Naiset, miten estätte sen ettei töissä miehet ihastu tai ala ahdistella?
Kommentit (478)
Firma X, jonka toimistoon menin, meni ihan sekaisin tultuani. Miespuoliset työntekijät johtajista alkaen alkoivat flirttailla ja naiset savustivat ulos. En voinut mitään, miehet vaan ihastui muhun ja naiset suuttui siitä.🤷♀️Tykkään flirttailla. Se piristää työpäiviä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olen ujo, kiltti tyttö ja minuun ihastustaan usein. Edes ikä ei ole auttanut. Jostain syystä herätän miehissä suojelunhalua. Minun pitäisi rohkeammin puolustaa itseäni. Tuo on muuten huvittavaa, että ensin tuijotellaan ja hakeudutaan seuraan. Kohta sitten varovainen kosketus jutellessa. Aina samalla kaavalla mennään...
Pöh. Suojelunhalu... no tuskin. Sinäkin olet siis liian helppo ja et ole saanut kunnioitusta, vaan vain helpon reiän maineen.
Tai sitten sinä olet taas tämä palstan sairas suojelunhaluäijä, joka saa nostetta näiden "ujo kiltti tyttö haluaa, että häntä suojellaan" -jutuista. Luultavasti.
Olen naimisissa oleva nainen, joten en usko että olisin millään lailla helpon maineessa. Tuolla suojelun halulla tarkoitan esim ovien availua, raskaiden tavaroiden apuna kantamista (ihan kuin en selviäisi yksin) ja ylipäänsä huolehtimista, onko minulla kaikki hyvin. Miksi ei olisi? Haluaisin tietää, mistä tällainen käytös tulee.
Joo kertokaa ihmeessä miehet, miksi kohtelette joitakin naisia noin? Olen itsekin saanut osakseni tuollaista kohtelua. Kysellään, että ”jaksanko nyt varmasti nostaa jonkun kevyen pahvilaatikon”, pidetään ovia auki jo kaukaa. Onko tämä herrasmiesmäisyyttä vai pidättekö silloin naista avuttomana tapauksena?[/
Hah. Mun työpaikalla naiset kantavat ihan itse kaikki painavat tavarat. Jos taakka on liian painava, otetaan nokkakärryt avuksi. Joku mies saattaa toisinaan avata oven, jos molemmat kädet on raahattavassa tavarassa kiinni.
Hienoa että teillä toimitaan noin!👍
Ei siis ole tarkoitus vähätellä asiaa kumpaankaan suuntaan. Otan ilmiön kokonaisuudessaan vakavasti.
Vierailija kirjoitti:
Eikä! En puolustele, vaikka taisi tulla sellainen vaikutelma kun en jatkanut juttua. Tällaiset naiset ovat kokemukseni mukaan siis AIVAN KAUHEITA ilmapiirin pilaaja työpaikoilla. He häpäisevät niin naisia kuin miehiä puhumalla seksuaalisia törkeyksiä päin naamaa ja seurassa. Se on sitten olevinaan hauskaa huumoria, jolle jotkut vaivautuneina naurahtelevat. Nämä naiset ovat vakavina ja yksityisemmin kertoneet kokemastaan hyväksikäytöstä. Tuo vaan mielestäni selittää trauman, katkeruuden ja satuttamisen tarpeen syyn, mutta ei todellakaan oikeuta paskaa käytöstä. Näille ei esimiehetkään uskalla tehdä mitään edes suoran palautteen jälkeen. Itse asiassa tällaisten naisten käytös on ollut työpaikoilla paljon pahempaa ja hajottavampaa kuin työkaverimiesten ihastumiset.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Noin rehvakkaasti käyttäytyvillä naisilla voi olla seksuaalista traumoja taustalla. Tuntemillani naisilla, jotka vetävät kaksimielisiä puhuvan pervon roolia, on kipeitä hyväksikäyttökokemuksia lapsena ja aikuisina. Heillä on paljon katkeruutta ja he pyrkivät pakonomaisesti häpäisemään muita ihmisiä seksuaalisilla puheillaan. He eivät ole niin vahvoja miltä näyttävät. Ehkä tämän tyyppiset naiset käyvät miehiin käsiksi? Kyllä se on sellaista roolin vetämistä.
Vierailija kirjoitti:
naiset ne vasta ahdisteleekin, työpaikoilla ja asiakkaina.
Pari vuotta sitten lehdessä kerrottiin, kuinka jopa palomiehiä häiritään seksuaalisesti naisten toimesta onnettomuuspaikoilla. itseäni ahdisteltiin jo 14-vuotiaana naisten toimesta, kun olin kaupassa töissä.
sen jälkeen baarimikkona naiset kävivät jopa käsiksi. puhumattakaan portsareista, poliiseista, miesmyyjistä, vartijoista ja taksikuskeista
Sinä siis oikein puolustelet naisten miehiin kohdistamaa ahdistelua? Ei jumalauta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olen ujo, kiltti tyttö ja minuun ihastustaan usein. Edes ikä ei ole auttanut. Jostain syystä herätän miehissä suojelunhalua. Minun pitäisi rohkeammin puolustaa itseäni. Tuo on muuten huvittavaa, että ensin tuijotellaan ja hakeudutaan seuraan. Kohta sitten varovainen kosketus jutellessa. Aina samalla kaavalla mennään...
Pöh. Suojelunhalu... no tuskin. Sinäkin olet siis liian helppo ja et ole saanut kunnioitusta, vaan vain helpon reiän maineen.
Tai sitten sinä olet taas tämä palstan sairas suojelunhaluäijä, joka saa nostetta näiden "ujo kiltti tyttö haluaa, että häntä suojellaan" -jutuista. Luultavasti.
Olen naimisissa oleva nainen, joten en usko että olisin millään lailla helpon maineessa. Tuolla suojelun halulla tarkoitan esim ovien availua, raskaiden tavaroiden apuna kantamista (ihan kuin en selviäisi yksin) ja ylipäänsä huolehtimista, onko minulla kaikki hyvin. Miksi ei olisi? Haluaisin tietää, mistä tällainen käytös tulee.
Siis pidättekö te jotain ovien availua ahdisteluna? Meillä töissä ainakin monesti miehet avaa oven. Mä olen kyllä tulkinnut sen ihan sellaiseksi herramiesmäisyydeksi mitä on jollekki opetettu. Esim. Meidän ystäväpiirissä miehet tarjoutuu aina kantamaan, jos jollain on jotain painavaa käsissä. Ne pitää sitä kohteliaana.
Joo mä en nyt ymmärrä tuosta valittamista. TUO on jo oikeasti omassa päässä vikaa, jos normaalia kohteliaisuutta sekä auttamista pitää merkkinä ihastuksesta.
Kyllä meillä töissä miehet pitävät ovea auki jos tuun kädet täynnä tavaraa ja ihan yhtä lailla itsekin pidän ovea auki heille.
Kumpi nyt sattuu menemään edeltä niin pitää ovea, ei se mitään tarkoita.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mahdatte olla melkoisia hottiksia sitten, jos tämä on teille toistuva ongelma, ettekä uskalla laittautua töihin tai olla ystävällisiä miespuolisille kollegoille. Itse meikkaan joka päivä töihin, pukeudun kivasti, jopa hameisiin ja mekkoihin, olen ystävällinen ja heitän huumoriakin, eikä IKINÄ työpaikalla kukaan ole ihastunut tai ahdistellut myöskään. Kummallisia työpaikkoja ja työkavereita teillä. Tai sitten minussa on jotain pahasti pielessä kun en ole ikinä tällaista mielenkiintoa herättännyt.
Tämän ketjun mukaan mies ei saa tulla kuin luudanvarren päähän naisesta, mies ei saa hymyillä naiselle, ja mikä kaikkein törkeintä ahdistelua, avata naiselle ovea.
Kertonee tämän ketjun naisten oman pääkopan kunnosta kaiken tarpeellisen.
Älkää nyt takertuko ovien availuun, se oli vain yksi pieni osa muun käytöksen joukossa. Suurin osa miehistä ja naisista käyttäytyy kunnolla työpaikoilla. Tämä keskustelu koskee sitä 1 %, jotka eivät.
Kummasti ketjussa tehdään miesyleistyksiä joka ikisessä viestissä.
Toivottavasti joka ikinen mies alkaa kohtelemaan naisia työpaikoilla kuin ilmaa. Sitä saa mitä tilaa.
No sitähän me naisetkin tässä nimenomaan toivotaan!!! Mene ihan oikeasti jo hakemaan se lukutaito jostain.
Jättäkää nyt se hyväntahtoisen ovien availuun takertuminen pois tästä ketjusta, kiitos!
Ihan varmasti jokainen mies ja nainen tietää, onko itse käyttäytynyt kyseenalaisesti työpaikallaan. Jos tästä koskettelusta nyt jauhetaan, niin käsivarteen voi koskea monella eri lailla. Hyvän jutun jälkeen voi koskettaa työkaveria leikkisästi käsivarteen naurun lomassa. Tämä on kaikille ok. On kuitenkin aivan eri silittää käsivartta, katsoa silmiin ja sanoa miten hyvältä näytät tänään. Jokainen tietää eron. Ei viitsitä saivarrella.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Noin rehvakkaasti käyttäytyvillä naisilla voi olla seksuaalista traumoja taustalla. Tuntemillani naisilla, jotka vetävät kaksimielisiä puhuvan pervon roolia, on kipeitä hyväksikäyttökokemuksia lapsena ja aikuisina. Heillä on paljon katkeruutta ja he pyrkivät pakonomaisesti häpäisemään muita ihmisiä seksuaalisilla puheillaan. He eivät ole niin vahvoja miltä näyttävät. Ehkä tämän tyyppiset naiset käyvät miehiin käsiksi? Kyllä se on sellaista roolin vetämistä.
Vierailija kirjoitti:
naiset ne vasta ahdisteleekin, työpaikoilla ja asiakkaina.
Pari vuotta sitten lehdessä kerrottiin, kuinka jopa palomiehiä häiritään seksuaalisesti naisten toimesta onnettomuuspaikoilla. itseäni ahdisteltiin jo 14-vuotiaana naisten toimesta, kun olin kaupassa töissä.
sen jälkeen baarimikkona naiset kävivät jopa käsiksi. puhumattakaan portsareista, poliiseista, miesmyyjistä, vartijoista ja taksikuskeista
Sinä siis oikein puolustelet naisten miehiin kohdistamaa ahdistelua? Ei jumalauta.
Tottakai. Jos on lapsena kokenut vääryytä, nijn sitä on oikeus jakaa eteenpäin. Oletko tyhmä?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mahdatte olla melkoisia hottiksia sitten, jos tämä on teille toistuva ongelma, ettekä uskalla laittautua töihin tai olla ystävällisiä miespuolisille kollegoille. Itse meikkaan joka päivä töihin, pukeudun kivasti, jopa hameisiin ja mekkoihin, olen ystävällinen ja heitän huumoriakin, eikä IKINÄ työpaikalla kukaan ole ihastunut tai ahdistellut myöskään. Kummallisia työpaikkoja ja työkavereita teillä. Tai sitten minussa on jotain pahasti pielessä kun en ole ikinä tällaista mielenkiintoa herättännyt.
Jep, tätä minäkin ihmettelen.. tosin, seksuaalinen ahdistelu on vallankäyttöä, se ei kato niinkään ulkonäköä.
Niin, ehkäpä on enemmän siitä kiinni. Vähän niin kuin kiusatutkin joutuvat joka paikassa kiusatuksi, niin onko nämä jotkut naiset sitten sellaisia, että houkuttelevat tietynlaisia miehiä? Liian kilttejä?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Siis pidättekö te jotain ovien availua ahdisteluna? Meillä töissä ainakin monesti miehet avaa oven. Mä olen kyllä tulkinnut sen ihan sellaiseksi herramiesmäisyydeksi mitä on jollekki opetettu. Esim. Meidän ystäväpiirissä miehet tarjoutuu aina kantamaan, jos jollain on jotain painavaa käsissä. Ne pitää sitä kohteliaana.
Joo mä en nyt ymmärrä tuosta valittamista. TUO on jo oikeasti omassa päässä vikaa, jos normaalia kohteliaisuutta sekä auttamista pitää merkkinä ihastuksesta.
Kyllä meillä töissä miehet pitävät ovea auki jos tuun kädet täynnä tavaraa ja ihan yhtä lailla itsekin pidän ovea auki heille.
Kumpi nyt sattuu menemään edeltä niin pitää ovea, ei se mitään tarkoita.
Niinpä, mutta kun odotetaan jo kaukaa tuijottaen samalla, kun lähestyn ovea. Eikä minulla ole mitään kantamuksia kädessä. Sitten kävellään perässä puoli käytävää. Kaipa se toimii sitten keskustelun avauksena tms. Mutta pahoittelen, että otin tämän ovien avaamisen esimerkkinä. Se kun voi olla ihan normaalia kohteliaisuutta. Tässä minun tapauksessa se vain on outoa.
Vierailija kirjoitti:
Melkoinen humblebrag, tai mahtava mielikuvitus. Hyvin vahvasti epäilen että kyseessä olisi todellinen ongelma. Ei ole tullut vastaavaa vastaan vaikka olen ihan nätti, normaalipainoinen ja naisellinen nainen miesvaltaisella alalla - en myöskään ikinä ole vastaavaa sivustaseuraajana huomannut. Joten eiköhän tässä vaan tulkita ihan väärin se miesten ystävällisyys, eli katse vaan omaan peiliin ja tulkintoihin.
Tyypillinen "ei tapahtunut mulle, joten keksit päästäsi, etkä varmasti ole edes oikeasti hyvännäköinen, nönnönnöö, humblebrag!"
Huoh. Sun kaltaiset naiset eivät auta asiaa ollenkaan. Jos itselläsi ei ole ollut paskoja kokemuksia aiheesta, niin tosi kiva. Se ei tarkoita sitä, etteivätkö naiset yhtä suurissa määrin kokisi ahdistelua miesten osalta työpaikoillaan. Usein on myös niin, että ahdistelija on esimiesasemassa, joten vastaanpaneminen tai asiasta valittaminen on sitäkin hankalampaa.
Mua on ahdisteltu sekä työpaikalla että työpaikan ulkopuolella (nimenomaan duunikaverien toimesta) ja olen saanut kuulla sen verran törkeää settiä, että en viitsi tänne edes kirjoittaa. Olen sanonut suorat sanat kaikille porsaille, silläkin uhalla että olen saanut ämmän maineen. Aivan sama, mun päältä ei kävellä. Sanoisin tämän muillekin naisille - jos on mahdollisuus sanoa vastaan, niin sitten sanotte. Kumpi on tärkeämpää - se, että saa olla rauhassa työpaikallaan vai se, että et ole jonkun Jorma-Yrjön mielestä "bitch" nyt? (Huom. niissä tapauksissa, missä tosiaan ahdistelija on ylemmässä asemassa, kannattaa harkita hieman hienovaraisempia keinoja, ymmärrettävästi...)
Ja sulle, kenelle vastasin: oikeasti, jos ei ole mitään rakentavaa sanottavaa aiheesta, niin on yleensä parempi pitää se "nätti, normaalipainoinen, naisellinen" suunsa supussa.
Kiitos.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Melkoinen humblebrag, tai mahtava mielikuvitus. Hyvin vahvasti epäilen että kyseessä olisi todellinen ongelma. Ei ole tullut vastaavaa vastaan vaikka olen ihan nätti, normaalipainoinen ja naisellinen nainen miesvaltaisella alalla - en myöskään ikinä ole vastaavaa sivustaseuraajana huomannut. Joten eiköhän tässä vaan tulkita ihan väärin se miesten ystävällisyys, eli katse vaan omaan peiliin ja tulkintoihin.
Katso itse sinne peiliin. "Ihan nätti ja normaalipainoinen" ei taida tarkoittaa sellaista trimmattua, siroa mutta muodokasta, kaunispiirteistä instababea?
M
Suurin osa niistä ”instabeibeistä” on juurikin niitä tavisnättejä 15 tusinassa tapauksia, jotka ovat IG:ssä. Pieni prosentuaalinen osuus niitä superkauniita yli keskiarvon naisia, joilla poikkeukselliset kasvo ja kroppageenit sekä fysiikka. Tällaisilla high maintenance-naisilla useita sponsoreita ja tienaavat sievoisia summia juurikin ulkonäöllään, tavikset asia erikseen. Muutama sata tai tuhat seuraajaa, ja poseeraavat amatöörimäisen huonoissa kuvissa, tyyliin tissivako esillä. Eivät erotu siitä perus Pirkosta juuri mitenkään. Ulkonäössään paljon samaistuttavia tavikseksi tekeviä kauneusvirheitä.
Ja e fotoshop ja filtterihän ei siirry naamaan ja kroppaan irl vaikka sen voi niihin liittää kuvissa.
Miehet ilmeisesti eivät ole kuulleet kuvankäsittelystä?
Itsekin tiedän somekuvissaan, huom somekuvissaan, suorastaan maailmanluokan kaunottareksi oletettavan naisen. Paitsi että kuvien kapea nenä on oikeasti lyhyt ja leveä, silmät paljon pienemmät, muhkeat huulet normikapeat ja meikkimainosten iholta näyttävä iho epätasainen. Myös kropasta on otettu sisään sieltä ja tuotu ulos täältä ja kohotettu tuolta. Irl hän on persjalkainen ja tasapaksu. Ihan peruskivannäköinen, ei siinä mitään, mutta ei muistuta kuviaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jos työpaikalla aina vain se YKSI mies on sinnikkäästi "ystävällinen" vain sille YHDELLE naiselle, änkeytyy aina "sattumalta" samaan paikkaan, hankkiutuu seuraan, kehuu ja lässyttää tyhjänpäiväisiä eikä tätä muille tee, niin eipä tuossa kovin kummoisia päättelytaitoja tarvita saati "omia" tulkintoja.
Tämä.
Sellaiset perusflirtit miehet on sitä kaikille, niin parikymppiselle kesätyöntekijälle kuin eläköityvälle päällikkörouvallekin. Itselläkin on ollut työkaverina todella komea, perheellinen mies, joka oli luonteeltaan perusflirtti. Ei mitään törkeyksiä puhunut eikä ketään kähminyt, mutta sanoi kohteliaisuuksia huomioiden esim. uuden kampauksen tai nätin vaatteen, mutta niin että muutkin voivat kuulla ja tosiaan kaikille oli samanlainen. Asia on kokonaan eri, jos huomio kohdistuu vain yhteen ja varsinkin, jos tämä huomion kohde ei itse käyttäydy vastaavasti takaisin, edes hymyile saati hankkiudu kehujan seuraan oma-aloitteisesti.
Nykyään tosin tuo takavuosien työkaverinkin yleisflirtti käytös olisi varmaankin meetoo, koska joku senkin ottaisi vain itseensä kohdistuvaksi.
Piti vielä mainita, että puhui kyllä usein myös vaimostaan, joten kaikille oli selvää että oli varattu. Oli samanlainen flirrti ilmeisesti myös naispuolisille asiakkaille (b-to-b-asiakkaista siis kyse, ei mistään kaupanmyyjä-asiakas-suhteesta), koska esim. lomansa aikana kysyivät, että jaa sinä tulitkin käymään missä arska on kun sehän meillä yleensä käy ja se on niiiiiin ihana mies :D
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tyypillinen "ei tapahtunut mulle, joten keksit päästäsi, etkä varmasti ole edes oikeasti hyvännäköinen, nönnönnöö, humblebrag!"
Huoh. Sun kaltaiset naiset eivät auta asiaa ollenkaan. Jos itselläsi ei ole ollut paskoja kokemuksia aiheesta, niin tosi kiva. Se ei tarkoita sitä, etteivätkö naiset yhtä suurissa määrin kokisi ahdistelua miesten osalta työpaikoillaan. Usein on myös niin, että ahdistelija on esimiesasemassa, joten vastaanpaneminen tai asiasta valittaminen on sitäkin hankalampaa.
Mua on ahdisteltu sekä työpaikalla että työpaikan ulkopuolella (nimenomaan duunikaverien toimesta) ja olen saanut kuulla sen verran törkeää settiä, että en viitsi tänne edes kirjoittaa. Olen sanonut suorat sanat kaikille porsaille, silläkin uhalla että olen saanut ämmän maineen. Aivan sama, mun päältä ei kävellä. Sanoisin tämän muillekin naisille - jos on mahdollisuus sanoa vastaan, niin sitten sanotte. Kumpi on tärkeämpää - se, että saa olla rauhassa työpaikallaan vai se, että et ole jonkun Jorma-Yrjön mielestä "bitch" nyt? (Huom. niissä tapauksissa, missä tosiaan ahdistelija on ylemmässä asemassa, kannattaa harkita hieman hienovaraisempia keinoja, ymmärrettävästi...)
Ja sulle, kenelle vastasin: oikeasti, jos ei ole mitään rakentavaa sanottavaa aiheesta, niin on yleensä parempi pitää se "nätti, normaalipainoinen, naisellinen" suunsa supussa.
Kiitos.
Juu, on se tosiaan jännää että joillekin tavaroiden kantaminen ja ovien avaaminenkin on ahdistelua. -eri
Ihastuvat esimiehet ja kaksimielisiä törkeyksiä suoltavat karskit naiset, hiljaisesti ulossulkevat naisporukat, käpälöivät miehet... Eikös työelämä olekin mahtavaa! Oikein ihmisen parasta aikaa.
Ok, nyt tajusin. En vähättele kokemustasi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kumpi nyt sattuu menemään edeltä niin pitää ovea, ei se mitään tarkoita.Niinpä, mutta kun odotetaan jo kaukaa tuijottaen samalla, kun lähestyn ovea. Eikä minulla ole mitään kantamuksia kädessä. Sitten kävellään perässä puoli käytävää. Kaipa se toimii sitten keskustelun avauksena tms. Mutta pahoittelen, että otin tämän ovien avaamisen esimerkkinä. Se kun voi olla ihan normaalia kohteliaisuutta. Tässä minun tapauksessa se vain on outoa.
Ihastumista en pysty estämään, häirinnän kyllä.
Piti kirjoittamani miksi pitäisi estää. Kiinni käyminen on eri asia siitä voi vedellä ympäri korvia tai potkia m..lle.
Luettuani osan kommenteista ihmettelen mitä on tapahtunut siitä kun itse olin nuori, jopa kaunis ja opiskelu ja työpaikoissa , joissa oli pari naista pariakymmentä eri ikäistä miestä kohden. Ei meno täällä kuvattua ollut eikä johdu pelkästään siitä, että olisimme olleet niin tyhmiä ettei tajuttu.
Sama pätee myös kadulla huuteluun tms. Juopotkin käyttäytyivät. Koulussa kukaan h*uoritellut jne.
Sorrun kliseeseen ilman mitään faktaa, johtuuko tämä somesta? Instagram kuvat ja mitä muuta potaskaa sitä onkaan.Toisaalta kyseessä on aikuiset ? ihmiset , joiden voisi kuvitella eroittavan todellisuus keinotodellisuudesta.
Tämä.
Sellaiset perusflirtit miehet on sitä kaikille, niin parikymppiselle kesätyöntekijälle kuin eläköityvälle päällikkörouvallekin. Itselläkin on ollut työkaverina todella komea, perheellinen mies, joka oli luonteeltaan perusflirtti. Ei mitään törkeyksiä puhunut eikä ketään kähminyt, mutta sanoi kohteliaisuuksia huomioiden esim. uuden kampauksen tai nätin vaatteen, mutta niin että muutkin voivat kuulla ja tosiaan kaikille oli samanlainen. Asia on kokonaan eri, jos huomio kohdistuu vain yhteen ja varsinkin, jos tämä huomion kohde ei itse käyttäydy vastaavasti takaisin, edes hymyile saati hankkiudu kehujan seuraan oma-aloitteisesti.
Nykyään tosin tuo takavuosien työkaverinkin yleisflirtti käytös olisi varmaankin meetoo, koska joku senkin ottaisi vain itseensä kohdistuvaksi.