Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mille alalle kouluttautuisit jos olisit nyt valinnan edessä?

Vierailija
25.07.2020 |

Miksi?

Kommentit (605)

Vierailija
341/605 |
15.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen FM (tietojenkäsittey) ja KTM, ehkä vaihtaisin KTM --> OTM.

Vierailija
342/605 |
15.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Samalle alalle ilman aukkoja cvssä

Tämä. Samalle alalle, mutta 10 vuotta aiemmin.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
343/605 |
15.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koodaajaksi. Töitä riittäisi, ja (toivottavasti) hyvällä palkalla.

Vierailija
344/605 |
15.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Yrittäisin johonkin tekniikan alalle insinöörikoulutukseen. En pääsisi sinne ikinä, koska olen todella surkea matematiikassa, mutta se on ainoa mistä voisi tienatakin jotain. 

Ei kannata.. Juuri siitä syystä, että palkka on huono, vaihtaisin tekniikan alalta (DI) esim. lääkäriksi tai psykologiksi. Ei kaikki DI:t ole mitään johtajia, vaikka oman alansa töissä ovatkin..

Vierailija
345/605 |
15.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Putkiasentajaksi. Mielenkiintoinen, monipuolimen työ ja hyvä liksa.

Nyt opiskelen alaa ja enemmän tässä tulee ajateltua ku niissä tylsissä korkeakoulutetun toimistotöissä, mistä pakenin.

346/605 |
15.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen nainen. Miesvaltaisilla aloilla tienaa, älkää HOITAJAKSI opiskelko.

Vierailija
347/605 |
15.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sairaanhoitajaksi tai terveydenhoitajaksi ja haluaisin suuntautua enemmän hallinnolliselle/suunnittelu puolelle. Nyt 50-v en enää viitsi, olen lähihoitajana eläkeikään asti, toivottavasti paikat pysyy ehjänä.

Höps, meillä on ollut useita +50v. Sh- opiskelijoita harjoittelussa. Noista kahdesta itse valitsisin terveydenhoitajan opinnot.

Vierailija
348/605 |
15.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ottaisin sittenkin sen varakkaan kiinteistösijoittajan, joka itseään tyrkytti ja jäisin edustusrouvaksi.

Vierailija
349/605 |
15.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sairaanhoitajaksi tai terveydenhoitajaksi ja haluaisin suuntautua enemmän hallinnolliselle/suunnittelu puolelle. Nyt 50-v en enää viitsi, olen lähihoitajana eläkeikään asti, toivottavasti paikat pysyy ehjänä.

Höps, meillä on ollut useita +50v. Sh- opiskelijoita harjoittelussa. Noista kahdesta itse valitsisin terveydenhoitajan opinnot.

Jatkokouluttaudun juuri ylopistossa 50- vuotiaana töiden ohessa.

Vierailija
350/605 |
15.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Johonkin kiertotaloushommaan. Esim. vesi-insinööriksi, kemistiksi tms. Tulevaisuuden ala!

Vierailija
351/605 |
15.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Lääketeknikoksi, ala kiinnostaa.

Parhaimmillaan reilun 2000 e bruttopalkoille spesifillä koulutuksella, kun muut on lukiosta tulleita tai merkonomeja? Suosittelen miettimään uusiksi. Prisman myyjänä pääset paremmille tuloille ja voit jopa edetäkin työpaikan sisällä uusiin tehtäviin.

Vierailija
352/605 |
15.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mietin nuorena, että biologia (lähinnä metsäntutkimus) vai sosiaaliala. Valitsin sosiaalialan. No, töitä on riittänyt. Mutta ehkä kuitenkin se metsäntutkimus olisi ollut introvertille luonteelleni parempi. Onneksi metsään pääsee muutenkin...

Vierailija
353/605 |
15.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Samalle alalle, jolla jo olen: graafinen suunnittelu.

Vierailija
354/605 |
15.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Psykologi tai mielummin psykoterapeutti. Töitä olisi varmasti ja yrittäjänä riittäisi myös asiakkaita.

Olen em, ja töitä kyllä tosiaankin riittää. Tällä hetkellä olen kuormittunut työstäni ja haaveilen urasta  leipurina tai kondiittorina, vähemmän kontakteja, työn jälki nähtävissä erittäin selvästi. Ja hyvää mieltä ihmisille ihanan leivonnaisen muodossa!

Vierailija
355/605 |
15.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

En millekään. Alkaisin ajamaan formulaa.

Vierailija
356/605 |
15.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ainakaan naisvaltaiselle alalle, jossa surkea palkka ja liikaa töitä.

Vierailija
357/605 |
15.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lääkäri. En keksi mitään muuta ammattia. Voisin työskennellä vaikka työterveyslääkärinä.

Vierailija
358/605 |
15.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos maha kestäisi lipittää kahvia litratolkulla päivän mittaan kouluttautuisin johonkin valtion tai kunnan suojatyöpaikkaan eläkettä oottamaan.

Vierailija
359/605 |
15.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Terveydenhoitajaksi. Mahdollisuus siistihköön sisätyöhön, itsenäiseen vastaanottotyöhön ja ennenkaikkea päivätyöhön.

Vierailija
360/605 |
15.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sairaanhoitaja. Olen mies ja asiantuntijatyössä. Sairaanhoitajana tienaisin saman ja lunkimmat hommat veikkaan. Lisäksi pitkät lomat kunnilla ja mahdollisuus opintovapaisiin.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän neljä kahdeksan