Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mille alalle kouluttautuisit jos olisit nyt valinnan edessä?

Vierailija
25.07.2020 |

Miksi?

Kommentit (605)

Vierailija
241/605 |
17.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lagotoksi. Sienet ja niiden sijainti kiinnostaa.

Vierailija
242/605 |
18.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Valitettavasti nämä "en ole matikassa hyvä" ovat useimmiten vain laiskoja. Ei lukion lyhyt matikka, jolla esim lääkikseen pääsee ole kuin mekaanista suorittamista. Ette ole vain jaksaneet harjoitella tai olette harjoitelleet väärin.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
243/605 |
18.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mikä ikinä tutkinto johtaisi krematorion hoitajaksi, niin sille. Hiljaiset asiakkaat, sopiva työrytmi, rahasta en ole juurikaan innostunut. Ajasta ja hiljaisuudesta enemmänkin.

Ja kyllä, olen käynyt krematoriossa.

Millaista siellä on? Noin muuten kuin hiljaista.

Ilmeisimmän eli uunin luukkupuolen vastakkaisella puolella on tarkistusluukku, josta voi katsoa polton kehitystä. Polton loputtua jäljelle jääneet osat kopistellaan kuumuutta kestävään laatikkoon jäähtymään. Luiden jäähdyttyä ja erotettua keinonivelistä ym. ne jauhetaan myllyllä hienoksi tomuksi.

Muuten tiloissa on tietokone, hyllyjä joissa on uurnia järjestyksessä ja jokunen työkaveri, joilla on hirtehinen huumorintaju.

Oi kamala.. 😭

Vierailija
244/605 |
19.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lentäjäksi.

Vierailija
245/605 |
19.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Juristiksi, koska maailmanparannus onnistuisi juristina fiksummin kuin sosionomina ja filosofian maisterina.

Vierailija
246/605 |
19.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ehkä puheterapeutiksi. Harkitsin sitä parikymppisenä, mutta en hakenut. Tai ekonomiksi tai juristiksi. Koulutukseni on huonosti työllistävä luonnontieteellinen ala. Mottoni: Koskaan ei voi liikaa harkita oikeaa opintoalaa ja aina kannattaa vaihtaa opintoalaa, jos valittu ei tunnu jostain syystä kannattavalta.

Vierailija
247/605 |
19.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen 43 v. Aina halunnut eläinlääkäriksi. Klinikkaeläintenhoitaja olen, mutta nyt teen sairaanhoitajana töitä. Lukio käymättä =( vieläkö tässä iässä voisi ponnistaa kohti unelma-ammattia, vai olenko liian vanha? Ei taida olla mahkuja sisään yliopistoon ilman lukiota =((

Vierailija
248/605 |
19.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eläinlääkikseen, koska pidän sekä opintojen aiheita että työnkuvaa mielenkiintoisena. Oikea unelma ala minulle. Myös työllisyystilanne on hyvä. Sen sijaan kouluttauduin nuoruudessa laiskuuttani diplomi-insinööriksi. Olihan sinne paljon helpompi päästä opiskelemaan, mutta en henkilökohtaisesti ole katunut mitään muuta valintaani niin paljon. Monelle hyvä valinta, sitä en kiellä mutta minulle suuri virhe ja niin väärä ala.

DI:n koulutus avaa mahdollisuuden mitä moninaisimpiin työtehtäviin, joten ihmettelen aina kun kuulen jonkun sanovan että katuu kyseistä koulutusta. Myös kohtuu hyville palkoille on aika helppo päästä.

Tiedän monta naista, jotka eivät ole DI tutkinnolla työllistyneet. Ei ole mikään ns. varma tutkinto parempiin hommiin.

Vierailija
249/605 |
19.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

"

Vierailija kirjoitti:

Miksi kaikki alat, joilla voi jotain tienata, vaativat matikkapäätä? On sitä muunkinlaista lahjakkuutta.

"

Puheterapeutit minun mittapuun mukaan tienaavat hyvin siistissä päivätyössä ja tähän ei vaadita matemaattista lahjakkuutta ja työtä. Itse asiassa ei ede lukiota, vaikka koulutus tapahtuukin yliopistossa. Sisään otetaan x määrä myös ei- ylioppilaita.

Koulutus itsessään sisältää kyllä tietenkin paljon anatomiaa jne, eli kovasti saa tehdä töitä ja saattaa matemaattisesta hahmottamiskyvystä hyötyäkin hieman olla. Kuitenkin erittäin kiinnostava ja monialainen tutkinto ja työ ja sopii juuri tästä syystä paremminkin jo aikuisikään ehtineille ja elämänkokemusta kartuttaneelle kuin ihan nuorille.

Niin ja töitä riittää. Sekä palkollisena että yrittäjänä.

Vierailija
250/605 |
19.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eläinlääkikseen, koska pidän sekä opintojen aiheita että työnkuvaa mielenkiintoisena. Oikea unelma ala minulle. Myös työllisyystilanne on hyvä. Sen sijaan kouluttauduin nuoruudessa laiskuuttani diplomi-insinööriksi. Olihan sinne paljon helpompi päästä opiskelemaan, mutta en henkilökohtaisesti ole katunut mitään muuta valintaani niin paljon. Monelle hyvä valinta, sitä en kiellä mutta minulle suuri virhe ja niin väärä ala.

DI:n koulutus avaa mahdollisuuden mitä moninaisimpiin työtehtäviin, joten ihmettelen aina kun kuulen jonkun sanovan että katuu kyseistä koulutusta. Myös kohtuu hyville palkoille on aika helppo päästä.

Tiedän monta naista, jotka eivät ole DI tutkinnolla työllistyneet. Ei ole mikään ns. varma tutkinto parempiin hommiin.

Meikäläisen serkku (mies) ei tehnyt päivääkään töitä dippainssin tutkinnolla. Sisarus perusinssinä aina ollu töissä.

Vierailija
251/605 |
19.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lähes kaikkiin yliopistokoulutuksiin otetaan sisään x määrä myös ei ylioppilaita. Kannattaa tiedustella eri kaupungeista. Sitten, jos elämäntilanne sallii, on toki vaikka Tarton yliopisto, jossa monet suomalaiset opiskelevat lääketiedettä ja eläinlääketiedettä.

Olet nuori. Eläinlääkärin työtä voit tehdä esimerkiksi osa-aikaisesti varmasti yli 70-vuotiaanakin, jos kuntoa ja kiinnostusta riittää. Hyvinkin siis kolmisenkymmentä vuottakin mielekästä työuraa jäljellä valmistumisen jälkeen, joten kohti unelmia vaan!

Onnea!

Vierailija
252/605 |
19.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hoitaja. Töitä riittää. Palkka iltajuorun mukaan 3600e/kk eli n. 2 kertaa niin paljon kuin nyt tienaan kahdella insinööritutkinnolla

Vierailija
253/605 |
19.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En ainakaan lähihoitajaksi. Vihaan työtäni vanhusten kanssa.

Miksi olet työssä jota vihaat, Kenen etu se on? Kai sitä nyt hätätilanteessa löytyy mitä tahansa muuta työtä esim. Kauppaan töihin tai varastolle? Tai voihan ne lähihoitajat työskennellä esim. Päiväkodissa ja mt-puolellakin.

Tämä ei vastaa minun käsitystäni todellisuudesta. Ei niihin uusiin töihin niin helposti aina pääse.

Lähihoitaja voi vaihtaa suuntautumista. Ei kannata jumittaa jossain jos oikeasti uuvuttaa, vaihtoehtoja on kyllä.

Vierailija
254/605 |
19.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hammaslääkäriksi

Saa päättää työajat itse, kohtuullinen palkka eikä potilaat kuole käsiin.

Olis ollut hyvä työ esim lasten ollessa pieniä.

Vierailija
255/605 |
19.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Gynekologiksi. En ole vielä saanut, mutta sormella pääsin kerran jo vähän koettamaan. Koko ajan on mielessä. Olisi hienoa roplailla pimppejä aamusta iltaan ja tuntuu tosi oudolta, että siitä vielä maksetaan hyvin! 

Vierailija
256/605 |
19.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Maatalous- ja metsä

Vierailija
257/605 |
19.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Lentoemännäksi tai joksikin muuksi vastaavaksi, jossa sää nähdä paikkoja, eikä tarvitse olla vastuussa ihmisten hengestä. T. Lääkäri

Sama!

T: kollega

Vierailija
258/605 |
19.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Juristi, toimittaja tai lääkäri. Oon sairaanhoitaja

Vierailija
259/605 |
19.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen 43 v. Aina halunnut eläinlääkäriksi. Klinikkaeläintenhoitaja olen, mutta nyt teen sairaanhoitajana töitä. Lukio käymättä =( vieläkö tässä iässä voisi ponnistaa kohti unelma-ammattia, vai olenko liian vanha? Ei taida olla mahkuja sisään yliopistoon ilman lukiota =((

Hae Tartoon! Pääsykokeen sijaan valinta SAT-testin ja motivaatiokirjeen perusteella. Tosin en tiedä vaativatko lukion myös, mutta senhän voi käydä aikuislinjalla suht nopeasti. Et ole liian vanha! :)

Vierailija
260/605 |
19.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hehe, ei IT-alalla tarvita matikkaa tai akateemista tutkintoa eikä edes AMK-tutkintoa. IT-alan erityispiirteitä on juuri se, että voit itsenäisesti opiskella ja labrata kotona aivan valtavasti ja ohittaa helposti muodollisten tutkintojen tarjoaman osaamisen. Itselläkin on koulumaailmasta vain datanomipaperit, mutta valtavasti kaikenlaista muuta näyttöä (itseopiskelua, kursseja, sertejä, yrittäjyys-, järjestö- ja harrastustoimintaa jne.) ja olen ollut toiminut mm. johtajana sekä konsulttina.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän neljä yksi