Olen huono isä, en jaksa hoitaa lapsiani
Minulla on kaksi pientä lasta, olemme eronneet lasten äidin kanssa yli vuosi sitten. Olen kärsinyt pari vuotta masennuksesta, nyt tilanne on puolisen vuotta ollut todella huono. Masennus on mennyt pahaksi, lisäksi saan paniikkikohtauksia ja olen ollut burn outin takia sairauslomalla. Meillä on yhteishuoltajuus, ja lapset ovat kanssani puolet viikosta. En vain jaksa enää hoitaa heitä, varsinkin, kun toinen on erityislapsi ja erittäin haastava. Lasten äiti tietää tilanteeni, mutta sanoo ettei itsekään jaksa ja minun on vain hoidettava osuuteni. Ei suostu pitämään lapsia luonaan yhtään enempää. Minulla on itsetuhoisia ajatuksia. Mitä ihmettä tässä voi tehdä?
Kommentit (32)
Kuulostaa siltä, että perheenne tarvitsee ulkopuolista apua. Kerro ajatuksistasi hoitotahollesi niin he auttavat sinua, ja tekevät lastensuojeluilmoituksen. Äitiä en lähtisi syyllistämään sillä hän voi olla aivan yhtä väsynyt kuin sinä.
Lastensuojelun kautta voitte saada apua ja esimerkiksi tukiperheen.
Miten voi kukaan äiti lykätä lapsensa noin usein uupuneelle mt-ongelmaiselle ihmiselle hoitoon? En käsitä!
Onko äidilläkin mt ongelma vai onko hän vain patalaiska vätys?
Vierailija kirjoitti:
Miten voi kukaan äiti lykätä lapsensa noin usein uupuneelle mt-ongelmaiselle ihmiselle hoitoon? En käsitä!
Lykätä? Äitihän hoitaa väsymyksestä huolimatta oman osuutensa. Kuten isäkin. Kumpikin hoitaa oman puoliskonsa, eikä kumpikaan lykkää mitään kenellekään.
Miksi hankit lapsia jos niiden hoitaminen on sinulle noin ylivoimaista?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Lykätä? Äitihän hoitaa väsymyksestä huolimatta oman osuutensa. Kuten isäkin. Kumpikin hoitaa oman puoliskonsa, eikä kumpikaan lykkää mitään kenellekään.
Sinäkö lähettäisit surutta omat lapsesi itsetuhoiselle loppuun palanneelle ihmiselle hoitoon?
Soita neuvolaan ja pyydä aika juttelemaan. He voivat auttaa sinua tekemään lasin itsestäsi. Lapsia ei siis oteta pois vaan saat luultavasti apua kotiin, voivat myös järkätä sinulle perhetyöntekijän joka tulee auttamaan esim kotitöissä, kaupassakäynissä ja ruuanlaitossa että saat vain keskittyä lapsiin
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jos puolet viikosta saa lomailla niin terve ihminen ei voi olla väsynyt. Joko äiti itse on sairas tai laiska ja sitä ei kiinnosta lasten vointi. Haluaa sysätä ne pois, vaikka itsetuhoiselle ihmiselle kunhan ei ole hänen riesana.
Se lapsivapaa aika joka sinulla on, tulisi käyttää nyt oman jaksamisen parantamiseen. Huolehdi levosta ja ravinnosta, ja mieti millä tavoin voisit parantaa elämänlaatua yleisesti. Suunnittele ja valmistele ne päivät jolloin lapset ovat kanssasi, osta ruuat valmiiksi, ja tee suuntaa-antava päivä suunnitelma johon on aikataulutettu ateriat, ulkoilut / leikki ja lepo, sekä jokin lastenohjelma tai muuta ruutuaikaa jolloin sinä voit hengähtää. Valitse myös henkarille molemmille lapsille joka päivälle vaatteet valmiiksi.
Suunnittelu tuo hallinnan tunnetta, ja se taas vähentää kuormitusta, ja lisäksi selkeä rytmi vaikuttaa lapsiin rauhoittavasti.
Lapsien riehuminen on heidän tapansa oireilla stressiä, ja vanhempien väsymys ja lapsille suuri stressin aihe, kuten myös tunne siitä että heitä ei haluta, ei äidin, eikä isän luona.
Lasten äiti varmaan käy töissä toisin kuin ap. Kuormitusta arjesta äidillä on siten enemmän. Koska lasten äiti on masentuneen miehen ex-puoliso, on hyvin mahdollista, että hän on masentunut itse.
Ap:n tulisi hakea apua perheelle.
En usko, että viimeisenkin normiarjen poisto ap:n elämästä (eli omien lasten hoito) ainakaan helpottaisi ap:n oloa pidemmällä tähtäimellä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sinäkö lähettäisit surutta omat lapsesi itsetuhoiselle loppuun palanneelle ihmiselle hoitoon?
Lapset ovat yhteisiä, eivät äidin omia.
Tutut jutut, paitsi että emme ole eronneet. Itsellänikin on ollut masennusta, joka on äitynyt paniikinomaisiin kohtauksiin.
Onneksi lapsi on fiksu ja pärjää koulussa itseäni paljon paremmin. Jos lapsi olisi vielä hankala niin en tiedä minne kuseen olisin joutunut. Nytkin olen vain väsynyt ja täysin kyllästynyt kaikkeen. Ja huomenna taas töihin. Ei jaksaisi sitten niin millään.
Vierailija kirjoitti:
Kuulostaa siltä, että perheenne tarvitsee ulkopuolista apua. Kerro ajatuksistasi hoitotahollesi niin he auttavat sinua, ja tekevät lastensuojeluilmoituksen. Äitiä en lähtisi syyllistämään sillä hän voi olla aivan yhtä väsynyt kuin sinä.
Tai huostaanoton ja vinon pinon lisää ongelmia. 50/60 arpapeli
Vierailija kirjoitti:
Soita neuvolaan ja pyydä aika juttelemaan. He voivat auttaa sinua tekemään lasin itsestäsi. Lapsia ei siis oteta pois vaan saat luultavasti apua kotiin, voivat myös järkätä sinulle perhetyöntekijän joka tulee auttamaan esim kotitöissä, kaupassakäynissä ja ruuanlaitossa että saat vain keskittyä lapsiin
lasun
Ainakin saat nähdä lapsiasi. Miehenä et saa apua tai sympatiaa, vaan jos menet sanomaan tuon viranomaisille, niin he aloittavat vieraannuttamisen, eli painostavat äitiä olemaan antamatta lapsia sinulle ollenkaan ja samalla hakemaan maksimielarit. Mikäli äiti antaa lapset sinulle tai ilmaisee, ettei jaksa myöskään hoitaa, aloittavat sossut välittömän huostaanoton. Näitä tapauksia on tiedossa satoja. Vertaistuki on ainoa, joka auttaa.
Vierailija kirjoitti:
Vältä lasten"suojelua" viimeiseen asti. Tämä keissi kuulostaa niin potentiaaliselta huostaanotolta. Moni isä ja äiti on sanonut jälkikäteen lapsensa menetettyään, että oli virhe olla yhteydessä sossuihin. Huostattuja lapsia ei saada takaisin ja huostassa on niin karmeaa, että lapset karkaavat ennemmin kadulle, kuin pysyvät huostassa. Huostattuja lapsia ei saa takaisin, vaikka huostaanoton perusteet olisivat poistuneet, sillä se on miljardibisnes.
Puolet vanhemmista eivät jaksa ,eivätkä uskalla olla lapsilleen vanhempia
Se NÄKYY ja KUULUU kouluissa joka paikkakunnilla.
Pahin tilanne on koko Uudellamaalla.
Vanhemmista ei vaan ole eikä tule kasvattajia. He eivät pysty kasvattamaan lapsistaan kunnon kansalaisia.
Jos äitikään ei jaksa enempää, et voi ainakaan hänelle lykätä lapsia. Voit etsiä apua esim. kunnalta tai seurakunnalta. Tsemppiä!