuhteesta voisi sanoa sen verran, että miehen kanssa kannattaa keskustella käytöstavoista. Tai mikäli mies on aina käyttäytynyt yhtä huonosti, miettiä, miksi ihmeessä alunperinkään olen tuollaisen miehen ottanut.
Painosta sen verran, että mä olen 171 ja painan 58 kiloa. En todellakaan ole mikään luikku. Mulla on mitat ovat 90-68-92 eli tiimalasi, naisellinen sellainen ja rinnat c-kuppia. Joten, jos jollakin 68 kiloa samalla pituudella näyttä hyvältä, niin voi se 58 kiloakin näyttää.
[/quote]
Jos nyt verrataan, niin mulla oli aika lailla samat mitat (88-68-95), kun painoin 58 kg ja pituutta on vain 163cm. Eli näin me ihmiset ollaan erilaisia. Painosta ei voi päätellä juuri mitään, mitat kertovat enemmän. Mutta oikeastaan vain näkemällä toisen ihmisen livenä, voi sanoa hänen koostaan mitään. Ja sen lisäksi tietysti ihmisillä on eri mieltymyksiä. Itse esim. pidän hieman runsaampaa ja kurvikkaampaa tiimalasivartaloa kauniimpana kuin todella laihaa tai lihaksikasta vartta.
Ap:lle sanoisin, että et noilla mitoilla voi olla lihava, vaikka miten päin asiaa katsoisi. Olet täysin normaalipainoinen ja voit näyttää joko muodokkaalta tai hoikalta riippuen vartalotyypistäsi, mutta et missään tapauksessa järkyttävältä läskiltä. Miehelläsi vaikuttaisi olevan asennevamma eikä noin törkeästi pitäisi sanoa kenellekään, saati omalle kumppanille :(
[quote author="Vierailija" time="24.06.2013 klo 11:13"]
Mä olen alipainoinen. En oikein hahmota miltä näytän joten kyselin mieheltä sitten että minkä kokoinen olen. Kuulemma sopivan kokoinen, pienen ja keskikokoisen välillä. Kiva että kelpaan, mutta uskaltaako tästä nyt alkaa pyöristymään yhtään... Kysyin minkä kokoinen olin kun tavattiin (painoin 20 kiloa enemmän). Kuulemma sen kokoinen josta tulee sopivan kokoinen. Kysyin mitä sitten jos tästä suurenen, minkä kokoinen olen sitten. "No, sitten mä estän sua syömästä" (tuo oli kyllä vitsi, sen tiedän varmaksi, koska se ei ikinä uskaltaisi koskea mun muroihin, olen tarkka ruuistani, ja nälkäisenä helvetin rasittava).
Kaikki keskustelut se vetää pelleilyksi aina, joten en yhtään tiedä mikä osa tuostakin taas oli totuutta ja mikä "enhaluapuhuatästäjotenvitsailensensijaan".
Voi helvetti että pelkään raskausaikaa. Tuttavat oletettavasti kommentoivat että "sä olet niin somasti pyöristynyt, naisellisemman näköinen" tai muuta paskaa. Ja mies... pahinta kuitenkin on se mitä itse ajattelen siinä vaiheessa.
Joo, mulla on parikin bittiä vinossa. Ja voiko nainen koskaan saada mieheltä tyydyttävää vastausta näihin kokokysymyksiin? Uskoakseni ei.
[/quote]
Öh, no enpä itse ole ainakaan ikinä saanut mieheltäni töykeää kommenttia omasta ulkonäöstäni tai koostani, vaikka koskaan en ole ollut mallimittainen! Ja miksi ihmeessä mieheltä pitäisi tentata onko kooltaan tai ulkonäöltään sitä tai tätä..?? Tuollainen kertoo lähinnä huonosta itsetunnosta ja siitä, että ajatukset pyörivät oman navan ympärillä.
Mieluummin itse keskityn ihan elämiseen, myös siihen parisuhteen ylläpitämiseen esim. yhteisen tekemisen kautta.