Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Siis käyttääkö joku laiska oikeesti valmiita piirakkapohjia???!

Vierailija
21.06.2013 |

Ootteko niin laiskoja että etre edes ite omaa piirakkapohjaa saa tehtyä! Järkyttävää. Ei silloin 60-luvulla olisi kuuloonkaan tullut, että tällaisia tehdään. 

Kommentit (42)

Vierailija
1/42 |
21.06.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä käytän. Ja kyllä olen ensinnäkin laiska, ja toisekeen en edes osaa itse rehdä niin hyvää pohjaa, mitä kaupasta saa. Yleensä niistä piirakat ovat onnistuneet paremmin. 

Ja nythän siis on jo nimenomaan 2013.  Ei sinun sitä 60-lukua tarvitse edes miettiä. 

Vierailija
2/42 |
21.06.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="21.06.2013 klo 13:15"]

Minä käytän. Ja kyllä olen ensinnäkin laiska, ja toisekeen en edes osaa itse rehdä niin hyvää pohjaa, mitä kaupasta saa. Yleensä niistä piirakat ovat onnistuneet paremmin. 

Ja nythän siis on jo nimenomaan 2013.  Ei sinun sitä 60-lukua tarvitse edes miettiä. 

[/quote]

tehdä, tosiaan ;) terkuin 2

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/42 |
21.06.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole laiska, mutta käytän kyllä. Ja ihan hyviä ovat.

Vierailija
4/42 |
21.06.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo. Ja mä en elänyt 60-luvulla joten ihan se ja sama.

Vierailija
5/42 |
21.06.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="21.06.2013 klo 13:13"]

Ootteko niin laiskoja että etre edes ite omaa piirakkapohjaa saa tehtyä! Järkyttävää. Ei silloin 60-luvulla olisi kuuloonkaan tullut, että tällaisia tehdään. 

[/quote]

Tuollaista asennetta minä vanhoissa naisissa inhoan! Oikein sädekehä pään päällä paasataan etusormi ojossa. Sitten, kun he itse oikovat jossain asiassa, niin sen he kuittaavat "MINÄ en noin isotöisesti sitä tee, pyh".

Vierailija
6/42 |
21.06.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käytän. Onnistuu paljon paremmin, ja säästyy vaivalta!

Vierailija
7/42 |
21.06.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="21.06.2013 klo 13:20"]

[/quote]

Tuollaista asennetta minä vanhoissa naisissa inhoan! Oikein sädekehä pään päällä paasataan etusormi ojossa. Sitten, kun he itse oikovat jossain asiassa, niin sen he kuittaavat "MINÄ en noin isotöisesti sitä tee, pyh".

[/quote]

Tämä on niin totta. Ovat kyllä niin jumalista seuraavia.

Vierailija
8/42 |
21.06.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä käytän. Olen laiska. Niin ja tosiaan, nyt on jo 2013.

Vierailija
9/42 |
21.06.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ymmärrä teitä naisia!! Minua raivostuttaa. Miniäni on samanlainen einesten käyttäjä. Ihan oksettaa syödä hänen ruokiansa. En ymmärrä miksi hän raivostuu aina kun yritän hyvää hyvyyttäni neuvoa!

Vierailija
10/42 |
21.06.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="21.06.2013 klo 13:23"]

En ymmärrä teitä naisia!! Minua raivostuttaa. Miniäni on samanlainen einesten käyttäjä. Ihan oksettaa syödä hänen ruokiansa. En ymmärrä miksi hän raivostuu aina kun yritän hyvää hyvyyttäni neuvoa!

[/quote]

No sääliksi käy miniä rukkaasi. Kyllä minäkin raivostuisin jos joku tulisi minun kotiini neuvomaan miten laitetaan piirakka uuniin. Älä nyt vaan tee siitä samanlaista hirviötä kuin sinä!

Vierailija
11/42 |
21.06.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="21.06.2013 klo 13:20"]

[/quote]

[/quote]

no vähän eipäilen, että tämän olisi joku vanha nainen kirjoittanut.  Ihan vaikuttaa provoilulta, jolla haluaa saada mammat suuttumaan.

Vierailija
12/42 |
21.06.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nykynuoriso on kyllä todella laiskaa. Pesevät pyykit koneella, eivät edes keitä lakanoita, puhumattakaan siitä, että avannon reunalla pesisivät! Ruokaakin valmistetaan sähköhellalla, kenelläkään ei ole tulisijaa. Vedetkin tulevat nykyään suoraan sisään! Minun nuoruudessani vedet piti kantaa kylän yhteisestä kaivosta, ja voi pojat, siinä olikin tekemistä, kun monta kilometriä kannettiin sankoja, että saatiin vettä kotiin. Eikä juuri kukaan enää itse pidä sikoja ja lehmiä, lypsä ja teurasta ja tee makkaraa ja savusta. 

Hävetkää!

Vierailija
13/42 |
21.06.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käytän, ja säästän aikaa ja vaivaa paljon. Valmiit ovat parempiakin kuin omat versiot. Äitinikin on kehunut piirakoitani ja hän tekee ruisleivätkin itse. :-)

Vierailija
14/42 |
21.06.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="21.06.2013 klo 13:23"]

[/quote] :-D

Vierailija
15/42 |
21.06.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[/quote]

olen löytänyt hyvän rukiita sisältävän suolaisen pohjan, jota käytän. Makean pohjan teen itse, kun siinä ei ole hyvää valmista pohjaa tullut eteen. Tämä ei ole laiskuutta vaan järkevyyttä ja olen jo vanha nainen.

Vierailija
16/42 |
21.06.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

60-luvulla tehty pohja on mennyt jo vanhaksi. 

Vierailija
17/42 |
21.06.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

hei! mitä pohjia te käytätte? tai käytättekö niitä valmistaikinoita? t: eräs laiska mutta hyvä leipuri kyllä halutessaan,,

Vierailija
18/42 |
21.06.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

En tiedä 60-luvusta kun en ollut silloin vielä syntynytkään, mutta minä teen itse piirakkapohjani, kuin myös kakkupohjani. Vaiva on todella olematon, maku on parempi ja saan pohjiin vaihtelua käyttämällä erilaisia jauhoja ja hiutaleita. 

Valmispiirakkapohjaa olen maistanut juurikin äitini luona, enkä pitänyt siitä yhtään.  

Vierailija
19/42 |
21.06.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei silloin 60-luvulla olisi kuuloonkaan tullut, että tällaisia tehdään. 

[/quote]

Kuvitteletko ettei 60-luvulla itse piirakkapohjansa väkertäneet olisi käyttäneet kaikkea muuta sellaista mitä ei, voi kauhistus, ollut esim. 40-luvulla, tai 20-luvulla, tai edellisellä vuosisadalla? Että kaikki on ollut aina samalla tavalla ja nyt einekset ja puolivalmisteet ovat pilanneet harmonisen maailman?

Vierailija
20/42 |
21.06.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="21.06.2013 klo 13:27"]

Nykynuoriso on kyllä todella laiskaa. Pesevät pyykit koneella, eivät edes keitä lakanoita, puhumattakaan siitä, että avannon reunalla pesisivät! Ruokaakin valmistetaan sähköhellalla, kenelläkään ei ole tulisijaa. Vedetkin tulevat nykyään suoraan sisään! Minun nuoruudessani vedet piti kantaa kylän yhteisestä kaivosta, ja voi pojat, siinä olikin tekemistä, kun monta kilometriä kannettiin sankoja, että saatiin vettä kotiin. Eikä juuri kukaan enää itse pidä sikoja ja lehmiä, lypsä ja teurasta ja tee makkaraa ja savusta. 

Hävetkää!

[/quote]

Minä melkein teen kaiken tuon, joten häpeän vain osaksi.

Minä laitan ruokaa ympäri vuoden puuhellalla ja leivinuunissa joka ikinen päivä, meillä ei ole sähköliettä ei edes mikroaaltouunia.

Meillä on omat possut, lampaat ja kanat, yksi lypsykuttukin löytyy. Itse teurastetaan ja laitetaan lihoiksi. Villalangat tehdään omista villoista ja taljatkin otetaan lampaista talteen. Sianihrat saippuoiksi.

Vesi tulee kyllä sisään ja pyykkään koneella, tosin tässä yksi talvi meni putket jäähän, joten jouduttiin kanniskelemaan vesiäkin oikein urakalla ja hellalla lämmittämään pesuveet.

Ikää on 30v ja käyn kodin ulkopuolella palkkatyössäkin.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi kuusi viisi