Otatko haasteen vastaan: paranna jokaisen tapaamasi ihmisen päivää
Jollain ihmisellä oli motto, jota hän alkoi noudattaa. Se oli tuo otsikossa mainittu. Muutoksen kanssaihmisissä kuulemma huomasi ja itsekin koki muuttuvansa.
Oletko valmis kokeilemaan ja kertomaan huomiosi?
Kommentit (22)
Tuo on totta. Yksikin ihminen päivässä riittää.
Otan haasteen vastaan.
Voisitte jutella myös niille luokan kilteimmille poitsuille.
En kumminkaan tapaa ketään, niin helppoa tulee olemaan.
Voin ottaa haasteen vastaan. Olen kuullut myös tämmöisen: lähteköön jokainen puheillesi tullut ihminen onnellisempana eteenpäin.
Jaa, voin yrittää, mutta kyllähän siitä tulee varmasti hankalaa. Mistä ylipäätään tiedän, mikä parantaa kenenkin päivää? Riittääkö hymy vai pitääkö antaa esimerkiksi rahaa tai tehdä jotain palveluksia. Jos ajattelen itseäni, enpä edes tiedä, millaisilla asioilla joku random-tyyppi voisi tehdä minun oloni paremmaksi.
Mun mottona on ollut pitkään laittaa hyvä kiertämään. Yllättävän nopeasti se palautuu. Suosittelen!
Jaa että pitäisi parantaa jokaisen vastaantulijan, samaan aikaan bussissa matkustavan tai kaupassa asioivan jne päivää? Melkoinen rasite myös jos sattuu olemaan se bussikuski tai kaupan kassa joka kohtaa vähintään kymmeniä, jopa satoja ihmisiä päivittäin ja jokaisen päivää pitäisi parantaa? Itselläkin yksi työkaveri joka melkoinen ankeuttaja, 5 v oltu samalla työpaikalla ja aina olen kuullut vaan valitusta, aluksi yritin kommentoida niin että näkisi asioissa jotain positiivistakin mutta kun ei, luovutin lopulta. Kuka jaksaa vuosikausia yrittää parantaa ikuisen hapannaaman päivää?
Mulle erittäin helppoa nyt pandemian aikana, kun en juurikaan käy missään, missä voisi tavata muita ihmisiä. Pandemian aikana olen panostanut erityisesti siihen, että ihmisille, jotka toimittavat mulle eri paikoista tilaamiani tavaroita kotiovelle asti, en sano pelkästään "kiitos" vaan kerron myös, miten tärkeää ja arvokasta työtä he tekevät. Olen näinä kuukausina nähnyt monta ilahtunutta hymyä ihmisten kasvoilla. Mitä nuorempi kuriiri, sitä ilahtuneempi on ollut, kun tällainen kuuskymppinen mummeli ei pidäkään heidän palveluaan itsestäänselvyytenä. Oma sukupolveni on ehkä ollut liian välinpitämätön siitä, että joku tekee työtä, mitä itse ei viitsisi tehdä. Emme ole osanneet arvostaa vaan pitäneet itsestäänselvyytenä.
Hymykin riittää! Aloituksesta jäi pois sana "hivenen", eli mitään suurta ei tarvitse olla, kukin tekee omalla tyylillään. Myös sen työpaikan hapannaaman päivää vois kai parantaa esim. tervehtimällä (iloisesti on jo extraa😄). Hänhän voi sitten työpaikkaa vaihtaessaan tulla sinulle sanomaan, että olit ainoa joka jaksoi olla ystävällinen.
Ap
Omituinen kirjoitti:
Hymykin riittää! Aloituksesta jäi pois sana "hivenen", eli mitään suurta ei tarvitse olla, kukin tekee omalla tyylillään. Myös sen työpaikan hapannaaman päivää vois kai parantaa esim. tervehtimällä (iloisesti on jo extraa😄). Hänhän voi sitten työpaikkaa vaihtaessaan tulla sinulle sanomaan, että olit ainoa joka jaksoi olla ystävällinen.
Ap
Toinen voi ottaa hymyn ystävällisyytenä toinen vittuiluna. Tosi paljon on kiinni henkilön asenteesta. T: kyyninen
Omituinen kirjoitti:
Ap
Meidän työpaikan yrmy-Kyösti pitää sitä positiivisinta ärsyttävänä tekopirteänä virnuilijana, jo pelkkä hymyillen sanottu "hei" saa aikaan valitusta. Toiset ovat vaan niin negatiivisia että mikään ei ole koskaan hyvin.
Itse en ole tavannut tänään ketään, kun olen pitänyt sadetta kotona. Olen kuitenkin ilahduttanut kolmen läheisen päivää kyselemällä kuulumisia puhelimitse. Ja ilahdutinhan mä naapureita jättämällä roskakatokseen lehtiä luettavaksi, kelpaavat hyvin kierrätykseen.
Vierailija kirjoitti:
Mun mottona on ollut pitkään laittaa hyvä kiertämään. Yllättävän nopeasti se palautuu. Suosittelen!
No, itsekin noudatan kyllä tätä! Hyvä me! Ei siitä tavasta itselle ainakaan paha olo tule!
Mä olen asiakaspalvelija, töitä 3-6 päivää viikossa. Ja siellä vasta parannankin kohtaamieni ihmisten päivää, siitä mulle maksetaan.
Joten, vapaa-ajallani en ota tälläisiä haasteita vastaan. Loppupeleissä jokainen on vastuussa omasta onnellisuudestaan.
Jokaisen? Kaikki vastaantulijat? Millä se edes onnistuu? Ei kaikki tykkää vieraiden hymyistä tai tervehdyksistäkään. Joku järkevämpi muotoilu olisi parempi.
Se tyyppi oli itse ihan kärttyperse eli ei maksa vaivaa.
En lupaa ottaa vastuuta joka ikisen ihmisen onnellisuudesta.
Sen sijaan voin luvata tämän: Kohtelen jokaista tapaamaani ihmistä asennoituen kunnioittamaan häntä arvokkaana kanssakulkijana.
Toistaiseksi olen käynyt kaupassa. Keskustelin ystävällisesti kassojen kanssa. Annoin tilaa vanhuksille, jotka epäröivät tulla samaan välikköön. Lehtimyyjälle mulla ei ollut rahaa, joten en kohdannut häntä. Mies tulee kohta kotiin. Yritän muistaa parantaa hänen päiväänsä.
En ole. Tehtäväni ei ole ottaa vastuuta joka ikisen tapaamani ihmisen päivästä.