Haluaisin, että minulla ja lapsillani olisi normaalit vanhemmat ja ihanat mummo ja pappa. Mutta näin ei ole.
Isäni on täysin tunnekylmä ihminen. Ei ole 15 vuoteen auttanut minua, esikoislastaan tai miestäni muutoissa, tai missään ylipäätään. Ei edes kyläillyt meillä. Saimme ensimmäisen lapsemme niin ei onnitellut eikä tullut katsomaan. Lähetimme kuvia, ei vastannut mitään. Aivan järkyttävää
Äitini on salajuopo. Seurustelee toisen salajuopon kanssa. Päällisin puolin touhukas, mutta ei pysty esim olemaan tuntia lapsenlapsensa kanssa tai esim majoittamaan meitä yhtä yötä kun on luonteeltaan ilkeä, kärsimätön, kärttyinen. Lapsena kiusasi minua ja luki päiväkirjat yms haukkui.
Vanhempani ovat eronneet. Mieheni tietää millaisia he ovat ja tukee minua. Olen viimeiset 20 vuotta ollut tekemisissä heidän kanssaan kuukausittain saamatta siitä mitään muuta kuin pettymyksiä. On tosi raskasta kun ei voi kertoa esim miehen perheelle millaisia hulluja = täysin epänormaaleja omat vanhemmat ovat.
Vertaistukea, neuvoja. Mitä kertoa omalle pienelle lapselle mummosta ja papasta ja miten olla yhteyksissä kun en halua olla yhteyksissä.
Kommentit (105)
Vierailija kirjoitti:
Miksi ihmeessä olet ollut heidän kanssaan missään tekemisissä?
Ap on kasvatettu miellyttämään. Syyt on syyllisyys ja velvollisuus
Ap tässä. Äitini pilasi täysin pienen vauvamme 1. kesälomareissun saamalla raivokohtauksen ja poistamalla paikalta. Nyt hän on lähettänyt kirjeen. Voiko joku kuunnella ja auttaa, jos kerron mitä hän kirjoittaa?
Jos olet ap vielä paikalla, niin kerro vaan. Kyllä täällä kuunnellaan ❤️.
Miksi ihmeessä olet ollut heidän kanssaan missään tekemisissä?