Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

/)/)/)/) HELMET loppuviikko (to-su) (\(\(\(\

Kommentit (70)

Vierailija
1/70 |
16.07.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

kurjaa että menit niin henkilökohtaisuuksiin lapaselle tarkoitetussa viestissäsi. Kyllä täällä saa tunteita tuuletella, mutta asiattomuudet sikseen. Aikuisiahan me ollaan.

Olen pahoillani, ainakin minä tein ilmoituksen ylläpidolla em. viestistä.

KL.

Vierailija
2/70 |
16.07.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onpa täällä taas keskustelua : (. En ole ikinä ymmärtänyt miten toisten vauvan ruokinta voi niin kiinnostaa, miksei ketään kiinnosta mitä meidän kolmevuotiaalle syötetään? Kai se on yhtä tärkeää että sekin saa tasapainoista ja terveellistä ruokaa.

Mäkin aloitin Siirin kanssa kiinteiden harjoittelut, pari päivää on syöty perunaa huonolla menestyksellä. Kokonaissaalis ehkä teelusikallinen : ). Lisäksi en tiedä mikä ihme mun tissejä vaivaa, tulvii koko ajan...

Tampere-miitti kiinnostais, sopisko se keskiviikko? Me ollaan huomenna menossa Puuhamaahan ja sieltä Helsingin seudulle yöksi. Otan myös molemmat tytöt mukaan jos marcelkin ottaa. Missä nähtäis, olisko jossain ulkona semmoinen kiva paikka missä penskatkin viihtyisi? Puisto ja eväät? Kellonaika on mulle ihan sama.

Jaha mutta nyt se Siiri heräsi, palataan

FannyK

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/70 |
16.07.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Piti sanoa, että ei Siirilläkään mitään sen kummempaa rytmiä ole, kuin puoli kymmenen nukkumaan ja puoil kasi ylös. Päiväunet nukutaan aika lailla esikoisen melutason mukaan. Onneksi näin kesällä on helppio lykätä vauva ulos vaunuihin nukkumaan jos haluaa ottaa torkut, pitkiä päiväuniahan se ei ole nukkunut ikinä.

FannyK taas

Vierailija
4/70 |
16.07.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei viitsitä pilata tätä meidän omaa pinoa näillä asiattomuuksilla!

Tamperelaisten tapaamisesta: Minäkin voisin lähteä poikien kanssa. Meille kävisi muut päivät paitsi keskiviikko. Jonttulilla on silloin neuvola.

Päivärytmistä: Me ei olla vielä varsinaisesti rytmitetty Joonan päivää, vaan poika saa ruokaa, kun vaikuttaa nälkäiseltä ja laitetaan nukkumaan kun väsyttää. Sittenhän päivärytmi alkaa muotoutua itsestään kun aloitamme kiinteät. Joonalle on tullut nukkumiseen melko tarkka rytmi ihan itsestään, mutta imetän aina, kun poika näyttää sitä haluavan. Joonahan nukkui välillä jo heräten yöllä vain kerran syömään, mutta viime aikoina on ollut kaksi yösyöttöä. Nyt olen antanut kahtena iltana supon, kun ei se korvatulehdus ollut parantunut ja heti molempinä öinä on ollut vain yksi yösyöttö kuudelta aamulla. Toivottavasti korvia ei ole särkenyt koko tätä kuukautta. Poika on kuitenkin ollut hyväntuulinen ja syönyt hyvin ja muuten nukkunut normaalisti, joten tuskin se kovasti on kärsinyt. Piti tuosta supon antamisesta vielä sanoa, ettei kukaan varmaan ihan ilman syytä lasta lääkitse. Ja tietääkseni satunnainen särkylääkkeen anto ei vaikuta millään tavalla vastustuskykyyn eikä siitä muutenkaan ole haittaa!

Yritin tuossa aamulla lukea aamulehteä Joona sylissä. Poika aivan tärisi innosta kun alkoi repimään ja ryttäämään sitä lehteä. Ja pitihän sitä vähän maistaakin...

Lähden viemään pyykkejä ulos kuivumaan.

nonnu78 ja pojat

Vierailija
5/70 |
16.07.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ehtinyt lukemaan Fannyn viestia ennen kuin aloin kirjoittamaan omaani. Meillä on se neuvola keskiviikkona klo. 11, joten jos se päivä käy muille, niin voisimmehan tietysti tulla sieltä suoraan, jos se niihin aikoihin sopii muille. Me ehtisimme paikalle puolilta päivin. Ja voisi olla tosiaan hyvä idea tavata jossain ulkona ja tietysti eväiden kanssa=)

nonnu edelleen.

Vierailija
6/70 |
16.07.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulle käy muut päivät paitsi ti, pe lähdetäänkin viikoksi reissuun. Miehen serkku on myös tulossa käymään joku päivä, mutten millään muista mikä päivä se oli... Taisi olla tiistaina sekin.

Ja kiva ois tavata piknikin merkeissä, jos vain säät sallivat! Jos oikein kuulin niin taidettiin lupailla taas helteitä ensi viikolle?

" Kiva" lukea että jonkun muunkin lapsi kiukuttelee. Pukelo on tänään urputtanut koko päivän. Siitä tulee näemmä nälkä, äsken pisteli mennen tullen purkillisen kasvissosetta. Soseet ovat uponneet hieman huononlaisesti, maitoa on toki mennyt vastaavasti enemmän.

Rytmeistä kun on ollut puhetta -Silppu vetelee edelleen hyvät yöunet klo 21 - 8/9 (koputan puuta), herää kerran tai ei ollenkaan syömään. Eilen illalla nukahti kesken vellin, joten heräsi jo kahden maissa syömään ja seuraavan kerran seitsemältä, josta jatkoi unia yhdeksään. Ensimmäiset päikkärit nukkuu yleensä klo 11-12, toiset iltapäivällä, kolmannet alkuillasta ja viimeiset pikkutorkut klo 19 tai 20. Toisinaan jotkut päikyt jää välistä. Ei ole enää viikkoihin nukkunut kahta-kolmea tuntia kuten ennen. No, näin mennään nyt.

Jaahas, suihkuun tarttis mennä -lähdetään tänään katsomaan kapteeni Jack Sparrowta leffaan :). Urputtava Puklu pääsee siksi aikaa hoitoon mummolaan.

KL.

Vierailija
7/70 |
16.07.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oltiin Aleksin kanssa viikko mummolasta ja heti perään pari päivää mökillä.Tosi kivasti reissu meni. En ole ehtinyt lukea vanhoja pinoja mut tän lukasin. Nyt ollaan huomiseen kotona ja lähetään sitten mökille. En tiedä kuinka kauan viivytään,kun miehellä alkoi kuukauden kesäloma. Välillä pitää varmaan täällä kaupungissa käydä pyykkäämässä,kastele kukat yms mutta muuten mahetaan mökkeillä suunnilleen koko loma. Joten varmaan nyt harvemmin kirjottelen kuulumisia mutta sitten taas oon aktiivisempi kun miehen loma loppuu.

Neuvolassa käytiin ennen sinne mummolaan lähtöä. Aleksi painoi 7555g ja oli 65cm pitkä. Täysimetyksellä vieläkin mennään,kun poika hyvin kasvaa. Nyt ikää 5kk ja pian viikko päälle. Sit 6kk iässä aletaan ottaa kiinteitä mukaan ruokavalioon jos näin hyvin menee. Varmaan on sitten jännää ruveta antamaan muutakin kuin tissiä. Ensimmäinen lapsi kun on niin ei ole mitään kokemusta kiinteiden aloittamisesta. Mun puolesta jokainen saa aloittaa kiinteät silloin kun sen parhaaksi näkee oman lapsensa kanssa.

Aleksi on ollut ihan pelkällä tissillä. Ei ole ikinä tuttipullosta maitoa saanut vaan äiti on ollut aina saatavilla :) Ajattelin et jos ihan ilman tuttipulloa pärjättäis va saapi nähdä.Tutti meillä kyllä on käytössä.

mulla sitten alkoi ne menkat kp42 ja raskausoireet katos. Aivan normaalit menkat oli.Ilmeisesti oli kierto hieman sekaisin.Nyt sitten odotellaan,että millon tärppää :) Toivottavasti pian :)

Poika vaatii huomiota tuolta lelukaaren alta,joten täytyypi lopetella.

-Mirjami ja Aleksi 5kk ja 5 päivää-

Vierailija
8/70 |
16.07.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

tiukkasävyistä tekstii täällä tänään!!!

Omat synttärit huomen, tullu kahvitettua sukulaisia ja ystävii, mansikkakakun tietty väsäsin, kun kuuluu ne mansikat kesään. Eilen illalla käytiin terassilla (baarissa) parilla siiderillä avomiehen veljen tyttöystävän kanssa ja hauskaa oli piitkästä aikaa olla tuulettumassa, pojat oli lastenvahtina.

Nyt pitäis laittaa sapuskaa, et äijä saa kunnon eväät töihin mukaan.

Se siitä rauhasta, vaavi heräsi ruhtinaallisilta vartin nokosilta, yön kyllä nukkuu hyvin joten en valita!

Vierailija
9/70 |
16.07.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä alkoi päivä sitten tosi kivasti.. Koira oli ilmeisesti tuonu aamulenkiltä mukanaan punkin, joka oli tarttunu Iitan kaulaan! Arvatkaa meninkö paniikkiin ja kuvittelin jo kaikenmaailman borrelioosit sun muut! Ja täällä maallahan et sit viikonloppuna pääse lääkäriin muuta kuin monen tunnin odotuksen jälkeen ja täti puhelimessa ehdotti vielä että entä jos menisitte sitten huomenaamuna omalle lääkärille! Ilmoitin, että haluan punkin lapsestani pois heti enkä huomenna joten ajettiin kuopioon yksityiselle. Olis kai sen voinu itsekin napata pois, mutta ei omisteta punkkipihtejä ja jotenkin ajattelin että varmempaa on mennä lääkäriin. Kallis reissu oli, mutta sainpahan ainakin omalle mielelle rauhan. Ilmeisesti se ei sit kuitenkaan niin kauheen vakavaa oo, lääkäri käski seurailla tilannetta ja jos punainen alue kovasti isonee niin sit täytyy ottaa yhteyttä lääkäriin. Suositteli hankkimaan vastaisuuden varalle ne punkkipihdit ja kysyi vielä että onko tämä muuten teidän ensimmäinen lapsi...? No, ei kai omastaan voi koskaan liikaa huolehtia..

Muuten olikin mukava päivä, oltiin mummolassa kylässä ja Iita ryömi! No, ehkä 10 senttiä, mutta kuitenkin.. ;)

Juu, mä kans toivon että toi kiinteät-keskustelu ei pilaa sitä hyvää henkeä, mikä täällä on vallinnu. Sitä sotimista riittää kyllä monessa muussa pinossa..

-elmiina ja Iitunen

Vierailija
10/70 |
16.07.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiitokset tsempistä heti alkuun :)

Fassiloora: meidän Eetun iho on ollut tosi kuiva siitä saakka kun siirryttiin kokonaan korvikkeelle. Välillä TOSI pahana! Ensi alkuun auttoi Novalan, se on ollut meillä paras. Sitten Hydrocortisonia kuurina neuvolan ohjeen mukaan: 1% vartalolle ja 0,5 % kasvoille aamuin illoin kaksi viikkoa. Sitten parin viikon tauko, jolloin vain Novalania, ja kortisonin voi aloittaa tarpeen mukaan uudelleen. Jos näpyt tulehtuneet niin niihin laitettu Sibicortia. Pojalla nyt myös inhoja läiskiä ihossa ja ollaankin tiistaina menossa allergologille setvimään tilannetta.

Sasuliini ja Eetu 5,5 kk

Vierailija
11/70 |
16.07.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Parempi pitää pikkasen palstataukoa, kun vedän kilareita jostain naurettavasta kiinteät keskustelusta.

Alko vaan keittään yli, kun joillain ei ole parempaa miettimistä kuin toisten kiinteiden antamiset tai tissit tai korvikkeet. Tollaset mitättömät toisarvoiset asiat saa ihan liian suuret mittasuhteet ihan liian usein:(

Käytiin juuri tänään katsomassa kaveriani Terhokodissa, hänellä vasta pitäisi olla valitettavaa, varsinkin kun mieskin kuoli pari vuotta sitten, mutta ei, hän ei valita eikä surkuttele kohtaloaan, vaikkei näe koskaan lastensa kasvavan aikuisiksi.

Kertaakaan en ole kuullut hänen elämässään sanoneen rumasti toiselle tai menettäneensä hermoja mistään. Vieläkin hän jaksaa iloita toisten puolesta.

Tamperelaisten tapaaminen kiinnostais kyllä, mutta tullaan täältä " etelästä" vasta tiistaina pois, eikä heti jaksa eikä kerkeä lähteä. Ne muuten lupaili kylmiä ilmoja, joten miettikää vaihtoehtoista tapaamispaikkaa piknikille.

Vierailija
12/70 |
13.07.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihanaa, mä olen ensimmäistä kertaa Silvan syntymän jälkeen viihteellä! Lähdin tänne kotikonnuille siskon luo kahdeksi yöksi, tänään on tarkoitus illasta lähteä juhlimaan. Mies on kotona Puklun kanssa kahdestaan, tekee hyvää iskällekin. Ensimmäistä kertaa huoltaa tyttöä yksin yön yli.

Pukernaattori oksensi maanantai-iltana kaiken syömänsä vellin, heräsi yöllä kitisemään noin puolentoista tunnin välein ja seuraavana päivänä ei ruoka maittanut. Jos söi vähänkin enemmän maitoa yökkäsi kaiken, pienet maitomäärät pysyivät sisällä. Ei huolinut tissiä eikä pulloa, mutta sain syötettyä hedelmäsosetta ja vettä. Oli kyllä pirteä eikä kuumettakaan ollut. En tiedä mistä johtui, lämpimistä ilmoista, nestehukasta tai mistä lie? Tiistaina ruoka meni jo paremmin, vaikkei pullo kelvannut (eikä tissi) vieläkään. Ilmeisesti typsy päätti että tissittely loppui nyt tähän ja niputti siihen samaan myös pullon. Kaivelin jo nokkamukia esiin, mutta tarjosimme pulloa joka tapauksessa ja eilen huoli jo paremmin. Aamusta soitin miehelle ja kysyin miten oli mennyt, kuulemma oli syönyt hyvin mutta oksentanut iltavellin... Todellakin toivon, ettei oksentelun syynä ole esimerkiksi mikään allergia -kuten olen maininnutkin, meidän puolelta sitä on suvussa :-/.

No juu, koetan nauttia tästä päivästä ja vielä enemmän illasta :).

KL, hunningolla.

Vierailija
13/70 |
13.07.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

no me kyllä asutaan nelosessa et voi täällä tuulla ja maanpinnassa ei!

Meillä on kans tuo nukkuminen mennyt ihan vituralleen, päikkäreitä yrittää nukkua mut johonkin sit säpsähtää ja narina alkaa. Yöunet katkee kans ihme narinaan ja sit halutaan maitoo,syliä ja sympatiaa, ukko hoitaa ne puolet. Mut mä luulen et tämä kuumuus sotkee monen unia. Meillä tyttö nukkuu yökkärissä kun parvekkeen ovi ja kaikki ikkunat on auki ja silti on pää ihan märkä.

Eilen maistettiin lihaa ja ehkä sekin natisutti lisää, mut hyvin uppos.

Tytöstä on muuten ihanaa leikkiä harsolla tai lakanalla, sitä veivataan naamalle ja pois tai sitten se otetaan sykkyrään käsiin ja pyöritään ympäri kunnes harso/lakana on sitten koko kropan ympäri. sit ollaan ku makkara paketissa eikä kädet liiku.

Ja sit mittakupit ja spaghettikauha on NIIIIIN ihania, kun ne kolisee ja maistuu hyville. Kiva duunailla keittiössä kun tyttö ryömii jalkojen välissä..monta kertaa oon meinannut kompastua...niin ja koira on sit vihdoin älytty. rakki parka laukkaa karkuun kun tyttö haluaa silittää,siis repiä karvoista... nakuna maha vaan ottaa lattiaan ilkeesti kiinni.

Konttausasentoa harjoitellaan,ei vielä osaa ottaa ku muutaman " askeleen" , mut en usko et menee kauaa kunnes oppii konttaamaan. Sit sitä menoa riittää. Meille neuvola suositteli sitä hyppykiikkua, koska liikkuu rivakkaan tahtiin ;))) siis ihan sen takia et saan tehtyä jotain kun tyttö kiikkuu siinä.

Mun pitää nyt tehdä jotain muka tärkeetä...mitähän keksis...keittäiskö kahvit, no ainakin huttua pitää lämmittää pikkuselle.

Palataan astialle.

Kuumetta vuoden vanhempana ja tyttö 5 kk ja 3 päivää ja tänään 11 vee koululainen,no ei sovi unohtaa karvasta koiraa ja ukkokin meiltä löytyy ;))))

Vierailija
14/70 |
13.07.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aaro on nyt sitten ekan kerran saanu suuhunsa kiinteitä, täysin suunnittelemattomasti kylläkin. Oltiin tuossa pihassa ja yhtäkkiä rupesin ihmettelemään että mitä se nassuttaa, niinku ois suussa jotain. Muistin sitten että tuossa syreenipuskan kohdalla se tais ottaa taas semmosen neliraajakurotuksen niitä lehtiä kohti... ja äkkiä hoitopöydälle tutkimaan tilannetta. Syreeninlehden palahan sieltä suusta löytyi ja toinen kädestä. Voi itku, Oodi, liityn siihen sun " vuoden äiti" -kerhoon kyllä välittömästi! Miten tohelo äiti antaa pienen vauvansa syödä pensaista lehtiä?!?!? Ne krassit ei ois haitannu, nehän on oikeesti ruokaa. Katoin kyllä heti netistä ettei syreeni oo myrkyllinen.

http://www.hus.fi/?path=1%2C28%2C824%2C2049%2C2265%2C2260%2C2613

Onneksi ei menny siitä vierestä villiviiniä, se on myrkyllinen. Mua huolettaa nyt ihan kamalasti kun se on pitkillä päikkäreillä ja tämä tapahtu just ennen sitä. Mitä luulette, onkohan tuosta haittaa pojalle? En usko, että se ehti mitään nielasta, mutta mistä sen tietää... Oishan se pitäny arvata että näin käy kun se on ollu niin kamalan kiinnostunu meidän syömisistä ja repii kaiken lähellä olevan suuhun.

Pitää melkein mennä siihen viereen kuuntelemaan että se hengittää.

Miten teillä meni yö, Minkki?

Vilja

Vierailija
15/70 |
13.07.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaalilaatikolle : Nauti illasta ja pidä hauskaa :)

Viljaa :

Oskari päätii lopettaa kiinteiden syömisen, en viitsi tyrkyttää enkä pakottaa. Viime yön tissisaldo 6 x

Huomasin sitten tänä aamuna että rinnat oikein pursuaa maitoa , tänään vedetty vaan tissiä. Siis olikohan kyse kuitenkin lisämaidon tarpeesta ?

Käyn uudelleen Minkki ja Oskuboy

Vierailija
16/70 |
13.07.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voin oloasi helpottaa ja kerto, että ei siitä syyreenin syömisestä ole mitään haittaa. Ehti varmaan vaan hiukan maistaa ja vaikka olis mennyt koko lehtikin niin ei hätää. Meillä on esikoinen aikoinaan napsinut suuhunsa maat sekä mannut ja vielä henki pihisee. Lapset haluaa maistaa kaikenlaista =) No jonkin verran osaan kyllä kattoa ettei mitään kauhean myrkyllistä ole lähettyvillä kun on toi puutarhurin ammatti tullu hankittua..

Birdy

Vierailija
17/70 |
13.07.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

eli mulla on ollut kaksi päivää kurkku kipeänä ja viime yönä oli kuumettakin...siitä ei ole tietoa kuinka paljon, kun kuumemittari löytyi vasta aamulla... Mutta villasukat oli jalassa ja kaksi paksua täkkiä päällä ja silti palelti vietävästi! Tänään ei ole ollut kuumetta mutta hikeä pukkaa pintaan koko ajan ja kurkku on kipeä. Miehelläkin oli pari päivää sitten kurkku kipeänä... Kumpa vaan ei tarttuis Onniin!!!!

Jätkä on kyllä ollut tänään tosi kiukkuinen, mikään ei ole hyvin eikä missään kiva olla. Nyt sain nukkumaan mahalleen rattaisiin, saa nähdä kauanko unta riittää.

Meillä on myös Onni aloittanut taas sen älyttömän puklailun joka jo pitkään oli poissa. En tiedä johtuisko se taas siitä, että niiden " ruokalakkopäivien" jälkeen jätkä kiskoo hillittömiä määriä maitoa ja velliä napaansa. Kiinteät tosin ei ole pariin päivään maistuneet.

Olen parina päivänä antanut sitä peruna-porkkanaa soseena ja vellinä. Heti seuraavana aamuna Onnin poskeen ja leukaan oli ilmestyneet punaiset läiskät. En nyt sitten tiedä johtuuko se ruuasta vai siitä atooppisesta ihottumasta... Noh, seuraillaan tilannetta.

Kuumetta : Onni tykkää myös leikkiä harsolla! Sen kanssa se jaksaa nyhrätä pitkäänkin vaikka muuten ei omissa oloissaan viihdy. Ainoa " hankaluus" on se, että Onni laittaa aina ja koko ajan sen harson kasvoilleen eikä hoksaa ottaa sitä itse pois. Sitten se vetelee siellä harson alla syvään henkeä ja jalat ja kädet on tikkusuorana =)

Viljaa : Meillä kans Onni kerkes tunkemaan suuhunsa koivunlehtiä ja jotain kukkapenkin kukkia (liljoja?)! Äitin vikahan se tietysti oli, kun halusin ottaa " kesämies 2006" valokuvia ulkona ja laitoin kukkaset ja lehdet viltille ja Onnin siihen päälle. Samantienhän se tunki kaiken suuhunsa mitä käsiinsä sai! No, eloon poika jäi vaikka säikähdin, kun niiistä kukista irtosi jotain pölyä tms. ja en tosiaan tiedä oliko ne myrkyllisiä... Pitäis vissiin alkaa pikkuhiljaa perehtymään siihenkin asiaan ja minimoida riskit sisäkukkienkin osalta!

Mä olen ollut pari päivää Painonvartijoiden Pointseilla. Saa nähdä kauanko se mulla toimii. Yleensä mulla ei ole mitään selkärankaa syömisten suhteen mutta nuo pisteet vaikuttaa suht helpoilta. Saa selvät ohjeet siitä mitä saa syödä ja paljonko. Toivottavasti sais jotain tuloksia aikaan...

Jep, pitäis levätä tämä aika, kun Onni nukkuu niin jaksais loppuillan paremmin. Mieskin on iltavuorossa niin kuin aina, kun olen ollut sairaana :(

-kurkkukipuinen kumppari ja kärttyisä Onni -

Vierailija
18/70 |
13.07.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Painoa oli nyt 6930 g ja pituutta 65,4 cm. Meillä oli edellinen neuvolakäynti 3 viikkoa sitten ja siinä ajassa oli tullut painoa 270 g ja pituutta 1 cm. Neuvolatädin mukaan Helmi kasvaa edelleen hyvin ja tasaisesti, joten kiinteää ruokaa ei tarvitse vielä aloittaa. On kyllä niin paljon helpompaa pelkkä täysimetys, kun ollaan niin paljon ulkona. Tuntuis jotenkin hankalalta kantaa soseita sinne ja yrittää pitää huoli siitä, ettei ne mene lämpimässä pilalle. Neuvolatäti " käski" aloittaa kiinteät perunalla ja sanoi, että vasta kun menee kasviksia, saa aloittaa hedelmät. Mä sanoin, että me ei aloiteta perunalla tai porkkanalla vaan todennäköisesti bataatilla. Jos Helmi on yhtään äitiinsä tullut, niin peruna ei tule ilman lisukkeita uppoamaan. Ja hedelmiä ja marjoja aion kyllä ottaa mukaan, vaikka söisi vasta yhtä kasvista. Mutta toi on ajankohtaista vasta sitten kuukauden päästä.

Helmi on vähän hankala, kun haluaa tarttua ihan kaikkeen. Ja kun saa otteen jostain, niin tytön käsiä ei meinaa saada irti. Mun kännykkää Helmi himoitsee niin paljon, että alkaa melkein huutamaan, kun ei sitä saa. Muuten saisi sitä pitää, mutta kun kaikki menee heti suuhun, niin en halua, että syö mun kännykän ihan märäksi. Ja pulauttais varmaan vielä siihen päälle.

Saataiskohan me viikonlopun aikana kaivettua esikoisen vanha hyppykiikku jostain esille. Mulla ei ole mitään hajua, missä se on. no, vaihtoehtoja on vain 3: ullakolla, kellarissa tai jossain kotona. Helmi on sellainen heiluja, että ois varmaan ihan onnessaan siinä hyppykiikussa.

Nyt aion lähteä kaupungille etsimään jotain kivoja vaatteita itselleni. Yleensä ostan vaatteita vain lapsille, mutta tarvitsen itselleni ainakin lisää toppeja ja laukun. Kirppiksellä voisin myös käydä matkan varrella.

T:Fassiloora ja Helmi (3 päivää vajaa 5 kk)

Vierailija
19/70 |
13.07.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Taidan ansaita oikein puheenjohtajan paikan! Joona putosi eilen meidän parisängystä=( Mä laitoin sen siihen odottamaan tyhmänä laidansuuntaisesti, kun käänsin selkäni ja otin hoitopöydältä vaipan. Ei tullut mieleenikään, että pullero ehtisi kierimään siitä alas niiden noin kolmen sekunnin aikana, kun olin kääntyneenä pois päin. En siis jättänyt sitä ihan reunalle. Sydän meinasi pysähtyä, kun poika mätkähti maahan tai oikeastaan Veetin taaperokärryn päälle. Joona itki noin minuutin kuin palosireeni, mutta rauhoittui sitten. Itse nukuin yönkin huonosti, kun oli ja on vieläkin niin paha mieli tuosta tapahtumasta. Poskeen tuli mustelma. Mietin pitäisikö poika tuollaisen jälkeen viedä lääkärille, mutta en sitten vienyt, kun poika oli ihan normaalin oloinen, eikä lyönyt päätään. Yöllä ravasin kuuntelemassa kuulostaako hengitys normaalilta ym.

Nyt pitää mennä...

nonnu78 ja pojat

20/70 |
13.07.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Heips kaikki helmikuisten mammat,

en ole aikaisemmin kirjoitellut tänne mutta pinojanne olen innokkaana seurannut. Alkuviikon pinossa oli puhetta kiinteiden syömisestä. Meillä poika 5,5kk ja kasvista menee 2 ateriaa päivässä, hedelmää 1, lisäksi aamupuuro ja iltavelli.

Mua jäi nyt mietityttämään kun itse aloittelin kiinteitä ja kysyin neuvolasta että miten syötetään niin sain vastauksen että aina ensin maito ja sitten kiinteät, maito kun on vielä tällä hetkellä tärkein osa ruokavaliota...meillä poika juo joka aterialla n. 1dl ja lisäksi vielä kiinteät päälle sen jälkeen, niin paljon kun jaksaa, yleensä n 0,5prk kaupan sosetta. Tuon maidon olen kuitenkin antanut aina ensin, joka ruokailulla. Pinostanne käsitin että kaikkien vauvat eivät juo maitoa joka aterialla? Maidon päivittäistarve on neuvolan mukaan n 6-7dl joten meillä ainakin joka ruoalla juotava jotta täyttyy...onko meidän neuvolassa vanhanaikaiset neuvot vai ymmärsinkö itse jotain väärin:)

Meillä siis korvikkeella.

mukavaa viikon jatkoa kaikille!