Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Osaako kaikki puhua englantia? Onko pakko osata jos haluaa edetä uralla?

Vierailija
25.07.2020 |

Minä en osaa. En siis osaa yhtään mitään. En kykene tuottajan edes lausetta englanniksi.

Kommentit (48)

Vierailija
41/48 |
25.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Joskus ihmettelen, kun sanotaan, että opiskele. Helvetti, kun aivot ei vaan toimi ja kielet ei tartu, niin se on siinnä.

Multa puuttuu kovalevyltä kielet kohta.

Oletko musikaalinen, osaatko laulaa suunnilleen nuorilleen?

Olen ja osaan laulaa nuotilleen.

Vierailija
42/48 |
25.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En osaa.

Mitä sinusta city market, restaurant, cafe tai pizzeria tarkoittavat suomeksi?

Jos tekstinkäsittelyohjelman englanninkielisessä valikossa lukee "Save" tai "Print", mitä ne tarkoittavat?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/48 |
25.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

En osaa. Hävettää. Pelottaa amk:n englannin haastattelukoe. Ymmärrän jotain muuta en osaa itse puhua ollenkaan. Siis oikeasti. En edes tiedä mitä tarkoittaa have.

Vierailija
44/48 |
25.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se, että firman virallinen kieli on englanti, ei todellakaan välttämättä tarkoita sitä, että jossain Suomen konttorissa tarvitsee kyseistä kieltä edes kerran kuussa. Minä olen ollut tuollaisessa firmassa töissä. Ihan oli pörssiin listattu yritys. Minä osaan englantia ja olisin halunnut sitä työssänikin käyttää, muttei siihen oikein koskaan tullut tilaisuutta. 

Tämä viesti lähinnä niille, jotka yrittävät ketjussa muuta väittää. 

Vierailija
45/48 |
25.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

lingvistikko kirjoitti:

Huono englanti (Broken English) on maailman yleisin kielimuoto. Sitä puhuvat monet niistä, jotka luulevat osaavansa englantia. Sanapainot menevät miten sattuu, idiomeja ei osata ja ääntämyskin on tankerotasoa. Mikäs siinä, jos sillä pärjää auttavasti arjessa, mutta työelämän englanti on todella vaativa kieli. Huipulla se on yhtä vaikeaa kuin ranska, joka toki on aloittelijalle tuskan huippu.

Ei sillä ole yleensä niin väliä kuulostaako englantilaiselta tai amerikkalaiselta.

Työelämässä on monenlaisia tarpeita. Olen lukenut paljon englantia ja olen huomannut että puhun joskus liian monimutkaista englantia niille jotka eivät osaa sitä hyvin. Asiakaspalvelussa olisi hyvä hallita yksinkertainen englanti, se on melkein eri kieli.

Vierailija
46/48 |
25.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

En osaa minäkään.

Nyt vanhana ukonraatona kaduttaa ettei aikanaan tullut opiskeltua sitä kieltä.

Elämä olisi varmasti ollut rikkaampaa ja antoisampaa jos olisi tajunnut opiskella enklannin kieltä ja osata sitä.

Nyt kun elämä on loppusuoralla eli vähän jäljellä niin kerkiää sanoa, että opiskelkaa enklannin kieltä

elkeekä tehkö sitä erehystä minkä minä tein. En osannut kollina arvostaa kielten opiskelua.

Vierailija
47/48 |
17.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Joskus ihmettelen, kun sanotaan, että opiskele. Helvetti, kun aivot ei vaan toimi ja kielet ei tartu, niin se on siinnä.

Multa puuttuu kovalevyltä kielet kohta.

Itselläni taas henkinen puoli tulee niin pahasti vastaan, että oppiminen liki mahdotonta.

Joskus nuorempana yritin ja jopa innostuin toisinaan opettelemaan. Mutta tarpeeksi monta pilkkaamista ja nauramista myöhemmin en vaan enää halua.

Ei saa kuulema puhua, kun en osaa ääntää oikein. En saa kirjoittaa, kun en osaa yhtään mitään.

Turha sitten yrittää ollenkaan. En osaa, en opi. Antaa olla.

Koko tulevaisuus sitten tukossa ja tyhjää, kun jopa kaupan kassalle vaaditaan vähintään sujuva englanin kielen taito.

Vierailija
48/48 |
17.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ai kän spiik inglish veri vel. It is reeli juusful längvits tu nou.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan seitsemän viisi