Rautavalmiste joka EI UMMETA? Raskaana olevalle...
Eli jota voi ottaa jopa 100 mg päivässä... Ummettavat eivät käy, koska kärsin peräpukamista ja minulla on taipumusta ummetukseen. C-vitamiinia ei mielellään saisi olla lisättynä, ettei sitä tule liikaa.
Kommentit (9)
C-vitamiinia ei periaatteessa voi saada liikaa...
Käytin jotain nestemmäistä, olisiko ollut maltofer, joka sopi paremmin vatsalle. Tablettina olen käyttänyt obsidan-merkkistä. Ekassa raskaudessa ok, mut tokassa maha meni kovalle ja vaihdoin tuolloin nestemmäiseen .
Käytin jotain nestemmäistä, olisiko ollut maltofer, joka sopi paremmin vatsalle. Tablettina olen käyttänyt obsidan-merkkistä. Ekassa raskaudessa ok, mut tokassa maha meni kovalle ja vaihdoin tuolloin nestemmäiseen .
[quote author="Vierailija" time="19.11.2013 klo 19:30"]
[/quote]
Yleinen harhaluulo, kyllä voi. Max. annostus on aikuiselle 2000 mg päivässä, tuo tulee kyllä helposti täyteen jos käyttää jotain vitamiinivalmisteita.
Mulle sopi raskausaikana Ferroforte, jota ostin luontaistuotekaupasta. Se on nestemäistä juomaa, maksaa jotain 10€/pullo ja jota otin 10-15 ml/päivässä. Hemogl. nousi 115-> 135. Eikä ummettanut :)
[quote author="Vierailija" time="19.11.2013 klo 19:32"]
[quote author="Vierailija" time="19.11.2013 klo 19:30"]
[/quote]
Yleinen harhaluulo, kyllä voi. Max. annostus on aikuiselle 2000 mg päivässä, tuo tulee kyllä helposti täyteen jos käyttää jotain vitamiinivalmisteita.
[/quote]
"Useimmat vesiliukoiset vitamiinit erittyvät elimistöstä nopeasti ja niiden varastot ovat verraten pieniä. Tällaisissa oloissa myrkytysten kehittyminen ei ole todennäköistä. C-vitamiinin käyttäytyminen tunnetaan erityisen hyvin. Annosten suurentuessa tarvetta suuremmiksi vitamiinin imeytyminen suolesta vähenee. Ruoan sisältämä 100 mg imeytyy jokseenkin täydellisesti mutta kymmenkertaisesta annoksesta imeytyy enää vajaa puolet ja satakertaisesta annoksesta 10–20 %. Jos C-vitamiinin määrä veressä suurentuu selvästi, vitamiinia alkaa erittyä virtsaan. Näin elimistö on hyvin suojautunut suuria C-vitamiiniannoksia vastaan. C-vitamiinimyrkytystä ei kehitykään, vaikka suun kautta nautittaisiin suuriakin määriä pillereinä. Suolistoon imeytymättä jäänyt vitamiini tosin saattaa aiheuttaa vatsavaivoja ja ripulia."
Lähde:http://www.terveyskirjasto.fi/terveyskirjasto/tk.koti?p_artikkeli=skr00023
Kräuterblutsaft nosti mulla hempan neljäkymmentä pykälää. Aamulla tyhjään mahaan. Loistotuote johon neuvola ei uskonut.
Kräuterblutsaft oli minulla ainoa, joka todella auttoi eikä mitään ummetusta tms. tullut.
Tuota saa marketeista ja luontaistuotekaupoista, ainakin ennen neuvolat ja synnytysosastot suosittelivat. Lisäksi on todella tehokas, itselläni nousu hb parissa viikossa 90:stä 120:een!