Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Naiset, miten estätte sen ettei töissä miehet ihastu tai ala ahdistella?

Vierailija
26.07.2020 |

Minulle tämä on ongelma.

Kommentit (478)

Vierailija
161/478 |
26.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hauska ketju! 99 % naisista itkee sinkuuttaan/surkeaa parisuhdettaan ja täällä voimaannutaan yhdessä miten ihastuminen vältetään.

Ihan vaan tiedoksi, olkaa omia itsejänne niin kukaan ei vilkaisekaan :D

Vierailija
162/478 |
26.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oletteko pelanneet mukana? Siten ettei ahdistelija alkaisi tylyksi ja kostamaan? Koska niinhän tapahtuu jos jotenkin torjuu iskuyritykset.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
163/478 |
26.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Törkeää menoa. Paskoja työpaikkoja koko Suomi täynnä. Ei työelämässä ole mitään tasa-arvoa. Miehet vonkaa työkaverilta ja joku saa. Toiset työkaverit sitten käräyttää vaimolle. Aivan paskaa kaikille naisille. 

Ei se muualla sen paremmin ole.

Leffassa pyörii muuten parhaillaan sellainen kuin Bombshell. Liittyy vahvasti. Kannattaa katsoa.

Vierailija
164/478 |
26.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Melkoinen humblebrag, tai mahtava mielikuvitus. Hyvin vahvasti epäilen että kyseessä olisi todellinen ongelma. Ei ole tullut vastaavaa vastaan vaikka olen ihan nätti, normaalipainoinen ja naisellinen nainen miesvaltaisella alalla - en myöskään ikinä ole vastaavaa sivustaseuraajana huomannut. Joten eiköhän tässä vaan tulkita ihan väärin se miesten ystävällisyys, eli katse vaan omaan peiliin ja tulkintoihin.

Katso itse sinne peiliin. "Ihan nätti ja normaalipainoinen" ei taida tarkoittaa sellaista trimmattua, siroa mutta muodokasta, kaunispiirteistä instababea?

M

Suurin osa niistä ”instabeibeistä” on juurikin niitä tavisnättejä 15 tusinassa tapauksia, jotka ovat IG:ssä. Pieni prosentuaalinen osuus niitä superkauniita yli keskiarvon naisia, joilla poikkeukselliset kasvo ja kroppageenit sekä fysiikka. Tällaisilla high maintenance-naisilla useita sponsoreita ja tienaavat sievoisia summia juurikin ulkonäöllään, tavikset asia erikseen. Muutama sata tai tuhat seuraajaa, ja poseeraavat amatöörimäisen huonoissa kuvissa, tyyliin tissivako esillä. Eivät erotu siitä perus Pirkosta juuri mitenkään. Ulkonäössään paljon samaistuttavia tavikseksi tekeviä kauneusvirheitä.

Vierailija
165/478 |
26.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yhdelle työkaverille joudukn sanomaan, että tarvitsen työrauhan. Hän tuli aina juttelemaan ja häiritsemään, järjesti työaikansa ja vuoronsa ja taukonsa minun mukaani.

Sitten sainkin kopean maineen.

Olen valehdellut myös olevani varattu. Siihen olen saanut vastaukseksi "Se ei ole este vaan hidaste".

Olen palauttanut saamiani lahjoja silloin jos olen tiennyt keneltä ne ovat. Jos en ole tiennyt, olen (jos olen saanut sen töissä) pistän työkavereiden kesken jakoon suklaat tms. Kukat vien kahvihuoneeseen ihan pitämättä meteliä.

Vierailija
166/478 |
26.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Melkoinen humblebrag, tai mahtava mielikuvitus. Hyvin vahvasti epäilen että kyseessä olisi todellinen ongelma. Ei ole tullut vastaavaa vastaan vaikka olen ihan nätti, normaalipainoinen ja naisellinen nainen miesvaltaisella alalla - en myöskään ikinä ole vastaavaa sivustaseuraajana huomannut. Joten eiköhän tässä vaan tulkita ihan väärin se miesten ystävällisyys, eli katse vaan omaan peiliin ja tulkintoihin.

Jos työpaikalla aina vain se YKSI mies on sinnikkäästi "ystävällinen" vain sille YHDELLE naiselle, änkeytyy aina "sattumalta" samaan paikkaan, hankkiutuu seuraan, kehuu ja lässyttää tyhjänpäiväisiä eikä tätä muille tee, niin eipä tuossa kovin kummoisia päättelytaitoja tarvita saati "omia" tulkintoja.

Vierailija
167/478 |
26.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hemmetin hyvä ketju. Rohkeasti vaan lisää kokemuksia!

Vierailija
168/478 |
26.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minusta tuohon ei vaikuta niinkään ulkonäkö vaan kiltteys ja ystävällisyys. Olen itse nuori nainen. Olen aina ystävällinen kaikille ja hymyilen paljon. Kohtaan todella paljon näitä lähelle tulijoita työpaikalla.

Vierailija
169/478 |
26.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Törkein oli kun työkaveri kuvasi takapuoltani kun kävelin hänen edellään käytävällä. Kiisti tietenkin enkä saanut asiaa todistettua, mutta tiedän kyllä mitä hän teki ja toinen työkaveri vahvisti. Onneksi ei tarvitse sitä tyyppiä nähdä enää ikinä.

Vierailija
170/478 |
26.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Noin rehvakkaasti käyttäytyvillä naisilla voi olla seksuaalista traumoja taustalla. Tuntemillani naisilla, jotka vetävät kaksimielisiä puhuvan pervon roolia, on kipeitä hyväksikäyttökokemuksia lapsena ja aikuisina. Heillä on paljon katkeruutta ja he pyrkivät pakonomaisesti häpäisemään muita ihmisiä seksuaalisilla puheillaan. He eivät ole niin vahvoja miltä näyttävät. Ehkä tämän tyyppiset naiset käyvät miehiin käsiksi? Kyllä se on sellaista roolin vetämistä.

Vierailija kirjoitti:

naiset ne vasta ahdisteleekin, työpaikoilla ja asiakkaina.

Pari vuotta sitten lehdessä kerrottiin, kuinka jopa palomiehiä häiritään seksuaalisesti naisten toimesta onnettomuuspaikoilla. itseäni ahdisteltiin jo 14-vuotiaana naisten toimesta, kun olin kaupassa töissä.

sen jälkeen baarimikkona naiset kävivät jopa käsiksi. puhumattakaan portsareista, poliiseista, miesmyyjistä, vartijoista ja  taksikuskeista 

Vierailija
171/478 |
26.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kananpersetukka mallia kouvola ja "räväkkä" käytös.

Vierailija
172/478 |
26.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Noin rehvakkaasti käyttäytyvillä naisilla voi olla seksuaalista traumoja taustalla. Tuntemillani naisilla, jotka vetävät kaksimielisiä puhuvan pervon roolia, on kipeitä hyväksikäyttökokemuksia lapsena ja aikuisina. Heillä on paljon katkeruutta ja he pyrkivät pakonomaisesti häpäisemään muita ihmisiä seksuaalisilla puheillaan. He eivät ole niin vahvoja miltä näyttävät. Ehkä tämän tyyppiset naiset käyvät miehiin käsiksi? Kyllä se on sellaista roolin vetämistä.

Vierailija kirjoitti:

Pari vuotta sitten lehdessä kerrottiin, kuinka jopa palomiehiä häiritään seksuaalisesti naisten toimesta onnettomuuspaikoilla. itseäni ahdisteltiin jo 14-vuotiaana naisten toimesta, kun olin kaupassa töissä.

sen jälkeen baarimikkona naiset kävivät jopa käsiksi. puhumattakaan portsareista, poliiseista, miesmyyjistä, vartijoista ja  taksikuskeista 

Oli mitä oli, mutta väärin se on. Ihan yhtä väärin kuin miestenkin tekemä ahdistelu tai muu rajojen ylittely.

Mikä ihmisiä oikein vaivaa, kun ei osata käyttäytyä ihmisiksi? Osa on kyllä ihme elukoita. Lakatkaa katsomasta muita sukupuolen kautta ja keskittykää siihen mikä on olennaista, eli esim töissä työt.

Vierailija
173/478 |
26.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä olen juuri tuollainen nainen, jo yli nelikymppinen. Silti aika ajoin joudun kokemaan tuota lähentelyä. Nykyään se tosin on melko hienovaraista, tullaan niin lähelle että hihat koskettavat toisiaan. Tai kosketaan käsivarteen jutellessa. Asioita jotka periaatteessa ovat normaaleja, mutta eivät kuitenkaan ole. Olen myös todella ystävällinen ja kiltti myös. En ole myöskään uskaltanut kertoa näistä kenellekään, ettei asemani työpaikalla kärsi.

Vierailija
174/478 |
26.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sinä siis oikein puolustelet naisten miehiin kohdistamaa ahdistelua? Ei jumalauta. 

Vierailija
175/478 |
26.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Just näin. Nämä ovat karmeita tyyppejä, jotka pilaavat työilmapiirin.

170

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Oli mitä oli, mutta väärin se on. Ihan yhtä väärin kuin miestenkin tekemä ahdistelu tai muu rajojen ylittely.

Mikä ihmisiä oikein vaivaa, kun ei osata käyttäytyä ihmisiksi? Osa on kyllä ihme elukoita. Lakatkaa katsomasta muita sukupuolen kautta ja keskittykää siihen mikä on olennaista, eli esim töissä työt.

Vierailija
176/478 |
26.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olen ujo, kiltti tyttö ja minuun ihastustaan usein. Edes ikä ei ole auttanut. Jostain syystä herätän miehissä suojelunhalua. Minun pitäisi rohkeammin puolustaa itseäni. Tuo on muuten huvittavaa, että ensin tuijotellaan ja hakeudutaan seuraan. Kohta sitten varovainen kosketus jutellessa. Aina samalla kaavalla mennään...

Pöh. Suojelunhalu... no tuskin. Sinäkin olet siis liian helppo ja et ole saanut kunnioitusta, vaan vain helpon reiän maineen.

Tai sitten sinä olet taas tämä palstan sairas suojelunhaluäijä, joka saa nostetta näiden "ujo kiltti tyttö haluaa, että häntä suojellaan" -jutuista. Luultavasti.

Olen naimisissa oleva nainen, joten en usko että olisin millään lailla helpon maineessa. Tuolla suojelun halulla tarkoitan esim ovien availua, raskaiden tavaroiden apuna kantamista (ihan kuin en selviäisi yksin) ja ylipäänsä huolehtimista, onko minulla kaikki hyvin. Miksi ei olisi? Haluaisin tietää, mistä tällainen käytös tulee.

Vierailija
177/478 |
26.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

laita nenä kiinni somekännyysi, ota selffejä ja belffejä ankkahuulisena. Puhu naristen. Et ala napata ;)

Vierailija
178/478 |
26.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suomessa en ole suoranaista ahdistelua kohdannut, mutta ulkomaan työreissuilla sitä kohtasi jatkuvasti. Jos torjui kohteliaasti ja epäsuorasti, mitään vaikutusta ei ollut. Jos torjui liian voimakkaasti, muuttuivat aggressiivisiksi koska kunnia meni jne. :I

Vierailija
179/478 |
26.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voit aina tokaista silmiin tuijottelevalle höpöttäjälle, että ”painu sinä v•••uun siitä tuijottamasta”.

Vierailija
180/478 |
26.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Omalla kohdallani tilanne parani kun soitin häiritsijän vaimolle ja kerroin ongelmasta. Tilanne korjaantui nopeasti.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän kuusi kaksi