Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Osaako kaikki puhua englantia? Onko pakko osata jos haluaa edetä uralla?

Vierailija
25.07.2020 |

Minä en osaa. En siis osaa yhtään mitään. En kykene tuottajan edes lausetta englanniksi.

Kommentit (48)

Vierailija
1/48 |
25.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Riippuu työstä, mutta koko ajan enemmän kielitaitoa tarvitaan melkein työssä kuin työssä

Vierailija
2/48 |
25.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

En minäkään osaa englantia...enää.

Lukion jälkeen opiskelin alaa missä ei tarvittu englantia eikä muitakaan kieliä. Joku virkamies-ruotsi yms piti kai suorittaa....muistaakseni.

No tässä ammatissa en ole 15v tarvinut kieliä ja en ole niitä joutunut käyttämään. Ulkomailla mieheni hoitaa puhumisen. En kertakaikkiaan osaisi puhua mitään jos joku tulisi jotain kysymään. Viittoisin varmaan kädellä :D

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/48 |
25.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

No kyllä se olisi hyvä osata.

Vierailija
4/48 |
25.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Poliitikkojen mielestä ruotsi on tärkeämpi kieli kuin englanti. Nimittäin mikään laki tai pykälä ei pakota opiskelemaan englantia koulussa, mutta ruotsi on ehdottoman pakollista jokaisella kouluasteella.

Vierailija
5/48 |
25.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä melkein joka ammatissa tarvii. Itse olen ollut ravintolakokkina ja assistenttina ja molemmissa on tarvittu. Myös ruotsi on sellainen mikä olisi hyvä osata mutta osaan sen sijasta japania :DD

Vierailija
6/48 |
25.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

En osaa puhua ollenkaan enkä ymmärrä puhuttua englantia. Jonkin verran osaan kirjoittaa ja ymmärrän luettua. Olen selvinnyt näin yliopisto-opinnoista ja työstä it alan firmassa jonka virallinen kieli on englanti. Projekteja löytyy kyllä kotimaisillekin asiakkaille, joissa ei tarvitse osata englantia.

Vierailija
7/48 |
25.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kyllä melkein joka ammatissa tarvii. Itse olen ollut ravintolakokkina ja assistenttina ja molemmissa on tarvittu. Myös ruotsi on sellainen mikä olisi hyvä osata mutta osaan sen sijasta japania :DD

Rohkenen olla eri mieltä. Teen jatkuvasti yhteistyötä eri pohjoismaiden kanssa ja englantia käytetään. Eivät ne itsekään ymmärrä muuten toisiaan (esim. tanskalaiset ja ruotsalaiset).

Vierailija
8/48 |
25.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen kouluttamaton mielenterveyseläkeläinen ja osaan englantia niin, että pärjään todella hyvin reissussa. 

Vierailija
9/48 |
25.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joskus ihmettelen, kun sanotaan, että opiskele. Helvetti, kun aivot ei vaan toimi ja kielet ei tartu, niin se on siinnä.

Multa puuttuu kovalevyltä kielet kohta.

Vierailija
10/48 |
25.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen todella onneton englannissa. En koskaan oikein oppinut sitä koulussa kuten en matematiikkaakaan. Hävettää ja tämä kielitaidottomuus estää etenemisen työpaikallani. En vain tajua sanajärjestystä ja mihin väliin mitäkin tulee.

Vierailija
11/48 |
25.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen kouluttamaton mielenterveyseläkeläinen ja osaan englantia niin, että pärjään todella hyvin reissussa. 

Minäkin olen viimeksi englantia opiskellut lukiossa, mutta olen kielitaidon saanut pidettyä yllä harrastuneisuuden kautta. Katson sarjat ilman tekstiä tai eglanninkielisellä tekstillä, luen englanniksi kirjoja ja artikkeleita ja lähes kaikki joita seuraan youtubessa ovat englanninkielisiä. Usein tapaan niin vähän ihmisiä, että kuulen englantia puhelimelta monta tuntia mutta suomeksi keskustelen vain lyhyesti esim kaupassa. Tuntuisi aika suppealta palata pelkkään suomenkieliseen maailmaan. Välillä näen uniakin, joissa puhutaan pelkkää englantia ja pysyn ihan hyvin juonessa mukana :D

Vierailija
12/48 |
25.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen todella onneton englannissa. En koskaan oikein oppinut sitä koulussa kuten en matematiikkaakaan. Hävettää ja tämä kielitaidottomuus estää etenemisen työpaikallani. En vain tajua sanajärjestystä ja mihin väliin mitäkin tulee.

Juu, sama täällä, rajoittaa työnhakua, kun joka paikkaan alkaa olla kielivaatimus.

Vierailija
13/48 |
25.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Joskus ihmettelen, kun sanotaan, että opiskele. Helvetti, kun aivot ei vaan toimi ja kielet ei tartu, niin se on siinnä.

Oletko musikaalinen, osaatko laulaa suunnilleen nuorilleen?

Vierailija
14/48 |
25.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä se kielitaito on hyvä olemassa. Minut pyydettiin ulkomaille töihin, ja helppo oli suostua, kun englanti oli hallussa. 

Vierailija
15/48 |
25.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mulla tuo sama, ei vaan mene oppi päähän. Outoa on, että osaan monia ohjelmointikieliä ja niitä minun on ollut aina helppo oppia tarvittaessa uusia. Mutta ihmisten kielet, jotenkin en vaan pysty oppimaan. - 6

Vierailija
16/48 |
25.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikö tuolle ongelmalle kannattaisi tehdä jotain? Netistä löytyy varmasti kaikenlaisia harjoitteluohjelmia. Jos vaikka käyttäisi päivittäisen palsta-ajan oppimiseen, niin sillä pääsee hyvin alkuun.

Vierailija
17/48 |
25.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huono englanti (Broken English) on maailman yleisin kielimuoto. Sitä puhuvat monet niistä, jotka luulevat osaavansa englantia. Sanapainot menevät miten sattuu, idiomeja ei osata ja ääntämyskin on tankerotasoa. Mikäs siinä, jos sillä pärjää auttavasti arjessa, mutta työelämän englanti on todella vaativa kieli. Huipulla se on yhtä vaikeaa kuin ranska, joka toki on aloittelijalle tuskan huippu.

Vierailija
18/48 |
25.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

lingvistikko kirjoitti:

Huono englanti (Broken English) on maailman yleisin kielimuoto. Sitä puhuvat monet niistä, jotka luulevat osaavansa englantia. Sanapainot menevät miten sattuu, idiomeja ei osata ja ääntämyskin on tankerotasoa. Mikäs siinä, jos sillä pärjää auttavasti arjessa, mutta työelämän englanti on todella vaativa kieli. Huipulla se on yhtä vaikeaa kuin ranska, joka toki on aloittelijalle tuskan huippu.

Kuka täällä on mistään huipusta puhunut? 

Minun mielestäni pääasia on, että pärjää englannilla siellä missä haluaa pärjätä. Oli se sitten työelämän huipulla tai turistina Kanarialla. 

Ja tärkeämpää kuin olla huippu, on halu kehittyä ja oppia lisää. 

Vierailija
19/48 |
25.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En osaa puhua ollenkaan enkä ymmärrä puhuttua englantia. Jonkin verran osaan kirjoittaa ja ymmärrän luettua. Olen selvinnyt näin yliopisto-opinnoista ja työstä it alan firmassa jonka virallinen kieli on englanti. Projekteja löytyy kyllä kotimaisillekin asiakkaille, joissa ei tarvitse osata englantia.

Miten olet päässyt läpi yliopisto-opinnoista noilla spekseillä? Käsitykseni mukaan kaikilla aloilla on vähintään yksin englannin kurssi. Ja eihän sitä voi läpäistä jos ei suullinen englanti suju ollenkaan.

Sitten tuolla firmassanne - jos virallinen kieli on englanti, niin eikö kaikki teidän kokoukset ole englanniksi? Jos et ymmärrä puhuttua englantia niin miten pysyt kärryillä siitä mitä firmassa on meneillään?

Vierailija
20/48 |
25.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

lingvistikko kirjoitti:

Ai että. Tärkeintä on se, että syntyy ymmärrys. Kieli on kommunikaatiota. 

On ihan turhaa väännellä jollain sananpainolla ja sivistyssanoilla. Varsinkin, kun usein vastapuolella ei ole hajuakaan mitä tarkoitat.

t. viesti 5

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi kaksi yhdeksän