/)/)/)/) HELMET loppuviikko (to-su) (\(\(\(\
Kommentit (70)
heh heh, onpa rauhoittavaa kuulla, että muutkin yrittää " tappaa lapsiaan" :-) Mulla kans meinas sydän pysähtyä kun Leo muksahti siihen saunan lattialle maanantaina. Mietin pitkään, että uskallanko kertoa miehelle, ettei se suutu mulle. No, kiva kuulla että putoilee ne muidenkin lapsoset.
Me ollaan lähdössä huomenna ajamaan Savon suuntaan sukulaisiin ja koirakisoihin (maastojuoksukisat). Ostettiin kaupasta sitten noita Tuttelin tetroja. Mehän ollaan normaalisti annettu Omneo-Tuttelia, joka on jauhetta. Tetroista tutteli uppoaa ihan yhtä hyvin, mutta pojan puklut haisee ihan kauheelle! Siis onko noissa tuotteissa, vaikka molemmat Tuttelia, noin iso laatuero? Normaali Tutteli aiheuttaa enemmän puklaamista ja tosiaan ihan kamalan hajuisia pukluja. Yök! Tiedän kyllä, että Omneo nimenomaan hieman paksumpaa ja tarkoitettu helpottamaan, siis vähentämään pukluja mutta en arvannut että ero on näin valtava. No, pysymme siis ehdottomasti Omneo-jauheessa.
Korjattiin eilen auton ilmastointi. aaaaah!!! kylmää ilmaa!!! En muistanutkaan, miten mukava se ilmastointi on kun meillä ehti olla se pari kuukautta rikki ennen kuin ehdittiin huoltaa. Tai ei se rikki ollut, mutta joku ilmastointiaine pitää vaihtaa parin vuoden välein niin se piti vaihtaa. Leokin ollut aivan tuskissaan ja litimärkä hiestä takapenkillä näillä helteillä niin jopas on nyt mukava autoilla kun on suorastaan viileä.
Käytiin Hietsun kirppiksellä. Siellä oli yhdellä myyjällä aivan älyttömän hyviä vauvan vaatteita. Esim. KappAhlin hupparitakkeja, jotka kaupassa 10-13¿ niin myi niitä 1¿/kpl. Nyt jälkikäteen mietin, että miksi hitossa en ostanut koko pöytää tyhjäksi kun sillä oli tosi kivoja vaatteita? Sen sijaan hyväkuntoisia ja siistejä bodyja on kirppareilta vaikea löytää -ne pitää vissiin ostaa sitten uutena. Ostin pari, 50snt/kpl mutta ei ne mitään älyttömän siistejä kyllä ollut. No, kai ne kotona menee.
Jeps, nyt suihkuun. Haisen tosi pahalle -johtunee, että hiuksissa ja ihossa (vaatteista puhumattakaan) on varmaan litra puklua. Yöks. Kaverini (mies) sanoi viikolla ihanasti, että " vauva-aika haisee happamalle maidolle" -se on kyllä ihan totta. Heidän perheeseensä odotellaan toista.
laitan nopeasti kuulumisia täältä reissun päältä :)
ollaan menossa oulussa häihin kohti ylivieskaa.. tänään seikkailtiin päivä kaupungilla ja huomenna matka jatkuu kohti juhlapaikkaa.. viime viikonloppuna olin eka kertaa saran ja eetun syntymän jälkeen 1 yön erossa niistä hui kun tuli ikävä oli kaverin polttarit järkkäsin ne olen nimittäin kaaso ja kaksosten äiti on ollut hulinaa :) no mies ollu 2 kk lomalla elikkäs siitä ollu suuri hyöty ja onneksi aluksi ajaa vain päivä vuoroja eli ei tarvi ihan heti jäädä taas yksin on siinä mulla taas opettelemista :)
meillä syödään hyvin kiinteitä.. olen nyt viikon verran jo antanut naudanlihaa ja ei mitään oireita ole ollu ja tässä alkanu myös iltavellinä tarjoamaan kaura vehnä vellin :)
ruokarytmi meillä seuraava:
1. maitoa 150-200 ml
2. kasvis+liha molemmille 1 prk
3. maitoa 100-150ml
4. hedelmäsose molemmille 1prk
5. iltavelli 100ml+maitoa 100 ml
yöllä ei olla heräilty yli 3 kk :)
sellaista meillä sara ja eetu tuossa nukkuu ja äiskä ja iskä lähtee saunaan :)
ha det så bra!
mvh
tikunen ja sara sekä eetu rapea 5 kk
Ihanaa kun on vähän viileempää, tosin meillä mittari näyttää sisällä edelleen +26! Kestää hetken ennen kuin tämmönen pieni asunto viilenee. Sitä odotellessa..
Birdy: Minä myös olen puutarhuri! Eikös se olekin se maailman onnellisin ammatti.. ;) Mukavaa hommaa, mutta ainakin täällä meidän korkeuksilla työt on tosi tiukassa. Ympärivuotista, puhumattakaan vakituista, työtä on vaikee saada. Itsekin olen tehny lyhyitä, max. puolen vuoden pätkiä. Ei kiva.. No, ensi kesänä pääsee sit toteuttamaan itseään oman pihan kanssa!
Katariina76: Mä annan maitoa aina aterian jälkeen, en ihan heti kun yleensä sillon ei uppoa mut vähän ajan päästä. Meillä syödään siis yksi kasvisateria ja yksi hedelmäateria päivässä. Lisäksi illalla velliä ja tervittaessa vielä maitoa ennen nukkumaanmenoa. Aamulla maitoa ja yöllä, jos tarvitsee. Viime aikoina on syöty myös yöllä, minkä pistän näiden helteiden piikkiin. Pitkään mentiin niin että neiti heräsi ekan kerran syömään vasta aamulla. Tarkennukseksi vielä että korvikkeella mennään meilläkin.
Kumppari: Painonvartijat on tosi tehokas kun vaan noudattaa ohjeita ja syö vaan sallitut pisteet. Ehdin pudottaa ennen raskautumista muutaman kilon pisteitä laskemalla ja mun mielestä ainakin oli suht helppoa. On meinaan paljon yksinkertaisempaa laskea pisteet kuin kalorit. Eikä siinä mun mielestä tarvinnu nälkää nähdä.
Juu, Iitakin leikkii harsolla ja tunkee sitä suuhun. Kaikki muukin kyllä menee suuhun. Kännykät olis meilläkin tosi kiinnostavia ja kaukosäätimet myös.. Mikähän tekniikan ihmelapsi tosta tytöstä tulee kun tietokonettakin olis niin kiva raplata...? Ei vissiin tuu äitiinsä, mä kun olen näiden koneiden kans ihan tumpelo.
Nyt nukkumaan!
elmiina ja Iita 4,5kk (iso tyttö jo!)
Katariina; ei meillä neuvolassa ole neuvottu mitenkään, mutta kyllähän sinä itsekin varmaan juot maidon aterian jälkeen etkä ennen. Velli lasketaan myös maitoaterioihin, eli meillä aamu- ja iltavelleistä tulle jo 4 dl aamuyönateriasta 160 ml lisää, sitten vielä liha- ja kasvisaterian päälle maitoa 40-120 ml (vaihtelee paljon), joten meillä hedelmäaterian päälle ei tarvii antaa kuin vettä.
Onpas paljon vuodenäitin tittelistä havittelevia. Onneksi en vielä (koputan puuta) ole liittynyt kerhoon.
Unohdin kommentoida tota Jonskun maton katoamista. Oikeesti on aika törkeetä että joku viitsii pölliä toisen vastapestyn maton, kun ei ne nyt kaupassakaan kovin kalliita ole. Noista saa lukea joka vuosi lehdistä, enkä sen takia ole jättänyt hetkeksikään ilman valvontaa mattojani pesupaikalle.
Nyt ois tässä viimesen viikon aikan pitänyt käydä meidän matonpesupaikalla pesemässä mattoja, kun se on vastapäätä tuuhosen leirikeskusta, jota vuokrataan sekä yksityisille että muille. Ja nyt yli viikon siellä on majaillut Luonnonmukaiset ry ja aina kun siitä on ajanut ohi niin paljaat pyllyt vaan on vilkkunut. Aateltiin mehen kanssa tossa hellepäivinä tarjota pikku-ukko naturistien seuraan, kun sekin viihty kelteisillään.
Ja Fassilooraltakin piti kysyä että miksi ihmeessä nukutat vauvaa puoltoistatuntia, kyllähän se varmaan nukahtais jos ois väsynyt. Harva lapsi nukkuu niin paljon kun Helmi on nukkunut, jospa se jonain päivänä vaan haluaa seurustella enemmän.
Niin ja Sasuliini, aika epätodennäköistä että naudanliha-allergia tai mikään ruoka-allergia iskisi ensimmäisenä jalkaan ja varsinkaan punaisina läiskinä. Ja etkös puhunut jotain, jonkun neuvolatädin sanoneen että naudanliha voisi sisältää maitoa (?), ja silti annat jugurttia, vaikka epäilit sen olevan maito joka aiheuttaa jotain?
Meillä on harso uniriepuna ja niin päivällä kuin illallakin sitä nyplätään imetään ja vedetään naamalle. Enää ei tarvii sentään kaydä " pelastamassa" harson alta toista, kun haukkoi siellä myös ennen henkeään.
Huomenna pitäis suunnistaa kohti etelä-suomea vierailu ja kissan- ja koiranhoito reissulle.Onneksi sielläkin pääsee koneelle, ettei tuu vierotusoireita.
niisku ja nuori herra
Katariinalle, kyllä sun se maito kannattaa antaa vasta ruoan jälkeen . Oppii siis syömään ja juomaan niinkui aikuiset konsanaan ;) Niin ja vellihän lasketaan maidoksi !
Nukkumisesta, onko muiden helmet näin vähäunisia kuin mein Osku ? Oskuboy nukkuu noin 12 h / vrk eli siis kokonaissaldo tuo sis päiväunet. me kun viimeksi käytiin neuvolassa niin täti kirjoitti korttiin että nukkuu vähän. Kyllä mun mielestä esikko nukku paljon enmmän mut lapsethan on yksilöitä.
Jep mies anto eilen pojalle palan Siiskosen hyvää kauraleipää ja nam mitä ilmeitä kun sitä mutusteli :) vaikka hampaita ei olekaan niin kyllä siitä imeskellessä näytti ihan alas menevän. Mä ajattelin nyt pitää kiinteiden tauon kun suu menee suppuun kan näkee lusikan. Jos se Osku unohtas vaikka muutamassa päivässä tuon kieltäytymisen ja sitten maistus uudestaan.
Ja niin nyt sitten että viime yönä herättiin 4-x kertaa -en jaksanu laskea joten mies saa illalla kokeilla jos se velli uppois. Tuntuu että mies saa Oskun syömään mut mie en ;) Vai eikö mun hermo riitä tuputtamaan !!!!
Parempien öiden valossa
Minkki ja Oskuboy 4kk3vko
ADALMIINa : oletko vielä täällä ja jos niin olitko milloin tulossa Mikkeliin ? Olisihan se mukava treffata edes yksi helmimamoista ;)
Minkki
Esikoisen kanssa tein näin, neuvolan määräys, ensiks maito ja sitten sose. Tyttö oli huono juomaan maito.
T. Jeltsu&Oona 5kk
Elmiina ja Birdy: Nyt minä vasta oikein innostuin! Puutarhurin homma on mun unelma-ammatti! Oon ihan tosissani alkanu miettiin, että lähtisin uudelleen opiskelemaan, mies kyllä taitaa luulla, että vitsailen, ja voi olla ettei suostu semmosta sponsoroimaan kun mulla on jo yks aika kallis ammatti, mutta siihen työhön en kyllä enää haluais palata. Tässä on nyt vielä aikaa kypsytellä ideaa, kun aion olla vielä ainakin ensi kesään asti kotona, mutta kyllä se vaan kutkuttais kovasti möyriä mullassa kaikki päivät ja siitä vielä maksettais! Ois ihana olla ammatissa, jossa viihtyy niin hyvin, että voi palata illalla kotiin hyväntuulisena. Mulle kävi oikeestaan niin, että ' löysin itseni' vasta aika myöhäisellä iällä kun olin jo työelämässä ja tajusin, että oon käyttänyt elämäni toisten toiveiden täyttämiseen, enkä ollu vielä oikein tiennyt mitä oikeesti itse haluan. Kertokaapas mulle (jos ehditte) kaikki mitä tulee mieleen puutarhuriksi opiskelusta ja siinä ammatissa toimimisesta, esim. miten vaikee koulutukseen on päästä? Missä ootte opiskellu? Kuuluuko koulutukseen yrittäjäopintoja? Miten ootte työllistyny? Mitä puutarhurille maksetaan? (Tosin raha ei oo mulle se tärkein, nykyisessä ammatissakin on ihan surkee palkka, tärkeintä on se, että tykkää työstään.) Miten kauan opiskelu kestää? Minkälaiset pääsyvaatimukset? Mitä negatiivista/positiivista opiskeluissa tai työelämässä? Miten paljo työhön liittyy paperihommia sisällä/mullassa möyrimistä? jne. Voitte kirjottaa mun sähköpostiin vilja72@hotmail.com niin ei tartte toisia tylsistyttää näillä jutuilla. Mitä muuten ootte mieltä semmosesta kun pistin kaupan rucolatumpin tomaattien ja persiljan viereen, mahtavatko viihtyä keskenään? Lähinnä huolestuttaa noiden mun rakkaitten kirsikkatomaattien puolesta kun kukkivat niin makeesti, eihän ne suutu siitä rucolasta? Elmiina, mitä aiot laittaa teidän pihaan? Musta ois kiva jutella näistä puutarha-asioistakin enemmän täällä netissä, onkohan tuolla puutarhasivulla mitään sopivaa pinoa?
Sitten vielä muutakin kuin puutarha-asiaa... Aaro toipui hyvin syreeniateriastaan, nyt voi äippäkin jo naureskella asialle :) Anoppi oli just kylässä, katto kyllä vähän siihen tyyliin, että onpas holtiton äiti tässä perheessä... Juu, kyllähän ne pistää suuhunsa kaikkee nuo pikkulapset, muistan joskus löytäneeni esikoisen suusta pelikortin palasia ja vaikka mitä muutakin. Tuo Aaro mua huoletti nyt vaan lähinnä sen vuoksi kun poika ei oo vielä muuta saanu ku tissimaitoo, antibiottia ja Jekovitiä. Siinä vaiheessa kun alkaa meneen kiinteitä, tuntuu että voi vähän relata tuon hygienian kanssa muutenkin.
Minkki: meidän Aaro nukkuu 11 tuntia yöllä, 5 tuntia päivällä (1+3+1), yht. siis 16 tuntia. Neuvolakortissa lukee " tarvitsee paljon unta" . Niitä soseita ei tosiaan kannata tuputtaa, taisin vähän syyllistyä siihen esikoisen kanssa ja (en tiedän johtuiko tästä, mutta...) pojasta tuli ihan kamala sihtikurkku. Ruokailujen kanssa on jouduttu aina tappelemaan ihan kamalasti. Meilläkin jostain syystä mies on saanu aina paremmin sapuskat alas. Ehkä vauvan on helpompi unohtaa se tissimaito ja keskittyä soseeseen kun mies syöttää? Kiva että teillä meni yks yö ' vaan' neljällä heräämisellä. Meillä oli taas viime yö ihan kamala. Mies on sitä mieltä että Aaro tekee hampaita. Annoin sille aamuyöllä sen viulajuuren vähäksi aikaa pureskeltavaksi ja näytti tuovan suuren helpotuksen. Poika oikein huokaisi ja päästi kroppansa ihan rennoksi vähän aikaa pureskeltuaan.
Meillä on kans nuo kännykät ja kaukosäätimet tosi mielenkiintosia. Ylipäätään on tullu semmonen räpellyskausi nyt päälle. Tuntuu ettei misään oikeen pääse ohi niin, ettei jotain tarttuis käteen. Jopa sälekaihtimien naruja se onnistuu nappaamaan sormiinsa. Se on hyvä, että lapsi on kiinnostunu ympäristöstä! :)
Nyt pitää kyllä mennä tekemään kotitöitä... Mies pitää tänään varpajaiset ja jälkipolttarit, mulle tulee MLL:n vakihoitaja esikoiselle kaveriksi. Se on tosi kiva tyttö ja tykkäävät Veikon kanssa kovasti toisistaan.
Mukavia viikonloppuja helmet!
Vilja
Mulle sanottiin siis neuvolassa, että jos lapsi on allerginen maidolle niin myös naudanliha saattaa aiheuttaa oireita. Samasta elukastahan kumpikin on :) Maidosta iho on ainoastaan kuivahtanut, mutta nyt tosiaan kun aloin antamaan neudanlihasosetta niin jo parin päivän kuluttua ilmestyivät ne karmeat läiskät. Maidosta ei ole koskaan tullut noin pahoja oireita joten siksi olen sitä jukurttiakin antanut. Asia selvinnee sitten kun pääsemme sinne yksityisen lääkärin juttusille.
Sasuliini ja Eetuliini
Heräiltiin vauvan kanssa vasta, ajettiin yöllä pohjoisesta kotiin, ja hiukan väsytti. Tyttö nukkui autossa koko matkan kiltisti mut ei istuimessa saa vissiin niin hyvää unta ku sängyssä.
Mökkiloma oli ihana, ei tarvinnu laittaa ruokaa kun anoppi ja appiukko oli siellä myös. Tänään alkoi arki.. Nyt pittäis lähteä kauppaan ja ostaa kaikkee.. jääkaappi ihan tyhjä... ja sit laittaa ruokaa, spagettia ja jauhelihakastiketta tekee mieli, koko viikko syöty kalaa ja perunaa eri muodoissa.
naudanlihan allergisoiva ainehan on maitoproteiini...
jos on allerginen maitoproteiinille, pitää varoa ihan kaikkea missä sitä on..eli melkein kaikessa mahdollisessa elintarvikkeessa missä vain on maitoa. sillon ei todellakaan voi syödä tavallista jugurttia. ei ole omakohtaista kokemusta, mutta kaverin molemmat lapset ovat allergisia juuri maitoproteiinille ja ruokailu lasten kanssa on yhtä helvettiä. tiesittekö että myös kaupan mehujäätelöissä on sitä, voi jeesus mikä pakettien tutkiminen siinä on.
No meidän elämään ei juuri kuulu mitään uutta, tyttö tossa imee ovistopparia ihan antaumuksella!!!
kuumetta ja tyty
voi jösses, että se tuo lapsukainen ehtiikin aina kusasta kaikki paikat!! =) Hetkenkin kun antaa ilmakylpyä niin kohta lirisee... Nytkin pissas niin, että pissit lensi ties mihin asti... Ja kaiken huippu oli yksi aamu, kun ihmettelin, että miten se Onni noin kauan on tyytyväisenä lattialla yksikseen niin eiköhän poika ollut ehtinyt tehdä kakan ja siinä sitten iloisena kieriskeli! Onneksi ei ollut hoksannut laittaa siihen sotkuun käsiään! Että aika holtiton äiti kait se minäkin oon...
No nytpä se nuori herra hermostuu ihan tosissaan tuossa lattialla eli pikaisesti kysyn:
VILJAA, mitä se viulajuuri on? Mistä semmoista saa?
-kumppari&Onska-
www.meandmama.fi myy viulajuurta:
Viulajuuri
Hampaanpuhkeamisen helpottamiseen
Hinta: 9,50 euroa
Latinalainen nimike: Iris Pallida/Germanica
Käyttö: Ensimmäisten hampaiden puhjetessa ikenet ovat usein kipeät. Viulajuuri on vanha Keski-Eurooppalainen tapa helpottaa lapsen ienkipuja hampaiden puhjetessa. Se antaa elastisen vastuksen ikenelle, se ei repeä eikä halkeile ja on hygieeninen käyttää. Viulajuuri on ripustettu valkaisemattomaan Demeter-puuvillanauhaan. Jo muutaman minuutin viulajuuren pureskelu vapauttaa siitä ainesosia, jotka lievittävät ienkipuja. Älä ripusta viulajuurta lapsen kaulaan, vaan anna se hänen käteensä. Anna lapsen pureskella viulajuurta vain valvonnan alaisena.
Hoito: Jokaisen käytön jälkeen viulajuuri kuivatetaan huoneenlämmössä ja sen kunto tarkastetaan. Likaisen viulajuuren voi kastaa muutamaksi sekunniksi kiehuvaan veteen. Pakkauksessaan ja tasaisen viileässä lämpötilassa (10-20 astetta) viulajuuri säilyy jopa kaksi vuotta.
-----
En nyt sanoisi että se juuri on mikään pelastus, toisinaan tuntuu vähän auttavan, toisinaan ei. Joskus poika ei huoli sitä ollenkaan, joskus repii kädestä.
Minä tunnen tuon kaupan omistajan ja sain lahjakortin sinne kun poseerattiin siinä liinaesitteessä, sillä otin sitten unipussin ja viulajuuren, muuten en olisi ehkä hankkinut. Se on vähän sama juttu sen kanssa kun muiden luontaistuotejuttujen kanssa, että kai siihen pitää vähän uskoa että se toimii :) Toki sitä on varmasti kiva pureskella jos ikeniä kutisee. On meillä kyllä useamman kerran käyny niin että poika on ihan totaalisesti rauhottunu sitä pureskeltuaan, mutta en tiedä sitten onko se jotain sattumaa.
Hampaita meillä nyt taidetaan oikeesti tehdä kun paita on koko ajan napaan asti litimärkä ja kitinää on paljon enemmän kuin ennen. Tissillä alkaa itku kun pari imua on ottanut, vaikka nälkäisenä hyökkäisi kimppuun, ja näin molempien rintojen kanssa. Meillähän on ennen ollu sitä suihkutissille raivoamista, mutta sillon autto kun tarjos toista tissiä, nyt ei. Viime yönä kokeilin kyllä kaikki mahdolliset temput, kääntelystä ja vääntelystä, tutin tarjoamisesta ja pyllyn taputtelusta kanniskeluun asti, eikä mikään rauhottanu. Meidän Aaro on kyllä aina rauhottunu öisin tissille. Lopulta kun olin aivan loppu ja temppuvarasto tyhjä, isi otti pojan rinnalle makaamaan ja minä hain viulajuuren. Siihen se sitten rauhottu. Meillä onneksi isi auttaa tämmösten öiden jälkeen ja tänäkin aamuna otti pojan sillon seittemän aikoihin kun se heräs ja sano mulle että nuku sä. Saa edes vähän sitten aamusta unta.
Meillä oli tänään Joonan korvien jälkitarkastus. Korva ei ole parantunut ja nyt saimme uuden antibioottikuurin. Kyllä harmittaa. Jos korva ei seuraavaankaan jälkitarkastukseen mennessä parane, se joudutaan todennäköisesti puhkaisemaan. Nyt pitää yrittää saada poika nielemään ne antibiootit ja välttää nuhatartuntoja. Toivottavasti tämä ei enteile mitään korvakierrettä. Lääkäri onneksi oli sitä mieltä, ettei tästä vielä sellaista johtopäätöstä voi tehdä. Onneksi tuli hankittua vakuutus, että voi käyttää lapset korvalääkärillä. Meillä terveyskeskuksen omalääkärin toiminta on niin ala-arvoista, etten sinne lapsiani mielelläni vie.
Meilläkin Joona kuolaa aivan älyttömästi ja kalvaa nyrkkejään ja kaikkea minkä saa suuhunsa laitettua. Esikoinen oli vauvana samanlainen ja olin varma, että hänelle tulee hammas neljän kuukauden iässä. No, Veeti oli yhdeksän kuukautta, kun ensimmäinen hammas puhkesi. Nyt olenkin ajatellut, että Joonakin todennäköisesti kuolaa huvikseen ja hampaita odottelemme sitten lähempänä joulua=)
Nyt pitää alkaa pakkaamaan, ajattelimme lähteä mökille.
nonnu78 ja pojat
Olipa mukava palata kotiin, mies oli ostanut jääkaappiin kaikkea hyvää ja paikat oli siistinä. Etukäteen kyllä varoittelinkin, että takaisin en halua tulla silleen että tiskipöydällä on rivi likaisia pulloja odottamassa :). Mies lähti vuorostaan kaverin polttareihin, joten täällä ollaan taas Silpun kanssa kahdestaan.
Reissussa oli hauskaa ja etenkin eilisillan konsertti oli mahtava. Missasimme Olavi Uusivirran, mutta Dingon ja Jean S:n näimme ja kuulimme aivan eturivistä. Me kolme äitiä ryysimme siis heilumaan lavan eteen, tietenkin, ja harmittelimme sitä että unohdimme sifonkihuivit kotiin ;). Dingosta tuli teinivuodet mieleen, vaikka niin vain olemme muuttuneet me ja Neumann. Kaikille on tullut tuohon keskivartaloon uimarengasta :).
Juu, minäkin joudun luopumaan tähän asti noudattamastani pekoni-grillikylki-kermajäätelö -dieetistäni. Paino on noussut muutaman kilon enkä nyt enää halua lisää, kiitos. Alkuperäinen ajatus oli siis pysäyttää mun painonlasku jottei maidontulo ehtyisi kokonaan. No eipä maito koskaan täysimetykseen rittänyt, mutta kaipa tuosta mun herkuttelusta jotain hyötyä oli. Ainakin mulle tuli hyvä mieli :).
Eipä kummempia täällä. Tikru, oli kiva kuulla sinustakin! Katariina76, tervetuloa mukaan. Ai niin! Tuli vielä mieleeni -kukaan olisi halukas suunnittelemaan meille pihan :)? Meillä on 3300 m2:n tontti, jossa on vielä edellisten omistajien kukkapenkit tyhjinä. En tiedä mistä aloittaisin, mutta ajatus siitä mitä haluan on selvillä. Jos joku tietää täältä Tampereen seudulta jonkun hyvän (ja kohtuuhintaisen) vihersuunnittelijan, niin vinkatkaa minullekin. Olen ajatellut soittaa alan oppilaitoksiinkin, jospa sieltä saisi apua.
Mukavaa viikonloppua!
KL.
Kaalilaatikko: Minä olin ennen Iitan syntymää töissä yhdessä puutarhamyymälässä ja ainakin me suunniteltiin asiakkaiden toiveista istutusryhmiä yms.. Ehkä ihan koko pihan suunnitteluun ei puutarhamyymälän työntekijöillä ainakaan työajan puitteissa ole aikaa, mutta hyviä vinkkejä ja ideoita sieltä voi saada. Sekä tietenkin opastusta kasvivalinnoissa. Kannattaa kysellä! Pihasuunnitelmat nimittäin maksaa mansikoita.. Ja noi oppilaitokset kannattaa kans käydä läpi.
-elmiina
meilläkin syödään maitoa vasta ruokailun jälkeen, joskus hiukan taukoa väliin ja uppoo kyllä. iltapäivä on meillä iltaan asti lähes yksinomaan vielä maidolla, tosin aloitimme hedelmäsosetta hiukan eilen. Ei uppoa yhtä hyvin kuin peruna ja porkkana. Tosin neiti syö älyttömän hyvin, joten en valita. omenasta ei vaan selkeästi pidä.
jep. Huomenna meillä on juhlat tiedossa kun serkku menee naimisiin. Onkin ensimmäiset isot juhlat Elsan kera. Hyvin se kai menee, kun kirkostakin voi kävellä ulos jos neiti kylläsdtyy. iltavellin pakkaan mukaan, mut tullaan kyl jo ajoissa kotiinkin. M ei olla edes ehditty pihalle uhrata ajatusta uudessa kodissa, kun nyt on rakentaminen niin vauhdissa. Mutta kyllä mullekin varmasti iskee vielä into siihenkin.
No tällasta tänne.
Terkut Minnalta ja erityisesti Elsalta
Hitsi vieköön, mulla on ollut nyt jo kolme päivää kurkku kipeä! Sais jo loppua... Mietinkin, että jos Onnilla on sittenkin ollut tätä samaa tautia, koska se on monta päivää yskinyt ja minuakin alkoi tänään yskittämään. Jos se syöminen on ollut sen takia hankalampaa... Onni ei millään meinaa imeä pullosta, vähän maistaa mutta lopettaa sitten. Eilen se kyllä söi paremmin mutta tänään taas ei kerta kaikkiaan maito eikä velli kelvannut. Sain sitten huijattua sen syömään soseita (maissia ja peruna-parsakaalia). En tiedä auttoiko se, että vaihdoin erilaiseen lusikkaan. Aiemmin olen syöttänyt semmoisella kuumuuden mukaan väriä vaihtavalla joka tuli postissa olisko ollut Naperoklubista tms. ja nyt kokeilin Pikku Piian (?) lusikkaa jossa on tosi pehmeä, taipuisa ja ohut se " lusikka-osa" .
Yritin antaa taas omenaakin mutta Onni kyllä irvistää niin kauhuissaan sen jälkeen, että pitäisi siitä varmaan päätellä, että : se on tosi pahaa ja älä äiti enää tunge sitä mun suuhun!! =) Kokeilin vielä antaa persikka-banaaniakin mutta sekin aiheutti samat irvistykset.
Noh, parempihan se on, että se " oikee ruoka" maistuu eikä herkut. =) Kaverilla on nimittäin niin päin, että hedelmät maistuis mutta muut ei.
Olen tuossa monena päivänä miettinyt, että miten paljon helpompaa nykyään on liikkua ja olla Onnin kanssa kuin pienempänä. Silloin kun se sai sen kamalan itkukohtauksen niin siihen ei auttanut mikään mutta nykyään jos sillä meinaa mennä hermot niin yleensä auttaa jos alkaa jotain höpöttämään niin poikaa alkaa heti naurattamaan! Vaikka taidan itse kyllä näyttää aika idiootille, kun jossain kaupan kassajonossa vääntelen naamaani ja puhun ihan pimeitä! =)
Tuntuu jotenkin niin kaukaisilta ne " vauva-ajat" ... Muutenkin olen nyt miettinyt, että Onni parka huusi silloin vauvana varmaan ihan vaan nälkäänsä, kun tajunnut antaa lisänä vielä korviketta... Ehkä ensi kerralla sitten on viisaampi jos sellainen vielä suodaan!
Viljaalle kiitos Viulajuuren tiedoista! Yritin googlettaakin mutta en löytänyt mitään...
Mä olen ylpeä itsestäni, kohta neljäs päivä laihdutuskuuria takana!! Taitaa olla mun ennätys! Ja päivässä saisin syödä 20 pisteen edestä niin tänäänkin on mennyt vaan 8! Jipii... Saapahan sitten joskus herkutella, kun on pisteitä " varastossa" ...
-" huomattavasti hoikistunut" ;) kumppari + sutjakka Onni-
on kotityöt tehty, tyttö on nukkunut jo kolmatta tuntia, odottelen ukkoa töistä mun kanssa saunaan ja sitte nukkumaan. Kiva välillä vain olla, yksin srffailla netissä ja vaik kirjoitella tänne.
Lara ei nuku päivällä, tai nukkuu mut vaunuissa ja pitää kävellä 1,5-2h lenkkejä? itepä olen opettanu tytön siihe, tykkään itsekin ulkoilla, mut kotityöt (imurointi) jää illaksi, olen joskus imuroinut kun tyttö vieressä, mut sillon mies kotona, muuten säikkyy sen ääntä.
Jaa.. sit saunaan!! =)
Jaahans, olikohan ne kesän helteet sitten tässä...
Me sit tilattiin aika yksityiselle kun pojan allergia riistääntyi ihan käsistä...siis aloitin pari viikkoa sitten naudanlihan antamisen ja pari päivää sen jälkeen pojan jalkoihin ilmestyi punaisia läiskiä...siis ei mitään kuivia läiskiä vaan ihankuin jokin elukka olisi puraissut...ei aluksi sitä tajuttu ja neuvolassakin vain sanoivat, että paarma kaiketi purrut. Sitten tajusin maanantaina, että sehän on se naudanliha! Nyt sitten olen antanut pelkkää porkkana-perunasosetta ja vadelma-mustikka -jukurttia. Katsellaan miten käy. Poikaa itseään ei asia vaivaa ja massu toimii hyvin.
Meillä myös Eetu nappaa jo hyvin nopsaan kiinni kaikesta lähellä roikkuvasta. Suuttui isälleen tänään kun ei saanut pitää kaukosäädintä, miehen elkeet jo ajoissa :) Harso on myös naamalla jatkuvasti. Poika on myös mahdottoman seurankipeä aina välillä, suuttuu jos lähtee toiseen huoneeseen tai laskee sylistä pois. Välillä taas ei välitä yhtään. Tarkkailee todella paljon meidän kasvojen ilmeitä ja ihmettelee hurjasti kaikkia uusia asioita. Tänään vaunulenkilläkin oltiin kirjaimellisesti huuli pyöreänä kokoajan ja kauhea pulina vain kuului vaunuista :D
Eipäs ihmeempiä siis tänne...
Sasuliini ja näppyinen Eetu 5,5 kk melkein