Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mehiläisen kynsivallin tulehdushoito pähkinänkuoressa...

Vierailija
10.08.2026 |

Buranaa reseptimääräys =80 lasku 

Vartti kysellään oireita =60 lisämaksu 

Todetaan ettei kynsivallin tulehduksen kynttä suostuta leikkaamaan varpaan sisältä vaan se vaatii uuden kalliin käynnin. Mehiläisen lääkäripalvelut 

Kommentit (22)

Vierailija
1/22 |
10.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin, ei terkkarissakaan toimenpiteitä tehdä yleislääkärin vastaanotolla. Miksi kynnenleikkaaminen itse ei onnistu?

Vierailija
2/22 |
10.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Niin, ei terkkarissakaan toimenpiteitä tehdä yleislääkärin vastaanotolla. Miksi kynnenleikkaaminen itse ei onnistu?

Koska en ole kirurgi. Pitäisikö mun itse kaivaa kirutginveitsellä se kynsi sieltä kun kasvoi sisään? 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/22 |
10.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voiko mehiläiselläkin olla kynsivallintulehdus? Sen hoitaminen voikin olla mutkikasta, kun mehiläisen jalat on niin pienet.

Vierailija
4/22 |
10.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Koska en ole kirurgi. Pitäisikö mun itse kaivaa kirutginveitsellä se kynsi sieltä kun kasvoi sisään? 

Miten olisi terävät keitetyt kysisakset ja pinsetit?

Vierailija
5/22 |
10.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Noh ei tuohon mehiläistä tarvita 

Teetkö laskutoimitukset ydinfyysikon avulla?

Vierailija
6/22 |
10.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Voiko mehiläiselläkin olla kynsivallintulehdus? Sen hoitaminen voikin olla mutkikasta, kun mehiläisen jalat on niin pienet.

Onko mehiläisellä edes kynsiä? Taitaa olla joku hupiprovo tämä aloitus.

Vierailija
7/22 |
10.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Totta. Mies meni mahakivun takia eikä lääkäri voinut edes ultrata,vaan siihen olisi pitänyt sopia uusi käynti ja maksaa lisää! Mies siis maksoi keskustelusta eikä saanut edes diagnoosia.

Vierailija
8/22 |
10.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Totta. Mies meni mahakivun takia eikä lääkäri voinut edes ultrata,vaan siihen olisi pitänyt sopia uusi käynti ja maksaa lisää! Mies siis maksoi keskustelusta eikä saanut edes diagnoosia.

Ultra vie aikaa ja maksaa yleensä parisataa euroa lääkärikäynnin päälle. Olisi pitånyt saada ilmaiseksi ja jonkun toisen maksamalla ajalla?

Vierailija
9/22 |
10.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikö sisäänkasvanutta kynttä ohjata sellaisella pienellä silikoniliuskalla suoremmaksi? Olen itse käyttänyt ihan pumpulia, jonka tungin kynnen alle kynnenalustenkaivuutyökalun avulla ja vaihdoin sen kahdesti päivässä vetämällä sen pois haikarapinsettien avulla. Muuten käytin ihan tavallista käsidesiä lääkkeen sijasta. 

Vierailija
10/22 |
10.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olisit huolehtinut ettei se kasvaa ihon sisälle.

Ei voi olla yllätys kun varpaan kynsi kasvaa niin hitaasti.

Vierailija
11/22 |
10.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ultra vie aikaa ja maksaa yleensä parisataa euroa lääkärikäynnin päälle. Olisi pitånyt saada ilmaiseksi ja jonkun toisen maksamalla ajalla?

No kyllä luulisi että jotenkin olisi tutkittu! Jos mies olisi halunnut maksaa keskustelusta hän  olisi mennyt puhumaan yhtä hyvin vaikka ennustajaeukolle. 

Ja puhutaan että yksityisellä saa parempaa palvelua ja tarkemmat tutkimukset.. jep jep.

Vierailija
12/22 |
10.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olisiko pitänyt jo  aiemmin leikata  itse  kynsi ?

Vierailija
13/22 |
10.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olisit huolehtinut ettei se kasvaa ihon sisälle.

Ei voi olla yllätys kun varpaan kynsi kasvaa niin hitaasti.

On pidetty huolta silti kasvoi 

Vierailija
14/22 |
10.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eikö sisäänkasvanutta kynttä ohjata sellaisella pienellä silikoniliuskalla suoremmaksi? Olen itse käyttänyt ihan pumpulia, jonka tungin kynnen alle kynnenalustenkaivuutyökalun avulla ja vaihdoin sen kahdesti päivässä vetämällä sen pois haikarapinsettien avulla. Muuten käytin ihan tavallista käsidesiä lääkkeen sijasta. 

Jos tarpeeksi pahasti kasvaa lihan sisään niin pitää ensin poistaa kunnolla. Noita liuskoja käytetään ehkäisynä ettei kasva uudelleen. 

Vierailija
15/22 |
10.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tähän on Suomen terveydenhoito näköjään mennyt. 

Vierailija
16/22 |
10.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yksityinen on kalliimpi mutta vastassa saattaa olla se terveyskeskuslääkäri jolla ei ole mahdollisuutta tehdä edes pientä toimenpidettä. Mun korvaa ei esim. voitu huuhdella vaan maksoin 150e tiedosta,että korvaa särkee ja kuulo on alentunut koska siellä on vaikkutulppa.  Ja lähdin kotiin edelleen puolikuurona koska lääkärin valtuuksiin ei kuulunut alkaa huuhdella korvaani!

Onko niille sanottu että puhua saa mutta koskea ei?

Vierailija
17/22 |
10.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No kyllä luulisi että jotenkin olisi tutkittu! Jos mies olisi halunnut maksaa keskustelusta hän  olisi mennyt puhumaan yhtä hyvin vaikka ennustajaeukolle. 

Ja puhutaan että yksityisellä saa parempaa palvelua ja tarkemmat tutkimukset.. jep jep.

Tunnusteliko lääkäri vatsan silti? Sehän on se perustutkimus ei ultra. Rahalla saa lusätutkimuksia, ei kuulu tietenkään peruskäynnin hintaan.

Vierailija
18/22 |
10.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tähän on Suomen terveydenhoito näköjään mennyt. 

Olisiko hallituksen saksilla osuutta asiaan? 

Vierailija
19/22 |
10.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Yksityinen on kalliimpi mutta vastassa saattaa olla se terveyskeskuslääkäri jolla ei ole mahdollisuutta tehdä edes pientä toimenpidettä. Mun korvaa ei esim. voitu huuhdella vaan maksoin 150e tiedosta,että korvaa särkee ja kuulo on alentunut koska siellä on vaikkutulppa.  Ja lähdin kotiin edelleen puolikuurona koska lääkärin valtuuksiin ei kuulunut alkaa huuhdella korvaani!

Onko niille sanottu että puhua saa mutta koskea ei?

Varmaan kannattaa tilata aika korvien huuhteluun ihan erikseen hoitajalle, jos ei apteekin itsehoitotuotteet kelpaa.

Vierailija
20/22 |
10.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ja vieläpä pähkinänkuoressa! Melkoista näpräämistä

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi kolme kolme