Olen huono isä, en jaksa hoitaa lapsiani
Minulla on kaksi pientä lasta, olemme eronneet lasten äidin kanssa yli vuosi sitten. Olen kärsinyt pari vuotta masennuksesta, nyt tilanne on puolisen vuotta ollut todella huono. Masennus on mennyt pahaksi, lisäksi saan paniikkikohtauksia ja olen ollut burn outin takia sairauslomalla. Meillä on yhteishuoltajuus, ja lapset ovat kanssani puolet viikosta. En vain jaksa enää hoitaa heitä, varsinkin, kun toinen on erityislapsi ja erittäin haastava. Lasten äiti tietää tilanteeni, mutta sanoo ettei itsekään jaksa ja minun on vain hoidettava osuuteni. Ei suostu pitämään lapsia luonaan yhtään enempää. Minulla on itsetuhoisia ajatuksia. Mitä ihmettä tässä voi tehdä?
Kommentit (32)
Vierailija kirjoitti:
Miksi hankit lapsia jos niiden hoitaminen on sinulle noin ylivoimaista?
Isälläs oli ylivoimaista, kun sua teki...
Lukuisat mielenterveysongelmaiset naiset ovat pienten lasten totaaliyksinhuoltajia, kun lasten terve isä "ei jaksa". Ap miehenä on ilmeisesti kuvitellut, että miehenä hänen ei tarvitse jaksaa omia lapsiaan edes puolta aikaa.
Vierailija kirjoitti:
Jos äitikään ei jaksa enempää, et voi ainakaan hänelle lykätä lapsia. Voit etsiä apua esim. kunnalta tai seurakunnalta. Tsemppiä!
Ei kannattaisi jaella tänne neuvoja, kun et tunnu mistään mitään tietävän. Kerropa, mitä apua voi kunnalta tai seurakunnalta saada aloittajan ongelmaan?
Vierailija kirjoitti:
Soita neuvolaan ja pyydä aika juttelemaan. He voivat auttaa sinua tekemään lasin itsestäsi. Lapsia ei siis oteta pois vaan saat luultavasti apua kotiin, voivat myös järkätä sinulle perhetyöntekijän joka tulee auttamaan esim kotitöissä, kaupassakäynissä ja ruuanlaitossa että saat vain keskittyä lapsiin
Mitään eivät tee puolesta, eli käytännössä saat jonkun, joka istuu sohvalla ja neuvoo sinua ja valvoo työtäsi. Tähän on menty, olen todella vihainen siitä, ettei enää vanhan ajan kotipalvelua ole saatavissa uupuneille lapsiperheille. Oletus on, että vanhempi on laiska tai uusavuton, mikäli ei pysty kotitöihin ja lasten hoitoon. Terveisin sosiaalityöntekijä
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Soita neuvolaan ja pyydä aika juttelemaan. He voivat auttaa sinua tekemään lasin itsestäsi. Lapsia ei siis oteta pois vaan saat luultavasti apua kotiin, voivat myös järkätä sinulle perhetyöntekijän joka tulee auttamaan esim kotitöissä, kaupassakäynissä ja ruuanlaitossa että saat vain keskittyä lapsiin
Mitään eivät tee puolesta, eli käytännössä saat jonkun, joka istuu sohvalla ja neuvoo sinua ja valvoo työtäsi. Tähän on menty, olen todella vihainen siitä, ettei enää vanhan ajan kotipalvelua ole saatavissa uupuneille lapsiperheille. Oletus on, että vanhempi on laiska tai uusavuton, mikäli ei pysty kotitöihin ja lasten hoitoon. Terveisin sosiaalityöntekijä
Olet osa ongelmaa. Rikollinen suojatyöloinen.
Voisko apn vanhemmat auttaa? Vaikka ruuanlaiton osuuden ja viedä puistoon tms
Jos lapset on puolet viikossa kummallakin,auttaako yhtään ajatus viikko viikko? Ei ole sitä edestakaisin rumbaamista niin usein ja siinä kuiten saisi viikon "levätä". Usein kuiten masennukseenkin on " lääke" jos tiedostaa mistä masennus johtuu,niin tekee jotain korjatakseen/parantaakseen asiaa. Kun miten teillä nyt menee, onko toisella lapset aina alkuviikosta ja toisella loppuviikosta? Jos lapset päivähoidossa,niin alkuviikkohan on helpompi kun se kumpi sitten on lasten kanssa viikonloput kotona.
Millä tavalla sinun muka-itsetuhoisuutesi näkyy? Vätystelemällä vauvalla ja kitisemällä, kuinka olet niiiiiin itsetuhoinen?
Tee lastensuojeluilmoitus. Lapsethan tuossa eniten kärsivät.
Vanhemmat ovat LAISKOJA.
Avuttomia ja laiskoja .