Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mille alalle kouluttautuisit jos olisit nyt valinnan edessä?

Vierailija
25.07.2020 |

Miksi?

Kommentit (605)

Vierailija
321/605 |
08.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Psykiatriseksi sairaanhoitajaksi

Vierailija
322/605 |
08.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toteuttaisin saman opintopolun kuin nytkin. Opiskelin suomen kieltä, sivuaineina viestintää ja kauppatieteitä. Nyt olen viestintähommissa. Eihän tämä ole turvallisin mahdollinen valinta työllistymisen kannalta, mutta omin ala juuri minulle. En siksi vaihtaisi.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
323/605 |
08.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos olisi matiikkapäätä hakisin lääkikseen.

Vierailija
324/605 |
08.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuulontutkijaksi. Nyt olen tradenomi, enkä ole yhtään kiinnostunut näistä toimistohommista.

Vierailija
325/605 |
08.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

En millekkään. Koska pienet palkat (netto).

Vierailija
326/605 |
08.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

IT-alalle

Vierailija
327/605 |
08.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ehdottomasti alalle, jossa voisin käyttää vahvuuksiani paremmin. Kaupankäynti taitaa olla minulla verissä ja markkinoinnin keinot kiehtovat, samoin kielen monimuotoisuus. Värisilmää ja sommittelukykyä löytyy myös ja luovuutta . Markkinointi ja kauppa, mutta vähän suuremmassa mittakaavassa kuin nykyinen alan työni

Vierailija
328/605 |
08.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En vaihtaisi alaa, vaan kouluttautuisin edelleen kääntäjäksi. En vaihtaisi tai muuttaisi työssäni mitään.

Oho! Taitaa olla ensimmäinen kerta kun kuulen kääntäjästä, joka tykkää työstään!

Itsekin kouluttauduin samaiselle alalle: suurin virhe ikinä. 

Jos voisin palata ajassa 10 vuotta taaksepäin, opiskelisin ehdottomasti it-alalle.  Ja varmaan opiskelenkin vielä jossain vaiheessa.

Vierailija
329/605 |
08.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse IT-alalla ja ihan hirveää tervanjuontia tämä alkaa olla. Haaveilen poliisin urasta.

Vierailija
330/605 |
15.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Laittaisin koko elämän uusiksi. Yrittäisin hakeutua toiselle paikkakunnalle tai jopa maakuntaan opiskelemaan lukioon, opettelisin englannin niin että tukka tärisee ja hakeutuisin kauppatieteisiin yliopistoon tai sitten oikeustieteelliseen. Vanhemmalla iällä kumpikaan ei tunnu enää relevantilta tai siltä että riittävää herkkyyttä opiskeluun riittäisi. 

Vierailija
331/605 |
15.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Rakennusalalle.

Olen hoitoalalla nyt, ja jo kolmen vuoden jälkeen aivan puhki.

Vierailija
332/605 |
15.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Laittaisin koko elämän uusiksi. Yrittäisin hakeutua toiselle paikkakunnalle tai jopa maakuntaan opiskelemaan lukioon, opettelisin englannin niin että tukka tärisee ja hakeutuisin kauppatieteisiin yliopistoon tai sitten oikeustieteelliseen. Vanhemmalla iällä kumpikaan ei tunnu enää relevantilta tai siltä että riittävää herkkyyttä opiskeluun riittäisi. 

Voi tehdä sen nytkin, mikäli ei ole perhettä mikä sitoisi paikkakunnalle. Elämä on tässä ja nyt. ❤️

Vierailija
333/605 |
15.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lääketeknikoksi, ala kiinnostaa.

Vierailija
334/605 |
15.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kouluttautuisin työttömäksi. Ei huolta huomisesta ja sinkkuna niin pienellä tulisin toimeen kun rahaa ei mene tupakkaan ja alkoholiin. Yhteiskunta pitää ruoassa ja maksaa asumisen.

Vierailija
335/605 |
15.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Itse IT-alalla ja ihan hirveää

tervanjuontia tämä alkaa olla. Haaveilen poliisin urasta.

Poliisi heiluttaa pamppua👮🏿‍♀️

Vierailija
336/605 |
15.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mietin tätä samaa eräänä päivänä,jos nyt pitäisi päättää en tiedä mihin ammattiin kouluttautuisin niinkuin en aikaisemminkaan.Ei ole erityisiä kädentaitoja tai mielenkiinnon kohteita.Nyt eläkkeellä ikää 68,laitossiivoojana yli 40vuotta.

Vierailija
337/605 |
15.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Samalle alalle ilman aukkoja cvssä

Vierailija
338/605 |
15.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Puheterapeutiksi. Vaikuttaa mielenkiintoselta työltä ja töitä riittäis.

Vierailija
339/605 |
15.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi ihmiset edelleen pelkää opintolainaa? Suomessa opintolaina on lähes korotonta ja maksuaikataulu ihan sovittavissa. Ei tunnu missään maksaa jotain muutaman kympin lainanlyhennystä sitten kun on töissä? Eikä mitään järkeä maksaa kiireellä pois tinkimällä elämänlaadusta.

Vierailija
340/605 |
15.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Opiskelisin yleishyödyllisiä aineita, kuten kemiaa. Työ pitäisi olla päivätyö, jossa on työyhteisö. It ala on keskimäärin huonosti palkattua ja ergonometrisesti kuluttavaa, istua huonossa asennossa vuosikaudet. Työpaikalla pitäisi päästä liikkumaan kerran tunnissa.

Rakennemuutoksen vuoksi paljon työpaikkoja on kadonnut. Valinta on vaikea. Työtä kyllä löytyy, mutta palkalla ei tule toimeen.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä viisi kuusi