Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mille alalle kouluttautuisit jos olisit nyt valinnan edessä?

Vierailija
25.07.2020 |

Miksi?

Kommentit (605)

Vierailija
281/605 |
08.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Menisin oikikseen

Vierailija
282/605 |
08.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jollekin miesvaltaiselle alalle, jossa nykyisellä olisi isompi palkka kuin nyt.

T: sosiaaliala, maisteri.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
283/605 |
08.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

En millekään, koska mua ei hyväksytä mihinkään. Kokeiltu on.

Vierailija
284/605 |
08.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eläinlääkäriksi tai arkkitehdiksi. Tosin olen ihan tyytyväinen myös opettajana, ja aina voin omaksi iloksi opiskella ja tehdä taidetta ja elämiäkin on ollut pienen kotieläintilan verran.

Vierailija
285/605 |
08.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lääketieteelliseen ja sitten erikoistuisin gynegologigsi.

Siinä gynegologgin hommassa saisi tutustua erilaisiin tussuihin ja

voisin myös taistella sukupuolitauteja vastaan. Itsellä on ollut muutama

aika ikävä syffilis vaivana, niin halu auttaa on suuri etteivät miehet enää 

kärsisi naisten levittämästä syffilistä, eivätkä muistakaan sukupuolitaudeista.

Vierailija
286/605 |
08.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toimittaja. Haaveena oli kirjailija, mutta pari runokilpailun kunniakirjaa ja yksi omakustanne ei tuo leipää pöytään.

Olin hyvä suomen kielessä, muutkin kielet kiinnosti, opiskelin enkun, ruotsin lisäksi ranskaa ja saksaa. Olis pitäny käyttää kaikkea oppimaansa, mut kun englannilla pärjää melkein missä vaan, niin jäi.

Olen puutarhuri ja ylpeä siitä. Eihän puutarhurin palkkaa makseta pelkässä rahassa, vaan työn suomassa nautinnossa!

Kaikille nuorille sanoisin, että pohtisivat sellaista ammattia tai useampaakin, missä itse viihtyy. Töissä ollaan tuntitolkulla päivittäin, ei pelkkä palkka palkitse.

Vierailija
287/605 |
08.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Gardener kirjoitti:

Toimittaja. Haaveena oli kirjailija, mutta pari runokilpailun kunniakirjaa ja yksi omakustanne ei tuo leipää pöytään.

Olin hyvä suomen kielessä, muutkin kielet kiinnosti, opiskelin enkun, ruotsin lisäksi ranskaa ja saksaa. Olis pitäny käyttää kaikkea oppimaansa, mut kun englannilla pärjää melkein missä vaan, niin jäi.

Olen puutarhuri ja ylpeä siitä. Eihän puutarhurin palkkaa makseta pelkässä rahassa, vaan työn suomassa nautinnossa!

Kaikille nuorille sanoisin, että pohtisivat sellaista ammattia tai useampaakin, missä itse viihtyy. Töissä ollaan tuntitolkulla päivittäin, ei pelkkä palkka palkitse.

Ja liaäksi vielä: kädentaitoja aina tarvitaan, puuseppää, kirvesmiestä, putimiestä, nuohoojaa, leipuria, kokkia, metsuria...

Sama

Vierailija
288/605 |
08.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan jollekin muulle kuin missä olen. Mahdollisesti kouluttautuisin eläinlääkäriksi, jos olisin vielä nuori, koska se on ainut ammatti mihin koen minkäänlaista kutsumusta (okei ehkä eläintenhoitaja tms myös, mutta niillä palkkaus niin surkea). Sen olen elämässä oppinut, että kannattaa oikeasti seurata niitä intohimojaa, jos niillä on mahdollisuus elää suht hyvin. Työttömäksi ei kannata kouluttautua, muttei myöskään ammattiin jota inhoaa. Tietenkään en itsekään tiennyt että tulisin inhoamaan ammattiani mutta eipä minulla myöskään kovin suurta intoa tähän ollut.

Vierailija
289/605 |
08.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Gardener kirjoitti:

Ei kannattanut sekään.  Toimittajia tarvitaan yhä vähemmän ja vähemmän, kun nettijulkaisuihin tarvitaan vain hyvät it-taidot.  Sisältöjä pystyy kääntämään ja muokkaamaan mistä ja missä tahansa.  Kirjoittajan lahjoja ei sinänsä tarvita ollenkaan.  t. toimittaja evp.

Vierailija
290/605 |
08.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Juristi.

Vierailija
291/605 |
08.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hoitajaksi opiskelu oli elämäni suurin virhe. Joku toimisto - ala olis ihan jees

Vierailija
292/605 |
08.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hautausalalle. Työt ei lopu koskaan, hautaaminen on kallista, mitä huonommat ajat, sen enemmän töitä tulee. Sitten kun tulee oma vuoro lähteä täältä, niin kollega järjestää.

Vierailija
293/605 |
08.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Haluaisin pokeksi jonkun yökerhon ovelle eli pitäsi

järkkärikurssi käydä. Salilla oon käynyt nyt ahkerasti, oon vetäny

punttia ja nakellut jotain nappeja kitaan treenien välissä.

Mulla alkaa oleen nyt pattia sen verran että pystyis käsirysyyn ja

heittelemään jengiä pihalle. Pitäsi vaan toi kurssi jaksaa käydä, treenien lisäksi.

Sen mä tiedän että olisin aika tiukka poke ja ei ihan kaikkien kande edes yrittää ineen

kun mä oon vahtivuorossa. Ehkä nyt koronan aikaan ois järkevää kursille mennä, kun vaan jaksais,

pitäsi jaksaa treenatakki.

Vierailija
294/605 |
08.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Älkää ainakaan opiskelko merkonomiksi koska töitä ei tule olemaan, paitsi niitä osa-aika paskoja paskoilla tunneilla ja osa-aika paskoihinkaan et tule pääsemään ilman suhteita ja suosittelijoita.

T: 14kk työttömänä ollut merkonomi

Vierailija
295/605 |
08.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ainakaan hoito-alalle !!! Paljon mieluummin siivoojaksi, palkkaero ei suuri ole.

Vierailija
296/605 |
08.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kukaan ei taida opiskella puusepäksi tai talon rakentajaksi. Saamme kaukomailta ikeaa ja etelästä tulee raksamiehet. 

Vierailija
297/605 |
08.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Lentoemännäksi tai joksikin muuksi vastaavaksi, jossa sää nähdä paikkoja, eikä tarvitse olla vastuussa ihmisten hengestä. T. Lääkäri

Pääset ihan satavarmasti lentoemännäksi edelleen, toki ne sinne lääkärin ottaa koulutukseen! Tulot putoo ainakin varmasti ja saa olla hyvät läpät alaraajojen laskimoissa, että sitä seisoskelua ja jalkojen päällä olemista pitkään jaksaa. Mulla on todella palkitseva ja mielekäs työ, en vaihtaisi mihinkään muuhun.

T. toinen lääkäri

Vierailija
298/605 |
08.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aallon rahoitus tai tuta + tietojärjestelmätiede ja laskentatoimi. Erikoistuisin kryptoihin ja hajautettuun rahoitukseen

Vierailija
299/605 |
08.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen humanistisella alalla ja kohtuullisen menestynyt. Rakastan opiskelemaani alaa ja se on minusta loputtoman mielenkiintoinen.

Jos saisin valita uudestaan, opiskelisin joko oikeus- tai lääketiedettä tai sitten jotain hyvin paljon erikoistumista vaativaa teknistä alaa.

Raha on sittenkin elämässä tärkeää ja sillä voi tuntuvasti kohottaa omaa sekä perheensä elämänlaatua. Kielet, historia ja muu humaniora on äärimmäisen tärkeää ihmisen sivistyksen ja itsekehityksen kannalta, mutta valitettavasti siitä on vaikea tehdä itselleen ammattia ja päästä vielä kohtuullisiin tuloihinkin.

Kerron vain yhden mielipiteen, mutta tästäkin voit tehdä päätelmiä. Ja olen 100% aito, vaikka tätä varmasti trolliksi epäilläänkin.

Vierailija
300/605 |
08.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ilmavoimat, laivasto, armeija, merijalkaväki, tässä järjestyksessä jollekin tekniselle puolelle tai jos koordinaatio olisi riittänyt niin vispiläkuskiksi tai rahtipuolelle. Olisi rannikkovartiostokin käynyt, ehkä laivaston ja armeijan väliin. Nyt olisi eläkeikä edessä tai voisi hakeutua space force hommiin, jos olisi käynyt kouluja välissä.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä kolme kaksi